Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:44

Dat bedoel ik -:(-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:24

nou ik heb net het geld overgemaakt voor de singel , nu krijg ik fijn het bericht
dat hij morgen verzonden word ! super !

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:19

Ik ben benieuwd of het setje verkocht is.
Want ze wilde m toch hebben.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:59

Tyrcanol schreef:
Ik ben benieuwd of het setje verkocht is.
Want ze wilde m toch hebben.

Lucky you misschien dan toch.......we gaan het lezen ;-)

Ik had vandaag een boze mp klant......oeps........

Mevr wilde broek kopen. Bod geaccepteerd en verzocht om haar adres voor akkoord en tevens gegevens gegeven zodat ze geld kon overmaken........hoor 3 dagen helemaal niets meer (en ik heb de afgelopen 2 weken al meerdere "afhakers" gehad dus ik had de bokkenpruik op ,hahahaha). Broekje verkocht aan een ander die uiteindelijk super veel kleding meenam voor een mooie prijs. Mevr keurig gemaild zondagavond dat ik niets meer gehoord had en de broek verkocht is inmiddels. Krijg ik me vanmorgen toch een mail......

Dat ik haar maar moest vertrouwen en wat dit voor belachelijke actie was......ben maar netjes gebleven en heb het geld dat zij beweerde vorige week donderdag overgemaakt te hebben beloofd terug te storten als t binnen was (ik geloofde er niet zo in ...... Maar het was er vanmiddag dan toch :(, voelde me even schuldig maar anderzijds had ze ook gewoon haar adres kunnen sturen met de mededeling dat het geld onderweg was........en daarbij zegt ze dan ook nog dat ze mij vergeten was omdat ze een heleboel gekocht had. Heb maar gezegd dat zij helaas de dupe is geworden van andere mp gebruikers die zich niet aan hun woord hielden waardoor ik niet zoveel geduld heb gehad en er een beetje klaar mee was. Mevr bedankte me als ik het geld terug wilde overmaken maar kon het niet laten nogmaals te benadrukken hoe absurd en belachelijk ze het allemaal wel niet vond........

Conclusie......ik denk dat mevr alleen koopt via mp en geen idee heeft hoe het soms voor een verkoper kan zijn.......ppppffff en dan zeggen dat ik haar moet vertrouwen.....ja ja......ik vertrouw mezelf en mijn eigen broekzakken.....daarna houd het ver op zeker waar het mp betreft de laatste tijd........

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:26

Drie dagen vind ik ook wel wat kort/snel. Voor t zelfde geld is ze ziek, geen internet e.d. . Met de paasdagen er nu ook nog tussen, zit niet iedereen hele dag achter de pc.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:36

Ik vind het idd ook wat snel zeker met de afgelopen dagen, er waren weer genoeg mensen die een weekeinde weg waren....

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:37

en banken die niet in het weekend en feestdagen verwerken, is bij mijn bank ook

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:39

*%#^&&$#&

Heb ik weer...

Ik had een flink pakket met een waard over de 100 euro opgestuurd..
Gelukkig aangetekend..
Hebben ze bij het postkantoor een verkeerd adres opgegeven, wat ergens klein op de doos stond!
Is het naar Lipica gestuurd.. Dat is misschien ook wel mijn redding, want drie keer raden wie er morgenochtend om negen uur aan de lijn hangt daar.
Ik vind dit ook zo erg voor de koper.. := Gelukkig was dat dus een uitzondering die mijn nummer wel had en heeft ze me meteen gebeld toen ik de code doorstuurde, dat ie niet klopte...

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:41

Ik ben het wel met bugpluisje eens. Als je iets koopt op mp moet je zorgen dat je dat qua contact netjes voor elkaar hebt. Als je drie dagen niet reageert had ik ook gedacht dat het weer een afhaker is. En als je drie dagen weg bent zonder internet meld je dat ook even. Maar iemand een beetje op je laten wachten vind ik niet kunnen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:43

vind ik ook, als mensen echt interesse hebben in iets maken ze toch vaak dezelfde dag het geld over en als je drie dagen niks hoort kun je er idd wel vanuit gaan dat het ook niet meer komt...

vrijdag heb ik ook iets verkocht, meisje zegt toen ook gelijk het geld te hebben overgemaakt maar stond er vanavond na 20 uur pas bij terwijl ik meerdere keren vandaag heb gekeken :)
gaat morgen gelijk weg!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:46

Alja schreef:
vind ik ook, als mensen echt interesse hebben in iets maken ze toch vaak dezelfde dag het geld over en als je drie dagen niks hoort kun je er idd wel vanuit gaan dat het ook niet meer komt...

vrijdag heb ik ook iets verkocht, meisje zegt toen ook gelijk het geld te hebben overgemaakt maar stond er vanavond na 20 uur pas bij terwijl ik meerdere keren vandaag heb gekeken :)
gaat morgen gelijk weg!

