In Almelo regen en onweer, na een dag drukkend rot weer
tones
Geplaatst: 14-08-24 21:21
Westhof schreef:
He bah, hier ook regen. Ik ga meteen na deze piek mooi naar huis, ben op de fiets namelijk [ Afbeelding ]
Koelt wel lekker af zo!
Die piek zat ik midden in. Klein stukje van kantoor naar auto. Jack Russel onder de arm en Rottweiler liep even te dralen, die loopt steeds naar de verkeerde auto. Zeiknat.
Het is binnen nog vies warm.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 19-08-24 15:14
Het is nu heerlijk hier. 22 graden. Klein windje erbij. Echt genieten. Afgelopen nacht was het goed afgekoeld.
Dit mag tot kerst. Dan 2 dagen sneeuw en de rest van het jaar dit ook weer
Pff veel te warm nog binnen en ook in mijn lokaal. En onze airco heeft het thuis opgegeven, die heeft een onderhoudsbeurt nodig. Nu koelt hij niet meer
Bij een airco unit kan het ook zijn dat de filters schoongemaakt moeten worden, dat kan bij de meeste units heel makkelijk zelf gedaan worden bv. Daar zou je evt nog zelf naar kunnen kijken voor iemand langs zou moeten komen.
Supervixen
Geplaatst: 19-08-24 21:33
Tazzey schreef:
Supervixen, heb je een mobiele airco of split unit? De mobiele kun je zelf goed onderhouden.
Het is hier ook echt heerlijk. Ik had vandaag zelfs een trui aan omdat het in huis 19 graden was.
Geen mobiele nee, een split unit. Een boven en een beneden. Die mag je zelf niet onderhouden.
De filters kun je prima zelf vervangen van een split unit. Bijvullen van koudemiddel mag inderdaad niet maar een filtertje reinigen of vervangen wel. Mijn ouders deden dat ook ieder jaar zelf voor ander onderhoud kwam het montage bedrijf.
cursebreaker
Geplaatst: 19-08-24 22:51
Wij doen de filters idd zelf schoonmaken, dat is echt zo simpel en je kunt hier weinig aan fout doen. Onze airco monteur heeft ons dit zelf nog laten zien ook zodat we dit konden bijhouden. Bijvullen/ander onderhoud moet idd wel gebeuren door een gecertificeerd persoon maar ik ga die niet elke keer laten komen om bv de filters schoon te maken, dat doen we zelf tussendoor (vangt snel stof hier met ook dieren in huis enz dus die maken we regelmatig schoon om kans op overbelasting/verstopping te voorkomen). Bij onze unit is het alleen even de klep omhoog doen aan de voorkant en dan kun je de filters gelijk zien zitten en zo eruit klikken.