Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:28

Prima te doen ben ik niet met je eens.

Ik heb hier niet voor gekozen.

Edit. En dan heb ik
Nog niet over de luizen die dat ding vorig jaar had.

Het groeit tegen de regenpijp omhoog de dakgoot in. Tegen mijn gevel vanuit de buren.
Het ding is echt ellende.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:34

Rennie89 schreef:
Marcella schreef:
Eigenlijk gisteren nog op de moestuin lette niet op en had toen een pin van het stalen frame waar druiven aan zitten in mijn arm. Heb nu een gatje in mijn arm.

Zou toch uitkijken dat het niet ontsteekt, evt zo een vaccin halen (net wakker, hersenen werken nog niet dus weet Eff niet of het nou hepatitis of tetanus was :') )

Extra risico door medicatie gebruik dus let al op. ;)

Mando

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:35

Drupje roundup doet wonderen toch.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:38

Mando schreef:

:=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:47

daantjuhhh schreef:
Heb je een hekel aan je buren?

PLANT EEN HEDERA!!!

God wat een klere werk elke keer omdat te snoeien.

Hij is niet eens van mij. Maar van de buren.
Zij hebben op de erfgrens voor en achter hedera staan

Omg hier hetzelfde! -:(-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:48

Rennie89 schreef:
Marcella schreef:
Eigenlijk gisteren nog op de moestuin lette niet op en had toen een pin van het stalen frame waar druiven aan zitten in mijn arm. Heb nu een gatje in mijn arm.

Zou toch uitkijken dat het niet ontsteekt, evt zo een vaccin halen (net wakker, hersenen werken nog niet dus weet Eff niet of het nou hepatitis of tetanus was :') )

Tetanus of er moet een rare meneer aan die pin hebben gehangen of zoiets :')
Kijk je wel een beetje met jezelf uit Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:51

Zal proberen om niet onderuit te bij de winkels moet even stekkertje halen. :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 12:53

denisesilver schreef:
Snoraly schreef:
Besloten dat ik wat minder naar mijn verzorgpaard ga de komende maand. We gaan over anderhalve maand verhuizen.

Deze week al voor de 2e keer volop aan het huilen omdat de staleigenaar tekeer gaat tegen me. Voor zover ik weet hou ik me netjes aan alle regels, het feit alleen al dat ik er zo vaak ben lijkt hem te irriteren. (Ben er bijna dagelijks en dan ben ik er ongeveer een uurtje om te tuttelen). Voelt allemaal enorm onterecht want krijg elke keer een sneer om niks. Kom er nu twee maanden en op het begin was er niks aan de hand.
Wellicht omdat de stalling op is gezegd een paar weken nadat ik er was?

Dat kan inderdaad zomaar door dat laatste komen. Sommige staleigenaren zijn echt horken. Hij heeft ook helemaal niks te vertellen over hoevaak jij gaat. Maar gelukkig gaan jullie daar weg, dus hopelijk ben je snel van hem af.

Ik liep me net te ergeren dat ik veel te laat wakker was, maar had niet gekeken hoelaat het daadwerkelijk was. Valt dus wel heel erg mee :+

Hork is het goede woord. Ik vind het nogal wat dat zo iemand het plezier van een ander vergald.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:02

Berdien schreef:
Kinderen in de straat van mijn vriend spelen buiten. Leuk hoor, maar waarom moet dat met zoooooooooveel geschreeuw en gegil?
Ik snap dit ook niet. Schijnt ook echt iets Nederlands te zijn. Kinder in andere landen spelen wel luid natuurlijk, maar echt dat gillen gebeurd in de meeste landen niet. Zou willen dat we het hier ook zouden afschaffen.

Ik had ooit een Ierse collega op een kantoor naast een kinderdagverblijf. Die keek echt steeds uit het raam denkende dat een kind een been brak ofzo. Die schrok er echt van.

black_kelpie schreef:
Mijn buurman heeft bruidssluier aan zijn schutting, aan de andere kant van ons steegje. Die heb ik dit jaar al 15 keer gesnoeid geloof ik, ben gestopt met tellen. Dat ding rankt zo verschrikkelijk dat je er na een paar dagen al niet met goed fatsoen langs kan zonder al die zooi in je gezicht.
Na had ik eerst niet door dat dit door ging op buren hun planten, en dacht ik ff dat hij letterlijk een lange witte sluier in zijn tuin had hangen := .

Heb weer een nieuwe plant geleerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:28

daantjuhhh schreef:
Hahaha. Ik lees het al. Gedeelde smart. :=

Ik heb hem uit mijn voortuin gesloopt maar die wortels zijn zo enorm en nu jaren later komen er nog regelmatig nieuwe takken omhoog. Echt verschrikkelijk

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:48

Mijn dochter zou worden uitgenodigd door de politie om een verklaring af te komen leggen omtrent het voorval met haar vriend en schoonouders.We hebben hier niks meer van vernomen.
Nu zat er een brief in de bus dat zij word beschuldigd van opzettelijke slagen en verwondingen,waarschijnlijk door de ex-schoonvader,terwijl het net andersom is.Hij heeft haar geslagen.
De vuile leugenaar.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:53

Meerdere collega's ziek op werk afgelopen weken |( zou een rustige week zijn maar heb alleen maar stress ervan gekregen := (ik maak de roosters dus het is puzzelwerk)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:41

Cambionn schreef:
Berdien schreef:
Kinderen in de straat van mijn vriend spelen buiten. Leuk hoor, maar waarom moet dat met zoooooooooveel geschreeuw en gegil?
Ik snap dit ook niet. Schijnt ook echt iets Nederlands te zijn. Kinder in andere landen spelen wel luid natuurlijk, maar echt dat gillen gebeurd in de meeste landen niet. Zou willen dat we het hier ook zouden afschaffen.

