Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaLuna

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:21

Ik probeer al weken laarzen te komen passen bij iemand, maar die reageert gewoon niet meer :') .
Ze woont echt dorpje naast mij en heeft de perfecte maat laarzen maar reageert gewoon niet meer op mails. Zo irritant! Staat geen nummer bij niks.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:22

Shirley schreef:
upendo schreef:
*%#^&&$#&

Heb ik weer...

Ik had een flink pakket met een waard over de 100 euro opgestuurd..
Gelukkig aangetekend..
Hebben ze bij het postkantoor een verkeerd adres opgegeven, wat ergens klein op de doos stond!
Is het naar Lipica gestuurd.. Dat is misschien ook wel mijn redding, want drie keer raden wie er morgenochtend om negen uur aan de lijn hangt daar.
Ik vind dit ook zo erg voor de koper.. := Gelukkig was dat dus een uitzondering die mijn nummer wel had en heeft ze me meteen gebeld toen ik de code doorstuurde, dat ie niet klopte...

Dit begrijp ik niet helemaal ... zelfs bij een normaal pakketje staat de postcode van de ontvanger op je bonnetje, dat had je dan toch gelijk moeten zien, dat het niet klopte ?

Ik had meerdere pakketjes, moest snel door naar het werk, nooit meer bewust naar gekeken... :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:23

Ik controleer tegenwoordig alles :j
Jij nu ook denk ik :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:25

Ik kras op de doos echt alles wat maar een beetje op een adres lijkt door :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:27

Ik pak dozen met opdruksels altijd in bruin pakpapier, etiket erop en geen twijfel is meer mogelijk :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:29

oohhh Upendo.....dat is inderdaad even dik balen.....gelukkig dat je er nu al achterkomt.........zal toch nog wel goed gaan komen?!

Balen LisaLuna........is helaas vaak tegenwoordig dat er niet meer gereageerd wordt (alhoewel ik ook heel veel goede ervaringen met MP ed heb hoor)........hopen dat je nog wat gaat horen......

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:30

Sammie schreef:
Ik kras op de doos echt alles wat maar een beetje op een adres lijkt door :D

Dat klinkt heel bekend, hahahaha......................met zo'n dikke zwarte stift en evt nog met de pen ja.......alles om te voorkomen dat het mogelijk fout gaat :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:31

dat is een goed idee Shirley, maar waar haal je dat papier?? Moet ook wel een beetje stevig zijn natuurlijk. Ik ben dan weer zo'n neuroot die bang is dat de plakband (en dus ook het adres) loslaat en dat niemand dan meer weet waar het heen moet.....

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:34

bugpluisje schreef:
oohhh Upendo.....dat is inderdaad even dik balen.....gelukkig dat je er nu al achterkomt.........zal toch nog wel goed gaan komen?!

Balen LisaLuna........is helaas vaak tegenwoordig dat er niet meer gereageerd wordt (alhoewel ik ook heel veel goede ervaringen met MP ed heb hoor)........hopen dat je nog wat gaat horen......

Ja heb het al opgegeven! Heb inderdaad ook goede ervaringen met MP laatst nog een longeersingel gekocht en was allemaal harstikke netjes!
Binnenkort maar eens wat verkopen want heb teveel troep wat ik nooit draag/gebruik hahaha.
Heb zelfs schoenen van 4 maten te groot omdat ik ze mooi vond.. (Dacht overigens dat het 1 maat groter was dan mijn maat maar had dus verkeerd gekeken.) :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:38

bugpluisje schreef:
dat is een goed idee Shirley, maar waar haal je dat papier?? Moet ook wel een beetje stevig zijn natuurlijk. Ik ben dan weer zo'n neuroot die bang is dat de plakband (en dus ook het adres) loslaat en dat niemand dan meer weet waar het heen moet.....

Ik heb het bij de kantoorboekhandel gekocht, gewoon op rol.
Is goed stevig papier en ik plak het dan ook nog stevig vast met breed plakband.

Wij hebben van die speciale kleefhoesjes ( heet vast anders, maar weet even niet hoe :o ) waarin je een vrachtbriefje of een adres kunt doen en die komen dus echt niet spontaan los !

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:48

Shirley schreef:
bugpluisje schreef:

Ik heb het bij de kantoorboekhandel gekocht, gewoon op rol.
Is goed stevig papier en ik plak het dan ook nog stevig vast met breed plakband.

Wij hebben van die speciale kleefhoesjes ( heet vast anders, maar weet even niet hoe :o ) waarin je een vrachtbriefje of een adres kunt doen en die komen dus echt niet spontaan los !

ja ik weet wat je bedoelt.....die ga ik ook nog eens zoeken voor op de pakketjes......dat is net zo fijn inderdaag........hhmmm boekhandel......ik zal eens gaan snuffelen, thanks!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:49

Citaat:
Met pasen zijn de banken dicht, althans er is geen betalingsverkeer mogelijk.
Ik heb zelf donderdag eind de middag van mijn ene rekening geld doorgestort naar mijn betaalrekening.
Dat is pas vandaag gebeurd.
Hier net zo hoor......had het zelf donderdga overgemaakt van de ene naar de andere, maar was pas vandaag zichtbaar

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:51

LisaLuna schreef:
bugpluisje schreef:

Ja heb het al opgegeven! Heb inderdaad ook goede ervaringen met MP laatst nog een longeersingel gekocht en was allemaal harstikke netjes!
Binnenkort maar eens wat verkopen want heb teveel troep wat ik nooit draag/gebruik hahaha.
Heb zelfs schoenen van 4 maten te groot omdat ik ze mooi vond.. (Dacht overigens dat het 1 maat groter was dan mijn maat maar had dus verkeerd gekeken.) :')

hahahaha..................dan moeten ze wel heeeeeeel mooi zijn geweest, hahahahaha..........ik ben ook zo erg met schoenen (maar ze passen wel, hihihihi) Nou verkoop ze weer binnenkort....we lezen je verhalen hier weer terug (hopelijk allemaal positief natuurlijk!)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:59

