Inderdaad het verkeerde land (van mij mag je het best hebben!)
Dit dus.
BigOne
Geplaatst: 30-06-15 18:47
Oef, zo krijgt bijna heel Nederland er mee te maken, mooie kaart Joolien. Dit is voor donderdagavond als ik goed kijk? Als dat gebeurt is het wel verrassend dat je dan de volgende dag weer extreme temperaturen gaat krijgen. Maar ja, alles maar eens extra goed in de gaten houden, kunnen we weer mooi vanaf ons overdekte terras de buien aan zien komen. Ik vind onweer altijd geweldig(zolang het niet inslaat)
Pff, Maastricht heeft tot nu toe nog niks tot nauwelijks iets gehad, en volgens dat laatste kaartje gaat het hier ook weer tegenvallen (in vergelijking met de rest van Nederland dan)
kiki1976
Geplaatst: 30-06-15 20:52
poetser schreef:
@ Kiki, je mag mijn supercel wel hebben hoor
THNX!
Lijkt me echt onwijs omdat eens in het echt te beleven. Schade die het veroorzaakt is dan wel weer minder, en dan hoop je zoiets nooit mee te maken
Vanwege de kleine lettertjes ben ik zo vrijgevig. Die van vorig jaar is recht over mij heen gekomen, de schade is nog steeds zichtbaar hier in Antwerpen
Sindsdien ben ik wel enorm gefascineerd door het weer. Zou ook graag eens meegaan op een chase, maar helaas is dat geen goed plan met mijn brontofobie
En wat betekent dat mooie roze kleurtje? Dat de pleuris losbarst?
Anoniem
Geplaatst: 30-06-15 21:37
Het laatste echt idiote weer wat ik mij kan herinneren was ergens in augustus 2007. Zat voor studie in Capelle ad IJssel.Toen ik de trein naar huis pakte belde mijn lief jongste broertje dat ie mij in Gouda vanaf de trein naar huis zou brengen(???) Toen we 't Vredebest uitreden ben ik maar voorzichtig gaan vragen waarom er zoveel water stond. Had het in Capelle wel horen donderen ver weg. Hoe dichter bij huis hoe groter de puinhoop. De weg tussen Stolwijk en Bergambacht stond helemaal blank en het hoosde nog steeds. Toen ik eindelijk thuis was kreeg ik het hele verhaal. T was vanaf 7 uur alleen maar aan het hozen en onweren geweest. Halve Krimpenerwaard had een "beetje" regen gekregen. Wat ben ik toch blij dat ik op de oude stadswal woon. Lopikerstraat stond helemaal blank incluis de daar aanwezige winkels evenals de brandweerkazerne . Mijn enige schade was dat mijn bloempotten enigszins uitgespoeld waren. Sindsdien ben ik niet meer zo blij met hoosbuien. Zit dus ook niet te wachten op dat mooie kleurtje paars.
Dat is precies wat ik denk, Rebecca!! Wat dat betreft vertrouw ik echt wel op Jolien!
Iris82
Geplaatst: 30-06-15 21:53
Op Onweer Online zijn ze niet zo positief. Ze zeggen wel dat als er een kans is op een bui het gelijk een extreme wordt maar dat ook veel modellen aangeven dat het allemaal niet zo'n vaart loopt.
Misschien kan Jolien meneer Piet Paulusma zijn functie overnemen?, dan heb je tenminste zekerheid .
Anoniem
Geplaatst: 30-06-15 22:55
Haha ik weet ook niet alles hoor. Volgens de laatste beelden vind er een verschuiving plaats. De instabiliteit is oostelijker geworden. Echter blijft de neerslagkern westelijker, dus het wordt nu spannend.
Hey ik zie het idd. Dan moet je even zoeken in facebook.
Annash
Blogger
Geplaatst: 30-06-15 23:08
UK heeft een level 2, met name in het noordelijke gebied van de level 2 warning kans op supercells en tornadoes, met een aantal 'maar' ook geschetst. Ik zit morgen wel in de level 2, en de stormen komen waarschijnlijk 's avonds pas op gang (als de 'maar' geen roet in het eten gooit). Indien niet te ver dan stap ik na het werk nog in de auto als ik dat red qua afstand, maar noord Engeland/Schotland is echt te ver en dat ga ik niet doen. Moet donderdag weer werken.
k_m
Geplaatst: 30-06-15 23:21
Ook met zoeken lukte het niet meteen, nog eens proberen! Haha grappig je onderschrift gelijk aangepast