Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:57

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:59

Nou, de boodschappen zijn gedaan, ik hoef gelukkig tenminste een week niet meer, wat een ergernis! Gelijk toen ik de winkel binnen kwam, was er een echtpaar bij de koelversafdeling de pizza's aan het keuren, vastpakken en weer wegleggen, vastpakken en weer wegleggen. 10 pizza's verder, nee, toch maar niet....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:01

558 nieuwe besmettingen en 30 doden erbij in Belgie ;(

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:03

Hier buren gaan even gezellig samen eten aan een tafel hoe dan??

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:05

Sizzle schreef:
blensink schreef:
Voor de mensen die in Spanje wonen, ben ik langzaam aan gek aan het worden na een week opgesloten te zitten in huis, of merken jullie ook dat de lucht zuiverder is?

Mijn alleenstaande vriendin ziet de muren van haar flat inmiddels wel op zich af komen ja, zeker met 2 honden die nergens mogen rennen.

Ja verschrikkelijk en leg het de dieren maar uit.
Mijn nichtje (alleenstaand) die ook in een appartementje in Benidorm zit begint zich ook te vervelen en zij verveeld zich echt nooit.
Moet niet denken aan de mensen in een appartementje met kleine kinderen.
Wij mogen niet klagen lekker bezig in de tuin en met de dieren en vermaken ons wel.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:08

We zijn nu officieel over de 20,000 bevestigd gevallen in Duitsland :\
https://www.n-tv.de/panorama/12-49-Mind ... 26512.html

Ik snap dat het lastig is als je alleen woont en ook nog huisdieren hebt. Overdag ben ik ook alleen en ondanks dat dit eerder ook al het geval was (ik schrijf mijn scriptie, vriend werkt), voelt het nu toch heel anders aan. Wij mogen officieel nog wel naar de supermarkt e.d., maar je zit toch thuis met het gevoel dat het verplicht is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:26

_Femkeeex schreef:
Ik heb een vraag voor diegene die het virus hebben of hebben gehad. In rust ben ik niet kortademig, maar als ik bijvoorbeeld de trap op loop of een rondje in huis ren, merk ik dat ik veel sneller buiten adem ben. Herkennen jullie dit?

Zolang het niet erger wordt doen ze er toch niks aan. Jij moet gewoon uitzieken.
Als jij gewoon griep hebt of een goede verkoudheid vraagt dat ook energie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:32

lenaa_tje schreef:
Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komen -O- das toch omgekeerde wereld.
Daarbij zijn er veel kledingwinkels dicht. Hier tenminste wel.

Omdat hier veel nog open is. Duitsland ziet liever geen mensen over de grens gaan en vind dat NL daarom hetzelfde moet doen als de landen om hen heen om deze situatie te voorkomen. Dus alles dicht.

Voor de Bron eisers onder ons die denken dat ik alles uit mn duim zuig volg liveblog NOS (corona)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:33

lovee schreef:

Doen ze dat als gezin?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:35

Een bekende paardenyoutuber organiseert morgen ook gewoon een paardenworkshop bij haar thuis >_<

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:35

Popstra schreef:
lenaa_tje schreef:
Waarom ligt het aan Nederland dat de Duitsers hier komen -O- das toch omgekeerde wereld.

Omdat hier veel nog open is. Duitsland ziet liever geen mensen over de grens gaan en vind dat NL daarom hetzelfde moet doen als de landen om hen heen om deze situatie te voorkomen. Dus alles dicht.

Voor de Bron eisers onder ons die denken dat ik alles uit mn duim zuig volg liveblog NOS (corona)

Dan kan de grens toch dicht voor onnodige reizen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:36

Oscar schreef:
lovee schreef:

Doen ze dat als gezin?

Hier zitten de buren ook buiten in de tuin te lunchen. Als gezin is daar toch niks mee.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:37

Badeendje schreef:
Een bekende paardenyoutuber organiseert morgen ook gewoon een paardenworkshop bij haar thuis >_<

Echt? :

Popstra schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat zoveel winkels nog 'gewoon' open zijn in Nederland, hetzij met andere openingstijden. Hier in Duitsland zijn nu echt alleen de noodzakelijke dingen nog open. Mijn deelstaat heeft alle restaurants, cafe's, ijszaken en aanverwante zaken nu ook dichtgedaan, omdat mensen massaal daarheen gingen en gezellig met zijn allen ijsjes zaten te eten. Dus nu werkelijk alleen nog maar afhaal bij de restaurants, supermarken en apotheken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:41

Ik heb zojuist in de winkel bij mijn ouders gewerkt en daarna even naar de toko en Big Bazar geweest.

