Needje schreef:Voor ons gaan ook een hoop leuke dingen niet door.
Volgens mij kan je kinderen prima uitleggen waarom het nu niet gaat.
En hopelijk hebben ze straks nog jaren waarin het wel allemaal kan.
Ja, maar voor kinderen vind ik het toch net wel wat anders dan voor volwassenen. Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar ik denk ook dat daar het verschil zit qua inleving. Een aangepaste kerstviering kan echt prima in de klas. En een musical en groep 8 kamp is zo’n traditie, dat haal je niet meer in. Juist deze groep is amper ziek van corona en dat maakt het dan wel erg lastig hoor. Als volwassenen kun je dat veel beter relativeren denk ik. Als kind keek ik ook altijd uit naar een schoolreisje, groep 8 kamp was echt een groot iets, je verjaardag vieren voor familie, kinderfeestje. Ik vind dat best heftig voor kinderen dat dat allemaal geschrapt wordt. Kinderen groeien maar één keer op en natuurlijk zijn het luxe zaken en daarbij hoor ik ze niet klagen en begrijpen ze het vaak, maar toch …
Daarom hebben we dit jaar hun verjaardag wel gewoon gevierd. Een kinderverjaardag vind ik weer net iets anders dan een eigen verjaardag. Vorig jaar kon het al niet. Nu weer 3 weken voor hun verjaardag werd besloten dat het eigenlijk niet zou kunnen. Wie weet kan het volgend jaar ook officieel niet. Ik ga daar niet op wachten en we vieren het gewoon.
Ook vriendjes en vriendinnetjes zijn hier altijd welkom.