Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:31

Willl65 schreef:
Voor mij wordt het ook langer reizen met de nieuwe dienstregeling. Mijn overstap duurt nu langer.
Ergens snap ik niet dat ze er voor kiezen om het bij overstappers langer te laten duren.
Dat zijn meestal de mensen die al veel langer dan een ander onderweg zijn.
Het reizen begint mij wel mijn strot uit te komen. Vooral omdat het vaker mis is dan dat het lekker gaat.
Ik zit er hard over na te denken voortaan met de auto te gaan.

Mijn overstap wordt juist korter.. Eerst was het 4 en 9 minuten nu 5 en 2 minuten en ook mijn reis wordt 15 min korter dus nog maar 2 uur en 8 min reizen ipv 2 uur en 24 minuten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:50

Tussen Zutphen en Nijmegen willen ze in de spits soms ook een mini sprinter inzetten :').
Als de halve HAN naar school moet :').

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:24

Warboel schreef:
Ja ik meestal wel gewoon 5x per week eigenlijk... Ik denk dat ik niet met de vervangende bus ga maar op Schiedam op de metro ga stappen. Dan kan ik tenminste in 1x naar Blaak, anders als ik op CS overstap moet je nog weer op Beurs overstappen, en doe je er zo een kwartier over terwijl het met de trein nog geen 5 minuten is :')
Al zag ik dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 10 december enkel nog 2 treinen ipv 4 op Schiedam stoppen |o |o Dat hoop ik dus echt niet, want dat zou nóg een extra overstap betekenen die 2 maanden.
Als dat zo is, moet ik zo reizen:
met de bus naar Leiden CS
Met de IC naar Delft
Met de Sprinter naar Schiedam
Met de metro naar Blaak

Zin in :') Anders is het gewoon bus - trein - metro, dat vind ik wel oké dan voor die 2 maandjes. Vooruit :Y)

Ze geven de storing alleen wel al aan vanaf Den Haag, dus het is ook nog maar hopen dat de treinen naar Schiedam gaan rijden, of maar tot Den Haag HS :')

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:46

Afbeelding

Dus ze rijden wel? :o? Ik snap er niks van, hoe vaag kan je het houden :')
Ze gaan de perrons op Blaak op instaphoogte maken, hoe kunnen ze dat doen als de treinen gewoon rijden dan?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:55

Dat moment dat je op de trein staat wachten op perron 3, en de trein maar niet komt. Kijk je op het bord zie je dat de trein naar een ander perron is verhuisd.. Dat werd rennen :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:56

Warboel schreef:
[ [url=m/hgJdHG.png]Afbeelding[/url] ]

Dus ze rijden wel? :o? Ik snap er niks van, hoe vaag kan je het houden :')
Ze gaan de perrons op Blaak op instaphoogte maken, hoe kunnen ze dat doen als de treinen gewoon rijden dan?

Er zijn 4 sporen. Dus ze zullen wel 1 perron per keer doen en dan dus minder treinen over de overige sporen laten rijden. Tenminste, zoiets denk ik?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:00

Ik kijk de dag vantevoren wel de reisplanner :') Ook best spannend dat ze het tegelijk doen met de ingang van de nieuwe dienstregeling :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:21

Ik eh, snap niks van de dienstregeling. De app geeft wat anders dan de PC, terwijl het op dezelfde dag en dezelfde datum is?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:35

Hier geen puntje van irritatie van een wtf momentje.
Moest op Dordrecht overstappen naar spoor 15. Kijk om me heen, zie alleen maar 1 tm 8??
Nog s een rondje gelopen en toen zag ik m: naast spoor 1! Die logica snapte ik echt niet :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:36

Ik had het Nationaal Zorgfonds graag een zetje willen geven bij de officiele start in Den Haag, maar uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan een uur op wereldstation Breukelen... beetje jammer :\
Het was al een wat onhandige reis vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Den Haag, met op de omrijroutes steeds lang wachten op overstappen enzo. Maar met vertraging werd het niet beter.

De communicatie was ook niet optimaal: eerst zou de vertraging +4 zijn, ok kan. Zonder omroepbericht werd dat ineens een stuk meer. Toen werd er wel omgeroepen dat er 'iets' was in de buurt van Amsterdam, maar zonder dat duidelijk was wat dat nou betekende voor welke trein.

