Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 04:09

Panty: Ohhh de bittersweeg en cheercat romper zijn leuk! Als ik die nu nog had gezien was ik je voor geweest :Y)

Die met die beestjes is leuk Balou! En Lodger rompers Zijn fijn. Dat stofje is zo zacht.
Heb hier een heerlijke winterslaapzak van die stof. Zo jammer dat mevrouw er niet in ligt, maar in de pucky :+
Hij ligt nu wel over dr heen gedrapeerd nu ze slaapt op Voedingskussen en ik dr omhoog houdt na dr fles (moet flinke tijd omhoog na eten vanwege reflux). Heeft iig nog nut :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 06:01

Oeiii vervelen Lau, Hoelang moet je zitten en hoe gaat het met de kleine.

Je was er op een christelijk tijdstip uit zie ik.

Hier nog steeds ellende met Sam 7 maanden alweer als de eerste zo was, was bij een gebleven.
Dit is zooo zwaaar.

Daarom shop ik zoveel volgens mijn man.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 08:54

Het gaat langzaam beter. Drinken is nog steeds moeizaam maar er gaat genoeg in.
Ze oogt en gedraagt zich nog wel prematuur, maar het wordt beter.
Nu afwachten of er later nog verrassingen zijn die dit allemaal uiteindelijk verklaren (vriendin had kindje met zelfde en die was licht spastisch).

Nachten gaan wel redelijk. Tussen 8 en 10 laatste fles en dan meestal rond 3uur eentje en dan weer rond 7.
Hou dr ong 20min nog omhoog na de fles. Maar in de nachten is vaak 10min genoeg omdat ze dan rustig is en slaapt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:22

@lautje ze was niet prematuur toch? Mijn zoon is gehaald met 38+1. Dysmatuur en zag er wel uit als een prematuur van ongeveer 34 weken. Die had de eerste dagen een sonde ivm geen zuigreflex. Ondertussen helemaal goed gekomen. Kleintjes zijn zo kwetsbaar en ze kunnen niks uitleggen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:45

Hoe gedraagt ze zich prematuur?
Hier prematuur van 32 weken en ook nog dysmatuur := Na 2,5 jaar steeds een klein en tenger kind, maar met de eetlust is het helemaal goedgekomen :') Maar in z’n gedrag merk je echt nog wel dat hij prematuur is.
Als ze spastisch zou zijn, zou je dat toch nu al wel moeten zien? Of iemand die daar verstand van heeft zoals een kinderfysio, of is het afwachten of er een oorzaak is voor haar gedrag?

Ik heb ontdekt dat er in Veenendaal (=vlakbij mij) een heel leuk kinderkleding winkeltje zit met leuke duurzame merken :+ Het grappige is dat ik daar al best veel heb gekocht, maar toen zat ik nog niet in mijn duurzaam awareness fase, dus had geen idee. :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:04

Mocht er nog iemand z8 zoeken de sale op hun eigen website is aangevuld. Ik zit op mijn handen..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 11:01

Ze is gehaald met 39 weken, maar geboorte al direct onverklaarbare problemen mey een apgarscore van 1. Tijdje beademd.
Knapte toen op. Zei wel direct dat ik vond dat ze slecht en slordig dronk. Maar was normaal...
Ze kon geen speen inhouden. Nauwelijks zuigreflex.
Na 2 dagen naar huis. Maar continu ellende. Ineens afkoelen tof 35,5 graad, obstipatie, onrustig, nauwelijks drinken, geel worden. Dus baar de spoedpoli E. Daar was kinderarts echt geschrokken. Die vond haar in alles niet af. Had nooit baar huis gemogen want had ontwikkeling van ong 34 weken. Ze dachten eerst ook echt dat ze geen 39 weken was en ik mij mand vergist moest hebben in zwangerschap. Helaas onmogelijk want ze in het ziekenhuis gemaakt.
Dus opgenomen op neonatologie tijdje.
Met drinken vergeet ze te ademen en dat wordt nu langzaam beter.

Het komt heel soms voor dat een a terme baby toch prematuur is in ontwikkeling. Ze is niet dysmatuur.
Ik miste wel een slagader in de navelstreng maar ze zijn er nog niet over eens of dat dit kan veroorzaken.
Maar feit dat ze beademd is en echt hele slechte apgar had betekend wel dat er kans is op schade.

Ik was zelf als baby ook dysmatuur en prematuur. En is ook goed gekomen gelukkig.

Spastisch aan bijv een been kom je vaak pas achter als ze niet gaan lopen. Gaat dan wel om lichte spasticiteit.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:18

Vero, Mum's Closet of een andere?

