Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:27

Ik vind het ook heel spannend met de katten dit jaar :=

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:41

Hier al wel de extra's voor mijn lootje, het boek zit ik nog op te broeden, net als de hints..... Ik ben sinds vorige week donderdag vrij omdat ik 1 januari met een nieuwe baan start. Komt erg goed uit want mijn vader is terminaal dus breng veel tijd door bij mijn ouders als ondersteuning. Kerst wordt dus waarschijnlijk wel wat anders dan andere jaren. Oud en nieuw hoe dan ook thuis bij de paarden

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:40

Ik vind het boek voor m'n lootje deze keer wederom lastig :')

Ik moet helaas deze vakantie flink doorpakken met mijn thesis. Wel leuke dingen gepland om tijdens de feestdagen met familie te doen.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:22

DWitzel schreef:
Hier al wel de extra's voor mijn lootje, het boek zit ik nog op te broeden, net als de hints..... Ik ben sinds vorige week donderdag vrij omdat ik 1 januari met een nieuwe baan start. Komt erg goed uit want mijn vader is terminaal dus breng veel tijd door bij mijn ouders als ondersteuning. Kerst wordt dus waarschijnlijk wel wat anders dan andere jaren. Oud en nieuw hoe dan ook thuis bij de paarden

Oh, jeetje! Dat is niet hoe je de feestdagen door wilt. Hopelijk kunnen jullie, samen, ondanks alles extra hard genieten van de feestdagen dit jaar. Sterkte en dikke knuffel! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:59

Knuffels Dwitzel ♡♡♡

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:09

Sterkte de komende tijd DWitzel :knuffel:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 18:19

DWitzel schreef:

Sterkte, hopelijk hebben jullie toch nog mooie kerstdagen samen :knuffel:

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:06

Heel veel sterkte!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 10:34

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 12:42

Marjo schreef:
Tijd voor wat vragen! Ik heb er 2 voor jullie bedacht:
Citaat:
1. Welk boek lees je nu?
2. Welk(e) boek(en) kijk je naar uit in 2025?

GoodReads: Reader's most anticipated books of 2025

1. Op dit moment lees ik Moon of the Crusted Snow van Waubgeshig Rice. Een horror die zich afspeelt in een reservaat voor First Nations in Canada :D

2. Met stip op 1 is dat Onyx Storm van Rebecca Yarros. Staat op 2 plekken in pre-order.
Daarnaast ben ik benieuwd naar A Curse Carved in Bone, het vervolg op A Fate Inked in Blood. Uit bovenstaande lijst heb ik ook het eea op mijn TBR gezet :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:00

Marjo schreef:
Tijd voor wat vragen! Ik heb er 2 voor jullie bedacht:
Citaat:
1. Welk boek lees je nu?

1. Ik lees op dit moment The Christmas Tree Farm van Laurie Gilmore. Ik ben druk met mijn thesis bezig, dus ik wilde even iets luchtigs lezen :) Ik kijk ook graag van die cheesy kerstfilms en dit boek is net zo'n kerstfilm maar dan in boekvorm haha.

2. Eerlijk gezegd kijk ik nooit vooruit naar welke boeken uitkomen (al kijk ik wel uit naar deel 4 en 5 van de Dream Harbour series zoals hierboven haha). Ik heb wel even naar het lijstje gekeken en de volgende boeken klinken wel leuk (en heb ik op mijn TBR gezet haha): We All Live Here van Jojo Moyes, The Bright Years van Sarah Damoff, Out of the Woods van Hannah Bonam-Young, Say You'll Remember Me van Abby Jimenez, Great Big Beautiful Life van Emily Henry en My Best Friend's Honeymoon van Meryl Wilsner :)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:51

Ik lees op dit moment Long shot van Kennedy Ryan

En ik kijk heel erg uit naar Rebel Witch het vervolg op heartless hunter

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:07

Ik ben op dit moment bezig in The Awakening van Nora Roberts.

Van de lijst die Marjo quote ben ik heel benieuwd naar Sunrise on the Reaping van Suzanne Collins.

Moet wel heel eerlijk zijn dat ik niet heel veel New releases lees momenteel :x

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:22

Ik heb net de graphic novel van V for Vendetta uit (vond hem tegenvallen, voelt echt als heiligschennis) en wil graag nog voor het einde van het jaar Fairy Tale van King uit :') Maar hier wel een beetje een leesdipje.

Ik kijk ook enorm uit naar het nieuwe Hunger Games boek!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 19:03

Onwijs veel sterkte in deze moeilijke tijd Daphne... dikke knuffel en je weet dat Gil en ik graag voor je klaarstaan als we met iets kunnen helpen :(:)

Ik zal morgen/zondag even tijd nemen om de vragen te beantwoorden (nu ook net een boek uit dus moet weer even kiezen welke ik nu ga openen).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:32

Citaat:
1. Welk boek lees je nu?

