[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:38

Berdien schreef:
Vandaag bij de fietsenwinkel kwam een mevrouw zuchtend en steunend met haar tienerzoon langs. Zag mij kijken en verzuchtte 'Echt, begin nooit aan kinderen.' Vreemd genoeg was mijn 'Oh, ik was het ook niet van plan' toch niet echt wat ze wilde horen want ze keek daarna heel boos :? :')

:')

Hier laatst ouders van een samengesteld gezin (zij 9 & 11, hij 11 & 13).
Ze zijn leuk samen en die kinderen zijn best rustig. Nog nooit allemaal tegelijk gezien, (ivm regelingen) maar gaat best prima.
We zitten met hun in een appgroep. Daar waren we wat ellende van die avond aan het delen. Van iemand die een uur in de kou stond midden in de nacht om een kind op te halen van een cultureel schoolreisje naar duitsland tot een zieke hond.
Hij klaagde over de aankomende ouderavond.
Zij: maar je krijgt er zoveel voor terug
Hij: Ze vertellen alleen niet wat
Een andere ouder: ook niet wanneer.

Deze ouders kan ik dus prima hebben.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:17

_O-

Berdien schreef:
Vandaag bij de fietsenwinkel kwam een mevrouw zuchtend en steunend met haar tienerzoon langs. Zag mij kijken en verzuchtte 'Echt, begin nooit aan kinderen.' Vreemd genoeg was mijn 'Oh, ik was het ook niet van plan' toch niet echt wat ze wilde horen want ze keek daarna heel boos :? :')

Ze wilde waarschijnlijk medelijden, en die kreeg ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:27

Ik heb nu Julia denk ik. Heel lang Diane 35 gehad maar die mag ik niet meer van de gyn -O- Dit zijn de enige waar ik dus niet uit elkaar knal qua humeur en migraine.
Sterilisatie van vriend of condooms lossen mijn huid/hormonaal probleem niet op, vandaar dat die niet echt tot de opties behoren. Tenzij sterilisatie van mezelf dat resultaat ook kan geven, maar ik zoek liever eerst wat minder ingrijpend.

Mijn vriend krijgt 100% zeker geen vadergevoelens :)) en hier gaat het nu steeds over 1 kind omdat er ook maar 1 klein kind in de familie is. Was dit bij iemand anders geweest, dan had het ook gezeik geweest.

En ik heb echt een pesthekel aan constant cadeaus krijgen waar je niet op zit te wachten en helemaal als ze niet bij jou als ontvanger passen. Of dat nu om een canvas gaat van dat kind of de koffiemokken die mijn moeder me vorig jaar gaf met nota Bene mijn eigen foto op. Gewoon nee.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:13

Vorige week naar een roofvogel show geweest,ook kinderen tussen de 4 en 12.Er werd tot in detail uitgelegd hoe een gier een lijk van een mens opeet als het lijk op de buik en rug ligt en waar zijn snavel en nek dan in verdwijnt .Kinderen vonden het prachtig,de moeders wat minder.

Afbeelding
Met deze gier op de achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:57

Dat is toch gewoon educatief? Net leuk dat kinderen er enthousiast over zijn! Biologie is anders al saai genoeg omdat het vaak ook dodelijk saai gebracht wordt, als dit de interesse opwekt is dat alleen maar fijn.

Vraag aan mensen met een bakfiets: zitten daar riempjes in om kinderen in vast te zetten? Ik kom met regelmaat een ouder tegen met zo'n fiets, met 3 kinderen in de bak. Eentje ervan vindt het prachtig om de hele tijd eruit te klimmen of voorover te leunen naar voorbijrijdende auto's/fietsers. Het is een paar keer maar net goed gegaan ook. Ik denk dat ze bij ons in de straat wonen of toch in de buurt, en wat verderop naar school gaan.

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:02

Moppie.

Denk je dat de bakfietsmoeders hier zitten?

Echt?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:03

Ga zo'n ding kopen dan Urbanus!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:16

Urbanus schreef:
Moppie.