Heftig hoor lau. Hopelijk gaat het snel beter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:25

Oh wat heftig zeg! Echt een zorgenkindje dus :(
Ai, apgarscore 1 en beademing. Sneu zeg, en slecht dat ze jullie toch naar huis gestuurd hebben, terwijl jij blijkbaar al je twijfels had.
Hopelijk komt het goed en blijft de schade beperkt. Ben je nu wel goed onder controle bij een goede kinderarts met haar?

@ Alwin; jaaa, mum’s closet. Zo’n leuke winkel vind ik dat. Ze krijgen binnenkort ook mini rodini. Daar heb jij toch wel eens wat van dacht ik?
Ik hoop dat ze ook eens Bobo choses gaan verkopen, dat vind ik echt een leuk merk

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:30

Ja Lodger voelt fijn! Ik neem van ‘nieuwe’ merkjes altijd maar 1 ding mee. Even controleren hoe het uit de was komt. Maar als dat zo fijn is als ik denk sla ik nog wat in!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:44

Cruz vandaag <3

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:56

Leuk setje weer Panty, en Cruz heeft zelfs een roze keuken <3
Haha die babykleertjes die je hebt gekocht zijn te schattig om te laten hangen inderdaad! Heeft meneer Kous ook al rammelend zaad? <<)

Lautje heftig zeg, ze zijn zo kwetsbaar die kleintjes. Hopelijk trekt alles helemaal bij en houdt ze er niets aan over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:58

Nou ik heb besteld bij smallable voor het eerst :Y)
Hopelijk zijn de maten een beetje goed. Ik vind ‘vreemde’ merken op internet kopen heel erg lastig := Van mijn bekende merken weet ik precies hoe het valt en wat mijn kind past.

Afbeelding

Dit is het voor nu :P 2 shirts van bobo en 1 van imps en ELV’s. Ben wel een beetje fan van bobo geworden, maar geen idee dus of het mijn kind zal staan :=

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:02

Wat een vrolijke set PK. Lekker in zn roze keuken :)

Pittig hoor laura! Lijkt me ook wel spanning geven, onzekerheid over mogelijke schade?

Hier is Mn pakketjes van hemmers onderweg *\o/* en ik heb een patroontje gevonden voor een retro short ala Repose dus daar ga ik zelf maar eens voor zitten de aankomende tijd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:06

Bobo is leuk Vero! Je zal er vast blij mee zijn :)

Wat een gezeur zeg op de FB verkoop van mensen die willen laten verzenden naar België. Ik zoek netjes de post NL pakket kosten op en vervolgens gaan ze mij vertellen dat het een euro goedkoper is. :evaw: zoek het lekker uit!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:12

Hier van de week een goede ervaring.

Dit jurkje 2e hands vanuit België.
Verkoopster zocht voor mij uit wat het goedkoopste was met verzenden! :D

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:15

Leuk jurkje! Wat was jij kwijt aan verzendkosten en met welke koerier? Mss heb ik er iets aan boor de volgende keer :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 12:16

Dan zou ik er ook klaar mee zijn MM!

Vero: leuk! En bobo zal goed bevallen. Staat altijd wel leuk. Zijn mooie zachte kleuren.
Wel voor eerste keer wassen in een badje met natuurazijn leggen. Dan hechten de kleuren zich mooier en wordt het niet vaal met wassen. Bobo wordt met natuurlijke materialen geverfd en ze gebruiken geen agressieve kleurhechters.

Het is gewoon afwachten hoe Sophie zich ontwikkeld. Lastige is dat je niet weet of dit pech is en opzichzelf staat of door iets anders is veroorzaakt.
Voor nu gaan we gewoon uit van pech.
En stress valt mee. Ze is zoals ze is. En ze wordt er niet minder mooi of lief van.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:29

Gewoon post nl 3.90 euro
Ik zei kan dat wel vanuit België volgens haar wel en heb nog geen bericht terug gehad.
Ze had het eerst over b post dat was heel duur
DHL was 5 euro zei ze

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:34

Als ik bij post NL bestemming België invoer kom ik op 9,80 := :?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:41

Dat is boven de 2kg.:)

Pakketten zijn idd 9.80 zonder track en tracé en 13 met track en tracé.

Brievenpost kan goedkoper.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:52

Briefpost is zo’n €4,- idd, heb laatst ook iets overgenomen uit België.

Leuk spul Vero!

Jeetje heftig Lautje, hopelijk blijkt straks dat er niets aan de hand is met Sophie!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:33

Ben je nog onder controle van een kinderarts Lautje? Heftige tijd geweest hoor!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:46

En plak je dan gewoon voor €4,- postzegels er op?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:09

Als het binnen is zal ik eens kijken hoe het gefrankeerd is.

Nou inderdaad heftig Lautje.
Hier lees ik het wat uitgebreider dan in het andere topic.