Het viel mij heel positief op dat mensen afstand van elkaar hielden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:43

Destination schreef:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat zoveel winkels nog 'gewoon' open zijn in Nederland, hetzij met andere openingstijden. Hier in Duitsland zijn nu echt alleen de noodzakelijke dingen nog open. Mijn deelstaat heeft alle restaurants, cafe's, ijszaken en aanverwante zaken nu ook dichtgedaan, omdat mensen massaal daarheen gingen en gezellig met zijn allen ijsjes zaten te eten. Dus nu werkelijk alleen nog maar afhaal bij de restaurants, supermarken en apotheken.

Ik snap dat wel echt heel goed eigenlijk. Zo lang die winkels open MOGEN blijven en er mensen blijven komen is het voor een winkel natuurlijk super vervelend om de boel dicht te gooien, want ze krijgen dan geen compensatie van de overheid en vooral kleine winkels kunnen zichzelf zo een faillissement in werken. Als de winkels dicht moeten moet dat vanuit de overheid komen en die moeten dan fondsen op gaan richten voor kleine ondernemers, maar met een rechts kabinet is dat op z'n zachtst gezegd niet de hoogste prio.

lenaa_tje

Maar die zijn hier ook dicht...
In het dorp is de slager open, een kapper (met Max 1klant per winkel) , de dierenwinkel, speelgoedwinkel en de supermarkten.

Verder is het hartstikke rustig en houden mensen afstand maar wij moeten ons aanpassen voor de Duitsers die bij ons de grens over gaan. Dat begrijp ik echt niet.

Oscar
Forumcoördinator

lenaa_tje schreef:
Oscar schreef:
Doen ze dat als gezin?

Doen ze dat als gezin?

Hier zitten de buren ook buiten in de tuin te lunchen. Als gezin is daar toch niks mee.[/quote]

Precies, dat bedoel ik.

Als ze nu de halve buurt optrommelen dan is het natuurlijk een ander verhaal.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:44

Oscar schreef:
lovee schreef:

Doen ze dat als gezin?

Nee met de achterburen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:44

Emmaa_ schreef:
Destination schreef:

Ik snap dat wel echt heel goed eigenlijk. Zo lang die winkels open MOGEN blijven en er mensen blijven komen is het voor een winkel natuurlijk super vervelend om de boel dicht te gooien, want ze krijgen dan geen compensatie van de overheid en vooral kleine winkels kunnen zichzelf zo een faillissement in werken. Als de winkels dicht moeten moet dat vanuit de overheid komen en die moeten dan fondsen op gaan richten voor kleine ondernemers, maar met een rechts kabinet is dat op z'n zachtst gezegd niet de hoogste prio.

Natuurlijk is het heel vervelend om de boel dicht te moeten gooien, maar ik bedoelde ook dat ik het vanuit de overheid niet snapte ;) In Duitsland zijn ze nu ook fondsen aan het opstarten voor ondernemers die in problemen komen en kan er arbeidsverkorting aangevraagd worden, waardoor werknemers nog zo'n 60% van hun loon betaald krijgen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:48

Bij mijn partner in de (kleding/sport) winkel waren gister nog zo'n 50 klanten, vandaag verwachten ze meer. In vergelijking met voor het Corona virus is het enorm weinig, maar ik vindt het nog steeds 50 klanten teveel -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:49

In Frankrijk begint vandaag een test met 2 bestaande anti-virale middelen op een groep van 3000 patiënten.

En in Wit-Rusland is de nationale voetbalcompetitie gewoon hervat. Met publiek.
De overheid adviseert vooral veel wodka te drinken en hard te werken :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:50

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:52

_Penotti schreef:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/a ... ~a074c3fb/

Dit zou wel mooi zijn als dat hier ook kan, meer mensen op 1 beademingsmachine.

Ik zie dat de baas van Tesla ook gereageerd heeft. Misschien willen die wel gaan produceren ?
In navolging van de britse F1 bedrijven. Zou mooi zijn !

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:57

Er lijken wel steeds meer opties bij te komen, tbc vaccinaties, apparatuur, nog veel bedden paraat, zou het misschien niet meer nodig zijn om Nederland in lockdown te doen? Of denken jullie dat we er niet aan kunnen ontkomen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:00

moonsparkle schreef:
Er lijken wel steeds meer opties bij te komen, tbc vaccinaties, apparatuur, nog veel bedden paraat, zou het misschien niet meer nodig zijn om Nederland in lockdown te doen? Of denken jullie dat we er niet aan kunnen ontkomen?

Ik denk niks want ik ben geen wetenschapper of arts :D
Maar dit las ik zonet hieromtrent

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... arom-belgië-niet-de-weg-van-italië-zal-opgaan/ar-BB11uYqD?MSCC=1584788948&ocid=spartandhp

Sorry, zie dat de link mislukt. Moet even gaan zoeken dan.