Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:34

PrizTwir schreef:
Jolandaa schreef:
Capsules mag je sws niet breken en ubriprofen ook niet. je kan aan de assistente of ha vragen of ze een ander middel heeft, bv een pil die je we kan breken of een poeder.

Het zojuist gebeld en mag deze capsule absoluut niet breken. Zal het dus echt moeten proberen. Bende. Poging #2

Je hoofd voorover ipv achterover bij het slikken.
De opening naar je keel is dat groter meende ik ooit eens ergens te lezen.

Magrathea

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:08

Lijkt me niet, als je gaat beademen moet je ook het hoofd kantelen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:20

Dat werkt serieus wel hoor. Ik geloofde het ook niet maar toch geprobeerd. Ik deed altijd mn hoofd iets achterover en dat voelde soms best naar met pillen doorslikken. Na 1 x proberen met hoofd naar voren doe ik het nooit meer anders!
Pillen wil je juist in je slokdarm hebben, niet in je luchtpijp....beademen wil je in de luchtpijp... Dus dat zijn twee dingen die je anders aanpakt lijkt me.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:21

Inderdaad, juist je hoofd voorover!
(en als je hem met een eetlepel yoghurt/vla o.i.d. probeert in te nemen?!)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:55

_bokworst schreef:
drawerlover schreef:
Omdat dazen ook moeten leven

Waarom? Die krengen mogen van mij écht uitsterven..

Ze zijn voedsel voor andere dieren die misschien wel weer voedsel voor ons zijn :j

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:59

PrizTwir schreef:
Waarom kan ik grote pillen niet slikken? Zoals capsules en ibuprofen vanaf 400 Mg, 200 mg heb ik al twee glazen water voor nodig. |( Ik krijg ze gewoon niet makkelijk door m'n keel.

Heeft iemand misschien een maniertje dat het wel lukt? (Deze pillen die ik nu moet, moet ik innemen met een melkproduct dus ik ben zo beroerd als een kat)

Al wat water in je mond doen en dan pas de pil in je mond doen en dan drinken helpt bij mij want zo voel je de pil niet en merk je er ook nauwelijks wat van

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:06

JolisaJ schreef:
Staat ook allebei in die link, tenminste, daar stond insecten, niet perse muggen. Als ze nou muggen opruimen mogen ze best blijven, een paar dan. :+

Helaas vallen ze (op zoek naar zoet) ook bijenkorven aan. En omdat een wesp vaker kan steken en een bij slechts 1x kunnen dat flinke slachtpartijen worden waarbij een imker zomaar een volk kan verliezen.

Bron: een imker...... :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:34

Waarom zie ik soms paarden in de wei staan met beenbeschermers aan? Is het ter bescherming of kan het dier dan jolig zijn

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:36

Magrathea schreef:

Maar je wil de pil niet inhaleren, maar doorslikken :P .
Met eten gooi ik mijn hoofd ook niet achterover om een hap door te slikken. Met drinken, bij het laatste slokje soms wel, maar ik slik dan pas als mijn hoofd weer recht is. Ander is het slikken veel lastiger vind ik.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:39

eilleen333 schreef:
Magrathea schreef:

Maar je wil de pil niet inhaleren, maar doorslikken :P .
Met eten gooi ik mijn hoofd ook niet achterover om een hap door te slikken. Met drinken, bij het laatste slokje soms wel, maar ik slik dan pas als mijn hoofd weer recht is. Ander is het slikken veel lastiger vind ik.

Voorover werkt inderdaad. Heb gegoogled en toen geprobeerd. Floep weg was hij! :7

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:58

purny schreef:
Waarom zie ik soms paarden in de wei staan met beenbeschermers aan? Is het ter bescherming of kan het dier dan jolig zijn

Ik heb bij een ruiter gewerkt die zijn paarden graag met beenbeschermers in de wei wou. De springpaarden kwamen niet vaak buiten en waren daardoor vaak erg blij als ze eenmaal naar buiten mogen.
Paarden hadden allemaal voor én achter ijzers, daardoor allemaal peesbeschermers en springschoenen voor áls ze zichzelf een keer aantikken.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:16

Even doorgaande op de wespen: Waarom vindt mijn hond het zo leuk om deze uit de lucht te happen en op te eten? :?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:53

Tja, mijn roofdiertjes (lees: katten) doen dat met vliegen.
"Zal wel jachtinstinct zijn".

