Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:12

Gini schreef:
Ik vind dat je het prima hebt afgehandeld en beter dan gewoon negeren en door naar de volgende. :)

Dank je :).
De enige reden dat ik haar geblokkeerd heb is dat ik wilde voorkomen dat ze me straks kan beoordelen. Door mijn werk heb ik eigenlijk best veel geduld met lastige mensen, of tenminste: ik kan ze best lang te woord staan

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:17

Pffff zo vermoeiend dat soort mensen, knap dat je nog zo netjes bent gebleven.

_Penotti

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:28

Op mijn telefoon lukt het mij trouwens ook niet om een enter te gebruiken, dat is meteen een nieuw bericht.
Op de pc geen probleem.

Denk dat dit bij haar ook was?

Even buiten haar gezeur van vervoer en dag om dan.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:29

Heb ook wat dingen op marktplaats staan. Bied er iemand 5 euro op iets, wat 150 euro nieuw kost. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:30

Love_Laugh schreef:
Heb ook wat dingen op marktplaats staan. Bied er iemand 5 euro op iets, wat 150 euro nieuw kost. :+

die is vast de 1 en 0 vergeten :j

Lager bieden oke, maar dit is absurd.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:07

Ik had ook weer een 'leuke'.

Over een dekje.. nieuw 80.- 2 keer mee op wedstrijd geweest en te koop gezet voor 15.- omdat er een vlekje op zit.

Eerst een heel gedoe over de verzendkosten.. zegt ze 15.- incl opsturen, ik zeg.. voor die 7.50 ga ik de moeite niet eens doen, uiterst is 20.- ik kan alleen met post nl verzenden voor 7.- dus dat is al netjes. Daarna volgde een heel gesprek dat ze ooit opgelicht is geweest, of ik dan eerst de t en tcode door wil sturen dan boekt ze daarna het geld over. Heb gezegd dat ze maar verder moet zoeken. Ben ik dadelijk zeker mn dekje plus verzendkosten kwijt. Gezeur ging me echt te lang door pfff

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:09

En die zal zelf wel oplichter zijn.
Sorry als je ooit opgelicht bent weet je dat je eerst moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:10

Had hier gisteren ook een grapjas. Hij vraagt mijn uiterste prijs dus ik zeg: €80. Antwoord: Ik geef €60. Daar word ik dus al moe van hé :') Dus ik zeg: Nee, €80. Hij: Ok, €65 dan. Ik: €80. Hij: €70 is mijn laatste bod en anders gaat het niet door! Ik: €80. Hij: Ok, dan niet hé!

Joh, uiterste prijs is uiterste prijs :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:14

DeMolenhoek schreef:
Had hier gisteren ook een grapjas. Hij vraagt mijn uiterste prijs dus ik zeg: €80. Antwoord: Ik geef €60. Daar word ik dus al moe van hé :') Dus ik zeg: Nee, €80. Hij: Ok, €65 dan. Ik: €80. Hij: €70 is mijn laatste bod en anders gaat het niet door! Ik: €80. Hij: Ok, dan niet hé!

Joh, uiterste prijs is uiterste prijs :+

Ja precies. Heb ik iets erop staan met bieden vanaf 20 euro.
Krijg ik de vraag: hoeveel wil je ervoor hebben?
Eeeeh minimaal 20 euro ex verzending.
Nee, dat vind ik teveel. -O-

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:42

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:13

upendo schreef:
Hoezo Denise? Ik ben geen winkel. Ik heb niks aan het spul en verkocht is verkocht. Ik heb meer aan het geld. :) Heb het ook aan marktplaats gevraagd, antwoord was dat er in principe een no return policy geldt tenzij anders afgesproken. Dus verkocht = verkocht en als het het artikel is wat je verkocht hebt hoef je het geld niet terug te storten.

Het geld is inderdaad nooit meer gestort, dus het was een creatieve photoshopper. Goed opletten dat het geld dus echt op je rekening staat voor je verstuurt!

Nee natuurlijk moet het niet, maar lekker boeiend, een beetje sociaal, stort het geld dan gewoon terug. Je zou er zelf ook blij mee zijn mocht er toch iets tussen komen, er was iets achteraf niet duidelijk of weet ik wat voor reden, het kan gebeuren. Koopt deze het niet van je dan is er altijd wel een volgende.
Maargoed, iedereen zn ding blijkbaar.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:14

Nou wat een verhaal ja, iets gratis kunnen halen en dan nog eisen stellen en het zo draaien dat jij de gekkie bent 8)7

