Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:59

Wij drinken zelf ook geen koffie, maar hebben wel een Senseo in huis voor als er iemand langs komt die wel koffie wil.

Vind ‘t best wel gierig om geen koffie in huis te hebben ( of dat nou Senseo, Nespresso of oploskoffie is...)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:02

Shaggy09 schreef:
Ik drink zelf graag koffie maar al zou ik het niet drinken dan zou ik nog een apparaat aanschaffen voor de visite. Geen dure, gewoon een senseo tje ofzo.

Wij hadden een Senseo maar niemand wilde dat drinken :')
Nu hebben we een bonenmachine en ben ik zelf maar cappuccino gaan leren drinken :Y)
M’n man dronk wel al koffie maar is niet zo kieskeurig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:06

DezeNaam schreef:
Relaxed schreef:
Nou ik heb best een aantal koffiedrinkers in mijn vrienden en familie kring, ga ik echt niet zeggen dat ze het thuis maar moeten drinken :n

Het lijkt mij toch gewoon dat je een paar uur zonder koffie kan.. := Maar blijkbaar is dat voor sommige mensen dus anders..

Gun je je gasten niets ofzo? Ik wil ze graag koffie aanbieden omdat ze het graag drinken.. Waarom zou ik dat dan niet doen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:17

DezeNaam schreef:
Relaxed schreef:
Nou ik heb best een aantal koffiedrinkers in mijn vrienden en familie kring, ga ik echt niet zeggen dat ze het thuis maar moeten drinken :n

Het lijkt mij toch gewoon dat je een paar uur zonder koffie kan.. := Maar blijkbaar is dat voor sommige mensen dus anders..

Naja, als ik mijn vriendinnen op de koffie vraag en ze vervolgens geen koffie kan aanbieden vind ik dat wel een beetje apart.. :+
Vind dat koffie wel een beetje bij 'op bezoek gaan' hoort. Het is niet zo dat mensen die graag een bakkie drinken op visite niet zonder kunnen hoor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:18

verootjoo schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik drink zelf graag koffie maar al zou ik het niet drinken dan zou ik nog een apparaat aanschaffen voor de visite. Geen dure, gewoon een senseo tje ofzo.

Wij hadden een Senseo maar niemand wilde dat drinken :')
Nu hebben we een bonenmachine en ben ik zelf maar cappuccino gaan leren drinken :Y)
M’n man dronk wel al koffie maar is niet zo kieskeurig :P

Hmm ik vind senseo wel oké. Nespresso vind ik lekkerder maar ja het gaat om het idee toch. :P

Marjo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:20

Want koffie is het enige dat mensen kunnen drinken? :?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:20

Hier een Senseo voor bezoek, ook pads. Meestal, want wij drinken zelf geen koffie. Heb 1 vriend die Senseo geen koffie vindt, dus die neemt mij altijd op zijn kosten mee naar een koffiebar. :+
Mijn broer drinkt cafeïnevrije koffie, die neemt zijn eigen pads altijd mee, waar hij ook heen gaat. Maar die komt dan ook maar zelden bij ons op bezoek, dus daar haal ik ze ook niet voor in huis.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:21

Onze visite komt wel vaak rond koffietijd.
En mijn moeder, mn zus en mijn schoonouders zijn wel fanatieke koffieleuten. Alleen hebben wij een Senseo van mijn schoonouders gekregen, ik denk als stille hint :') .
Ik zorg altijd dat er koffie en thee is en als visite komt wat frisdrank. Wij drinken het niet, maar moet mijn visite daarom maar kraanwater drinken?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:22

Nee?
Maar ik bied mijn gasten graag iets anders aan dan water, vind dat een beetje armoedig. En ook niet iedereen lust thee, dus vandaar de keuze tussen koffie/thee/fris.

En nogmaals ik vraag ze toch op de koffie.. Dan ga ik niet met een kan limonade lopen doen.

