Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:26

marinke182 schreef:
Zou ik hier ook mee mogen praten?

Ik heb een kledingkast op gereserveerd staan op Mp. Nu al weer twee weken ondertussen. De koper zou ons een berichtje doen wanneer ze in de buurt was. Geen probleem voor ons. Vorige week een afspraak gemaakt, maar door miscommunicatie (avond en ochtend door elkaar gehaald), is de kast er nu nog steeds.
Er is deze week door iemand anders op geboden en ik ben nu aan het twijfelen of ik de kast niet gewoon aan die andere mensen moet verkopen (uiteraard na een mededeling!) Het contact met de eerste bieder verloopt ook best langzaam. Ik heb haar gisteren gevraagd wanneer ze van plan is de kast op te halen en ik heb nog een antwoord.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

ik zou de persoon mailen en zeggen dat ze hem maar alvast moet betalen, dan maakt de persoon het maar over. Want je zult zien....dat ze hem straks niet meer willen en de gene die nu ook interesse heeft, straks al voorzien is en jij met je kast komt te leuren. En de bieder even mailen dat je morgen even laat weten hoe of wat, even warm houden. Vaak gaan mensen verder kijken, als ze niet binnen een dag wat horen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:33

Of een mailtje aan de eerste geïnteresseerde sturen dat je voor vanavond wilt horen of ze nog geïnteresseerd is en dat je anders met de volgende bieder verder gaat.

Faline

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:02

Iemand ervaring met aangifte doen? Ik heb voor het eerst een slechte ervaring. Alles leek te kloppen, maar helaas na het geld overmaken niks ontvangen. Geen contact meer en ook geen t&t.
Doet de politie er ook echt nog wat mee of valt dat tegen? Heb er ook al mee gedreigd aangifte te doen, maar geen reactie dus blijkbaar is die persoon niet onder de indruk. Ik meende altijd dat ze sowieso bankrekening blokkeren, tenminste bij een aantal banken is dat wel zo als de politie melding doet van het rekeningnummer, maar vraag is natuurlijk of de politie dat ook doet.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:09

Ik volg even want heb bij de mijne ook geen goed gevoel :s

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:11

Faline schreef:
Iemand ervaring met aangifte doen? Ik heb voor het eerst een slechte ervaring. Alles leek te kloppen, maar helaas na het geld overmaken niks ontvangen. Geen contact meer en ook geen t&t.
Doet de politie er ook echt nog wat mee of valt dat tegen? Heb er ook al mee gedreigd aangifte te doen, maar geen reactie dus blijkbaar is die persoon niet onder de indruk. Ik meende altijd dat ze sowieso bankrekening blokkeren, tenminste bij een aantal banken is dat wel zo als de politie melding doet van het rekeningnummer, maar vraag is natuurlijk of de politie dat ook doet.

ohnee paardenspullen en hoog bedrag..

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:30

De kast wordt als het goed is morgen opgehaald!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:21

Maandag komt een vent de velgen halen. Ik heb zoiets van weg is weg ze liggen hier in de weg.

Ook mijn paarden boeken erop gezet heb ze al heel lang niet open geslagen gehad dus hup weg ermee.

Zadel loopt niet maar die ligt niet in de weg

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:33

Snap ook niet dat mensen bieden dan ga je akkoord en zeggen ze oh nee vind toch niet mijn ding! Waarom biedt je dan

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:29

Alja schreef:
ohnee paardenspullen en hoog bedrag..

Het valt opzich wel mee, boven de 100 euro haal ik het sowieso altijd zelf op. Maar ook voor de kleinere bedragen hoeven zulke mensen er niet zo mee weg te komen. Ik heb via internet een aangifte gedaan en het bij mp gemeld, maar ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen omdat je zo vaak hoort dat ze niks doen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:17

Ik wordt bang van jullie berichten :+ Nu nieuwe schoenen besteld voor enorm weinig geld (in vergelijking met wat ze normaal kosten ). Maar heb de gok toch maar genomen want kan nergens wat over die gebruiker vinden en hij is ook al 9,5 jaar actief op marktplaats met vele advertenties. Dus hopen :D

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:49

Zo vervelend dat ik mijn spullen al verkoop voor een lage prijs en dat mensen nog veel minder gaan bieden.. verzenden op eigen kosten en dan de vraagprijs bieden incl verzendkosten zo vervelend

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:38

Hee, hoe lang duurt overschrijven van geld bij jullie meestal? Ik heb iets verkocht via fb en mevrouw zou gisteren het geld overgemaakt hebben maar bij mij staat het er nog niet op. Kan dat komen doordat het nu weekend is of iets?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:39

Irisjeeh1999 schreef:
Hee, hoe lang duurt overschrijven van geld bij jullie meestal? Ik heb iets verkocht via fb en mevrouw zou gisteren het geld overgemaakt hebben maar bij mij staat het er nog niet op. Kan dat komen doordat het nu weekend is of iets?

Bij mij duurde het een paar dagen, geloof wel 3. Als je naar een andere bank overschrijft :)

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:04

Irisjeeh1999 schreef:

In het weekend wordt er niet overgeschreven, je hebt het waarschijnlijk maandag of uiterlijk dinsdag op jouw rekening staan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:19

Gisteren avond heeft iemand geld overgemaakt stond er vanochtend al op.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:25

Mando schreef:
Gisteren avond heeft iemand geld overgemaakt stond er vanochtend al op.