Denk je dat de bakfietsmoeders hier zitten?

Echt?

Ik dacht dat jullie er 2 hadden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:28

Ik loop nog liever syfilis op.

Het lijkt me wel een enorm handig ding hoor, maar ik vind mijn fiets met 2 zitjes al seksloos genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:36

Ik had stiekem ook bedacht dat jij er eentje had :o sorry!
Wou het weten omdat ik altijd mijn hart vast hou dat zo'n schepsel eruit kan flikkeren als je erlangs komt rijden. Zit elke keer met stress dat dat onder mijn auto zou belanden.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:46

Nee dat was ik...

De nieuwere hebben gewoon standaard riempjes erin zitten, oudere misschien niet, of mensen halen ze eruit of laten hun kind ze niet dragen. Vind het bizar dat het niet verplicht is.

Die van mij liepen in het begin ook te piepen. Toen heb ik even een noodstop(je) gemaakt zonder riempje om en miepen ze nooit meer als ze m moeten dragen. Ik schrok er zelf een beetje van hoe snel ze van zo'n bankje af vliegen terwijl ik nog lang niet volle kracht remde.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:51

Urbanus schreef:

Het lijkt me wel een enorm handig ding hoor, maar ik vind mijn fiets met 2 zitjes al seksloos genoeg.

_/-\o_ _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:06

Urbanus schreef:

Hahahahaha duidelijk.

Het voordeel van zo'n vleesbak is wel dat je eerst je kids :+ kunt opofferen als ze de bocht te kort nemen/je voorwiel eraf rijden bij en verkeerslicht/etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:56

Vleesbak :') al denk ik wel dat zulk type fiets ook wel handig kan zijn zonder kinderen. Als je midden in de stad woont zonder auto om boodschappen te doen bijvoorbeeld. Of om je dronken huisgenoot mee naar huis te brengen na een avondje stappen.

Ik heb voor mezelf net een leuke nieuwe fiets uitgezocht, ga de bestelling deze middag of zaterdag plaatsen. Doel is om de auto wat vaker te kunnen laten staan. Nog een voordeel van kinderloos zijn: je hoeft geen rekening te houden met kinderzitjes die er eventueel op gemonteerd moeten worden. Het is een gravelbike geworden. Ik heb mijn gewone stadsfiets nog, ga die ook wel eens grote beurt laten geven (is dringend nodig) maar ook daar komt geen kinderzitje op in de toekomst.

Gisteren was zo even een reality check. Na werk fiets gaan uitzoeken, naar stal en paard op de weide en zelf meegenieten in het zonnetje. Nadien springles, lekker nakeuvelen met een drankje. Thuis kunnen eten wat je wil zonder gezeur "lussiknie". Douche nemen, gezichtsmaskertje op en serie kijken. Vandaag ben ik vrij dus lekker zonder wekker kunnen uitslapen (is 7u uitslapen?), koffietje erbij... Heerlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:11

Je hebt het wel heel erg opgegeven als je zo’n bakfiets koopt voor je monsters.

Kijk, als ik een hond heb moet die natuurlijk mee op de fiets kunnen. Dus dan is het anders. Die past niet in een kinderzitje. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:18

Toch denk ik dat een lelijke bakfiets veiliger is dan van die scheef hangende jengelende jong op een gewone fiets.
Heb dat toch ook wel eens zien zwabberen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:18

MarlindeRooz schreef:

Kijk, als ik een hond heb moet die natuurlijk mee op de fiets kunnen. Dus dan is het anders. Die past niet in een kinderzitje. :j

Doe je zo'n leuke buggy er achter, mét vlaggetje. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:20

Of je wil er vanaf maar durft dat niet openlijk toegeven. Je rijdt pardoes de straat op, auto ertegen "pech, kindjes weg" en je zal er waarschijnlijk nog een klap schadevergoeding voor krijgen ook. En steun aan alle kanten.

Maar goed, ik mag hopen dat werkelijk niemand zoiets in z'n hoofd zou halen.