Maar wat ik knap vind/ niet goed snap, is dat hij niet gestoken wordt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:55

Ja dat is een goede vraag, ik denk omdat hij het volgende doet:
*Hap wesp*
*Spuug wesp heel snel weer uit*
*Hap wesp*
*Hap wesp*

Nouja na een paar keer is dat ding dood voordat hij heeft kunnen steken :P Rare hond is het ook :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:36

Jolandaa schreef:
Capsules mag je sws niet breken en ubriprofen ook niet. je kan aan de assistente of ha vragen of ze een ander middel heeft, bv een pil die je we kan breken of een poeder.

Ik neem aan dat je ibuprofen bedoelt? En waarom mag je die niet breken dan? Ik kauw ze altijd stuk en ze werken nog net zo goed hoor...de smaak is alleen niet om over naar huis te schrijven, maar verder...
Bij capsules ligt het er trouwens maar net aan wat er in zit of ze stuk mogen of niet.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:11

Pluizebolpum schreef:
Ik neem aan dat je ibuprofen bedoelt? En waarom mag je die niet breken dan?
Waarschijnlijk zit er een laag overheen die de werkzame stof beschermt voordat het opgenomen kan worden door het lichaam.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:35

Het gaat om de capsule die ik niet mag breken. De stof komt dan niet op de juiste manier in mijn maag terecht.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:09

Eh ja ja het is voor mij weer de tijd van de maand en ik vroeg me af.... Je baarmoeder maakt zich klaar voor een baby maar als er dan geen bevruchting plaats vind dan gaat alles wat de baarmoeder gemaakt heeft uit je lichaam door te menstrueren. Maar ik vroeg me af wat maak je baarmoeder precies klaar? het eitje en wat nog meer?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:10

Pluizebolpum schreef:
Jolandaa schreef:

Ik neem aan dat je ibuprofen bedoelt? En waarom mag je die niet breken dan? Ik kauw ze altijd stuk en ze werken nog net zo goed hoor...de smaak is alleen niet om over naar huis te schrijven, maar verder...
Bij capsules ligt het er trouwens maar net aan wat er in zit of ze stuk mogen of niet.

Oef, niet doen hoor zit niks voor niks een laagje omheen, heeft mijn hele maag naar de filistijnen gebracht. -O-

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:11

Bambi1995 schreef:
Eh ja ja het is voor mij weer de tijd van de maand en ik vroeg me af.... Je baarmoeder maakt zich klaar voor een baby maar als er dan geen bevruchting plaats vind dan gaat alles wat de baarmoeder gemaakt heeft uit je lichaam door te menstrueren. Maar ik vroeg me af wat maak je baarmoeder precies klaar? het eitje en wat nog meer?

Beginnetje placenta toch? Dat is het bloed en af en toe van die 'stukjes' [vind ik altijd zo smerig] :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:12

Voordat het eitje rijpt maakt je baarmoeder een dikke laag 'slijm' aan zodat daar het eitje in kan nestelen als het bevrucht word. Als het niet bevrucht word moet je lichaam dat slijm kwijt en dan menstrueer je... Heerlijk! :D
Succes komende week!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:13

vanspeijk schreef:
Bambi1995 schreef:

Beginnetje placenta toch? Dat is het bloed en af en toe van die 'stukjes' [vind ik altijd zo smerig] :')

Dus die stukjes bloed is placenta?? :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:13

Magrathea schreef:

Precies daarom dus, met hoofd naar achteren wordt ademen makkelijker, met hoofd naar voren slikken ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:16

Bambi1995 schreef:
vanspeijk schreef:

Dus die stukjes bloed is placenta?? :')

Nee die stukjes die je kwijtraakt bij je menstruatie is baarmoederslijmvlies. De placenta wordt rond de 5e zwangerschapsweek gevormd

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:55

Ah toch verkeerd begrepen :') :')
[biologieles is erg lang geleden :D :+ ]