Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:39

Ik meen dat drugsgebruik nu juist gestegen is. Iig niet perse minder.
https://ggzinterventie.nl/meer-alcohol- ... ns-corona/

@Tancreda4
Dat heb ik dus ook. Vaak combineer ik ook, ga zelden voor 1 ding naar de stad. Ik moet er 15 km voor rijden dus laat dingen samen komen.
iets van de Gamma, iets van de action, enz.
Dat zou dan nu maar ineens samen moeten passen in een tijdvak?
En dan ga ik ook weken niet, loop er niet voor de fun ff binnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:40

Ik hoorde een nieuwsbericht op de radio dat bepaalde drugs veel minder genomen werden, want geen feestjes bijvoorbeeld. Andere wel weer meer, omdat dat meer chill drugs zijn oid. Was paar weken geleden en klonk heel logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:41

MyWishMax schreef:
Ik hoorde een nieuwsbericht op de radio dat bepaalde drugs veel minder genomen werden, want geen feestjes bijvoorbeeld. Andere wel weer meer, omdat dat meer chill drugs zijn oid. Was paar weken geleden en klonk heel logisch.

Idd XTC ed flink afgenomen, maar wiet bijvoorbeeld enorm toegenomen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:43

Relaxed schreef:
MyWishMax schreef:

Idd XTC ed flink afgenomen, maar wiet bijvoorbeeld enorm toegenomen..

Precies.

Nu vind ik wiet dat niet zo'n enorm probleem, maar er werden er nog wat genoemd. Geen idee meer wat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:44

GHB denk ik en dat is echt enge rommel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:45

DuoPenotti schreef:
GHB denk ik en dat is echt enge rommel.

Of lachgas

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:48

Ook een toename van wiet gebruik vind ik nou niet zo positief. Ook dat is enorm verslavend.
Lachgas was al een groot probleem maar hier juist een afname en dan weer meer alcohol gebruik. Dan is alcohol blijkbaar toch makkelijker om aan te komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:00

Alsof feesten het enige is wat ik mis... echt heel kort door de bocht om te zeggen dat jongeren vooral feesten missen. Kleine rij met dingen die ik niet meer kan doen / anders doe door corona:
- studeren, al een jaar lang thuis en sommige dingen gaan niet door zoals oude werken kunnen gebruiken in de bieb.
- werken, werk in de horeca en het bedrag dat ik misgelopen heb is echt niet mis
- sporten
- naar musea / dagjes weg
- op bezoek bij familie
- op bezoek bij kennissen uit de risicogroep
- de familie en vrienden van mijn vriend leren kennen
- mijn vriend die mijn familie leert kennen
- op date gaan met mijn vriend, ben spelletjes doen, wandelen en fietsen nu wel zat
- met vriendinnen kunnen afspreken (met meer dan 1)

En dán pas komt uitgaan en feesten. Denk dat mensen die normaal veel thuis zaten NIET door hebben hoe compleet anders het leven van mensen nu is. Ik wandelde bijvoorbeeld heel vaak nog na 21:00 maar dat mag nu niet. Daarbij was ik NOOIT thuis en nu zit ik 24/7 thuis zowat en ik woon op 27m2. Dus nee niet lekker in de tuin. Altijd binnen.

Dus nee ik houd mij niet altijd aan de regels. Ik zie vrienden (1:1) binnen 1,5 meter en ik ga samen met mijn vriend gewoon naar mijn ouders.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-03-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:02

Nou, ik zit normaal ook veel thuis, maar ook voor mij is er heel veel veranderd juist.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:02

MarlindeRooz schreef:
Alsof feesten het enige is wat ik mis... echt heel kort door de bocht om te zeggen dat jongeren vooral feesten missen. Kleine rij met dingen die ik niet meer kan doen / anders doe door corona:
- studeren, al een jaar lang thuis en sommige dingen gaan niet door zoals oude werken kunnen gebruiken in de bieb.
- werken, werk in de horeca en het bedrag dat ik misgelopen heb is echt niet mis
- naar musea / dagjes weg
- op bezoek bij familie
- op bezoek bij kennissen uit de risicogroep
- de familie en vrienden van mijn vriend leren kennen
- mijn vriend die mijn familie leert kennen
- op date gaan met mijn vriend, ben spelletjes doen, wandelen en fietsen nu wel zat
- met vriendinnen kunnen afspreken (met meer dan 1)

En dán pas komt uitgaan en feesten. Denk dat mensen die normaal veel thuis zaten NIET door hebben hoe compleet anders het leven van mensen nu is. Ik wandelde bijvoorbeeld heel vaak nog na 21:00 maar dat mag nu niet.

Dus nee ik houd mij niet altijd aan de regels. Ik zie vrienden (1:1) binnen 1,5 meter en ik ga samen met mijn vriend gewoon naar mijn ouders.

Nogal een aanname vind ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:03

“Denk” staat er ook he. Hoe vaak ik wel niet hoor dat het “maar makkelijk is om je aan de regels te houden”. Dat is ook zo als je zelf vaak thuis bent en je leven eigenlijk niet verandert is.

Zelfs ene Gerda die me kon vertellen “dat studenten een luxepositie hebben”. :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:06

Ik hoor juist vaak dat ik niet mag klagen, want ik deed toch al weinig. Die snappen ook niet dat er nog wel een heel groot verschil zit tussen weinig omdat je niet meer kan of niks omdat je nergens heen mag. En dan ook alleen wonen.

