Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:05

De verwarming was stuk op de trein vandaag :') lekker koud

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:46

Wat een naar ongeluk in Nijmegen vanochtend! Twee mensen en twee honden doodgereden, waarschijnlijk zelfmoord omdat ze het spoor overstaken terwijl de bomen al dicht waren..

Wat erg voor de medewerkers in de trein en voor de mensen die het hebben zien gebeuren. Bah!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:45

fohadie schreef:
Wat een naar ongeluk in Nijmegen vanochtend! Twee mensen en twee honden doodgereden, waarschijnlijk zelfmoord omdat ze het spoor overstaken terwijl de bomen al dicht waren..

Wat erg voor de medewerkers in de trein en voor de mensen die het hebben zien gebeuren. Bah!

Inderdaad. Hoorde wel dat de reizigers en machinist goed zijn opgevangen. :(:)
Zelf zaten wij in een trein die daar 15 minuten later reed en die is in Cuijk stilgezet. Alleen organisatie van de bussen liep nogal in de soep. Bussen waren pas na 1,5 uur daar ofzo en in die tijd komen nog 3-6 volle treinen aan, dus het hele station stond vol met bevroren mensen die niet in de bussen pasten. :+

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:58

Vreselijk wat er vanochtend is gebeurd, het is de spoorwegovergang waar ik overheen fiets als ik naar Nijmegen ga... In augustus was er ook een aanrijding, toen ben ik er langsgefietst, zag dat ze nog aan het zoeken waren met een brancard. Moest ook omfietsen vanochtend, op de terugweg kon ik wel weer over dat stuk, maar bah bah bah, de gedachte erbij :( |(

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:10

Onderweg met de intercity van Zwolle naar Groningen, inmiddels al dikke vertraging opgelopen door lang stilstaan bij Hoogeveen en geen enkel informatiebericht!! Conducteurs zijn nergens te bekennen. Nu mis ik mijn aansluiting ook weer eens. poedersuiker.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:16

The_Cat schreef:
De verwarming was stuk op de trein vandaag :') lekker koud

Ahhhh dat is echt geen feest -O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:50

Imke1998 schreef:
fohadie schreef:

Inderdaad. Hoorde wel dat de reizigers en machinist goed zijn opgevangen. :(:)
Zelf zaten wij in een trein die daar 15 minuten later reed en die is in Cuijk stilgezet. Alleen organisatie van de bussen liep nogal in de soep. Bussen waren pas na 1,5 uur daar ofzo en in die tijd komen nog 3-6 volle treinen aan, dus het hele station stond vol met bevroren mensen die niet in de bussen pasten. :+

Ja die bussen staan helaas niet 24/7 paraat voor wanneer er een springer/verstoring aan de rails is..
neemt niet weg dat het heel vervelend is!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:51

maava schreef:
Nieuwe wek service van de ns. :=

Doe dan een bliepbliep geluid. :+

Wat verschrikkelijk om te lezen van dat ongeluk! Gadverdamme :\

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:05

Lekker net 20 min extra in de kou gestaan door vertraging, wat vooral fijn is is dat ze niks lieten weten _-:(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:33

Mensen die de deur van het compartiment niet kunnen dicht doen en daardoor alle warmte naar buiten laten gaan _-:(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:46

Ik baal een beetje dat NS de sprinters tussen Randwyck en Roermond overgeeft aan Arriva. Ze gaan nu op andere tijden rijden volgens mij? Waardoor ze niet meer aansluiten op de IC vanuit Heerlen en daardoor moet ik nu standaard 27 minuten wachten in Utrecht op de IC naar Groningen. En ik haat Utrecht. Ben er ooit als 13-jarige eens flink verdwaald en sindsdien heb ik er een hekel aan. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:08

Utrecht Centraal is groot ja :') Om bij een vriendin te komen die daar op kamers zit moet ik weer de goede bus pakken bij de goede letter etc. Echt verschrikkelijk :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:08

Er zat net een meisje met tas naast haar. Dus ik vraag of ze hem weg wil halen. Zegt ze: die is niet van mij die lag hier al. Ja hoor, laptoptas laat iemand ook gewoon liggen. :') heb niet zoveel zin om stampij te maken dus ben ergens anders gaan zitten maar eigenlijk had ik moeten zeggen: 'oh in dat geval!' En dan de tas op de grond moeten zetten en moeten gaan zitten. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:10

