Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:blensink schreef:Voor de mensen die in Spanje wonen, ben ik langzaam aan gek aan het worden na een week opgesloten te zitten in huis, of merken jullie ook dat de lucht zuiverder is?
Mijn alleenstaande vriendin ziet de muren van haar flat inmiddels wel op zich af komen ja, zeker met 2 honden die nergens mogen rennen.
_Femkeeex schreef:Ik heb een vraag voor diegene die het virus hebben of hebben gehad. In rust ben ik niet kortademig, maar als ik bijvoorbeeld de trap op loop of een rondje in huis ren, merk ik dat ik veel sneller buiten adem ben. Herkennen jullie dit?
lenaa_tje schreef:Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komendas toch omgekeerde wereld.
Daarbij zijn er veel kledingwinkels dicht. Hier tenminste wel.
Popstra schreef:lenaa_tje schreef:Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komendas toch omgekeerde wereld.
Omdat hier veel nog open is. Duitsland ziet liever geen mensen over de grens gaan en vind dat NL daarom hetzelfde moet doen als de landen om hen heen om deze situatie te voorkomen. Dus alles dicht.
Voor de Bron eisers onder ons die denken dat ik alles uit mn duim zuig volg liveblog NOS (corona)
Badeendje schreef:Een bekende paardenyoutuber organiseert morgen ook gewoon een paardenworkshop bij haar thuis >_<
Popstra schreef:lenaa_tje schreef:Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komendas toch omgekeerde wereld.
Omdat hier veel nog open is. Duitsland ziet liever geen mensen over de grens gaan en vind dat NL daarom hetzelfde moet doen als de landen om hen heen om deze situatie te voorkomen. Dus alles dicht.
Voor de Bron eisers onder ons die denken dat ik alles uit mn duim zuig volg liveblog NOS (corona)
Destination schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat zoveel winkels nog 'gewoon' open zijn in Nederland, hetzij met andere openingstijden. Hier in Duitsland zijn nu echt alleen de noodzakelijke dingen nog open. Mijn deelstaat heeft alle restaurants, cafe's, ijszaken en aanverwante zaken nu ook dichtgedaan, omdat mensen massaal daarheen gingen en gezellig met zijn allen ijsjes zaten te eten. Dus nu werkelijk alleen nog maar afhaal bij de restaurants, supermarken en apotheken.
Emmaa_ schreef:Destination schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat zoveel winkels nog 'gewoon' open zijn in Nederland, hetzij met andere openingstijden. Hier in Duitsland zijn nu echt alleen de noodzakelijke dingen nog open. Mijn deelstaat heeft alle restaurants, cafe's, ijszaken en aanverwante zaken nu ook dichtgedaan, omdat mensen massaal daarheen gingen en gezellig met zijn allen ijsjes zaten te eten. Dus nu werkelijk alleen nog maar afhaal bij de restaurants, supermarken en apotheken.
Ik snap dat wel echt heel goed eigenlijk. Zo lang die winkels open MOGEN blijven en er mensen blijven komen is het voor een winkel natuurlijk super vervelend om de boel dicht te gooien, want ze krijgen dan geen compensatie van de overheid en vooral kleine winkels kunnen zichzelf zo een faillissement in werken. Als de winkels dicht moeten moet dat vanuit de overheid komen en die moeten dan fondsen op gaan richten voor kleine ondernemers, maar met een rechts kabinet is dat op z'n zachtst gezegd niet de hoogste prio.
_Penotti schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/a ... ~a074c3fb/
Dit zou wel mooi zijn als dat hier ook kan, meer mensen op 1 beademingsmachine.
moonsparkle schreef:Er lijken wel steeds meer opties bij te komen, tbc vaccinaties, apparatuur, nog veel bedden paraat, zou het misschien niet meer nodig zijn om Nederland in lockdown te doen? Of denken jullie dat we er niet aan kunnen ontkomen?