Edit: @marjoow

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:38

Relaxed schreef:
DezeNaam schreef:

Gun je je gasten niets ofzo? Ik wil ze graag koffie aanbieden omdat ze het graag drinken.. Waarom zou ik dat dan niet doen?

Nee ik gun mijn vrienden inderdaad niks. :+ Ik krijg geen ‘gasten’ over de vloer want alleen mensen die dicht bij mij staan komen in mijn huis. En als ik weet dat ze op voorhand komen, dan zal ik zeker wel iets kopen wat zij graag drinken. Ik heb altijd Ice Tea en dat drinken de meesten gelukkig wel. Maar ik ga geen vooraad drinken kopen omdat mogelijk iemand dat per se wilt hebben. Als je zoveel nood hebt aan een specifieke drank dan laat je dat maar op voorhand weten, en anders is het pech.. Ik ga toch ook niet van mijn vrienden verwachten dat zij altijd Ice Tea in huis hebben moest ik eens toevallig langskomen.

Shaggy, ik quote jou toch niet? Lijkt mij vrij logisch als je mensen uitnodigd voor koffie dat je dat dan ook hebt, zo ver was ik al. Dat jij vindt dat het zo hoort zijn dus je eigen normen en waarden, wilt niet zeggen dat iedereen die dus moet opvolgen en dat mensen die geen koffie in huis hebben gierig zijn. :’)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:41

DezeNaam schreef:
Relaxed schreef:

Hier ook geen koffie in huis. Nooit bij stilgestaan eigenlijk. Ik drink het niet thuis (wel op het werk :') ) en dan zet ik het ook niet op mijn boodschappenlijstje dus. Ik drink ook geen Fanta, dus haal dat ook niet in huis.
Als mensen niet meer op bezoek willen komen omdat ik geen koffie kan aanbieden, goh, laat ons zeggen dat ik er niet wakker van kan liggen. :o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:44

Mwah, ik haal zelf ook thee, ijsthee en cassis of zo in huis als er mensen komen van wie ik weet dat ze dat graag drinken terwijl ik het zelf niet drink. Gastvrijheid noemen wij dat. Ik maak het mensen graag naar de zin met eten en drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:46

Ik heb wat blikjes cola, sinas en bier standaard in de koelkast en dus koffie en thee.. Vind ik toch wel het minste :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:46

Zullen we anders weer ontopic in plaats van alle persoonlijke verhalen over wel of niet koffie hebben :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:47

Kijk dat inderdaad Gini. :’) Ik ben een tijd verslaafd geweest aan Red Bull, en dan ook dat ik er hoofdpijn van kreeg als ik het niet op tijd kon drinken. Ik ga dan niet van mensen verwachten dat zij dat speciaal voor mij gaan kopen omdat ik anders hoofdpijn krijg. Als ik op voorhand wist dat ik bij iemand bleef slapen, dan nam ik zelf een paar blikjes mee. En anders had ik in de ochtend gewoon pech... Maar eigenlijk had ik gewoon tegen hun moeten zeggen dat ze dus gierig waren want ze vervulden mijn behoeftes niet op dat moment. :’)

Mijn vriendin drinkt altijd appelsap en ook energy dus ja dat koop ik wel op voorhand als ik weet dat ze langskomt. Maar het staat hier niet in huis als ze er niet is. En mijn andere vrienden die hebben geen specifieke behoeftes aan bepaalde dranken.