Captain schreef:
Er zat net een meisje met tas naast haar. Dus ik vraag of ze hem weg wil halen. Zegt ze: die is niet van mij die lag hier al. Ja hoor, laptoptas laat iemand ook gewoon liggen. :') heb niet zoveel zin om stampij te maken dus ben ergens anders gaan zitten maar eigenlijk had ik moeten zeggen: 'oh in dat geval!' En dan de tas op de grond moeten zetten en moeten gaan zitten. :')

Uhm nou in dat geval had ik de conducteur erbij gehaald die in de tas mag gaan kijken of er geen explosieven oid in zitten :')

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:15

Captain schreef:

Iemand kan hem toch vergeten zijn? :D

Misschien ben ik te goedgelovig, maar het zou echt niet bij me opkomen dat ze liegt :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:48

Dat kan, maar dat is toch geen reden om de tas dan maar te laten liggen?

En PeerAppel, ik ken het Utrecht-probleem als je van Maastricht naar Groningen moet, vreselijk irritant. Kun je je reis niet zo uitmikken dat je rond etenstijd op Utrecht bent, zodat je daar eten kunt halen? (dan besteed je je tijd tenminste nog een soort van nuttig, eten moet je toch :+)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:18

Mag het ook de NS zijn? Gaan ze effe van 22 dec > 23 Januari even reizertje-treiteren door precies op mijn werktraject (die ik reis van di - vr) even de hogesnelheidslijn te testen. Fijn. Hoe kom ik dán op mijn werk!?!

(geen treinverkeer mogelijk, wel stampesvolle bussen...)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:11

HD er rijden gewoon treinen hoor die dagen, alleen aangepast en soms wat minder. Alleen 3-6 december stoppen er geen treinen op Blaak. Verder tussen Den Haag HS en Dordrecht 4 ipv 6 ICs per uur en 2 ipv 4 Sprinters. Je kan meer info vinden op ns.nl/treinverkeerrotterdam :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:59

Vanochtend was het drama, ik moest naar Blijdorp (+/- 3 uur reizen) en al mijn treinen hadden problemen. Heb er ook een moeten overslaan omdat het zooo druk was :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:03

Ik had ineens een tourbus naar huis in plaats van de gebruikelijke lijnbus..

Volgensmij kwamen we langs de bus met panne die die tourbus moest vervangen. :+

Toch wel strak geregeld.. en een gratis reis naar huis.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:05

Foaly schreef:
Dat kan, maar dat is toch geen reden om de tas dan maar te laten liggen?

En PeerAppel, ik ken het Utrecht-probleem als je van Maastricht naar Groningen moet, vreselijk irritant. Kun je je reis niet zo uitmikken dat je rond etenstijd op Utrecht bent, zodat je daar eten kunt halen? (dan besteed je je tijd tenminste nog een soort van nuttig, eten moet je toch :+)

Ja echt stom. Was zo mooi opgelost door de sprinter. Die gaat 10 min later dan de IC en op Utrecht heb je dan mooi 12 minuutjes overstaptijd ipv 27. Ga er maar eens goed van genieten vrijdag en maandag, aangezien dat de laatste keer zal zijn dat ik nog met de sprinter reis als hij van NS is.
Klinkt als mierenneukerij, maar het maakt mijn reis die al om en nabij 5 uur duurt, gewoon een halfuur langer die gevuld is met niks doen. Daar kan ik niet zo goed tegen. :Y)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:54

Ik zit hier op mijn gemakje een appeltje te eten, gewoon netjes, geen geslurp en gesmak... Word ik toch via de weerspiegeling in het raam lelijk aangekeken :=
Tsjonge, wees blij dat het geen mandarijn is op de vroege ochtend! :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:54

Gewoon vies terug kijken :D

Laatst zat er wel iemand overenthousiast een appel te eten naast me, allemaal spetters in m'n Harry Potter boek |(

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:25

Iew. Dat is wel echt vies...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:46

Opmaken in de trein/bus vind ik ook zo wat. Sta dan iets eerder op, of ga op school naar de wc :').