Heb een tijd niets op marktplaats gezet maar sinds twee weken terug een mobiel.
Nou krijg natuurlijk allemaal van die rare biedingen. Ik had een afspraak met iemand gemaakt en die zou om half 2 komen. Je raad het al, is niet op komen dagen. Vanavond om 6 uur komt er nog iemand. Heb niets tegen buitenlanders maar vind het altijd even spannend. Kreeg namelijk iemand aan de telefoon die wel goed nederlands kon maar door de manier van praten hoor je dat. Dus vanavond afwachten.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:50

LisaFaded schreef:
Heb een tijd niets op marktplaats gezet maar sinds twee weken terug een mobiel.
Nou krijg natuurlijk allemaal van die rare biedingen. Ik had een afspraak met iemand gemaakt en die zou om half 2 komen. Je raad het al, is niet op komen dagen. Vanavond om 6 uur komt er nog iemand. Heb niets tegen buitenlanders maar vind het altijd even spannend. Kreeg namelijk iemand aan de telefoon die wel goed nederlands kon maar door de manier van praten hoor je dat. Dus vanavond afwachten.

We duimen voor je! Altijd afwachten inderdaad.......is niet mijn sterkste kant, hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:53

Ik had hier ook een kleine kudde klanten die tussen donderdag en maandag mailden dat ze hun betaling overgemaakt hadden, maar er is daarvan 1 betaling de 29e bijgeschreven, en de rest allemaal op 2 april. In het weekend kan variëren inderdaad of een betaling wel of niet op een zaterdag of zondag bijgeschreven wordt of pas een maandag weer.

Dat niet iedereen de hele dag achter zijn mail zit dat is geen probleem, maar als je toch bezig bent met het kopen of verkopen of iets dan kun je toch op zijn minst ervoor zorgen dat je elke dag even 1 keer je mailtjes beantwoord....of als het door omstandigheden een keer echt niet kan een dagje, dan de volgende dag.

Weet je vantevoren dat je maar 1 of 2 keer in de week kunt mailen, dan is het wel zo netjes om dat even te zeggen. Net zoals het netjes als je na het overmaken van je betaling, dit even doorgeeft aan de verkoper zodat die weet dat je dit hebt gedaan en die zijn rekening in de gaten kan houden.

Zegt iemand dat 'ie graag iets van je wilt kopen en vervolgens hoor je 3 dagen lang niks, krijg je geen adres en geen berichtje dat de betaling onderweg is, dan kan ik me voorstellen dat je denkt: dit wordt niks meer :n

Succes met de GSM!! :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:22

Die plakhoesjes voor labels heb ik eens zo meegekregen bij mijn DHLforyou punt.

Heb een paar maanden terug opeens melding gekregen dat er een kialapakket voor me op het kialapunt stond. Ik erheen, herkende de doos want die had ik zelf een tijdje terug naar een klant gestuurd. Doos open, zit daar een gebruikt setje in... Ik snapte er niks van, had gelukkig nog gegevens van de klant dus stuurde bericht en pakte de doos weer in. Zag ik opeens dat er een ander label op de bodem plakte! Ze had dus de doos hergebruikt, maar had mijn label er niet af gehaald, kiala heeft goede label ingescand bij afgifte en in het sorteercentrum is het dan mis gegaan, dan hebben ze mijn label gescand als 'retour'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:46

Hier gaat het erg vlot! Gisteren dus dingen online gegooid en al snel reactie gehad op m'n gele bandages. Alle info doorgestuurd (ik werk ook met kiala, lekker goedkoop pakjes verzenden) en vanochtend om 9u stond het geld al netjes op mijn rekening. Gelijk leuke doos uitgezocht en pakketje klaargemaakt voor verzenden, dat ga ik deze namiddag dan even afgeven op het verzendpunt hier in de buurt. Zo wil ik nog zaken doen!

Ik stop alles steeds in een doos en daar doe ik dan zwart/grijs plastic omheen. Daarvoor knip ik een vuilzak stuk en ik gebruik het plastic als inpakpapier :)) Je spul zit netjes verpakt, het sluit de doos ook een extra keertje af en als het goed is zit je spul ook vrij van regen of nattigheid. Het label stop ik ook in zo'n plastic hoesje en dat kleef ik dan bovenop het pakket.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:59

Zo, vanochtend gelukkig het bedrijf kunnen bereiken (Lipica, ik had 't verpakt in een rijlaarzendoos.. :P ) en die gaan het retour laten sturen.. Pfiew.. Ik heb m'n lesje weer geleerd voor de volgende keer.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:09

Die zullen ook wel verbaasd gekeken hebben toen dat pakje bij hen aankwam :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:10

Wordt alleen wel een duur pakketje zo... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:17

Is niet de fout van haar dat het verkeerd is terechtgekomen, daar is de verzenddienst verantwoordelijk voor. Lijkt me ergens wel een logische stap dat zij het pakketje nu alsnog gratis op de goede plek gaan bezorgen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:18

Ik hoop het !

Maar als het niet goed duidelijk is wat de ontvanger is ...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:38

Nouja, dan maar extra verzendkosten hoor.. :)
Is voor mij gewoon een lesje, liever die 8,10 extra dan echt mn pakket kwijt zijn en al het geld terug over moeten maken naar de koper..

welshgekkie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:44

ik heb sinds gister ook iets op marktplaats gezet :)
dus ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door welshgekkie1 op 03-04-13 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt