Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:36

Nou boeien van die onderkin hoor, als je 40 kilo zwaarder was geweest had je je zorgen moeten maken. Nu niet, je hele lichaam veranderd rond deze tijd dus grote kans dat die onderkin over een jaar gewoon weg is.

Stop met zorgen maken en geniet!

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:15

Hoe zouden paarden hun omgeving zien? De ogen zitten natuurlijk aan de zijkant van het hoofd. Bij ons mensen worden twee beelden samengevoegd, maar zou dat er niet heel gek uit zien omdat de ogen zo ver uit elkaar zitten? Zouden ze dan misschien een langgerekt beeld zien met een zwart stuk in het midden (omdat ze niet recht voor zich kunnen kijken) of krijgen de hersenen echt twee verschillende beelden binnen? Lijkt me zo verwarrend, ik heb al problemen met recht zien, laat staan als je een paard bent, haha.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:24

Interessant. Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:42

Macs schreef:

Interessant artikel! Alleen van de kleuren vind ik moeilijk, mijn paarden reageren namelijk echt wel op opvallende kleuren zoals paars/ roze/ rood/ oranje e.d.. Als dat allemaal in het geel/groen of grijs/blauw wordt gezien waarom reageren mijn paarden daar dan zo heftig op?

Ik wist ook niet dat paarden de grootste ogen hadden! :oo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:10

Ja mijn lease paard deed ook nooit wat bij een wc borstel bijvoorbeeld maar een regenboog plumeau was heeeel eng

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:15

Ik heb wel eens gehoord dat blauw (blauw in de waarneming van het paard, niet die van de mens) voor paarden de meest 'felle' opvallende kleur in hun visie is en daarom daar op reageren.
En het kan ook nog zijn dat ze de 'angst' van baasje (ohjee daar ligt een felgekleurd voorwerp, help!) overnemen :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:17

Mijn vorige paard reageerde altijd wel fel op rood, dus ik denk dat ze dat wel kunnen zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:53

Shanna schreef:
Macs schreef:

Interessant artikel! Alleen van de kleuren vind ik moeilijk, mijn paarden reageren namelijk echt wel op opvallende kleuren zoals paars/ roze/ rood/ oranje e.d.. Als dat allemaal in het geel/groen of grijs/blauw wordt gezien waarom reageren mijn paarden daar dan zo heftig op?

Ik wist ook niet dat paarden de grootste ogen hadden! :oo

Mijn paard was erg bang voor narcissen :Y)
Maar dat hing meer samen met de geur denk ik... want hij begon in het bos vaak al te wiebelen als de narcissen nog niet eens in zicht waren... dan vroeg ik mij af waar de onzichtbare boskabouters waren, tot ik de hoek om reed en we daar opeens die moordlustige gegroepeerde gele jongens tegen het lijf liep :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:35

Mag je met een boodschappenwagentje van bv de Aldi bij de Jan Linders naar binnen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:40

Als het je 'eigen' iskan je voor de zekerheid afplakken. Aan de andere kant; aan karretje verdienen ze niets dus lijkt het me niet erg

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:41

Britta31 schreef:
Mag je met een boodschappenwagentje van bv de Aldi bij de Jan Linders naar binnen.

vast wel, bij ons zit de COOP naast de Lidl en ik wissel ook nooit van wagentje, is nog nooit commentaar op geweest

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:00

Ja mag gewoon, kans is wel dat als je er al boodschappen in hebt liggen dat ze vragen of ze je tas/kar even mogen nakijken.
Ik zorg er dan gewoon voor dat de al gekochte producten in een tas zitten, apart van die van de betreffende winkel en dat ik een kassabon bij de hand heb.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:08

Toen ik vannacht op de wc zat en een spin rond zag kruipen vroeg ik mij iets af.
Slapen spinnen ook? En zo ja, hoe dan? En wanneer?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:16

Kimmie25501 schreef:
Toen ik vannacht op de wc zat en een spin rond zag kruipen vroeg ik mij iets af.
Slapen spinnen ook? En zo ja, hoe dan? En wanneer?

Ja... een soort van:

Do spiders sleep?
It really depends on how you define 'sleep'. All animals have some sort of 'circadian' rhythm - a daily activity/inactivity pattern. Some are active during the day - diurnal - others are active at night time - nocturnal/crepuscular. The periods of inactivity are characterised by withdrawal (to a shelter perhaps) and a drop in metabolic rate.

This applies to spiders as well, although no studies have been done to measure the period of time spent in such a state or at what times different species do it. It seems that spiders with good eyesight that rely on vision to capture prey may tend to be more active in daylight hours, whereas others that rely on snares/webs could be active at other times, but this is not necessarily the case for all species.

In cold climates, spiders 'overwinter', which means that they have a kind of hibernation period. Overwintering involves a drop in metabolic rate, where the spiders bring their legs into their body and remain huddled in a shelter during the coldest months of the year.

This ability to shut down for a long period of time indicates that they might be able to do it for shorter periods in their everyday cycle, which could be seen as a form of sleep or rest.

Information from: Foelix, R.F. 1996. Biology of Spiders. Oxford Thieme and the Arachnology section, Australian Museum.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:41

Waarom wordt ik altijd veel minder uitgerust wakker als ik naast m'n vriend slaap (echt hele nacht slaap, niet tussendoor wakker voor leuke dingen :Y) )

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:45

Eske_B schreef:
Waarom wordt ik altijd veel minder uitgerust wakker als ik naast m'n vriend slaap (echt hele nacht slaap, niet tussendoor wakker voor leuke dingen :Y) )

Heb je op die dagen een ander dag/nacht ritme zoals uurtje later gaan slapen of andere tijd van opstaan of zo iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:54

Ik slaap sowieso altijd slechter als er iemand naast me ligt, misschien heb jij ook zoiets? Word snel wakker van geluidjes en gesnurk enzo.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:55

Vind dat ook logisch, zeker als je normaal alleen slaapt. Bewegingen, geluidjes, etc. Daar slaap je minder goed van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:57

Omdat die dan in je aura ligt :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:02

Ik heb het juist andersom :+ Ik ben een redelijk slechte slaper, maar met m'n vriend ben ik zo comfortabel en relaxed dat we op elk moment van de dag wel in slaap kunnen vallen :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:27

Om over het slapen door te gaan, hoe kan het dat ik altijd moe of gewoon een beetje muf ben ook al slaap ik 10 uur per nacht zonder een heftige avond van te voren? Ik word er steeds gekker van, weinig slaap is moe maar veel slaap is ook moe.. :(

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:28

Heb ik ook. Ritme is bij mij heel belangrijk, dan ben ik het meest uitgerust.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:48

Lieshorses schreef:
Om over het slapen door te gaan, hoe kan het dat ik altijd moe of gewoon een beetje muf ben ook al slaap ik 10 uur per nacht zonder een heftige avond van te voren? Ik word er steeds gekker van, weinig slaap is moe maar veel slaap is ook moe.. :(

Het kan ook te maken hebben met in welk deel van je slaapcyclus je wakker wordt. Google die maar eens, als zo'n cyclus nog niet af is, kan je minder uitgerust wakker worden :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:37

Als ik 10 uur slaap ben ik ook doodmoe. Bij 7 tot 8 uur slaap functioneer ik het best, ondanks een auto immuunziekte met snelle vermoeidheid.