Nagekeken op ns.nl maar die gaf nog een redelijke aansluiting en niet te lange vertraging aan... maar geheel zonder mededeling werd uiteindelijk toch de hele trein eruit gegooid. Toen ben ik maar weer naar huis gegaan...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:05

xTammyy schreef:
Hier geen puntje van irritatie van een wtf momentje.
Moest op Dordrecht overstappen naar spoor 15. Kijk om me heen, zie alleen maar 1 tm 8??
Nog s een rondje gelopen en toen zag ik m: naast spoor 1! Die logica snapte ik echt niet :+

Er word begonnen met tellen bij het eerste doorgaande spoor, tot zo ver mogelijk en daarna gaan ze vanaf spoor 1 terug tellen. Dit is ook het geval in Nijmegen en Zwolle en zo zijn er vast nog meer stations waar dat zo is waar ik nu even niet op kom. Aan de andere kant van het stationsgebouw in Dordrecht heb je zelfs nog spoor 20 en 21 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:51

Sittard heeft ook zo'n buitenbeentje. Kopspoortje 20 of 21 is dat geloof ik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:54

Froegah hadden wij dat in Amersfoort ook. Kopspoor naar Baarn, dat was spoor 15. Die lag dacht ik tussen 4 en 5 in. En op Amsterdam CS is ook een vreemd perron voor richting de binnenlanden van Noord-Holland, heb ook nooit helemaal begrepen hoe dat nou zat. Ook een rare nummering en/of ergens raar om het hoekje. Weet niet meer precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:30

Koper schreef:
Froegah hadden wij dat in Amersfoort ook. Kopspoor naar Baarn, dat was spoor 15. Die lag dacht ik tussen 4 en 5 in. En op Amsterdam CS is ook een vreemd perron voor richting de binnenlanden van Noord-Holland, heb ook nooit helemaal begrepen hoe dat nou zat. Ook een rare nummering en/of ergens raar om het hoekje. Weet niet meer precies.

De sprintertjes naar Haarlem e.d gaan van spoor 1. Spoor 2 is die lange die aan de burger king ligt, en als je dan doorloopt kom je bij spoor 1, dat is een kopspoor!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:21

Dat was het! Spoor 1, het onvindbare spoor :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:29

Ik zat ooit op een school waar de lokalen genummerd waren:
1.1
1.2
1.3
...
1.10
1.11
1.12

Daar had ik zo'n hekel aan.. volgens mij komt 1.10, 1.11 en 1.12 tussen 1.1 en 1.2 (eigenlijk zijn 1.10 en 1.1 zelfs hetzelfde). Lijkt erop dat ze dat met sommige sporen ook hebben gedaan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:30

Sorry, maar ik heb dat nog nooit gezien op een school of bedrijf :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:33

Oh, zo vaak. Voor de punt de verdieping en achter de punt het nummer van het lokaal.

Wat ik dan weer stom vind is dat het verdieping heet en geen verhoging. Maar dat is natuurlijk weer een heel ander onderwerp.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:47

Koper schreef:
Oh, zo vaak. Voor de punt de verdieping en achter de punt het nummer van het lokaal.

Wat ik dan weer stom vind is dat het verdieping heet en geen verhoging. Maar dat is natuurlijk weer een heel ander onderwerp.

Eens kijken wat mijn etymologisch woordenboek daarvan zegt. :D

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:48

Maar ik leef in de XXIe eeuw :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:22

Gloa schreef:
Sittard heeft ook zo'n buitenbeentje. Kopspoortje 20 of 21 is dat geloof ik.

20 inderdaad in Sittard. Zo irritant als de sprinter daar ineens van vertrekt :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:56

Mijn reis op zondag van Wormerveer naar Heeze was eerst twee uur en gaat met de nieuwe dienstregeling drie uur duren :oo In Amsterdam moet ik zelfs een stuk met de metro :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:36

geerte schreef:
Ik had vandaag toch iets raars in de bus. Er was een man, volgens mij wel aardig beschonken, rook behoorlijk naar alcohol en gedroeg zich ook zo.
Hij zat voor ons in de 4 zits en hij was de hele tijd onverstaanbaar aan het praten tegen iedereen. Niemand snapte hem dus negeerde hem een beetje. Later begon hij zijn hand de hele tijd uit te steken naar mensen om ze te aan te raken of iets. Hij heeft uit eindelijk 2 vrouwen kunnen aaien. En bijna iemands tas gepakt. De buschauffeur deed helemaal niets terwijl er best wel wat commotie was in de bus. Dan stop je toch even denk ik dan.

Ik had naar de chauffeur toegegaan en de situatie uitgelegd. Doet die dan nog niks dan de chauffeur verteld dat ik nu de politie ga bellen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:11

Of er gaat met tussenpozen al bijna een half uur een zeer doordringend hard en pijnlijk piepgeluid af in de trein. :\ Zelfs met muziek op vol volume doet de piep pijn. -O-

Goedemorgen zo. :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:35

Nieuwe wek service van de ns. :=