1. Ik ben gisteravond begonnen aan The Great Alone van Kristin Hannah. Die zat in mijn adventkalender pakket! Leest al fijn weg, nog maar een paar hoofdstukken gehad dus ben benieuwd waar dit verhaal heen gaat.
2. Oef ik ben uiteraard erg nieuwsgierig naar Onyx Storm maar ook naar Four Ruined Realms, The Things Gods Break en A Curse Carved In Bone :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:47

Oeh, The Great Alone! Ik zie je in Alaska haha!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:10

DWitzel, heel veel sterkte! Hopelijk nog goede dagen samen met mooie herinneringen. :(:)

1. Ik lees op dit moment Small Great Things van Jodi Picoult. Het is een wat langzaam boek, want het gaat over een rechtszaak, maar ontzettend goed geschreven. Het gaat over een zwarte verloskundige die aangeklaagd wordt voor nalatigheid/moord door witte supremacists die haar patiënt waren in het ziekenhuis. Het verhaal legt heel goed bloot hoe racisme doorsijpelt in het dagelijks leven en (overheids)systemen, heel klein en doorzichtig tot heel extreem en hoe vaak het nog niet erkend wordt. Het is fictie, maar overduidelijk gebaseerd op de werkelijkheid en de situatie in de VS.

2. Ik ben meestal niet zo bezig met boeken die nog gaan komen, soms krijg ik wel wat mee van schrijvers die ik tof vind en daarvan zou ik de boeken dan graag willen lezen. Van dat lijstje wordt mijn interesse getrokken door Dream Count van Chimamanda Ngozi Adichie, The Listereners van Maggie Stiefvater (ik vond hart van inkt en andere delen echt fantastisch!), Black Woods, Blue Sky van Eowin Ivye, Katabasis van R.F. Kuang en Everything is Tuberculosis van John Green.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:01

Op dit moment lees ik Unbearably yours (en nog vier boeken, de andere boeken kunnen mijn aandacht dan minder vasthouden en leg ik even weg tot ik weer verder er in ga).

Qua boeken voor volgend jaar kom ik niet verder dan Onyx storm. Ik heb wel meer boeken gepreorderd staan via amazon maar die kan ik niet zo voor de geest halen en ik houd niet bij welke dat zijn…

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:48

Zo wat heftig DWitzel, ik hoop dat je nog fijne momenten met hem kan beleven, dat is jullie echt gegund. :knuffel:

Cynn schreef:
Citaat:
1. Welk boek lees je nu?

1. Ik lees momenteel boek twee van The Kingkiller Chronicle, aka The Wise Man's Fear van Patrick Rothfuss. Helaas merk ik dat ik het moeilijk heb met rustige leesmomenten te vinden, zeker sinds ik mijn tv heb lig ik liever lui op de bank :+ Maar ik kom vast wel weer in mijn lees-fase :j

2. Ik kijk zelf erg uit naar het nieuwe boek van Suzanne Collins, Sunrise on the Reaping. Als tiener was ik erg fan van The Hungergames serie. Ik heb de boeken toen nog in het Nederlands gelezen. Uiteraard ook alle films gezien, waaronder recent de Songbirds and snakes film. Het boek heb ik uitgeleend van mijn vriendin en wil ik ook nog eens aan beginnen, ik vond de film erg goed.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:41

Oh Sunrise on the Reaping ben ik idd ook erg benieuwd naar! :D vind het alleen lichtelijk frustrerend dat ik zo'n mooie set nu heb staan en dat het dan weer niet gaat matchen.. :') dus durf hem voorlopig nog niet ergens vooruit te bestellen in de hoop dat er nog een matchende editie komt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:39

Haha, ik doe deze editie niet mee... Maar hier staat Sunrise on the reaping ook op mijn wishlist :D

En ik heb sinds kort een eigen e-reader nadat ik ééntje mocht lenen. Dus mijn voorraad boeken is plots ontzettend gegroeid := Ik heb op de bank ook nog een boek van secret santa liggen om te lezen, een gesigneerd boek én de vervolgboeken van Twilight _O- Is mijn boekenhobby uit de hand gelopen? Neuh

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:09

Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:20

Fijne feestdagen allemaal!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:28

Fijne feestdagen! Hebben jullie boeken gekregen voor Kerst? Zo ja, welke?

Ikzelf helaas niet, maar wel andere leuke cadeautjes zoals een melkopklopper en een Franse koffiepers. Dus ik zit deze ochtend te genieten van lekkere koffie :P