Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:52

Janine1990 schreef:
Ik zag trouwens net de cijfers van zowel België als Nederland... Ik begrijp hier dat men in België best wel negatief is over de soepele lockdown in Nederland.
Maar hoe kijken zij dan tegen die cijfers aan? Want daar worden nog steeds wel meer mensen opgenomen in het ziekenhuis...

Snap ik ook niet.

NL heeft meer inwoners dan Belgie en minder doden. (en minder bemettingen maar dat laat zich erg lastig vergelijken daar NL niet alles test)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:54

Janine1990 schreef:
elnienjo schreef:

Lange nagels zijn behoorlijk onhygienisch dus dat snap ik wel. Zeker in deze tijd!

Dit is iets van jaaren en jaaaaaren hoor… Gaat niet eens zo zeer om het onhygiënisch zijn alleen. Ook om het afbreken ervan. Om die reden mogen we ook geen handschoenen dragen… Want het is allemaal niet detecteerbaar…

In de zorg is het echt een hygiënekwestie. Je krijgt de micro-organismen niet goed onder lange nagels vandaan. En nagels maken soms ook handschoenen stuk.

Bij mensen met hele lange nagels vraag ik me af hoe ze in deze dagen (of überhaupt) stap 5 en 7 van handen wassen uitvoeren?
Afbeelding

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

Met een borsteltje bijvoorbeeld

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

NatasjavE schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zag trouwens net de cijfers van zowel België als Nederland... Ik begrijp hier dat men in België best wel negatief is over de soepele lockdown in Nederland.
Maar hoe kijken zij dan tegen die cijfers aan? Want daar worden nog steeds wel meer mensen opgenomen in het ziekenhuis...

Snap ik ook niet.

NL heeft meer inwoners dan Belgie en minder doden. (en minder bemettingen maar dat laat zich erg lastig vergelijken daar NL niet alles test)

Nederland heeft gewoon een helehoop doden niet meegeteld (de thuissterfte en tehuissterfte bijv) Ook wordt er hier nog steeds niet optimaal getest. Belgische cijfers lijken mij dus waarheidsgetrouwer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:00

elnienjo schreef:
Nederland heeft gewoon een helehoop doden niet meegeteld (de thuissterfte en tehuissterfte bijv) Ook wordt er hier nog steeds niet optimaal getest. Belgische cijfers lijken mij dus waarheidsgetrouwer.

Jij denkt dat er meer dan 2800 mensen extra gestorven zijn aan Covid-19. Zou kunnen hoor.(echt geen idee)

Blijft dat NL meer inwoners telt.

Het laat zich moeilijk vergelijken allemaal. maar op grond van deze cijfers denk ik niet dat ze in Belgie kunnen zeggen dat wij het heel veel slechter doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:04

LadyMadonna schreef:
Met een borsteltje bijvoorbeeld

Hebben die allemaal een borsteltje in hun handtas en gaan ze dan elke keer dat ze hun handen moeten wassen staan borstelen? Ik heb dat namelijk echt nog nooit gezien, iemand met een borsteltje in de weer bij een wasbak. Nog los van de vraag of je die opgehoopte micro-organismen uberhaupt nog fatsoenlijk wegkrijgt onder lange nagels.

Nouja, je begrijpt het al: doe mij maar gewoon praktisch en hygiënisch. :D

Misschien kan je nog iets met teennagels beginnen? Niemand zit aan zn neus met zn voeten of raakt er veel dingen mee aan. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:06

Schemerdier schreef:
Janine1990 schreef:

Vergeet niet dat wij veel sneller nog mensen opnemen terwijl men in Nederland vlugger weigert wanneer men te oud of te ziek (onderliggend) zou zijn. (daar was ik trouwens echt verbaasd over :oo , ben ik toch nog ergens een beetje blij met onze katholieke erfenis)

Maar dat is jouw interpretatie van iets dat helemaal geen feit is...

