Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:45

Ik ben ook docent, in Amsterdam. Wij moeten ook toestemming krijgen van schoolleiding om dat nummer te bellen.

En inderdaad, kansloos om dat nummer geheim te houden voor Nederlanders :))

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:47

Flying_Angel schreef:
Ik ben ook docent, in Amsterdam. Wij moeten ook toestemming krijgen van schoolleiding om dat nummer te bellen.

Als het goed is krijg je een verklaring met daarop de brin nummer van je school. Daar mag je dan mee heen.

Ben ook wel benieuwd hoe ze er op school mee omgaan. Ik kan mij zo voorstellen dat ik op dinsdag wel te missen ben maar het woensdag veel problematischer is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:57

mvdende schreef:
Vergeet niet dat Nederland het enige land is waar je moet laten testen alleen bij verkoudheid. Alle landen om ons heen is het pas testen met hoesten, koorts en benauwd.

Dat klopt niet.
In heel veel landen wordt nu laagdrempelig getest. In Duitsland zijn zelfs vakantie terugkomers getest zonder klachten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:23

Sizzle schreef:
mvdende schreef:
Vergeet niet dat Nederland het enige land is waar je moet laten testen alleen bij verkoudheid. Alle landen om ons heen is het pas testen met hoesten, koorts en benauwd.

Dat klopt niet.
In heel veel landen wordt nu laagdrempelig getest. In Duitsland zijn zelfs vakantie terugkomers getest zonder klachten.

Dat dus. Op de website van onze lokale testlocatie staat het volgende:

"U kunt de testlocatie bezoeken wanneer u symptomen als koorts, droge hoest, loopneus, vermoeidheid, maar ook ademproblemen, jeuk aan de hals, hoofdpijn, algemene pijn in het lichaam of rillingen heeft en er een mogelijkheid is dat u zich met het Coronavirus heeft besmet.

U kunt ook de testlocatie bezoeken wanneer u via de corona-app een waarschuwing heeft ontvangen dat een contactpersoon in de afgelopen 14 dagen positief is getest.

Personen die via land, zee of de lucht uit een risicogebied naar Rheinland-Pfalz reizen zijn verplicht zich direct na aankomst te laten testen op het Corona-virus.

Voor personen die uit een niet-risicogebied aankomen is er de mogelijkheid zich vrijwillig te laten testen. De test moet binnen 72 uur na aankomst in Duitsland gedaan worden. De kosten van de test worden door de zorgverzekering betaald."

Sorry als het Nederlands her en der krom is, ik heb het even snel vanuit het Duits vertaald :=

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:25

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:28

Het zal per land varieren maar wij kunnen ook al testen als het bij wijze van spreke jeukt aan je wenkbrauw. In Duitsland mag je ook gewoon bij twijfel.
Misschien is dat artikel gewoon niet erg goed.
Hoe het in Spanje is weet ik niet, daar zal het sowieso erg sterk regio afhankelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-09-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:29

Sizzle schreef:
Het zal per land varieren maar wij kunnen ook al testen als het bij wijze van spreke jeukt aan je wenkbrauw. In Duitsland mag je ook gewoon bij twijfel.
Misschien is dat artikel gewoon niet erg goed.

Dat kan :) maar dat is wel waar mensen op af gaan en conclusies trekken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:30

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:31

Flying_Angel schreef:

Sterkte : ik hoor van de docent van mijn zoon dat ze zo langzamerhand zich meer een GGD medewerker voelt dan docent.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:34

Eleeke schreef:
Flying_Angel schreef:

Sterkte : ik hoor van de docent van mijn zoon dat ze zo langzamerhand zich meer een GGD medewerker voelt dan docent.

Ik werk niet in Amsterdam maar herken het wel dagelijks ben ik bezig met snotterende en kuchende kinderen. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:34

Destination schreef:
lenaa_tje schreef:
Toch geeft dit artikel dat ook aan https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-allergie

Oa. In België, Spanje, Engeland

https://www.info-coronavirus.be/nl/testen/
https://www.nhs.uk/conditions/coronavir ... ronavirus/

Maar als ik dit lees, kan je in België en het VK ook laagdrempelig getest worden? In het VK kan je zelfs een test voor thuis krijgen.

