Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:44

Mijn go to DHL punt is tijdelijk dicht... was bij 2 buurtpunten geweest die tot 9 uur open zouden zijn maar beiden niemand thuis. Er zitten er een paar in de stad maar dan moet ik weer een stuk lopen... En natuurlijk besteld iedereen nu via DHL...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:56

Ik heb ook weer een fijne koper. Heeft een artikel gekocht van €7,50, door mij verkocht als zeer goed. Was ook maar 2x gedragen, maar de elastiek blijkt niet meer in superstaat te zijn.
Ik bied haar aan dat ze het terug kan sturen of dat ik 1/3 deel terugstort. Maar ze wil dat ik retourkosten betaal of de koop annuleer en zij het artikel kan houden en het geld terugkrijgt.

Iemand nog een idee om dit op te lossen?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:13

Hier gelukkig nog geen problemen met Homerr.

Esther, bij de omschrijving van heel goed staat er volgens mij dat een artikel minimale gebruikssporen kan bevatten. 1/3 terugstorten vind ik wel netjes. Het lijkt me dat je er dan ook niet elastiek kan (laten) inzetten? Koop annuleren en geld terug zou ik niet doen, dan ben je je geld én shirtje kwijt… Retourkosten betalen ook niet want dan houd je er helemaal niks aan over…

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:23

Kan Vinted eigenlijk zelf een koop annuleren? Ik had iemand die niet tevreden was met haar aankoop. Geen probleem voor mij, ik heb aangeboden dat ze kon retourneren. Dat zou ze doen, ik kreeg op den duur een bericht waarin ze bedankte voor de terugbetaling. Ik heb zelf niks geannuleerd of terugbetaald, dus dat is volledig automatisch gegaan.

Hebben jullie dit ook al eens gehad?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:34

Esther_ schreef:
Ik heb ook weer een fijne koper. Heeft een artikel gekocht van €7,50, door mij verkocht als zeer goed. Was ook maar 2x gedragen, maar de elastiek blijkt niet meer in superstaat te zijn.
Ik bied haar aan dat ze het terug kan sturen of dat ik 1/3 deel terugstort. Maar ze wil dat ik retourkosten betaal of de koop annuleer en zij het artikel kan houden en het geld terugkrijgt.

Iemand nog een idee om dit op te lossen?

Niet mee akkoord gaan.
Want zij heeft dus bedacht dat zij alles krijgt

Ik zou vasthouden aan je eigen oplossing

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:16

Je kan het artikel van haar terugkopen voor een zeer klein bedrag, zodat je het goedkoop via Vinted terug kan laten sturen. En zodra je het binnen hebt, de originele koop ontbinden zodat ze haar geld terugkrijgt.

Hier steed voornamelijk slechte ervaringen met reserveren dus dat doe ik niet meer, tenzij iemand het echt leuk brengt. Maar te vaak gehad dat er allerlei excuusjes komen waardoor het betalen niet lukt. Of hetv meest irritant: dat ze dan toch ineens lager gaan bieden nadat je het al een paar dagen vasthoudt >;)

Terwijl het dan gaat om artikelen die vaak snel verkocht zijn gewoon voor je vraagprijs.

Ik prijs alles gewoon voor de prijs die ik er voor wil hebben.
Mocht het na een poosje niet verkocht zijn, dan verlaag ik de prijs wel soms.
En anders ligt het mij hier prima en wacht ik gewoon op de liefhebber die er erg blij mee is het überhaupt gevonden te hebben :)

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:37

Wie weet hoe ik van een artikel de prijs kan veranderen?

Of moet ik het eerst verwijderen en dan opnieuw plaatsen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:51

Nee
Er zijn drie stipjes boven in en dan kun je wijzigen
Als je verwijderd raak je ook je geïnteresseerde kwijt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:08

pmarena schreef:
Je kan het artikel van haar terugkopen voor een zeer klein bedrag, zodat je het goedkoop via Vinted terug kan laten sturen. En zodra je het binnen hebt, de originele koop ontbinden zodat ze haar geld terugkrijgt.

Dat is misschien ook een goed idee, alleen omdat om zo’n klein bedrag gaat, ga ik er zelf op toe leggen. En op dit moment heb ik daar niet zo’n zin in.
Ze begon nu al met een soort van chanteren, ik ga je een hele slecht recensie geven. Maar ja daar had ik nu toch al op gerekend.
Heb het nu bij de helpdesk gelegd, kijken wat zij ervan vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:22

Nou als je het artikel terugkoopt voor max. 1 euro, dan zit je inclusief verzendkosten en Vinted kosten nog niet aan die 7,50 euro toch :) Of heb je alleen maar dure verzendopties?