De keuze is altijd aan de patiënt…

Nu met die wetenschap… Hoe kijk je er nu tegenaan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:08

Weet ik niet, ik draag geen stilletos ;)
Vind het prachtig omdat ik de kunst van het zetten begrijp, maar verder is het niet aan mij besteed ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:08

NatasjavE schreef:
elnienjo schreef:

Jij denkt dat er meer dan 2800 mensen extra gestorven zijn aan Covid-19. Zou kunnen hoor.(echt geen idee)

Blijft dat NL meer inwoners telt.

Het laat zich moeilijk vergelijken allemaal. maar op grond van deze cijfers denk ik niet dat ze in Belgie kunnen zeggen dat wij het heel veel slechter doen.

Ik heb geen idee hoeveel extra, maar vorige week noemden ze een getal in de 700 of 900 die door huisartsen waren aangemerkt als 'waarschijnlijk corona'.
En dan is het nog het CBS wat objectief doden telt waaruit blijkt dat er dubbel zoveel oversterfte is in bepaalde weken dan in andere jaren in dezelfde maand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:11

safina schreef:
In de zorg is het echt een hygiënekwestie. Je krijgt de micro-organismen niet goed onder lange nagels vandaan. En nagels maken soms ook handschoenen stuk.

Bij mensen met hele lange nagels vraag ik me af hoe ze in deze dagen (of überhaupt) stap 5 en 7 van handen wassen uitvoeren?
[ Afbeelding ]

Ik was ooit een nagelbijter…

Maar echt… met langere nagels kan je stap 7 ook prima uitvoeren hoor… Dat is gewoon een vooroordeel.

Ik peuter regelmatig de rommel onder mijn nagels vandaan en inderdaad, nagelborsteltjes zijn fijn.

Niet elke keer trouwens…

Wij gaan gewoon zonder handschoenen, omdat je in principe het product niet aanraakt. Tenzij je losse handjes hebt :+

Maar handschoenen kunnen stukgaan, nagels of geen nagels. En zijn niet detecteerbaar… Nagels hetzelfde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:18

Huisartsen met 700 a 900 en tel daar de verpleegtehuizen nog bij op want die hebben hun eigen arts , dan kom je snel in de richting van 2500 doden extra .
Las net ook dat Turkije , die o zo graag bij de EU wil een zeer grote hoeveelheid beschermingsmiddelen aan de USA heeft gedoneerd . Dikke slijmerd die Erdogan .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-04-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:26

LadyMadonna schreef:
Weet ik niet, ik draag geen stilletos ;)
Vind het prachtig omdat ik de kunst van het zetten begrijp, maar verder is het niet aan mij besteed ;)

Lijkt me wel heel leuk om goed te kunnen. Aan mij is het ook niet besteed trouwens. Ik wist niet eens dat dat stiletto's heette. Dan heb ik dus sneakers. Of nee, erger: sokken. :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:28

Stiletto's zijn dan ook extreem, maar de gemiddelde kustnagel is ook langer dan de gewone, dat is vaak waarom mensen ze zetten. Lijkt me ook dat daar genoeg onder kan gaan zitten.

Ik heb sneaker sokjes @safina :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:31

bigone schreef:
Huisartsen met 700 a 900 en tel daar de verpleegtehuizen nog bij op want die hebben hun eigen arts , dan kom je snel in de richting van 2500 doden extra .
Las net ook dat Turkije , die o zo graag bij de EU wil een zeer grote hoeveelheid beschermingsmiddelen aan de USA heeft gedoneerd . Dikke slijmerd die Erdogan .

De vergelijking tussen landen op basis van oversterfte is vandaag nog in dit topic geplaatst. Ook dan is het percentage in België hoger dan in Nederland.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:37

In het verzorgingstehuis waar mijn moeder woont, zijn al diverse mensen overleden aan corona. Het aantal doden van die gemeente staat al weken op hetzelfde getal. Ze worden dus niet mee geteld, wel positief getest overigens.
In het appartementengebouw waar ik woon, zijn er al meer aan corona overleden dan de cijfers van deze gemeente. Er lopen regelmatig mannen en vrouwen in maanmannetjespakken rond hier, die mensen testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:42

Wanneer mensen getest zijn en overleden tellen ze mee maar er word in een verpleegtehuis 1 persoon getest , de eerste met verschijnselen en dan niet meer, ook al komen er nog twintig gevallen bij . En die worden bij overlijden niet meegeteld .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:44

Wel bij de cijfers van het cbs en de huisartsen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:44

rien10 schreef:
Cer schreef:
Nou Rien10, de pagina van Ostehopatie.nl zegt toch dat met acute zaken (dingen die blijvende gevolgen hebben etc) wel mag?

https://www.osteopathie.nl/

Je hebt gelijk. Het is idd met het riedeltje Medische noodzaak, verwijzing, etc etc.

