Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Konstantine
Berichten: 12243
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Dat witte huis

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:46

Oh, nee, dat kan bij ons niet. Het pinnen moet ineens, met 1 pas :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:16

Mag ik me ook melden?

Heb als studente in een kleine kledingzaak voor mannen gewerkt, ik doe nu de inschrijvingen + betalingen van consultaties in een ziekenhuis, werk bij als hostess op diverse evenementen en heb tussendoor nog wat jobs gedaan waarbij je met mensen werkt.

Studente in de verkoop was erg leuk, vooral wanneer een mooie vent even vraagt om mee te kijken welk shirt nou het beste past :P Helaas kreeg ik die vraag vaker van niet zo verzorgde oudere mannen -O-
Tijdens de zomer was er soms ook een klein aanbod van vrouwenkleding uit de andere zaak van de winkelbaas. Dat stond dan op een rekje aan de ingang. Meest memorabele moment was toen een oudere dame (50+) in haar ondergoed uit het pashokje kwam om een "ander modelletje" uit te zoeken, wat ze eerst gekozen had vond ze niet mooi. Dan sta je ook even met je mond vol tanden wanneer je iemand zo gekleed vrolijk andere stuks ziet kiezen :))

In het ziekenhuis (privéziekenhuis) schrijf ik de patiënten eerst in, verwijs ze door naar de goede wachtkamer en nadien reken ik dan de visite bij de arts af. Iemand met een sociaal statuut betaalt vaak hooguit een kruimel omdat het ziekenfonds de rest van de rekening toegestuurd krijgt.
Komt zo vaak voor dat mensen me vuil aankijken als ik opmerk "dat is dan €2,60 aub" om te antwoorden "is het hier niet gratis dan?". In publieke ziekenhuizen vaak wel (die sturen de gehele hap naar hun ziekenfonds) maar wij dus niet. €2,60 voor een specialist is echt weinig, de gewone burger is minstens €35 kwijt voor hetzelfde bezoekje en krijgt daar amper €12 van terug of slechts de helft van het betaalde bedrag.

Wat de laatste 2 jaar een echte trend lijkt te worden zijn mensen die gewoon ronduit weigeren te betalen en zeggen "stuur maar op heb het geld niet". We doen dat dan omdat we ook niet anders kunnen, maar de directie staat erop dat dit zeker geen norm wordt. Het gaat intussen zelfs zo ver dat veel mensen ook die facturen gewoon niet betalen maar wel het geld via hun ziekenfonds innen van de terugbetaling. Ook rappels van advocaten door het ziekenhuis ingehuurd voor achterstallige bedragen hebben weinig effect, de meesten komen gewoon doodleuk afspraak maken en dagen de dag zelf op. Zonder af te rekenen uiteraard.
Tegenwoordig krijgen we bij die patiënten een icoontje in het scherm van een advocaatje. Daar dringen we dan hard op aan om toch af te rekenen na consult. Dat bleek geen effect te hebben, dus moeten we maar drastisch zijn van de directie: wanneer ze zich aanmelden, eerst betalen en dan pas naar de arts.
Geeft ontzettende heisa, want ja ze hebben niks bij, vinden het schandalig. De artsen mogen weigeren tenzij in levensbedreigende situaties. En toch pakken ze die mensen nog steeds aan, want je wil niet weten voor welke onnozelheden patiënten tegenwoordig een rechtszaak aanspannen. Zo is er nu eentje aan de gang omdat de dermatologe een puber weigerde op visitie wegens wanbetaler en hij daarmee zijn zalfje voor acne niet kreeg. Een zalfje dat je ook via je HA kan krijgen :+

Wat heb je zo nog... we hebben 1 desk op rolstoelhoogte en 5 andere op borsthoogte. Met elke keer zo'n tussenschot voor privacy. Zie je paar keer per dag mensen bij hun onbekende buur meekijken naar de pincode, mensen die gaan vechten "want ik was eerst" (nietes), of "ik heb over 5min afspraak, u wacht maar" en dat soort dingen.
Of ze gaan doodleuk gewoon neerzitten op onze lage desk tijdens een inschrijving!
Toppunt was vorige week, die desk was dicht (te weinig personeel) en een moeder ging daar even haar baby verschonen. Midden aan de centrale inkom, onder de camera, waar constant mensen in en uit lopen, bezoekers... Mijn collega verwees haar door naar de verversruimte in het toilet 2m verder, kreeg die de vuile luier naar haar hoofd gemikt.

