Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ik hoorde een nieuwsbericht op de radio dat bepaalde drugs veel minder genomen werden, want geen feestjes bijvoorbeeld. Andere wel weer meer, omdat dat meer chill drugs zijn oid. Was paar weken geleden en klonk heel logisch.
Relaxed schreef:MyWishMax schreef:Ik hoorde een nieuwsbericht op de radio dat bepaalde drugs veel minder genomen werden, want geen feestjes bijvoorbeeld. Andere wel weer meer, omdat dat meer chill drugs zijn oid. Was paar weken geleden en klonk heel logisch.
Idd XTC ed flink afgenomen, maar wiet bijvoorbeeld enorm toegenomen..
MarlindeRooz schreef:Alsof feesten het enige is wat ik mis... echt heel kort door de bocht om te zeggen dat jongeren vooral feesten missen. Kleine rij met dingen die ik niet meer kan doen / anders doe door corona:
- studeren, al een jaar lang thuis en sommige dingen gaan niet door zoals oude werken kunnen gebruiken in de bieb.
- werken, werk in de horeca en het bedrag dat ik misgelopen heb is echt niet mis
- naar musea / dagjes weg
- op bezoek bij familie
- op bezoek bij kennissen uit de risicogroep
- de familie en vrienden van mijn vriend leren kennen
- mijn vriend die mijn familie leert kennen
- op date gaan met mijn vriend, ben spelletjes doen, wandelen en fietsen nu wel zat
- met vriendinnen kunnen afspreken (met meer dan 1)
En dán pas komt uitgaan en feesten. Denk dat mensen die normaal veel thuis zaten NIET door hebben hoe compleet anders het leven van mensen nu is. Ik wandelde bijvoorbeeld heel vaak nog na 21:00 maar dat mag nu niet.
Dus nee ik houd mij niet altijd aan de regels. Ik zie vrienden (1:1) binnen 1,5 meter en ik ga samen met mijn vriend gewoon naar mijn ouders.
MarlindeRooz schreef:“Denk” staat er ook he. Hoe vaak ik wel niet hoor dat het “maar makkelijk is om je aan de regels te houden”. Dat is ook zo als je zelf vaak thuis bent en je leven eigenlijk niet verandert is.
Zelfs ene Gerda die me kon vertellen “dat studenten een luxepositie hebben”.
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Nee ik zie mensen die weinig aanpassingen hebben moeten doen schrijven dat “men zich gewoon aan de regels moet houden”.
Ik vind het nogal een aanname om er vanuit te gaan dat die zich niet hebben hoeven aanpassen. Dan doe je toch precies hetzelfde?
lenaa_tje schreef:Dan nog vind ik dat een aanname. Net zo als dat die aannames er zijn over studenten. Ook die vind ik niet terecht maar begin is bij jezelf en niet over oordelen over een ander. Deze reactie heb ik ook al eerder gepost dus dat is niet alleen op jou gericht.
DuoPenotti schreef:MarlindeRooz schreef:Nee ik zie mensen die weinig aanpassingen hebben moeten doen schrijven dat “men zich gewoon aan de regels moet houden”.
klopt en jij denkt dat het daar zomaar vanzelf is gegaan, nu of eerder?