Misschien moet je ook gewoon rekening houden met de leeftijd, ik zit op kamers en ik heb dus geen hele opslagruimte in mijn frigo. En spontaan bezoek komt hier niet binnen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:07

Ik vind Red Bull toch echt iets heel anders dan koffie. Naast dat het ontzettend duur en ongezond is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:13

Ik vind het niet meer dan normaal om koffie, thee en water aan je gasten te kunnen aanbieden. Frisdrank hebben wij ook bijna nooit, maar geen koffie willen geven aan je gasten vind ik wel echt gierig ja.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:17

Ik vind het alleen gierig als je weet dat ze het heeeeeeel graag drinken of erom hebben gevraagd. Maar verder echt niet hoor, ik verwacht toch ook niet dat zij speciale dingen in huis hebben. Maar het ligt vast ook aan je milieu, maar ik ken meerderen zonder koffie. Helemaal geen koffiecultuur, meer een theecultuur. Maar als mensen heb thee hebben, ook prima. Je bent toch niet op bezoek voor de drank.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:19

ik heb een senseo puur voor mijn ma en de mannen van vriendinnen drinken ook graag koffie.

koffie zet apparaat was ik snel zat, te veel poeder te weinig te sterk te slap. sensseo is makkelijker. ding word niet vaak gebruikt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:22

Sheran schreef:
Ik vind het alleen gierig als je weet dat ze het heeeeeeel graag drinken of erom hebben gevraagd. Maar verder echt niet hoor, ik verwacht toch ook niet dat zij speciale dingen in huis hebben. Maar het ligt vast ook aan je milieu, maar ik ken meerderen zonder koffie. Helemaal geen koffiecultuur, meer een theecultuur. Maar als mensen heb thee hebben, ook prima. Je bent toch niet op bezoek voor de drank.

Inderdaad dat! Of als ik iemand heb uitgenodigd voor een volledig diner. Dan kunnen mensen bij het bezoek wel een koffietje willen drinken, dus dan haal ik het wel in huis. Maar dan haal ik ook een wijntje en een aperitiefje in huis.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:23

Ik vind koffie echt geen "speciaal ding"

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:37

Goh, speciaal niet, maar het is echt niet zo common. Ik ben opgegroeid in een gezin waar maar 1 persoon koffie dronk en ook mijn beste vrienden drinken geen koffie. Dus het is niet uit gierigheid dat ik het niet koop, maar eerder omdat het in mijn ogen zo zelden gedronken wordt. Ik zou het dan waarschijnlijk kopen om ongeopend in de kast te laten staan totdat het vervallen is. :') Maar als iemand echt echt koffie wilt, dan loop ik wel even naar de buren. :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:04

Ik heb eigenlijk nooit koffie in huis. Zelf drink ik het niet en in mijn omgeving heb ik weinig koffie drinkers.
Nu was mijn dochter vorige week jarig. En de avond voor haar verjaardag kwam ik erachter dat ik vergeten was om koffie in huis te halen. Tegen mijn ouders en mijn ex kan ik wel zeggen dat ik de koffie vergeten ben, en verder verwachtte ik geen koffie drinkers.
Dus ik vond het wel best. De kinderen lagen al op bed, dus ik kon niet meer weg.
Toen bleek de volgende dag dat de man van een vriendin ook mee kwam (die gaat meestal niet mee). En die blijkt erg graag koffie te drinken. Hij keek flink zuur toen ik zei dat ik geen koffie had.
Dus hij zal mij ook wel gierig hebben gevonden :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:46

Als ik iemand uitnodig, vraag ik gewoon wat die wilt drinken en haal ik dat in huis. Simpel zat en je moet geen voorraad drank in huis hebben wat je zelf toch niet drinkt.
Onaangekondigde visite krijgen wij gelukkig nooit, heb er een gruwelijke hekel aan als iemand zonder iets te laten weten voor mijn deur staat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:46

xLes schreef:
Als ik iemand uitnodig, vraag ik gewoon wat die wilt drinken en haal ik dat in huis. Simpel zat en je moet geen voorraad drank in huis hebben wat je zelf toch niet drinkt.
Onaangekondigde visite krijgen wij gelukkig nooit, heb er een gruwelijke hekel aan als iemand zonder iets te laten weten voor mijn deur staat.

Ik ook. Sommigen doen dat toch, maar dan kunnen ze niet verwachten dat ik iets speciaals in huis heb!