Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Mijn vader is ook zo anti mondkapjes, en zou er gerust zijn vakantie om laten schieten. Niet omdat hij er last van heeft, maar omdat hij het onzin vind....
Ik snap dat echt niet....
Morrie schreef:ik ben net zonder mondkapje 4 trappen op geklommen omdat ik niet meer in de lift wil, maar ik kan nu al bijna aan de zuurstof. Met mondkapje red ik dat echt niet meer. (COPD, afgelopen 50 jaar nooit gerookt, daarvoor even "om erbij te horen")
Mijn Chinese buurman loopt al met mondkapje + spatscherm en handschoenen aan als ie z'n vuilniszak wegbrengt. What's next.....
lenaa_tje schreef:Pandora2 schreef:Handschoenen zie je hier in de winkels dan weer bijna niet. Hier en daar een zonderling, maar dat is echt zeldzaam.
Ik denk altijd maar dat die zich nooit hebben beseft hoe vies een supermarkt eigenlijk is
Morrie schreef:ik ben net zonder mondkapje 4 trappen op geklommen omdat ik niet meer in de lift wil, maar ik kan nu al bijna aan de zuurstof. Met mondkapje red ik dat echt niet meer.
Pandora2 schreef:bigone schreef:Op het Corona dashboard is de R waarde inmiddels gestegen van 0,75 naar 1,05.
Zitten jullie al boven de 1 ja ? Wij er nog net onder van de week las ik. Maar gezien de stijgingen hier de laatste dagen zal dat niet lang meer duren...
Pandora2 schreef:Hier in belgie zijn we volgens mij nooit onder de 80 nieuwe besmettingen per dag gekomen. Hoe komt die R-waarde dan zo hoog bij jullie ?
Ik geraak in de war
Morrie schreef:ik ben net zonder mondkapje 4 trappen op geklommen omdat ik niet meer in de lift wil, maar ik kan nu al bijna aan de zuurstof. Met mondkapje red ik dat echt niet meer. (COPD, afgelopen 50 jaar nooit gerookt, daarvoor even "om erbij te horen") dat
Morrie schreef:Inmiddels hangt er een briefje bij de lift en staat er een mededeling op de VVE site dat alleen mensen met een handicap gebruik mogen maken van de lift en dat zij er alleen in mogen, niet met meerdere gezinsleden. Indien er een verhuizing plaatsvindt, moet dat gemeld worden bij de VVE. Dit i.v.m. besmettingen.
Er zijn blijkbaar meer mensen die het nieuws uitspitten. Van mij hebben ze het niet, ik spreek niemand.
Shadow0 schreef:Ga je dan nu wel weer met de lift?
Morrie schreef:Shadow0 schreef:Ga je dan nu wel weer met de lift?
Nee ik ging de post halen en dan loop ik langs de lift.
Het is hier maar 3 hoog en er woont maar 1 persoon die vanwege een hersenbloeding echt niet meer met de trap kan. De rest kan dat wel al dan niet met wat pauzes tussendoor. De gem. leeftijd hier is ver in de 70 en ik ben ook niet meer piepjong (anders woonde ik hier niet)
mvdende schreef:Morrie schreef:Nee ik ging de post halen en dan loop ik langs de lift.
Het is hier maar 3 hoog en er woont maar 1 persoon die vanwege een hersenbloeding echt niet meer met de trap kan. De rest kan dat wel al dan niet met wat pauzes tussendoor. De gem. leeftijd hier is ver in de 70 en ik ben ook niet meer piepjong (anders woonde ik hier niet)
Dan vind ik het echt belachelijk dat de lift dan alleen door die éne persoon gebruikt mag worden.
Dat is toch niet leuk meer? Als alleen al boven komen bijna Expeditie Everest is....
Ik ben echt bang dat de mensjes dan niet meer de deur uit durven, omdat ze er zo tegenop zien om weer naar boven te moeten met de trap.
In the heat of the moment als er in het complex zelf corona is uitgebroken, kan ik het nog wel begrijpen.
Maar op dit moment is de infectie druk erg laag, dus om dan nu met zn regel te komen...