Ik ben vorige week behandeld door mijn chiropractor. Voldoe aan het riedeltje.

Was heel fijn, maar ook heel gek.. 1,5 meter afstand tot aan de behandeling zelf en daarna weer 1,5 meter afstand. Allebei handen ontsmetten en zij uiteraard mondkapje op en handschoenen aan. Volgens mij was ik een van de eerste patiënten dus was voor haar ook nog even zoeken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:45

bigone schreef:
Wanneer mensen getest zijn en overleden tellen ze mee maar er word in een verpleegtehuis 1 persoon getest , de eerste met verschijnselen en dan niet meer, ook al komen er nog twintig gevallen bij . En die worden bij overlijden niet meegeteld .

Op de afdeling van mijn moeder zijn ze allemaal getest (positief helaas)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:48

Hoe gaat het met je moeder Morrie?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:58

pien_2010 schreef:
Eindelijk hier ook positief nieuws. Ik heb zonet een 2 weken boeking voor augustus gehad, zo vreselijk blij mee *\o/* . Laten we hopen dat deze ook door kan gaan , want ik hoef niet eens met de mensen in aanraking te komen.

Wat fijn voor je!!
Zo gaat het momenteel bij ons in de regio ook.
Appartementen waarbij geen contact is met verhuurder, zitten vol.
Mensen willen graag het platteland op.

Buurman van kameraad van mij, 80+ heeft de covid tegen alle verwachting in, overwonnen lijkt het.
Hij deelt woning met zoon en schoondochter.
Zij zijn werkzaam in de zorg maar altijd negatief getest.
Man krijgt wel thuiszorg, ze rekenen dat hij het zo heeft gekregen.
Hij is niet in ziekenhuis opgenomen geweest.
Kinderen hebben zorgverlof opgenomen en extra thuiszorg.
Beste man zegt al vijf jaar lang op zijn verjaardag dat hij de volgende niet haalt.

Goede berichten dus!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:15

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:18

_Penotti schreef:

Ik ben afgehaakt toen ze het vergeleken met een normale griep. Overigens zijn dit Amerikaanse artsen, zijn er ook Nederlandse/Europese artsen of wetenschappers die bevestigen dat een lockdown ons immuunsysteem zou verzwakken?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:26

@destination, dat het immuunsysteem verzwakt lijkt me inderdaad ook inherent aan gebrek aan beweging, sociale contacten en stress.

In het begin van de Corona heb ik weleens opgemerkt dat dit economisch ontzettend zwaar zal zijn, maar dat er heel veel slachtoffers en aandoeningen bij mensen zullen ontstaan door de lock down en door de stress.

Linksom én rechtsom zorgt de corona voor slachtoffers. En ik vrees dat het aantal indirecte slachtoffers nog veel groter zal zijn dan het aantal directe slachtoffers.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:27

tienus63 schreef:
@destination, dat het immuunsysteem verzwakt lijkt me inderdaad ook inherent aan gebrek aan beweging, sociale contacten en stress.

In het begin van de Corona heb ik weleens opgemerkt dat dit economisch ontzettend zwaar zal zijn, maar dat er heel veel slachtoffers en aandoeningen bij mensen zullen ontstaan door de lock down en door de stress.

Linksom én rechtsom zorgt de corona voor slachtoffers. En ik vrees dat het aantal indirecte slachtoffers nog veel groter zal zijn dan het aantal directe slachtoffers.

Mwah, ik heb nu niet het idee dat mijn immuunsysteem er slechter op is geworden. Je mag nog gewoon (alleen) buiten sporten, fietsen, skeeleren, wandelen, noem het maar op. Hoe dragen sociale contacten volgens jou precies bij aan je immuunsysteem?