Ik heb er ook geen oordeel over, ik geef aan dat de media in Nederland dit soort berichten deelt en mensen daar conclusies uit trekken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:35

Leenaatje, dat kan dat mensen daar op vertrouwen. Maar daarom geven we elkaar informatie toch? Als ik hier iets lees over NL dan kan het ook prima fout zijn. Zo las ik van de week nog dat NL een land-intern reisverbod had. Klopt ook niet. In Spanje hebben destijds de kranten volgestaan dat NL zijn bejaarden zonder zorg laat sterven. Dat is ook gewone slechte journalistiek.
Het beste is gewoon de locale ‚rivm‘ site te zoeken als je op vakantie wil bijv.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:37

Eleeke schreef:
Flying_Angel schreef:

Jaa, het is echt niet prettig zo. Elke keer ook weer tientallen leerlingen thuis, snotteren in de klas? Hup meteen wegwezen naar huis. Maar het voelt echt zo stom, leerling moet even kuchen ofzo, hup wegwezen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:38

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:40

lenaa_tje schreef:
Toch geeft dit artikel dat ook aan https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-allergie

Oa. In België, Spanje, Engeland

Dit exacte artikel heb ik inderdaad gelezen.

Daarnaast vind ik het best stom dat er in omgeving Haaglanden om de 5 a 10 km testlocaties zijn en hier in Zuid-West Nederland de dichtst bij al zn 20km is en dan ook nog voor de gehele maand vol. Dat snap ik überhaupt niet, je gaat toch geen 10 dagen wachten voordat je aan de beurt bent voor een test?

Als ik me in de buurt vandaag had kunnen laten testen, had ik het wel gedaan. Maar 65km rijden voor waarschijnlijk niets.....

Nou ja, ik wacht dus maar even een dagje af. Anders morgen maar testen en "ff" 130km rijden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:48

Als je morgen pas weer gaat bellen zou ik er niet vanuit gaan dat je ook morgen terecht kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:50

Ik zou wel een afspraak maken. Mocht je morgen dan geen klachten meer hebben dan zou ik hem afzeggen.
Je kunt net als wat MyWish zegt er niet vanuit gaan dat je morgen terecht kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:56

purny schreef:
Ik zou wel een afspraak maken. Mocht je morgen dan geen klachten meer hebben dan zou ik hem afzeggen.

Als de GGD nou aangeeft het nog een dagje aan te kijken, dan zou ik ook gewoon nog een dagje aankijken. Het is al druk genoeg bij het testen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:57

En s middags bellen schijnt handiger te zijn, omdat je dan minder wachttijd hebt en er wel eens afmeldingen zijn, dus eerder een plekje. ;) Maar blijf gewoon thuis tot je geen last meer hebt of getest bent.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:00

Marie_Anne schreef:
purny schreef:

Als de GGD nou aangeeft het nog een dagje aan te kijken, dan zou ik ook gewoon nog een dagje aankijken. Het is al druk genoeg bij het testen.

Dit.. ze geven ook aan dat ze graag hebben dat je, je afspraak afzegt als je geen klachten meer hebt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:01

Maar morgen bellen, dus dat dagje afwachten, en dan verwachten dat je dezelfde dag terecht kan is niet erg realistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:05

Flying_Angel schreef:
Jaa, het is echt niet prettig zo. Elke keer ook weer tientallen leerlingen thuis, snotteren in de klas? Hup meteen wegwezen naar huis. Maar het voelt echt zo stom, leerling moet even kuchen ofzo, hup wegwezen!

Dit meen je toch hopelijk niet?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:07

Relaxed schreef:
Flying_Angel schreef:

Wij moeten alert zijn op klachten inderdaad (daarin wel meegenomen het nep kuchen :D waar je niks mee doet behalve een gesprekje met een teamleider voor de leerling)

Leerlingen die bij ons met klachten op school mogen zijn hebben een verklaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:08

Ja op klachten alert zijn snap ik, maar een keer kuchen en naar huis sturen? Dat heeft toch helemaal niks met klachten te maken?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:08

Relaxed schreef:
Flying_Angel schreef:

Denk het we (en terecht... ) klas van mijn zoon 5 personen Corona, en ze hebben elkaar in de klas aagestoken.
Niet een enkel kuchje, maar hoesten en niezen en snotteren -> hup naar huis