Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:28

Als je de titel of een deel van de tekst nog hebt, kun je hem vaak via Google cache nog wel terughalen :j

eilleen333

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:29

Hoe werkt dat Google cache? Oh wacht, ik zal het googlen ;)

Maar ze heeft er nog geen probleem van gemaakt, maar wil voorkomen dat ze zich opgelicht voelt. Dat is namelijk nooit mijn bedoeling geweest, en zou het vervelend vinden als zij het wel zo ervaart.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:34

Ik kreeg vorige week een mailtje van iemand, dat ik haar het verkeerde boek had gestuurd, en hoe we dat op gingen lossen.

Ze had een stapel boeken gekocht, waarvan er eentje over de universiteit van Cambridge ging. Nou heb ik 3 boeken over dat onderwerp, 1 in een aparte advertentie en 2 in de stapelreisboeken. Zij heeft in haar mail niet gespecificeerd om welk boek het ging, ik heb er niet naar gevraagd. Ik heb gezocht in mijn lijst, ben het eerste boek 'university of cambridge' tegengekomen en heb dat eruit gehaald en verzonden, me niet realiserend dat ik er 2 had met dezelfde titel.

Nu heb ik aangeboden om het geld van het boek (€1,-) terug te storten en dat ze het boek dan gratis mag houden. Daar heb ik geen antwoord meer op gehad. Zouden jullie er nog n keertje achteraan mailen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:35

Waarom? Als ze zelf niet geïnteresseerd is in een compensatie van jou kant. Waarom dan nog een keer mailen? Het is graag of helemaal niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:39

Omdat ik zeker wil weten dat ze tevreden is. Als ze er zo blij mee is dan vind ik het prima, maar ik ben bang dat ze boos is ofzo.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:41

Vjestagirl schreef:
Omdat ik zeker wil weten dat ze tevreden is. Als ze er zo blij mee is dan vind ik het prima, maar ik ben bang dat ze boos is ofzo.

Je kunt voor de zekerheid het zelfde mailtje nog een keer sturen. Daarmee laat je zien dat je wacht op haar antwoord. Doe je net of je denkt dat ze het niet ontvangen heeft. En misschien is dat ook wel zo... Je weet nooit met marktplaats.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:04

Naja, voor 1 euro ;) ik heb dan altijd zoiets van: graag of niet;)
Als zij het echt een probleem had gevonden zou ze er wel bovenop zitten toch?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:12

Yessy schreef:
Als je de titel of een deel van de tekst nog hebt, kun je hem vaak via Google cache nog wel terughalen :j

Ik heb het advetrentie nummer, en ik kan de advertentie ook opzoeken met google, maar ik kom er niet uit met dat cache? Als ik via een link naar een cache versie van marktplaats ga kan ik de advertentie alsnog niet vinden. Die marktplaatsversie zou dan van 7 maart zijn, en de advertentie is op 7 maart verwijderd. Ben ik dan te laat?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:03

Ah prut. Iemand die met dhl verzend terwijl ie dat niet vermeld heeft. dus heb beetje te veel verzendkosten betaald nu :(
jammer maar helaas. Heb er zelf ook niet naar gevraagd..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:06

eilleen333 schreef:
Yessy schreef:

Ik heb het advetrentie nummer, en ik kan de advertentie ook opzoeken met google, maar ik kom er niet uit met dat cache? Als ik via een link naar een cache versie van marktplaats ga kan ik de advertentie alsnog niet vinden. Die marktplaatsversie zou dan van 7 maart zijn, en de advertentie is op 7 maart verwijderd. Ben ik dan te laat?

Ik kan me voorstellen dat alleen een advertentienummer niet voldoende is, weet je nog wat de titel of inhoud was? Als je daarop zoekt, zou je het moeten vinden. Ik zocht een advertentie van minstens 3 weken eerder en die was ook nog vindbaar dus het zou moeten kunnen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:15

Als ik het advertentienummer google staat de advertentie bovenaan. Maar diverse opties om de cache versie te openen werken niet.
Dit is de link naar de advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... -zoom.html
Maar ik kom dus niet verder dan de gewone pagina's. Pagina's die ik wil laden in cache laden niet door...