Je hebt ook van die aanbindkarretjes. Al gezien met kinderen, al gezien met honden. Ons stadscentrum is verkeersvrij, ze hebben een draak van een circulatieplan aangelegd wat heel veel verkeersfrustatie oplevert en parkeren is duur en bovendien veel te weinig plek. Kan wel snappen dat iemand in het centrum dan een bakfiets of fiets met karretje aanschaft voor bijvoorbeeld boodschappen, weg met de hond (of kind), voor werk (thuisverpleging bijvoorbeeld) en dat soort zaken. Scheelt frustratie en geld hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:21

DuoPenotti schreef:
Toch denk ik dat een lelijke bakfiets veiliger is dan van die scheef hangende jengelende jong op een gewone fiets.

Of die aanhaak dingen aan de fiets van mama/papa waarbij ze wel meetrappen met een nepstuurtje, maar in feite als tandem achter de grote fiets meezwaaien. Levensgevaarlijk vind ik dat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:46

Ik heb ook nog even getwijfeld over een elektrische bakfiets wanneer mijn auto verkocht is. Kan mooi de hond in en boodschappen, maar ook mijn zadel etc als ik naar mijn paard ga :Y) .
Maar ga toch maar voor een gewone elektrische fiets want het is toch een enorm bakbeest waarmee je rond moet fietsen en die je thuis ook nog ergens kwijt moet...

Idd misschien toch zo'n aanhanger :+ . Vraag me af hoe blij de hond daar van wordt _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:57

Varekaj schreef:
En ik heb echt een pesthekel aan constant cadeaus krijgen waar je niet op zit te wachten en helemaal als ze niet bij jou als ontvanger passen. Of dat nu om een canvas gaat van dat kind of de koffiemokken die mijn moeder me vorig jaar gaf met nota Bene mijn eigen foto op. Gewoon nee.

:')

Varekaj schreef:
DuoPenotti schreef:

Of die aanhaak dingen aan de fiets van mama/papa waarbij ze wel meetrappen met een nepstuurtje, maar in feite als tandem achter de grote fiets meezwaaien. Levensgevaarlijk vind ik dat.

Hangen die dingen helemaal scheef, kind er nog schever op, en de ouders maar happy rondfietsen. Zie hoe leuk ze het vinden! *\o/* _/-\o_ :')

MarlindeRooz schreef:

Bakfietsen of aanhangertjes voor honden zijn altijd ok! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:01

De meeste zien er toch best tevreden uit? Zitten ze ook droog natuurlijk en bij felle zon in de schaduw maar wel fris, je kan daar de zijkanten van open rollen en dan heb je fijn gaas waar wind doorheen kan.

Ik ga me informeren voor een concourskast of zadelkast voor in de trailer, ik heb er geen zadelkamer in namelijk. Nu ligt alle zooi steeds in mijn auto. Prima, heb een grote laadbak/koffer (4x4 en de achterbank is eruit) maar hoe netjes ik het ook opberg in het begin, het wordt gewoon 1 gigantische massa rommel!
Zeker wanneer ik weer eens een dagje Eventing op het programma heb O:)
En een grote, stevige curverbak met deksel voor in de koffer voor overige zooi zoals dekens, vuile schoenen etc.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:21

Wie ziet er tevreden uit, de honden of de kinderen?

Voor honden vind ik zon dingen leuk! Altijd fijn om te zien dat mensen op warme dagen hun dier op die manier wel meenemen ipv alleen thuis te laten, zonder dat de honden moeten meelopen op een te warme dag zeg maar.
De meeste vinden zo een ding ook wel leuk denk ik.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:28

Duhelo schreef:
Wie ziet er tevreden uit, de honden of de kinderen?

Voor honden vind ik zon dingen leuk! Altijd fijn om te zien dat mensen op warme dagen hun dier op die manier wel meenemen ipv alleen thuis te laten, zonder dat de honden moeten meelopen op een te warme dag zeg maar.
De meeste vinden zo een ding ook wel leuk denk ik.

Die huurbakfietsen op Texel zijn wel net een soort kooien _O- .

Afbeelding