[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:05

Ik heb net het idee dat, ALS ik ooit een kind zou krijgen, ik absoluut geen borstvoeding zou willen geven. Zo een koter die daar ligt te lurken, nee, spreekt me totaal niet aan. Ik snap wel dat mensen het wél willen doen en bijzonder vinden, maar om nu zo ver te gaan daarin...
(maargoed, ik sluit hier een kind niet 100% uit, maar ik zou ook geen vruchtbaarheidsbehandelingen doen moest het niet lukken bv, terwijl andere mensen dat wel doen.)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:15

Ik vraag me vooral af hoe je borsten dan ooit nog sexy gaan zijn als het ook de melkfabriek van je kind is :o

(Nu begrijp ik van veel vrouwen dat ze dat inderdaad niet meer zo zien daarna.. Nou oke :o )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:18

Bij de oudste 6 en bij de jongste 3 weken borstvoeding gegeven.Alleen maar ellende.Zo blij met de flesvoeding geweest,alleen maar voordelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:58

Borstvoeding, ja of nee, helemaal zelf weten. Maar niet bij de notaris :'). Ik snap sowieso niet wat je met baby bij de notaris moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:01

Nou idd, baby mee naar de notaris? :n

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:06

_San87_ schreef:
Ik heb vandaag echt kneiterhard gegild toen mijn buurkrijsje weer eens begon.

Het werkte, was opeens doodstil aan de andere kant :=.

Woehahahaha, dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan. _O-
Kwam thuis van werk en het eerste wat ik hoorde was dat blaag wat aan het schreeuwen was, en mijn geduld was op. Dus heb keihard geschreeuwd dat ie z'n kop moest houden. _O-
Echt aso, maar het is wel de hele avond rustig geweest. :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:26

Ik vond het wel een reuze interessant artikel, mooi dat het kan!
Maar inderdaad, kind aan je tiet laten lurken bij de notaris? Doe maar lekker niet.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:13

De meeste kinderen zijn op een gegeven moment toch wel soort van regelmatig qua drinken? Dus daar zou ik dan rekening mee houden qua afspraken. En als je met beiden ouders naar de notaris moet en kind drinkt alleen aan de borst, dan ontkom je er niet echt aan. Maar ik zou ook wel even gek staan kijken als een klant dat bij mij doet. Ik zou zelf van te voren aangeven, goh het kan gebeuren dat... net als wanneer je tijdens een gesprek je telefoon aan moet laten. Dan zou ik het minder raar vinden.

Geen van mijn vriendinnen met kinderen gaf borstvoeding, dus niet veel meegemaakt. Alleen van vreemden, maar die kan ik niet allemaal vragen stellen over hoe het nu werkt/is.

Ik moet zeggen ik vind mijn eigen borsten sowieso niet sexy. Niet dat er iets mis mee is, maar ja, ik heb ze gewoon. Net als handen en voeten, gewoon niet bijzonder. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:21

Baby mee naar de notaris en dan toevallig in die tijd moet er twee keer gedronken worden bij beide moeders.

Sorry. Maar doe dat lekker thuis. Ik vind dat echt raar. Je gaat in de rechtszaal of op het politiebureau toch ook geen kind aan de tiet hangen :?.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:22

Maar het is natuuuurlijk :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:24

Magrathea schreef:
Maar het is natuuuurlijk :')

Dat is schijten ook :D. Volgende keer ook maar en plein publique dan :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:49

Jup, seksen dan ook maar waar en wanneer je wilt +:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:23

Ach, ik (hypotheekadviseur) heb ook al meerdere keren meegemaakt dat er niet alleen kinderen mee moesten naar de afspraak maar dat die ook rustig de borst kregen tijdens het gesprek. Tja, zit je daar :+ Ik heb er niet perse moeite mee maar echt heel erg nodig vind ik ook niet. Al is het maar omdat je gewoon geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren over ingewikkelde zaken met die mormels erbij.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:26

En het lijkt mij dat je als ouder ook niet 100% bij het gesprek bent met je gedachten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:28

Berdien schreef:
Ach, ik (hypotheekadviseur) heb ook al meerdere keren meegemaakt dat er niet alleen kinderen mee moesten naar de afspraak maar dat die ook rustig de borst kregen tijdens het gesprek. Tja, zit je daar :+ Ik heb er niet perse moeite mee maar echt heel erg nodig vind ik ook niet. Al is het maar omdat je gewoon geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren over ingewikkelde zaken met die mormels erbij.

