[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:42

whahaha, wel, die afgezwabberde koekresten mogen ze houden voor zichzelf. Maar ik ben ergens wel benieuwd of je echt aan je principes kan houden dat je hebt als je geen kinderen hebt, eenmaal je er wel hebt.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 04-01-19 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:42

Ik begrijp sowieso niet waar de hogere grens voor snot, poep en kwijl vandaan komt bij moeders.
Ik vind het best knap hoor... maar bah :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:47

Nou hier is baby nog maar een kleine 6 maand maar ik vind kinderen van anderen nog altijd even ranzig en ben nog altijd even rationeel. Poep stinkt ook nog altijd en doet mij ook nog steeds kokhalzen. En nee, ik vind roze ook niet opeens schattig :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:47

Nooit tv kijken... Nu mag hij 's morgens en 's avonds wel kijken. Winnie the pooh. En we hebben een vies trucje samen, waarin we de scène uit Lady en de Vagebond nadoen. #noshame

Ik ben wel wat harder dan ik van te voren had gedacht. Toen hij net geboren was dacht ik, hoe kan ik ooit boos zijn op jou? Spoiler alert: het is echt een boef. Ik moet echt veel consequenter en strenger zijn dan ik ideaal vind. Maar ja, mijn karakter geërfd ;( :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:02

hahaha arme jij... weet je wel meteen hoe het voor jouw opvoeders is geweest vroeger.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:03

Niet leuk nee. Voor mijn moeder dan. Mijn vader is net zo erg :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:17

xApple schreef:
Ik vind dat juist weer aso :') Van die zogenaamd grappige kinderen die geen idee hebben wat ze doen/zeggen maar er wordt gelachen dus dan zal het wel leuk zijn. Dat zijn echt van die aangeleerde kunstjes.

_O- En ja, je hebt helemaal gelijk. Wederom.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:18

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:22

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:28

Nee, ik niet.
Ik gooi gewoon alles weg waar aan gegeten of gelikt is.
Speen op de grond was zand in de mond (niet de mijne). Ik deel ook geen bestek of zo.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:12

Sizzle schreef:
Ik zie nu helemaal voor me dat een ouder in de speeltuin denkt: gut die is echt veel leuker dan die van mij.
Laat vervolgens eigen kind achter en neemt de ander mee :P

_O- _O- _O-
Ik zie het ook helemaal voor me :')

Haha lieveli en DM, lekker pedagogisch bezig jullie (partners)! :D

Vanmiddag gespot net buiten het winkelcentrum hier: een kind van een jaar of 4 met een dikke woedeaanval nadat ze zelf haar snoepjes had laten vallen... “JIJ MOET NIEUWE KOPEN!!! MIJN SNOEPJES, DIE WAREN VAN MIJ! IK WIL NIEUWE! GA KOPEN!!!” tegen haar vader terwijl ze paars aanliep. En papa ging hoor, jawel, papa ging...
Die kreeg van mij een lesje in teleurstelling hoor, je laat ze toch zelf vallen? Had je maar moeten wachten met openmaken tot je thuis was. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:15

Dat zie ik zo vaak in de winkel. Eenmaal dat ze dan 16 zijn hebben ze woedeuitbarstingen om u tegen te zeggen omdat ze de nieuwe playstation willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:16

Doet mij aan vroeger denken _O-

Mocht snoepjes halen , ik in de sneeuw naar de Etos en ik half graaiend weer naar huis en weet het nog goed... Ter hoogte van jawel een fitness centrum brak mijn zak doormidden , en ook ik brak doormidden ;( . Het is traumatisch als je snoepjes hun eigen leven lijden -O-

Jammer genoeg geen ouders aanwezig die ik aansprakelijk kon stellen _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:21

Net zo irritant als moeders/vaders die je op zo'n zeikerig toontje tegen Stormpje hoort zeggen: Niet doen Storm, dat vindt mama/papa niet leuk.

Nog nooit heb ik een kind gezien dat daarnaar luisterde..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:38

Tiggs schreef:
Net zo irritant als moeders/vaders die je op zo'n zeikerig toontje tegen Stormpje hoort zeggen: Niet doen Storm, dat vindt mama/papa niet leuk.

Nog erger: Niet doen Vlinder, dat vind die mevrouw van de winkel niet goed! Hoezo vind ik t niet goef?! Voed dat kind gewoon op en zeg dat dat klotekind niet met zn poten aan de spullen mag zitten! Afgelopen kerstvakantie ook weer een paar keer gehoord, moet dan ook echt op mn tong bijten om niks te zeggen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:40

Of ouders die net doen of ze niet horen dat hun kind de hele boel bij elkaar krijst of vernielt. Want dan moeten ze ingrijpen en ziet iedereen dat dat niet werkt en dat ze geen enkel gezag hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:47

Siersma schreef:
Tiggs schreef:

Nog erger: Niet doen Vlinder, dat vind die mevrouw van de winkel niet goed! Hoezo vind ik t niet goef?! Voed dat kind gewoon op en zeg dat dat klotekind niet met zn poten aan de spullen mag zitten! Afgelopen kerstvakantie ook weer een paar keer gehoord, moet dan ook echt op mn tong bijten om niks te zeggen.

