Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:47

Een lepelplant kan zeker teveel water krijgen. Ik geef hem alleen water als hij een klein beetje begint te hangen. Anders gaan de wortels rotten. Ik vind ze (hier in ieder geval) ook vrij gevoelig voor dop- of wolluis, dus daar zou je ook voor kunnen checken

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:09

Sommige mensen hebben zo’n rotkarakter.
Dat karma hun maar snel ten deel mag vallen.
Zonodig karma maar helpen }:)

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:24

Heb me telefoon laten vallen en nu is heel de achterkant kapot. Is Apple dus maken kost weer mega veel. Dus ik ben even in een hoekje aan het huilen ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:29

Volle aanval pijn, benauwd en de rest.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:37

Koppijn

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 15:32

Ik rapporteer me een tot ik een ons weeg in Outlook, heb alleen vandaag al weer 10 phishingmails gehad.. rapporteer elke dag wel iets maar het lijkt weinig te doen -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:42

Onze auto staat al een week bij de garage en de monteur weet dat we vandaag onze paarden moeten verhuizen, dus dat we de auto eigenlijk nodig hebben... Hij reageerde op mijn oproep of iemand hem vandaag klaar kon hebben, dus hij wist daar van.

Vanochtend gebeld, nam niet op. Later nog eens gebeld, nam weer niet op. Stuurde later dat hij "straks" zou bellen, maar ondertussen nogsteeds niks gehoord.

En ik vind het helemaal niet erg als hij zegt dat het niet gelukt is, totaal geen probleem. Maar ik weet nu niet wat ik moet doen... Je zult zien als ik nu een auto huur, dat hij een half uur later belt dat m'n auto klaar is :+

Zo toch maar gaan bellen voor een huurauto, kan ook niet meer te lang wachten, paarden moeten voor het donker weg... :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:51

Oei, ik zou nu idd het zekere voor het onzekere nemen en een auto huren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:12

Pff het kan ook nog eens meezitten. Toch idd maar gaan bellen voor een huurauto.

Tante gebeld of zij m'n moeder even kon afzetten daar. Zegt ze, maar mijn auto heeft toch ook een trekhaak?

We hebben haar auto al eerder geleend en wisten dat die een trekhaak heeft, maar dachten dat die niet sterk genoeg was voor de trailer. Maar dat is hij dus wel _/-\o_

Dus zo even haar auto ophalen en dan die kant op. Zie er zo tegenop.. Die paarden zijn echt vreselijk, laten zich amper pakken etc (Pensioen en opfok, komen amper in de hand) en ik kan zo goed als niet helpen... Word dus vast leuk voor m'n moeder en zus :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:18

Oké ik snap nu waarom mijn Lepelplant slap hing. Ik haal hem uit zijn potje en kon de kluit zo uitknijpen. :roll:
Dus eerst lading water eruit geknepen, toen de kluit en de wortels wat los gemaakt en hem in een groter potje gedaan met verse grond en lief toegesproken. Dus nu zou het goed moeten gaan. :')
Waarom zetten ze er dan bij dat hij veel water nodig heeft? (Ik schuif de schuld graag van me af). Zucht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:39

Ik ben bang dat de meeste huiskamer planten dood gaan door teveel water en niet te weinig. :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:41

DuoPenotti schreef:
Ik ben bang dat de meeste huiskamer planten dood gaan door teveel water en niet te weinig. :)

Ik ben zoń plantensloper.

Vriend van mij heeft allemaal planten gekocht voor me, die weinig water nodig hebben. Maar niemand kan mij antwoorden op de vraag: Wat is weinig water? Hoeveel is weinig water?

Van de 6 zijn er al weer 2 dood in 2 jaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:46

Ik zeg niet dat ik groene vingers heb, maar ik geef pas water als de blaadjes wat gaan hangen. Niet als ze er dood bruin aanhangen hè :P en dan na een uur kijken ze weer blij :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:48

Planten hebben bij mij ook een tragisch leven. Ik word er ook niet blij van. Mijn vriend wel, die zet het liefst het hele huis vol, maar hij zorgt er dan ook voor. En is er ook wel handig in schijnbaar, want ze staan al een hele tijd vrolijk te zijn volgens mij.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:55

Ik heb één monstera, en die doet het top. Als is ie wel toe aan even een goeie verversing van de grond, want er begint zo'n wittig schimmel "vachtje" bovenop de grond te komen. Wou daar eigenlijk mee wachten tot het voorjaar, omdat we in de winter altijd de buitenkraan afgesloten hebben.

Ik ben kussenslopen aan het haken voor de sierkussens op mijn bed. Dacht heel handig, ik haal ze alvast uit de kussenslopen waar ze nu in zitten. Zit die hele vulling er los in, dat wordt eerst maar even mooie vulling voor de kussentjes kopen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:09

OMG ik word helemaal akelig van alles dat er nu speelt. Wie bedenkt het ook om dit samen te voegen :') Grootste hysterie is nu: gaan we een bod met of zonder ontbindende voorwaarden uitbrengen? De hoogte weten we al, en ik weet ook dat we het kunnen lenen. Maar toch :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:00

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:05

Polarize schreef:
Ik heb één monstera, en die doet het top. Als is ie wel toe aan even een goeie verversing van de grond, want er begint zo'n wittig schimmel "vachtje" bovenop de grond te komen. Wou daar eigenlijk mee wachten tot het voorjaar, omdat we in de winter altijd de buitenkraan afgesloten hebben.

Ik ben kussenslopen aan het haken voor de sierkussens op mijn bed. Dacht heel handig, ik haal ze alvast uit de kussenslopen waar ze nu in zitten. Zit die hele vulling er los in, dat wordt eerst maar even mooie vulling voor de kussentjes kopen

Mijn Monstera moet ook verpot, maar het is te koud buiten :').

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:07

Ik denk dat ik nu weet waar het misgaat. Ik heb ze gewoon in het plastic bakje in een pot gestopt :o En wist niet dat ze ook verpot moeten worden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:12

Benzz schreef:
Ik denk dat ik nu weet waar het misgaat. Ik heb ze gewoon in het plastic bakje in een pot gestopt :o En wist niet dat ze ook verpot moeten worden.

In een kweekpot in de sierpot is prima hoor, zelfs beter als je het mij vraagt. Dan kan overtollig water nog ergens naartoe, wanneer je direct in een sierpot plant kan dat niet. Als je plant de kweekpot ontgroeit dan kun je hem in een grotere kweekpot zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:17

Benzz schreef:

Zo hoort dat. Maar je moet ze wel om de paar jaar een grotere pot geven. Iedere twee jaar 2 cm in diameter groter ongeveer.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:23

_San87_ schreef:
Benzz schreef:

Zo hoort dat. Maar je moet ze wel om de paar jaar een grotere pot geven. Iedere twee jaar 2 cm in diameter groter ongeveer.

Thanks! Ga ik dat maar eens doen. Wel zonde van die mooie potten :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:33

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Thanks! Ga ik dat maar eens doen. Wel zonde van die mooie potten :D

Ik koop de sierpotten daarom op de groei :=. Want het is idd zonde iedere twee/vier jaar nieuwe sierpotten te moeten kopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:57

kringloop staat vol met sierpotten. daar haal ik ze wel eens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:58

DuoPenotti schreef:

Met te weinig krijg je ze ook makkelijk dood hoor. O:)

Denk dat ik maar niks meer eet. Zou niet weten hoe ik wat klaar moet krijgen.

Zat jankend in de auto bij ieder hobbeltje. ;(