Laten we wel wezen: als je iets verkoopt als zeer goed maar koper ontvangt het in een staat waarin er een reparatie verricht moet worden.... dan zit jij fout, toch :) Als koper het dan nog wel wil hebben voor een lagere prijs dan is dat een fijne oplossing, maar als koper het nooit had gekocht als ze dit had geweten....dan zou je haar eigenlijk gewoon schadeloos moeten stellen. Vind ik.

Heb zoiets zelf als verkoper ook wel eens gehad en dat is ontzettend balen. Maar het is wel je eigen schuld en die koper kan er niets aan doen dat die niet geleverd heeft gekregen wat jij hebt beloofd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:45

Idd en een slecht elastiek, is alles natuurlijk, hoe mooi het ook is, je kan het niet gebruiken…

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:52

Alja schreef:
Nee

Thnx. Super simpel maar kwam er niet op

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:57

mikaatje schreef:
Alja schreef:
Nee

Thnx. Super simpel maar kwam er niet op

Alstu

Onder welke categorie kon je ook alweer dekjes plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:01

tengeltje11 schreef:
Idd en een slecht elastiek, is alles natuurlijk, hoe mooi het ook is, je kan het niet gebruiken…

Dit. Ik ken zat artikelen waarbij een slechte elastiek er voor zorgt dat het er niet meer uit ziet. Ik vind volledig vergoeden niet meer dan normaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 12:05

Hoe was het elastiek toen je het opstuurde?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:30

Het gaat om een bh van Marlies Dekkers, dacht dat ik deze voor €7,50 had verkocht maar is zelfs maar €4,50. Je ziet aan de buitenkant dus niet dat er iets mis is, aan de binnenkant zie je dus blijkbaar het en der een draadje van de elastiek. Er zit nog steeds rek in, elastiek is dus niet kapot. En bh kan gedrsgen worden.
Ondertussen is het meer een principe kwestie geworden. Vooral door de manier waarop gecommuniceerd wordt en het dreigen.
Het is mij bij de verkoop niet opgevallen dat de elastiek niet meer helemaal goed was, anders had ik er een foto van bijgedaan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:19

Wat een zeikmuts, die is uit op een gratis bh.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:49

Wat verwacht ze voor 4,50? Het is geen bh die nieuw 15 euro was?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:33

Ik heb ook iets vreemds. Tijdje terug wat verkocht, geld ontvangen en een automatische recensie. Vandaag staat de pakketbezorger aan de deur met mijn verzonden pakket. Heeft de koper het dan niet opgehaald binnen een bepaalde tijd of hoe werkt dat? Heb mijn geld dus wel gehad…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:01

Of de verkoper heeft aangeduid dat ze het ontvangen heeft, dat kan ook. Toen mijn pakket nog op het afhaalpunt lag kon ik dat ook aanduiden, maar dan bevestig je dus dat je het hebt én akkoord bent zonder dat je je pakket in handen hebt.

Een elastiek die niet goed meer is, dat merk je echt wel. Dat is slap, dat "kraakt", dat pluist enorm. Hier en daar een draadje is geen slechte elastiek. Na 2x kan dat ook niet, tenzij je een kledingstuk aan had wat 2-3 maten te klein was. Of het heeft jarenlang ergens in een kast gelegen. Dan kan elastiek wel vergaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:23

Zou wel even de koper contacten denk ik? Heeft de koper zelf niks meer gezegd? Wel vreemd idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:54

Zoek je op nieuw met prijskaartje en nieuw zonder prijskaartje. 90% van de zoekertjes: Ziet er uit als nieuw. 1/2 keer gedragen. Dat is niet nieuw…

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:57

Kleren in de winkel zijn ook 1 a 2 x of vaker gedragen / gepast dus daar zou ik zelf geen moeite mee hebben. Als je echt nieuw wilt moet je met kaartje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:12

Nee. Nieuw is nieuw. Met of zonder kaartje. Er is een verschil tussen iets passen en iets effectief aan hebben en dragen. Zeker met schoenen bv maakt dat echt verschil.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:25

Ik ben het met moestuin eens.
Ik rapporteer ze ook wel eens, maar geen idee of daar iets mee gedaan wordt want je krijgt geen respons.