De mevrouw van de winkel ziet dat jij stout bent. Vindt jij dat leuk, dat ze dat ziet? Nee hé. Mevrouw denkt nu dat je een stoute jongen bent.

Sure.......

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:50

Siersma schreef:
Tiggs schreef:

Gewoon tegen dat kind zeggen: nou ik mag aannemen dat je moeder/vader het ook niet goed vindt dat je aan andermans spullen zit. Lief glimlachje eraan vastplakken voor de klantvriendelijkheid. :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:03

Vandaag in de winkel weer wat leuks mee gemaakt :D

Een moeder begon bij de ingang tegen haar zoon te schreeuwen, "Waar heb je die telefoon gelaten!?"
Moeder en zoon, logisch, helemaal over stuur en tegen elkaar aan het schreeuwen... Ik sta rustig bij de kassa, en laat ze even zweten. Later komt de jongen met zijn moeder naar mij toe, of we toevallig een telefoon hebben gevonden.
"Wat voor een telefoon?"
- "iPhone 6"
"Wat staat er op de achtergrond?"
- "Eehh... Een kat."
(Door mijn oortje) "[naam leidinggevende], we hebben de eigenaar van de telefoon gevonden."

Telefoon had ik toevallig een half uurtje eerder in een schap gevonden _O-

Moeders was echt heeuul boos, zoon was vooral heel opgelucht volgens mij :')
Mijn leidinggevende en ik konden er in ieder geval om lachen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:57

Al een geluk dat het een kat was en geen poes :+

Kan wel begrijpen dat moeders boos is als je zo'n dure telefoon kwijtraakt. Zou hier ook mis geweest zijn hoor.
Niet de tip gegeven om in de toekomst Find my Phone te gebruiken?

Moest ik kinderen hebben, mijn schoonbroer en neef van vriend zouden die echt verzieken met gore praat. Schoonpa idem. Het kan hilarisch zijn als buitenstaander dat een kleuter "hou je klep" staat te gillen of naar iedere dame "lekker wijf" roept. Ik vind het iig enorm aso, tokkie en not done. Niet als volwassene, laat staan dat je zoiets aan een kind gaat leren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:03

Zo had ik een familielid dat het o zo grappig vond als zijn zoontje vrouwen op hun kont sloeg op een verjaardag ofzo. Toen ie het bij mij deed vertelde ik even wat minder vriendelijk dat ie dat niet nog eens moest flikken, was ik natuurlijk de zure trut. Wat zijn dat idd voor tokkie manieren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:47

:= Maar dat is ook raar. Oot zal best het woord poedersuiker kennen want ik ben niet zo zuinig met vloeken, maar dat soort dingen, neuhhh.

Wat hij wel doet is je een iets lekkers aanbieden en het gauw in zijn eigen mond steken. Geen idee van wie hij dat heeft. Maar mensen slaan of lastig vallen juich ik niet bepaald toe.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:02

Duhelo schreef:
DeMolenhoek schreef:
Esmé had vandaag groene poep met harde keutels :+

Nou zie ik je er lekker in graaien en de boel tussen je vingers platduwen om te voelen of er geen stukjes bot onverteerd voedsel in zitten...
:')

Lieveli: gelukkig!

Voor de wel moeders hier. Doen jullie nu dingen (bewust of onbewust) bij / met je kinderen waarvan je op voorhand zei: dat zou ik toch nooit doen / toelaten / vul maar in.

(zoals afgezwabberde koekresten van je kind hun handen likken (i hope not) tot gedrag waarvan je voordien zei: dat zou de mijne nooit moeten doen, en je nu stiekem toch wel toelaat?)

*Kruipt onder steen vandaan*

Ik heb me volgens mij wel redelijk aan mijn voornemens gehouden. Bij mij mag heel veel (mits het normaal blijft), maar er zijn gewoon momenten dat hij echt geen onzin mag uithalen, zoals bij de paarden, op straat, in de winkel, in een restaurant, etc. En natuurlijk is die van mij ook wel eens boos geworden in een winkel, maar dat is dan maar even jammer voor de rest van de mensen, want ik ga daardoor echt niet toegeven. Kind moet ook leren omgaan met teleurstellingen.
Ik ben ook (godzijdank) nog steeds geen moeder die haar kind bezig houdt met een iPad of telefoon. En tv kijken is educatief en een rustpunt van de dag (hij kijkt maar 1 serie en in het Duits). Verder moet ie maar gewoon spelen, ravotten, buiten zijn en op een andere manier zichzelf vermaken.

En dat aflikken van etenswaren...nee, dat ga je mij nooit zien doen brrrr

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:51

Duhelo schreef:
wat ik mij vooral afvraag:
waarom kunnen moeders enkel nog over poep praten?
Seriously, zodra er kinderen geboren worden tot ze een jaar of twee zijn, en zeker als er meerdere jonge moeders in de groep zijn, moet dat altijd heel uitgebreid besproken worden, hoeveel keer, wanneer, hoe dik of dun, welk kleur, hoe het ruikt... all the details possible...
:r

Is dit besmettelijk ofzo? Doet iedere jonge moeder dat?

Omdat alles wat je kind produceert, iets is om trots op de zijn. Deel dat vooral ook met de wereld :):) ( :r )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:04

Ik wil gerust een poepverslag hier beginnen bijhouden hoor *\o/*