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:25

Heb ik weer hoor, reageer ik op een advertentie en zegt ze een prijs waarvoor het meteen weg mag.
Bied ik die prijs, krijg ik een mail terug dat ze nu meer reacties heeft gekregen en wil afwachten wat iedereen bied. Ik mocht het direct hebben als ik €15 op de oude meeneemprijs bood, ja lekker... :n

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:26

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:14

Kan je de advertentie zelf niet terug halen via de geschiedenis van je eigen pc?
Heb ik namelijk ook al eens op die manier gedaan.

Maar het staat ook in de eerste mail die de verkoper als bevestiging heeft gekregen toen ze een bod deed of reageerde op jouw advertentie

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:25

Goede ervaring erbij, splinternieuwe koelkast tafelmodel van Whirlpool voor 40 euro opgehaald. Beste man had 'm nog even aangezet zodat ik kon horen hoe stil hij was (voor m'n studentenkamer) en heeft hem nog even de auto ingetild samen met m'n vader :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:27

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:29

Ah dat is fijn, een leuke ervaring :)

Ik zie op mp een advertentie van een pony, je mag hem stallen, voeren, verzorgen, tandarts, hoefsmid en dierenarts betalen maar hij blijft wel van haar. Ook graag een beetje in de buurt /3

Vraag me dan toch af hoe iemand dat dan voor zich ziet :+

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:29

IK heb ook een goede ervaring,
Ik heb de robby's deken afgehaald, geen scheuren alleen een beetje vies.
Dus vond het een goede deal. Vandaag al beetje schoongemaakt, morgen afspuiten of eventueel overmorgen.

Mijn buurvrouw is ondertussen ook over de brug gekomen om een afspraak te maken voor de dekens die hier al dik 2 maanden voor haar liggen. hehe, (ik zie haar nml nauwelijks vanwege school en werk). Ondertussen ook geregeld dat ik haar 3 paarden ga rijden waaronder 1 inrijden.

Nu probeer ik nog van de laatste spullen af te komen.

Helaas zijn sommige verkopers niet echt duidelijk.
Er was nml advertentie met een bucas deken maar geen maat.
Dus ik vroeg hoeveel de deken was en wat de maat was kreeg ik alleen als antwoord wat de prijs was.. :')

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:42

WowAmigo schreef:

Ik zie op mp een advertentie van een pony, je mag hem stallen, voeren, verzorgen, tandarts, hoefsmid en dierenarts betalen maar hij blijft wel van haar. Ook graag een beetje in de buurt /3

Leasen ?
Hebben wij toen ook een jaar lang gedaan, pony geleased en wij betaalden alles.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:46

Als ik lease, betaal ik geen tandarts, dierenarts en hoefsmid kosten hoor...

In mijn ogen is leasen een klein deel van de verzorging op mij nemen, maar de onderhoudskosten zijn voor eigenaar zelf dan. Anders kan je net zo goed zelf een paard nemen ... :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:48

Ik zie dat meer als bruikleen.
Al zal ik daar zelf nooit aan beginnen.
Zowel niet een paard in bruikleen nemen als geven, maar dat is weer een andere discussie :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:51

tjaa... in de randstad is het heel erg gewild... afentoe die bedragen... pfff.
Vriendin van mij least ook en betaald met haar zusje €260 euro ofzoo... en er least ook nog een ander meisje en die betaald ook 200,- en de stalling op die manege is maar €395,-

Tjaa zo haal je je stallingsgeld en je andere kosten er wel uit ja :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:09

Die ene oplichter van het Barefoot zadel zit nu ook op Bokt!!!!

Met een Wintec IW zadel!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:10

WowAmigo schreef:

Zo heb ik ooit ook een gratis paard aangeboden gekregen toen ik op zoek was naar een paard. Zocht een goed tehuis, flink door de ballotagecommissie heen en daarna nog een hoop eisen en regels. Toen puntje bij paaltje kwam bleek dat zij wel de papieren hield. Daar heb ik toen voor gepast. Ik alles betalen en verzorgen terwijl zij geen geld/tijd had, band krijgen met paard en dan als zij weer geld/tijd heeft *poef* paard weg. Thanks, but no thanks :+ jammer maar helaas.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:12

Hoe vinden jullie elke keer die oplichters ? :o