Mensen moeten gewoon stoppen met oordelen dat een ander het wel minder zwaar zou hebben om reden a of b.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:07

MarlindeRooz schreef:
“Denk” staat er ook he. Hoe vaak ik wel niet hoor dat het “maar makkelijk is om je aan de regels te houden”. Dat is ook zo als je zelf vaak thuis bent en je leven eigenlijk niet verandert is.

Zelfs ene Gerda die me kon vertellen “dat studenten een luxepositie hebben”. :n

Zie ik iemand dat hier schrijven dan? Want ik lees niemand iets schrijven over studenten en waarom zij het meer of minder zwaar hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:09

Precies MWM
Ik zit al jaren in deze lockdown, niet voor de fun maar omdat het niet anders gaat.
Ik zeg regelmatig, zeik niet zo over de regels, voor jullie gaan ze weer voorbij.
Met andere woorden, ja ik mis ook al die dingen. Maar moet me er wel bij neerleggen.
Er zijn denk ik maar weinig mensen zonder onderliggende reden die zomaar afstand houden van gezellig samen zijn.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-03-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:09

Nee ik zie mensen die weinig aanpassingen hebben moeten doen schrijven dat “men zich gewoon aan de regels moet houden”.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:10

MarlindeRooz schreef:
Nee ik zie mensen die weinig aanpassingen hebben moeten doen schrijven dat “men zich gewoon aan de regels moet houden”.

Ik vind het nogal een aanname om er vanuit te gaan dat die zich niet hebben hoeven aanpassen. Dan doe je toch precies hetzelfde?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:11

MarlindeRooz schreef:

klopt en jij denkt dat het daar zomaar vanzelf is gegaan, nu of eerder?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:11

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik vind het nogal een aanname om er vanuit te gaan dat die zich niet hebben hoeven aanpassen. Dan doe je toch precies hetzelfde?

Ik lees ook gewoon wat er op bokt gepost wordt hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:12

MarlindeRooz schreef:

Hoezo weinig aanpassingen, woon je bij mij in de straat ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:12

en of iedereen nooit jong is geweest...
Ja als je jong bent sta je anders in het leven dan wanneer je 50+ bent! Toen ik jong was werkte ik en keek ik ook uit naar de weekenden om op stap te gaan met vrienden.
En het is geen aanname nee dat wanneer je toch al gewend bent veel thuis te zijn en al in een bubble te leven je geen idee hebt hoe het voor mensen moet zijn die wel van alles waar zij voor leven moeten laten vanwege de regels. De een moet er nu eenmaal meer voor laten dan een ander. En dat geld niet alleen voor jongelui.

Ik vind het een aanname dat als je zegt het beu te zijn er maar word gedacht je daarom tegen de regels aan schopt!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:13

Dan nog vind ik dat een aanname. Net zo als dat die aannames er zijn over studenten. Ook die vind ik niet terecht maar begin is bij jezelf en niet over oordelen over een ander. Deze reactie heb ik ook al eerder gepost dus dat is niet alleen op jou gericht.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:14

Ik ben het spuugzat én sta volkomen achter de regels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:14

Omdat iedereen zich aan de regels moet houden. Denk je dat ik voor de lol mijn hoogbejaarde vader al een jaar niet binnen de 1,5 m heb gelaten. Of de weinige dingen die ik kan niet kan doen vanwege het virus. En voor mij geldt dat voor veel die normaal al een beperkt leven hebben dat noodgedwongen nog beperker wordt. Mensen die helemaal niet meer buiten kunnen of durven komen zelfs. Omdat het weinige dat over was is weggevallen.

Ieder jaar doe ik mee met een rolstoel driedaagse. Meeste deelnemers komen uit een verpleegtehuis. Voor veel is dit het enige uitje per jaar. Dat gaat dit jaar voor de tweede keer niet door. De laatste keer kwam ik naast een huilende man terecht. Boer die huilde omdat hij eindelijk weer eens regen voelde. Die man zal nu wederom als hij nog leeft zijn enige uitje gaan missen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:15

lenaa_tje schreef:
Dan nog vind ik dat een aanname. Net zo als dat die aannames er zijn over studenten. Ook die vind ik niet terecht maar begin is bij jezelf en niet over oordelen over een ander. Deze reactie heb ik ook al eerder gepost dus dat is niet alleen op jou gericht.

Mijn reactie ook niet alleen op jou ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:15

DuoPenotti schreef:
MarlindeRooz schreef:

klopt en jij denkt dat het daar zomaar vanzelf is gegaan, nu of eerder?

Dat maakt nog niet dat jij mag oordelen over dat wij gewoon maar klakkeloos de regels moeten accepteren. Niet iedereen zit graag thuis. Sneu als het door ziekte wel moet. En dat hoef je mij niet uit te leggen ik heb grote delen van afgelopen half jaar in bed en op de bank doorgebracht. Met gordijnen dicht vaak nog.

Het feit blijft dat deze regels de ene persoon harder raken (=meer moeten aanpassen) dan de ander. Inleven in mensen wiens leven 100% veranderd is in plaats van 30% zou fijn.

Het is ook niet zo dat ik voor mijn lol mijn spaargeld opvreet hoor. Lekker gezellig alles opmaken aan leuke dingen. Oh nee door ziekte kan ik nog steeds niet meer dan 4 uur per week werken...