Of wanneer je met 4 werkt als een idioot en mensen gaan schelden dat je maar even iemand moet bijhalen voor de andere balie's. Eh, er is niemand extra? dan moeten we ze maar geen vakantie geven...

Gelukkig heb ik ook erg veel leuke momenten :)

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:35

Varekaj schreef:
Mijn collega verwees haar door naar de verversruimte in het toilet 2m verder, kreeg die de vuile luier naar haar hoofd gemikt.


:wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:28

We zitten niet afgeschermd, gelukkig voor ons komt dit niet vaak voor. Paar jaar terug, was er toen net, heeft een patiënt eens in een discussie een glazen fles naar een collega gegooid. Die is toen buitengezet door security. Verder beperkt het zich tot scheldpartijen, bedreigingen en "ik dien klacht in bij de directie" waarbij wij 99% van de tijd gewoon gelijk krijgen.

Ook erg leuk wanneer mensen bij het beginnen van onze shift komen aanzetten met een groot briefje voor een klein bedrag. Wij hebben maar €250 in kas bij de start en iemand die €100 geeft voor een bedragje van €35 wil dan niet altijd even goed lukken. We hebben maar 1x per dag (om 11u30) dat we iemand kunnen sturen voor wisselgeld. De rest van de tijd moeten we ons maar zien te redden.
Briefjes van €200 worden niet aanvaardt bij kleine bedragen, ook gewoon om die reden + geen mogelijkheid om te kijken of ze echt zijn. Voor €150 of meer wel uiteraard, maar niet voor €10 ofzo. Geeft ook geheid gezeik...

En tegenwoordig veel mensen die er plezier in hebben om met hun kleingeld aan te draven om te betalen. Steevast wanneer er een immense rij wachtenden is en je met personeelstekort zit. Wees maar zeker dat ze daar dan staan met een zakje muntjes <1€, vooral die rooie doen het erg goed en dan nog eens goed langzaam tellen, hertellen en met een big smile overhandigen. Aaaargh!
1x had ik een patiënt die zo een bezoek voor €65 wilde afrekenen, we waren maar met 2 aan de balie, immense hoop wachtenden. Die heb ik vriendelijk verzorgd zijn zaakje op te bergen en ik zou de rekening opsturen.


Ohja, ook ooit iemand gehad die ons kantoortje binnen was geraakt en vrolijk aan onze brandkast zat te prutsen. Collega betrapt die man, iemand anders riep security intussen op. Vraagt ze "kan ik u helpen meneer? Wilt u de code soms ook nog?"
Zijn antwoord: "ik zoek het toilet". Juist ja :+ (al had hij er wel in gepast, meneer was amper 1m50 hoog)

_Denise_

Berichten: 5631
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:35

Een meneer vroeg wat er gebeurde als hij per ongeluk zijn mobieltje op het dienblad liet liggen. 'Verdwijnt hij dan in de prullenbak?'
Ja tuurlijk, net als de borden en glazen. :') Stomverbaasd was hij, toen ik vertelde dat er aan de andere kant (band van 20 meter) een spoeljongen/meisje staat die alles sorteert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:44

Hier ook steevast verbazing wanneer we iemand bellen die zijn identiteitskaart is vergeten, zijn sis-kaart (van het ziekenfonds) of zelfs een bankkaart. Is die persoon niet gekend in ons systeem (soms van een begeleider), dan zoeken we op waar de hoofdzetel van die bank zit en sturen we die daar naartoe met een briefje erbij.
Ook al paar keer mobieltje gevonden. Dan bellen we de meest logische persoon uit de contacten op (vb mama of thuis ofzo) en geven de boodschap door dat de mobiel bij ons opgehaald kan worden.