Ik had vanmiddag wel weer een hele leuke deal. Had gereageerd op een kinderfiets. Heel stoer model. Die komen, ook met gebruikssporen, voor minimaal €50 online. Was bieden dus gevraagd wat ze ervoor wilde hebben. €15 :wow: Prima als ie nog beetje rijdt neem ik hem zo mee! Vanmiddag langs, deed niemand open. Kwam de overbuurvrouw, ‘Doet er niemand open? Kom, lopen we even achterom!’ Mevrouw was het vergeten, sorry sorry! Enorm leuk gesprek, supertof fietsje, en dus voor een goeie prijs. Van het weekend mn zoon verrassen maar met een spuitbusje verf erover en nieuw zadel is ie als nieuw, echt leuk!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:31

Tamara schreef:
Nou wat een verhaal ja, iets gratis kunnen halen en dan nog eisen stellen en het zo draaien dat jij de gekkie bent 8)7

Ik had vanmiddag wel weer een hele leuke deal. Had gereageerd op een kinderfiets. Heel stoer model. Die komen, ook met gebruikssporen, voor minimaal €50 online. Was bieden dus gevraagd wat ze ervoor wilde hebben. €15 :wow: Prima als ie nog beetje rijdt neem ik hem zo mee! Vanmiddag langs, deed niemand open. Kwam de overbuurvrouw, ‘Doet er niemand open? Kom, lopen we even achterom!’ Mevrouw was het vergeten, sorry sorry! Enorm leuk gesprek, supertof fietsje, en dus voor een goeie prijs. Van het weekend mn zoon verrassen maar met een spuitbusje verf erover en nieuw zadel is ie als nieuw, echt leuk!

dat is altijd leuk! een goed gesprek en een goede prijs. helemaal top zou ik zeggen!
welke kleur ga je hem verfen?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:40

Hij is zwart, hebben nog zwarte verf staan dus beetje bijwerken en dan is ie weer als nieuw vermoed ik! En misschien op termijn nieuw zadel en nieuwe handvaten, maar geen noodzaak. Zie er net een vergelijkbare online komen voor €90 dus als ze hier uit gegroeid zijn kunnen we hem vast weer goed verkopen :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:01

Hier ook weer 2 vlotte verkopen, als ze morgen en vrijdag komen opdagen.

Bij het eerste artikel vraagt iemand de minimale prijs, dus doe ik €5 van de vraagprijs, die al niet hoog ingezet was. Krijg ik een heel verhaal dat ze dit gaat bekijken met een vriendin die haar financiën regelt, om te zien of dat gaat lukken. Geen probleem, voor de rest toch geen interesse, dus doe maar. Artikel staat ook al een tijdje online, nog totaal geen reacties op gehad, dus het had geen haast. Toevallig uurtje later iemand die ook interesse heeft en meteen morgen wil komen. Dus ik stuur naar die eerste persoon of ze een idee heeft hoelang ik zou moeten wachten op antwoord, omdat er dus nog iemand interesse heeft en naar de tweede persoon dat ik al in onderhandeling ben met iemand, waarop die terugstuurt dat ik het mag laten weten als dat niet zou doorgaan. Persoon 1 stuurt terug dat ze het laat gaan en ik dus met persoon 2 kan verdergaan. Meteen met persoon 2 afgesproken en die komt morgen.

Het tweede artikel er vandaag opgezet, 2 uurtjes later reactie, en die persoon komt vrijdag kijken.

Bij beide geen onderhandelingen over de prijs, dus als ze dat op de afhaaldagen ook niet doen, ben ik een blije verkoper!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:17

Wie herkent dit?
Komt binnen bij mijn eigen meldingen van marktplaats.

Afbeelding

En linkt door naar een pagina waar je wordt gevraagd je bankgegevens te verifiëren, je geboortedatum door te geven en een kopie ID door te sturen.

Afbeelding

Ik vind het heel vreemd, marktplaats betalingen heb ik sowieso al vaker gehad en nooit eerder deze vraag.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:45