Dat is vaak omdat je dan dezelfde bank hebt!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:28

Een vriend van me wil van mij ook een raar mens op marktplaats maken geloof ik :+ . Ik heb nog spullen nodig voor mijn drumstel en hij helpt met zoeken. Kreeg ik begin van deze week een appje met een advertentie en dat ik die jongen NU moest bellen want dat was een goede koop. Ik app terug dat dat erg lastig gaat worden, er staat geen telefoonnummer bij :') . Moest ik maar meteen een mailtje sturen, en dat terwijl er in de advertentie staat 'graag bieden in de advertentie'...zucht, LEZEN!!!! Maar goed, ik een bod gedaan en dat bod is geaccepteerd. Heb ik een afspraak staan om ze dinsdag af te halen, komt hij ineens met de opmerking dat het toch niet is wat ik nodig heb en ze maar niet meer moet kopen........ehm, dat heb ik al gedaan...... :roll: >;) 8)7 . Hij vind van niet, want in een winkel kan je ze ook terugsturen als iets niet bevalt. Ik ga ze dinsdag gewoon netjes halen, afspraak is afspraak :Y)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:41

Nou, ik zou toch gewoon afzeggen. Je MOET niks kopen. En je bent nu nog een paar dagen voor de afspraak, het is ook geen aso last minute afzeggen. Het kan toch gebeuren dat het gewoon niet door kan gaan! :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:46

Dit zegt bijv de rabobank:
Citaat:
Verwerkingstijd betaling
Als u online of via de Rabofoon euro’s overboekt naar een andere Rabobankrekening wordt het geld direct af- en bijgeschreven.

Anders gelden onderstaande verwerkingstijden.

Betaalt u op werkdagen voor 15.00 uur naar een rekening bij een andere bank, dan ontvangt die bank het geld op dezelfde dag.

Betaalt u op werkdagen na 15.00 uur naar een rekening bij een andere bank, dan ontvangt die bank het geld de eerstvolgende werkdag.

De bank van de ontvanger bepaalt wanneer het geld wordt bijgeschreven op de rekening van de ontvanger.
Meestal is dat dezelfde dag als waarop de bank het geld heeft ontvangen.
Wij hebben daar geen invloed op.

In het weekend en tijdens (inter)nationale feestdagen gelden andere tijdslijnen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:15

soms gaat het gewoon niet met de betalingen zoals eigenlijk zou moeten. Heb ook al eens een week gewacht tot het geld op een rekening stond, en zeker met buitenland kan het lang duren.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:22

Raar mens marktplaats gesignaleerd:

Ik had een oprijplaat voor scootmobiels te koop (gebruikte ik om de container mee maar binnen te halen). Kreeg voor de kerst een berichtje: ik zit in een rolstoel en kan door het houten plankje dat ik nu heb mijn huis amper in. Je zou me een fantastische kerst bezorgen als ik hem voor 30,- mag hebben want ik heb niet zoveel te besteden.

Nou, prima. Dan maak ik haar er blij mee en mij ligt ie in de weg. De berichtjes die volgden waren ineens heel anders van toon: wat is je adres? Een vriend komt hem nu halen.
Ik gaf mijn adres en zei dat ik na 15.00 pas thuis was.
Krijg ik om 14.45 een appje dat hij al opgehaald was en dat de 30,- in de brievenbus lag. >;) Hij had hem zelf voor de deur weggehaald (centrale deur sluit niet altijd volledig).

Ik was al thuis dus ben meteen naar beneden gegaan en in de brievenbus gekeken: daar lag dus maar 20,- in.
Heb haar een berichtje gestuurd dat hij direct terug kon komen omdat dit gewoon diefstal is.
Hij beloofde me de week er op het laatste tientje te brengen. Ik wacht ondertussen al een week of 5.
Sindsien heb ik niet zo snel medelijden meer..
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 22-01-17 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:24

Wat vreselijk asociaal, daar ik zou ik denk ik zelfs aangifte van doen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:26

Wauw dat is echt rond uit aso dat je sowieso al mee neemt en geld in brievenbus doet maar vooooral dat je te weinig geld betaald!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:30

Ja ik stond er ook van te kijken. :wow: Meneer zegt natuurlijk dat hij er wel 30,- in heeft gedaan. Ik heb, toen die week ruim voorbij was en ik niks meer heb gehoord, aangegeven dat ik voornemens was aangifte te doen. Toen kreeg ik de wind van vore dat ik een oplichter ben en dat ik meer geld wilde voor het ding en dat ik daarom zei dat er 10,- te weinig in de brievenbus zat. Ik heb haar uitgelegd dat als dat mijn doel was, ik wel had gezegd dat er 20,- ontbrak ipv een tientje.
Nouja het zal allemaal wel. Het waren niet de meest intelligente mensen zullen we maar zeggen. :o

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:34

Of haar vriend vond dat tientje wel verdiend voor de moeite ;)

Wat een brutaliteit!! :oo