Doet goed om die mensen dan opgelucht herenigd te zien met hun spullen.

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:51

Varekaj schreef:
Hier ook steevast verbazing wanneer we iemand bellen die zijn identiteitskaart is vergeten, zijn sis-kaart (van het ziekenfonds) of zelfs een bankkaart. Is die persoon niet gekend in ons systeem (soms van een begeleider), dan zoeken we op waar de hoofdzetel van die bank zit en sturen we die daar naartoe met een briefje erbij.
Ook al paar keer mobieltje gevonden. Dan bellen we de meest logische persoon uit de contacten op (vb mama of thuis ofzo) en geven de boodschap door dat de mobiel bij ons opgehaald kan worden.

Doet goed om die mensen dan opgelucht herenigd te zien met hun spullen.


Klopt, doen we hier ook. 1 keer had ik een tas gevonden, achter de kassa gezet want als je je tas kwijt bent merk je dat wel snel dacht ik :p Kwartier later kwam er inderdaad een mevrouw en die was zo blij dat ik hem achter de kassa had gezet dat ik zo 50 euro in m'n hand kreeg geduwd en weg was ze :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:27

Dat hebben wij dan weer niet. Vaak pikken ze de spullen op, je ziet wel dat ze opgelucht zijn en er kan zeker een bedankje vanaf, maar jammer genoeg zijn wij nooit de dienst die mag delen in cadeautjes wanneer er wat goed gaat. Dan geven ze dat direct aan de arts die er vaak niet eens wat mee te maken heeft, of aan de dames die de afspraken regelen. Die weer niks met de betaling en inschrijving te maken hebben, maar wij hebben ons weer uit de naad mogen rennen om het dossier in orde te krijgen...

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:40

Kaarten enz worden hier niet vergeten (lingeriezaak) maar wel vaak paraplu's, zonnebrillen, sjaaltjes, jasjes ed in het pashok.
Ik ben meestal degene die het pashok controleert (en niet aangekochte dingen terug weghangt) terwijl m'n collega/ bazin afrekent. Dus meestal zie het nog snel
En anders wordt het ook achter de kassa weggelegd en omdat wij maar een klein boetiekje zijn moet ik de klant maar gehaast terug de winkel zien binnenstormen en sta ik al klaar met plu/jas/ ...

Helaas ook nog nooit €50.- toegestopt gekregen -O-

Om diezelfde reden steek ik ook tegoedbonnetjes voor op de klantenkaart oid in't zakje, anders blijf ik maar schrijven - en dat dan in de vuilbak smijten.
Geraken ze het thuis dan nog kwijt is het hèn verantwoordelijkheid, niet die van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:33

Krijg ook met enige regelmaat de vraag of het mogelijk is om een klantenpas te krijgen: 10 visites betaald = 11e gratis. Kan er wel om lachen, begrijp goed dat het voor sommige patiënten erg duur kan worden wanneer ze vaker moeten komen voor behandeling en het ziekenfonds komt maar beperkt tussen.

Waar ik dan weer pissig van wordt zijn mensen in de bijstand die een afspraak maken met de plastisch chirurg voor een ingreep zonder medische noodzaak maar dan enorm van de toren blazen wanneer ze aan de kassa ontdekken dat ze net zoals iedereen daarvoor de volle pot moeten betalen. Tjah, ziekenfondsen zijn daar strikt in: plastische chirurgie wordt enkel terugbetaald bij medische nood vb borstreconstructie na amputatie, huidtransplanten na zwaar brandongeval...
Ook zo met dermatologie (huidziekten). Ze komen voor esthetische zorg dus "luxeproduct" maar willen niet de prijs betalen die erbij hoort. Dat het voor de gewone mens 100% niet terugbetaald is vinden ze doodnormaal maar voor zichzelf moet diezelfde zorg gratis zijn. Denk hierbij aan laserbehandeling voor couperose (rode adertjes in het gezicht) of een laserpeeling.