Ik vind dat oprecht raar. Serieus. Je zit met iemand om serieuze zaken te bespreken. Hoe houd je je gedachten erbij met zo'n larf aan je tiet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:07

Wij hebben een collega die bijna een jaar met weet-ik-wat-verlof is geweest ivm geboorte.

Al een paar jaar hebben wij op dinsdagochtend 9.00 uur een overleg met een team. Een moment vinden waarop iedereen kan is erg lastig. Dus deze afspraak staat al enige tijd als terugkerende afspraak in de agenda.

Of wij even willen overleggen over een ander tijdstip. “Uurtje later lukt wel toch?” (Niet dus).

Reden: door Corona werken wij thuis. En haar oppas komt pas om 9.30?

Er heeft nog niemand gereageerd. Maar ben ik de enige die het vreemd vind dat zij dit nu zo geregeld heeft terwijl iedereen normaal gesproken uiterlijk om 9.00 uur op kantoor is?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:28

Vanwege kinderen wordt heel veel flexibiliteit verwacht van collega's en met de situatie rondom corona heb ik daar ook nog wel begrip voor. Ik merk wel dat dat afzakt, je wil ook gewoon wel weer werken zonder rekening te houden met de nukken en grillen van een driejarig kind an een ander.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:24

Voor mij is het meer: waarom allemaal moeilijk doen en losse afspraken inplannen. Terwijl voor Corona, en hopelijk ook erna. Iedereen op tijd op zijn werk moet zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:30

Ik neem aan dat zo‘n team overleg geen uur duurt?
Als je al geen half-uurtje kan ‚plannen‘ met je baby vind ik dat best wel onflexibel. Je kan namelijk ook gewoon je paard longeren met een baby aan de kant :P

Overigens kun je ook prima een team-meeting hebben terwijl je de paardenwei aan het uimesten bent (yep, done that) :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:05

Nou ja, vragen staat vrij natuurlijk. Nee zeggen ook :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:12

Hahaha, een volkskrant columnist heeft zich ook gestoord aan de snotfoto :')
Vol walging had ik de krant dichtgeslagen om een foto van een glinsterende waterval groengeel snot
https://www.volkskrant.nl/a-b457a022

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:17

Begint ze maar om 9.30 of gaat ze vanaf 9 wel aan de slag maar is ze pas babyvrij vanaf 9.30 door de opvang?
Zolang ze om 9 start zou ik het zo laten, als het enkel dat is zou ik die briefing dan ff verschuiven. Start ze echter pas op om 9.30 ja dan mag ze toch even goed uitleggen waarom ze geen andere oppas heeft gezocht...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:42

Relaxed schreef:
Jup, seksen dan ook maar waar en wanneer je wilt +:)+

Ik zag net deze video van Saturday Night Live en vind hem wel toepasselijk:
https://youtu.be/lO9Fk2mjhbw

Magrathea, ik vind die column net zo vies als de foto :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:21

Magrathea schreef:
Hahaha, een volkskrant columnist heeft zich ook gestoord aan de snotfoto :')
Vol walging had ik de krant dichtgeslagen om een foto van een glinsterende waterval groengeel snot
https://www.volkskrant.nl/a-b457a022

Spoiler:
Rillend van weerzin herinnerde ik mij hoe ik haar eens op het snoezige neusje had gekust en daarmee ongewild een grote, lauwe, snotkledder tevoorschijn zoog, die ik van schrik pardoes inslikte. Nee, niet aan denken: te laat.

GATVERDAMME.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:58

Ik vind die column minstens zo ranzig :r