Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:34

Gekrompen kleding kun je eenvoudig weer "ontkrimpen" door het in lauwwarm-warm water te weken en uit te hangen. De vezels trekken zich namelijk alleen maar samen, het is niet alsof je kleding opeens uit minder textiel bestaat of zo. :+ Met breien en haken is dat 'blocking' zelfs standaard voor je werk echt 'af' is en zijn uiteindelijke vorm heeft.

Janine1990 schreef:
Mkango schreef:
Nooit in de droger lijkt me ook wat overdreven - als je het sporadisch een keertje doet, is niet ineens je hele spijkerbroek uitgelubberd. Ophangen is voor ieder kledingstuk beter, maar soms is er even geen andere optie.

Ik doe het echt nooit :o

Maar goed, ik ben ook heel erg zuinig op mijn spijkerbroeken omdat ze vrij duur zijn en niet overal te krijgen door mijn lengte.
Oké, maar dat is wat anders dan tegen een ander zeggen dat ze hun spijkerbroeken nooit in de droger moeten doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:44

Wat maakt een aanvoerder bij voetbal de aanvoerder? Wat is de reden dat iemand daarvoor wordt gekozen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:53

Mkango schreef:
Gekrompen kleding kun je eenvoudig weer "ontkrimpen" door het in lauwwarm-warm water te weken en uit te hangen. De vezels trekken zich namelijk alleen maar samen, het is niet alsof je kleding opeens uit minder textiel bestaat of zo. :+ Met breien en haken is dat 'blocking' zelfs standaard voor je werk echt 'af' is en zijn uiteindelijke vorm heeft.

Janine1990 schreef:

Ik doe het echt nooit :o

Maar goed, ik ben ook heel erg zuinig op mijn spijkerbroeken omdat ze vrij duur zijn en niet overal te krijgen door mijn lengte.
Oké, maar dat is wat anders dan tegen een ander zeggen dat ze hun spijkerbroeken nooit in de droger moeten doen.

De vezels krimpen volgens jou... Ik weet niet beter dan dat elastan met name uitdroogt en kapot gaat en de overige vezels door de warmte ook aangetast raken.

Daarom adviseer ik om jeans nooit in de droger te stoppen.

Dat mensen minder zuinig zijn met hun broeken en het daarom wel doen, vind ik geen probleem. Mijn uitspraken zijn geen wet en er volgt dus ook geen handhaving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:17

Janine1990 schreef:
De vezels krimpen volgens jou... Ik weet niet beter dan dat elastan met name uitdroogt en kapot gaat en de overige vezels door de warmte ook aangetast raken.

Daarom adviseer ik om jeans nooit in de droger te stoppen.

Dat mensen minder zuinig zijn met hun broeken en het daarom wel doen, vind ik geen probleem. Mijn uitspraken zijn geen wet en er volgt dus ook geen handhaving.
Ik ga ook even uit van natuurlijke vezels, niet van plastic (elastaan, polyester, acryl etc.). Als dat stuk is, is het inderdaad stuk. Maar dat had ik idd wat duidelijker neer moeten zetten. :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:38

Ik vraag me nu af wat voor droger sommige mensen dan hebben dat zulke dingen met hun kleren gebeuren := ik heb echt maar heel weinig wat s winters niet in de droger gaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:48

Lalidan: veel dingen krimpen in de droger en jeans echt altijd. Vaak maar zo weinig dat je het niet merkt. Voor mij is het dan vaak net die halve cm te veel.

Mkango: was dat maar waar. Je kunt een jeans echt niet ontkrimpen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:52

Hier gaat echt alles in de droger, soms wel op de koude stand, en krimpen doet het echt niet. En ja, lengtemaat 36 hier. Broeken hebben ook bij mij de neiging om te kort te zijn, maar dat wordt in de droger niet erger.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:34

Ok welke magische droger heb jij? Merk, uitvoering? Ik wil het!!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:42

Lalidan schreef:
Ik vraag me nu af wat voor droger sommige mensen dan hebben dat zulke dingen met hun kleren gebeuren := ik heb echt maar heel weinig wat s winters niet in de droger gaat.