Donderdag had ik 1 "vieze" patiënt waarvoor ik letterlijk wegloop. Is een aziatische man, onverzorgd, stinkt steeds naar opgedroogd zweet en is enorm opdringerig naar dames toe. Hij staat je gewoon met zijn ogen uit te kleden en likt dan zijn lippen af met een vette knipoog erbij. Heeft mij en collega ook eens een aanzoek gedaan... Hij zit in de bijstand en zou alles voor ons betalen als prinsesje, zolang we zouden doen wat hij wilde...
Zie ik 'm aankomen dan zorg ik dat er een andere patiënt bij me staat of ik sluit. Mijn overste weet dit en vindt het niet erg. Ik hb 1 mannelijke collega, hij probeert hem nu steeds op te vangen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:50

Pfff ik had me gister toch een vrouw in de winkel (tuincentrum).
Ze kocht 5 rotsplantjes en nog een paar dingen. 5 minuutjes later komt ze terug.
Mevrouw: "Deze rotsplantjes zijn 5 voor 5 euro"
Ik: "Dat klopt als u 5 kleintjes neemt, maar u heeft er 2 grote tussen zitten dus dan geld dat helaas niet"
Mevrouw: "Nou, op het bord stond ALLE rotsplantjes"
Ik: "Als het goed is staat er alleen de kleintjes. Maar ik wil wel even voor u bellen om te controleren"
Mevrouw: "Doe dat maar inderdaad, want hier ga ik niet mee akkoord."
Ik dus bellen naar collega van die afdeling. Die leest voor wat er op het bord staat. Wij hadden gewoon gelijk, het staat er duidelijk.
Ik: "Het spijt me mevrouw, maar op het bord staat het heel duidelijk aangegeven. De actie geld echt alleen voor de kleine maten."
Mevrouw: "Het stond er helemaal niet, wat is dit voor achterlijke bedoeling. Ik wil een afdelingsleider spreken, ik ga hier niet mee akkoord. Ik wil mijn geld terug. Ik ga niet weg hoor, dit is belachelijk"
Ik: "De afdelingsleider is niet aanwezig op dit moment, en ik kan u echt het geld niet terug geven het spijt me heel erg."

En ze bleef volhouden. Een hele rij hield ze op en maar stamp voeten dat wij achterlijk waren en niet konden lezen en dat ze hier niet mee akkoord ging. En ik maar vriendelijk lachen terwijl ik gek werd :') Meestal lukt het me wel iedereen nog lachend/tevreden de zaak uit te krijgen maar hier was geen beginnen aan. Alle klanten in de rij keken me ook echt aan van "Gek mens :D ". Dat doet me altijd goed haha, dat ik niet de enige ben die denkt, wat idioot :+

-----

Er was ook een grappige man :') Die bleef maar grappen maken. Hij moest iets van 2 euro betalen, en hij had een 2 euro muntstuk en losse muntjes. Maar hij wilde per se met die muntjes betalen.
Hij; "Nee hoor, die 2 euro krijg je niet. Daar begin ik niet aan. Dan kun je wel in discussie gaan maar het lukt je niet hoor, je gaat hem niet krijgen. Nee, pertinent niet. Ab-so-luut niet."
_O-

Roosch

Berichten: 38339
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:56

Oooh als de kerel waar wij eergisteren bij in het café waren op Bokt zat, dan had ik de opmerking teruggevonden in dit topic..

We hadden een biertje elk gedronken en ik vroeg of ik mocht afrekenen. Vraagt ie 'alles bij elkaar?' en floep ik eruit 'nee, doe maar door drieën.'
:')

maralyn

Berichten: 11214
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:04

Kwam laatst een vrouw in de winkel. Heel aardig enzo....
Maar ik was melig....Heel melig.

Vrouw vroeg: Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn vijver niet dood vriest.
Eerste waar ik aan dacht was: Vistisck van iglo.
Ik schoot prompt in de lacht natuurlijk, mevrouw moest er ook wel om lachen.

Toen later mijn collega: Ik moet een nieuwe speeltje hebben, want mien zwientie is kwiet.
Ik hield het niet meer....