Ik kom even jullie topic binnenvallen want ik zou graag jullie mening horen over iets:
Enkele maanden terug had ik een deel paardenspullen op tweedehands gezet, waaronder een zadel van Fouganza (vraagprijs €60). Enkele dagen nadat de zoekertjes erop stonden werd de coronalockdown afgekondigd (ik woon in België). Er was iemand die (grote) interesse had in het zadel en hem wou komen halen om te passen. Ik stelde voor om hem te verzenden aangezien onnodige verplaatsingen door de lockdown niet meer mogen (ik woon in een toeristisch gebied met veel controles waar ze waarschijnlijk toch niet ging doorkomen) en ik liever niet had dat er een “vreemde” kwam in zulke tijden. Versturen wilde ze niet, dus ik stelde voor het zadel bij te houden tot na de lockdown en ging haar laten weten wanneer ze het kon komen halen. Ik heb het zadel dus enkele maanden vastgehouden voor haar, en in die tijd kreeg ik af en toe eens een berichtje of ik het zadel nog had want ze wilde het echt hebben.
Enkele weken terug stuurde ik een berichtje dat ze (eindelijk) het zadel kon komen halen. Ik gaf mijn adres en we spraken een dag en uur af. Er kwam echter niemand opdagen. De dag erna kreeg ik een bericht dat ze er niet geraakt was omdat ze moest overwerken. We maakten een dikke week later weer een afspraak en opnieuw kwam ze niet opdagen, dit keer zonder iets te laten horen. Ik ging het hierbij laten.
Gisteren kreeg ik echter opnieuw een bericht van haar dat ze het zadel heel graag wil hebben.
Of we beiden niet ergens halverwege konden afspreken (ze moet van tamelijk ver komen). Ze heeft in het begin ook eens gevraagd of ik het niet wilde komen brengen en toen heb ik gezegd dat ik dit niet deed (ik heb hier vanwege mijn werk gewoonweg geen tijd voor). Ik heb dus ook echt geen zin om tot halverwege te rijden, en ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee ondertussen aangezien ze blijkbaar geen afspraken kan nakomen.
Wat vinden jullie hiervan? Ben ik hiermee onredelijk?
Laatst bijgewerkt door D__S op 18-06-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:46

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:48

Nee helemaal niet onredelijk, had ze maar beter moeten communiceren dat ze het niet ging redden de andere keren.. Ik zie je daar al staan halverwege, komt ze weer niet en dan sta je daar te wachten... :x

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:14

Dollyspikkel: ze is al onbetrouwbaar gebleken door 2x niet op te komen dagen bij een afspraak. Echt niet dat ik die moeite zou gaan doen. Tenzij ik tóch al ergens daar in de buurt moest zijn.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:16

Ik had daar überhaupt al geen moeite meer voor gedaan, blokkeren en klaar. Vind het wel de arrogantie ten top door eerst te verwachten dat men het zadel een poos voor je vast houdt, daarna twee keer niet op te komen dagen en daarna nog te durven vragen of je niet halverwege kan afspreken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:38

Iemand die zo onbetrouwbaar is, niet eens het fatsoen om te laten weten dat ze niet komt, daar zou ik zeker ook niet voor reizen.
ik vind het al heel coulant dat je het zadel voor haar vast hebt gehouden.

Ik zou het gewoon weer te koop zetten, dat tegen haar ook zeggen:
de eerste die het op komt halen heeft hem, dat kun jij ook zijn, maar dan moet je maar tijd maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:41

Laurora schreef:
Ik heb ook wel afgetrapte schoenen verkocht via marktplaats, aan iemand onder het pseudoniem Joyce (die eerst beweerde met een schoolproject bezig te zijn en later toegaf een man met een fetish te zijn, boeit mij verder niks, zal mij verder aan mn derierre oxideren wat ie met die schoenen uitvreet) helaas heb ik de contactgegevens niet meer, want ik heb zat sneakers en gympen die ik met liefde even door de stront rol om ze daarna op te sturen :=

Haha aan die heb ik ook schoenen verkocht.
Het was toch echt een kerel toen ze ze kwam halen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:37

MizzMontana schreef:
Wie herkent dit?
Komt binnen bij mijn eigen meldingen van marktplaats.

[ [url=m/HJmLcx.jpg]Afbeelding[/url] ]

En linkt door naar een pagina waar je wordt gevraagd je bankgegevens te verifiëren, je geboortedatum door te geven en een kopie ID door te sturen.

[ [url=m/BBh9ug.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het heel vreemd, marktplaats betalingen heb ik sowieso al vaker gehad en nooit eerder deze vraag.

Het is wel echt van Marktplaats maar ik heb het nog nooit gehad. Is dit niet boven een bepaald bedrag ofzo?
Ik heb wel mijn bankrekening moeten verifiëren en mijn telefoonnummer. Maar geen kopie ID.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:01

Ik heb weer een mooie 8)7
Mijn auto staat te koop, mensen hadden interessen, normaal gesprek gevoerd en afspraak gemaakt. Mijn auto is een rijdende zadelkamer, dus ik had een uur voor ze er zouden zijn een bericht gestuurd van gaat het gewoon door? Zodat ik niet voor niks mijn spullen eruit zou halen. Wel gelezen, geen reactie. Kwartier na de tijd dat ze zouden komen een bericht gestuurd, komen jullie nog anders kan ik gewoon door met mijn planning. Geen reactie. En nu, 6 dagen later krijg ik ineens van die mensen een nieuw bericht; is deze mooie auto nog te koop?? _-:(