Ik denk dat het ook eraan ligt hoe je garderobe eruit ziet. Ik heb heel veel delicate kledingstukken met bijv kant, velvet, of wol erin verwekt en als ik dat in de droger doe dan gaat dat gewoon fout. Ook niet op de delicate stand, die droogt dan toch niet voldoende waardoor ik het net zo goed had kunnen ophangen of verpest de kleding alsnog.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:01

Droger echt niet slijt mega hard je kleding. Toen mijn ouders er een hadden wou ik ee niks van mij in hebben. Zelfs de handdoeken die daar in gaan vond ik vreselijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:08

Memories dat klopt. Maar spijkerbroeken vallen bij mij niet in zo'n categorie.
:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:26

Ik heb wel een droger maar gebruik hem bijna niet. Alleen in de winter en dan voor handdoeken, sokken etc. Niet voor broeken of truien of shirts. Die komen bij mij niet in de droger. Weleens gedaan maar ze komen er niet mooier uit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:29

Hier gaat er vanalles in: kousen, onderbroeken, sportgerief, oude shirts, handdoeken, beddengoed.

Al de rest gaat op het rek.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:37

DuoPenotti schreef:
Memories dat klopt. Maar spijkerbroeken vallen bij mij niet in zo'n categorie.
:)

Maar die gaan hier ook juist het liefst wel in de droger, die zonder al teveel elastiek en die waarvan het label zegt dat t kan. Wel binnenstebuiten en op koude cyclus voor de zekerheid maar dat gaat altijd goed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 02:20

Er zijn 2 verschillende soorten drogers; de condensdroger en de warmtepomp droger. Als ik het goed heb begrepen droogt een warmtepomp droger iets langzamer en op lagere temperatuur waardoor kleding minder snel krimpt. Ook schijnt hij iets energiezuiniger te zijn maar wel duurder. Ik gooi er in ieder geval alles in en nooit krimpt er iets.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 06:50

Lalidan schreef:

Wij hebben ook zo’n droger *\o/* .. ik doe swinters alles in de droger op de baby stand en dan kan ik extra nog op de koude stand aanzetten ..geen last van krimp +:)+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:00

Koude stand gebruik ik voor rijbroeken.
Voor de rest kastdroog.
Behalve beddengoed wat ik er meteen weer op doe gaat op extra droog.
Veel meer standen heb ik niet want ding is 17 jaar ondertussen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:34

poes schreef:
Hier gaat er vanalles in: kousen, onderbroeken, sportgerief, oude shirts, handdoeken, beddengoed.

Al de rest gaat op het rek.

Bij mij gaat alles er in muv blouses en overhemden. T-shirts die mooi moeten blijven. Beugel bh’s, jeans, rijbroeken en dekbedovertrekken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:48

M'n dure spullen gaan echt de droger niet in, het is zo slecht voor de stof.

Maar handdoeken en beddengoed wel.

Wasverzachter is ook zo'n grap, zonde van het textiel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:08

Ik heb geen droger, maar toen mijn hospita er een had gooide ik alleen handdoeken en beddengoed erin. De rest droog je net zo gemakkelijk even aan een lijntje. Maar ik woon natuurlijk wel alleen. Ik ken verder ook niemand met een droger eigenlijk :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:13

Ik denk dat ik niemand ken zonder droger :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:20

Urbanus schreef:

Mocht je daar wel behoefte aan hebben, dan stuur je maar een PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:47

Urbanus schreef:

M’n dure/echt goede spullen was ik sowieso op de hand of breng ik naar de stomerij, daarvoor vind ik zelfs een wasmachine al te spannend. :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:49

Hilli schreef:
Urbanus schreef:

Mocht je daar wel behoefte aan hebben, dan stuur je maar een PB.

_O-

Mkango schreef:
Urbanus schreef:

M’n dure/echt goede spullen was ik sowieso op de hand of breng ik naar de stomerij, daarvoor vind ik zelfs een wasmachine al te spannend. :))

Oh nee, met fijn wasmiddel op een fijn programma 30° durf ik alles :=

Nee ik lieg, wollen jasjes laat ik stomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:51

Ik breng niks naar de stomerij. Ik was het op een wolprogramma koud.