Of mensen komen met producten, wat helemaal niet uit onze winkel komen. Ja, die nemen natuurlijk niet terug!

Liekess
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-02-11

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:56

Wij hebben sinds kort 'Happy Hour' op werk (werk bij een bakker), dus dan gaan alle dagverse producten het laatste uur voor de helft van de prijs weg. En het slag mensen dat daarop afkomt is nogal.. typisch :+

Dan vraag ik wie er aan de beurt is, dus een stel antwoord dat zij aan de beurt zijn. Zegt de vrouw die achter hen staat: 'HIERNA BEN IK HOOR!'. Dan heb ik al moeite met vriendelijk knikken naar die vrouw :x
Vervolgens ben ik dat stel aan het helpen, ze wilden gebak. Schreeuwt die vrouw tegen dat stel: 'Waag het niet die slagroompunten te nemen want die zijn voor mij!!' 8)7
Toen heb ik gezegd dat die slagroompunten niet gelden voor Happy Hour (doen ze wel, maar ik dacht, mooi niet dat je ze nu nog krijgt). Toen werd ze boos op mij, en ze zou de baas gaan bellen. Prima, dag mevrouw :wave:

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:02

Herkenbaar! :j
Zowel 't verhaal van maralyn als van Liekess

Kan zijn dat ik het hier al verteld heb, maar dit is een collega van mij overkomen:
Er komt een vrouw binnen "ik heb telefoon gehad dat mijn bestelde bh van Marie Jo binnen is"
Collega kijkt achter de kassa, waar de bestellingen liggen ... niets.
Vraagt ze aan die mevrouw welke serie het is, of welk kleurtje. Mevrouw moet hard nadenken maar komt uiteindelijk met een correct antwoord.
Is dat een serie die nog niet geleverd is.
Mijn collega houdt vol dat die levering nog niet binnen is maar dat wel voor elk moment kan zijn!
Ze wordt ondertussen door de klante verweten voor alles wat mooi en lelijk is
"Nee nee ik ben zeker gebeld! Met X van winkel A, uw Marie-Jo bestelling ligt voor u klaar"

Uh mevrouw ... lingeriewinkel A is 3 huizen verderop, wij zijn lingerie- en badmodewinkel B ..."


Of inderdaad een bepaald 'soort' publiek dat komt koopjesjagen en dan verwacht dat hetgeen ze willen en niet in korting is ook goedkoper wordt weggegeven.
Nee mevrouw dat ga ik met die nieuwe Marlies Dekkers van €145,- niet doen. Nee ook niet voor u. Nee ook niet omdat u 't lief vraagt. En nu u kwaad wordt al zeker niet!
Maar dat denk je, dat zeg je niet :Y)
Laatst bijgewerkt door Optiwolk op 12-08-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:03

Dat laatste zou ik echt niet moeten flikken, heb je ze ook niet meer meegegeven?

edit: van liekess

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:52

VeraPopeye schreef:
Dat laatste zou ik echt niet moeten flikken, heb je ze ook niet meer meegegeven?

edit: van liekess



Ik zou lief lachen naar de klanten die aan de beurt waren en ze vertellen dat de slagroompunten heel lekker zijn :))

Konstantine
Berichten: 12243
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Dat witte huis

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:47

Ik krijg de laatste tijd steeds de vraag of onze sigaretten lekker zijn. Geen flauw idee, ik rook niet. :+

eclair98

Berichten: 11687
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:58

probeer het, zal ik zeggen!