Ik had ooit een Ierse collega op een kantoor naast een kinderdagverblijf. Die keek echt steeds uit het raam denkende dat een kind een been brak ofzo. Die schrok er echt van.

Stuk opvoeding. Die van mij zul je niet horen gillen of schreeuwen. Als ik dat van ze hoor krijgen ze een draai om de oren.
Hier regelmatig op het speelterrein dames van jaar of 13 die gillen alles bij elkaar. Zo ergerlijk

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:46

De brief zat gisteren bij mij in de brievenbus,veel te laat overigens want het eerste beschikbaar tijdstip was 25 juni.
Er staat dat ze een advocaat moet nemen.Hoe dan,daar is geen geld voor.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:50

Merlen schreef:
De brief zat gisteren bij mij in de brievenbus,veel te laat overigens want het eerste beschikbaar tijdstip was 25 juni.
Er staat dat ze een advocaat moet nemen.Hoe dan,daar is geen geld voor.

Rechtsbijstand. Pro deo advocaat.
Volwassen vent die schoonvader bah bah

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:53

Dat staat er normaal ook in want er is de Salduz wetgeving. Je kan bij de balie een pro deo advocaat aanvragen. https://www.advocaat.be/nl/gratis-recht ... nsbijstand Het is overigens niet verplicht om met advocaat te komen, wel aan te raden.
In ieder geval is het niet handig om op hoge poten naar het verhoor te gaan. Zie het als een mogelijkheid om jouw kant van het verhaal te vertellen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:56

Daar gaat mijn diploma.

Mijn docent moest me nog inschrijven voor het rekenexamen. Deed hij dus.
Ik moet zelf mijn examen inplannen maar dat ging niet. Dus ik contact zoeken met het examenbureau.

"hij/zij had jou opgegeven voor de verkeerde periode.
Als je contact opneemt kun je volgend schooljaar het examen maken."

Ik ben laaiend. Zo zo kwaad.
Ik heb de laatste paar weken echt gestreden. Alles op alles gezet. Ookal kostte het mijn eigen gezondheid eventjes.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:42

Mando schreef:

Helaas... hier niet. Ik heb zelfs een zuivere versie gebruikt om het van kant te maken (en alle hoofdtakken doorgeknipt), wat voor alle andere dingen wel goed werkt, maar voor de klimop niet. Die lijkt er zelfs wel nog beter door te groeien...

Aanvulling: de varens zijn er ook niet van onder de indruk en groeien elk jaar evengoed weer weelderig. Hoe grondig ik die dingen ook inspuit. Alles eromheen gaat dood, wat niet persé hoeft, maar die varens blijven het gewoon doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:13

Rennie89 schreef:
Marcella schreef:

_O-
Tetanus, tenzij iemand anders zich er ook aan heeft opengestoten :')

Ik ben uitgeschoten bet het bijvullen van de diesel. Eindstand: niet kunnen uitmesten, omdat eerst dat spul van de motor af moet vervluchtigen. Dus geen flikker gedaan vandaag en morgen kan ik weer nog een poging doen. Ik voel dat ik mentaal weer even richting het depressie putje ga. Dat gevoel van niks hebben kunnen doen, helpt daar niet echt bij.

Edit: dat meen je niet joh, fotolijstje. Wat een klotezooi zeg. Kan je iets met het indienen van een klacht oid? Wat vreselijk ruk.

Sterkte Merlen!

Hedera, mijn zus heeft die bij haar tegen de gevel vakkundig gesloopt. Vraag me niet hoe :')
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 29-06-24 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:18

Shenavallie schreef:
Mando schreef:

Helaas... hier niet. Ik heb zelfs een zuivere versie gebruikt om het van kant te maken (en alle hoofdtakken doorgeknipt), wat voor alle andere dingen wel goed werkt, maar voor de klimop niet. Die lijkt er zelfs wel nog beter door te groeien...

Aanvulling: de varens zijn er ook niet van onder de indruk en groeien elk jaar evengoed weer weelderig. Hoe grondig ik die dingen ook inspuit. Alles eromheen gaat dood, wat niet persé hoeft, maar die varens blijven het gewoon doen.

Mijn dochter kreeg een huis waar de Hedera de voorgevel en de halve schuur bedekte!
We hebben het meeste weggehaald/afgehakt en zoutzuur op de knoesten gegooid voor er getegeld ging worden en moet zeggen dat het redelijk wegblijft!
Het vreet wel je voegen weg zijn we achtergekomen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:40

Hond die kotst en ik kots bijna mee -O-
En ze kotst echt flink t arme ding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:03

We liggen heerlijk in de tuin. Boekje, borrel, je kent het wel.. rust. <3

... maar paar deuren verderop vieren ze een feestje en het thema is Nederlandse jalalalamuziek :7
Dat is niet mijn koppie thee. :')
#redme

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:06

Met het warme weer vind ik het fijn om mijn haar vast te hebben maar helaas lukt het mij zelf niet om het op een leuke manier vast te maken (zoals vlechten). Dus wil een haarklem dragen (vind ik er leuker uit zien dan een staart) maar ik krijg het maar NIET voor elkaar :+
Elke keer zakt die los, ik heb er ook al 1 gekocht met rubber aan de binnenkant maar het helpt niet.
Als mijn haar nat is blijft die wel zitten maar als het droog is niet lang. Hoe doen mensen dit?! :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:10

Ik doe er zoutspray in, anders is mijn haar te glad

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 20:36

Kwaliteits kappersklem halen. Toen mijn haar dikker was, konden die dingen het alsnog goed en lang vasthouden