Liekess
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:21

VeraPopeye schreef:
Dat laatste zou ik echt niet moeten flikken, heb je ze ook niet meer meegegeven?

edit: van liekess


Nee, ze is zelf boos weggegaan. En ze heeft geen klacht ingediend, maar al had ze dat wel gedaan, had mijn baas mij wel gelijk gegeven. Klant is natuurlijk koning, maar niet als ze andere klanten 'bedreigen' om het zo maar even te noemen. Want dat is feitelijk wel wat ze deed, ze kwam ook best intimiderend over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:44

Ik had er vandaag eentje die een klacht ging indienen bij de directie omdat hij geweigerd werd op consultatie. Oorzaak: weigerde zijn ID te geven voor de 3e maal, bij opzoeken van het dossier bleken zijn onbetaalde facturen reeds door 2 (!!) advocaten in behandeling te zijn en hij kon niet betalen voor hij naar de arts ging. Heb de arts gecontacteerd en die zei gelijk "weigeren, hij komt waarschijnlijk weer bedelen voor een attestje om niet te moeten werken en geen geld = geen visite".

De patiënt was inderdaad razend omdat hij dus niet gezien werd, maar nog meer omdat hij dus ter plekke moest betalen en omdat we een ID vragen.
Is het dan zo abnormaal om in een ziekenhuis je visite direct af te rekenen? Dat doe je toch ook niet bij de HA, even zeggen "stuur maar op heb geen cent?"
Of weigeren om je ID te tonen? Wij doen dit ter controle van de persoon die zich aanmeldt. Het is in het verleden erg vaak gebeurd dat mensen hooguit het kaartje van het ziekenfonds bij hadden. Daarop zit 0 controle dus mensen konden een kaart stelen en die dan gebruiken voor henzelf en de factuur opsturen naar eender welk (vals) adres. Door de ID te vragen hebben we nu foto-controle én gewoon bijna steeds de juiste adresgegevens. Op je ID en je ziekenfondskaart staat immers je rijksnummer. Dat moet overeenstemmen bij het inlezen van de kaarten en op basis daarvan wordt het dossier dan opgezocht en geopend. Dankzij de ID komt ook je foto erin, voor geval van.
Toch krijgen we hier minstens 1x/dag echt problemen mee met patiënten dat dit ongepast is en ze weigeren dan ook. We hebben echter al zo vaak fraude gehad met dossiers, valse adressen en uitgeleende ziekenfondskaartjes dat de directie nu eist dat we ook ID-controle doen.

Wat denken jullie hierover?

Ashley5

Berichten: 1641
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:02

Heel vervelend! Ik snap niet waarom mensen niet gewoon even hun ID kunnen laten zien!
Ik heb een tijdje gewerkt op de bloedafname waar wij dat ook vroegen. Maar zoveel mensen weigerden het en snapte niet waarom wij überhaupt een ID willen zien. Maarja, als er dan een fout ontstaat door verkeerde patiëntengegevens, dan hebben wij het weer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:06

Wij horen vaak "jullie hebben geen permissie om dat te vragen, dat heeft alleen de politie". Maar inderdaad, wat te doen bij verwisseling van dossiers dan? Of wanneer die persoon ineens facturen krijgt van visities, onderzoeken of zelfs operaties die hij nooit heeft gehad? Dat kan echt makkelijk voorkomen worden door even die ID tevoorschijn te halen.
Heb je ook geen schrijffouten in de naam of in het adres want pfoe, met de hoop vreemdelingen die wij dagelijks over de vloer krijgen en alle gebrekkige varianten van Nederlands, Frans en Engels is dat geen makkie.

Waar we ook tegenaan lopen: politie geeft ouderen steevast het advies "maak een kopie en hou die op zak, en de originele thuis". Kunnen wij ook weer niks mee ivm adresgegevens en opzoekingen... En kan je prat op gaan dat ze weigeren om het origineel mee te brengen "want dat hoeft niet zei meneer agent" :+

verootjoo
Berichten: 36923
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:10

Maar ik snap niet...sturen jullie in Belgie de rekening gelijk naar de client? Hier zie je nooit een rekening van het ziekenhuis.

Adamootje

Berichten: 6431
Geregistreerd: 10-11-10
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:04

Vandaag kwam een vrouw naar mij toe om te vragen of de haarkleuring nog steeds in de aanbieding was. Ik vertelde de vrouw dat de actie al verlopen was, en kreeg als reactie: 'waarom??'.. Eh nou, omdat aanbiedingen niet altijd in de aanbieding blijven... 8)7