Via bokt markt dan wel,
wilde wat kopen, contact opgenomen, prijs afgesproken alleen door paasdagen een betaling die ik nog moest krijgen nog niet ontvangen, dus dat gezegd, was prima. Heb het net overgemaakt en hoop mijn pakketje snel te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:54

Vandaag aantal spullen online geplaatst waaronder kanariegele bandages van HKM, nooit gebruikt. Had na 10 minuten al een mailtje van iemand die ze graag wilde voor mijn vraagprijs :D
Gegevens gemaild, nu de betaling afwachten en dan verzenden. Erg fijn als het zo snel gaat.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:56

Sammie schreef:
Drie dagen vind ik ook wel wat kort/snel. Voor t zelfde geld is ze ziek, geen internet e.d. . Met de paasdagen er nu ook nog tussen, zit niet iedereen hele dag achter de pc.

kiki1976 schreef:
Ik vind het idd ook wat snel zeker met de afgelopen dagen, er waren weer genoeg mensen die een weekeinde weg waren....

Tja achteraf misschien wel..................maar ziek, geen internet, pasen vieren ed........heel vervelend maar vindt dat niet langer mijn probleem (voorheen dacht ik dat ook altijd waardoor ik me regelmatig in het "ootje" heb laten nemen). Ik vind het hun verantwoordelijkheid om het goed te regelen, ook al is het pasen......

Als ik naar mezelf kijk en ik bied op iets wat ik graag wil hebben dan check ik ook wat vaker mijn mail (en tegenwoordig met al die wifi, mobieltjes met internet ed.......) Maar goed, ik geef toe dat mijn lontje wat korter was dan normaal........ik weet zeker dat deze mevr er een wijze les uit zal hebben geleerd _/-\o_ ......

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:57

Varekaj schreef:
Vandaag aantal spullen online geplaatst waaronder kanariegele bandages van HKM, nooit gebruikt. Had na 10 minuten al een mailtje van iemand die ze graag wilde voor mijn vraagprijs :D
Gegevens gemaild, nu de betaling afwachten en dan verzenden. Erg fijn als het zo snel gaat.

Oooeeehhhhh dat zou lekker zijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:57

Dan zouden jullie aan mij weinig verkopen. in t weekend bekijk ik mijn email nl niet. En doordeweeks eigenlijk ook maar 1x pd. Er is meerin t leven an emails checken en spullen kopen op mp. Als mensen dat niet willen of niet kunnen snappen (met feestdagen er tussen). Sorry maar ik vind dat lichtelijk kortzichtig :)

Edit: Heb jij ook een wijze les geleerd??? :)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:01

lemanthia schreef:

bank die niet in het weekend werkt......... :? dat heb ik nog nooit meegemaakt.....

mevr beweerde het donderdag over te hebben gemaakt en vanmiddag stond het pas op mijn rekening.............ik noem dat een hele "bijzondere" bank die je dan hebt.......

Ik heb zowel ING als Rabo en daar heb ik rond feestdagen en weekenden nog nooit problemen mee gehad bij mijn weten.........

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:02

Sammie schreef:
Dan zouden jullie aan mij weinig verkopen. in t weekend bekijk ik mijn email nl niet. En doordeweeks eigenlijk ook maar 1x pd. Er is meerin t leven an emails checken en spullen kopen op mp. Als mensen dat niet willen of niet kunnen snappen (met feestdagen er tussen). Sorry maar ik vind dat lichtelijk kortzichtig :)

jjjjaaahhhhaaaa :D .........aan deze mevr verkoop ik gewoon niets meer _O-

Edit: maar ik had mijn bokkenpruik op..................dus ja ik was er ff een keer klaar mee (dat mag je van mij kortzichtig noemen......ik noem dat emotioneel flexibel hihihihihi)
Laatst bijgewerkt door bugpluisje op 02-04-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:03

upendo schreef:
*%#^&&$#&

Heb ik weer...

Ik had een flink pakket met een waard over de 100 euro opgestuurd..
Gelukkig aangetekend..
Hebben ze bij het postkantoor een verkeerd adres opgegeven, wat ergens klein op de doos stond!
Is het naar Lipica gestuurd.. Dat is misschien ook wel mijn redding, want drie keer raden wie er morgenochtend om negen uur aan de lijn hangt daar.
Ik vind dit ook zo erg voor de koper.. := Gelukkig was dat dus een uitzondering die mijn nummer wel had en heeft ze me meteen gebeld toen ik de code doorstuurde, dat ie niet klopte...

Dit begrijp ik niet helemaal ... zelfs bij een normaal pakketje staat de postcode van de ontvanger op je bonnetje, dat had je dan toch gelijk moeten zien, dat het niet klopte ?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:06

bugpluisje schreef:
lemanthia schreef:

bank die niet in het weekend werkt......... :? dat heb ik nog nooit meegemaakt.....

mevr beweerde het donderdag over te hebben gemaakt en vanmiddag stond het pas op mijn rekening.............ik noem dat een hele "bijzondere" bank die je dan hebt.......

Ik heb zowel ING als Rabo en daar heb ik rond feestdagen en weekenden nog nooit problemen mee gehad bij mijn weten.........

Hier had ik vandaag ook pas geld binnen wat vorige week donderdag al was gestort.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:07

Sammie schreef:

Ja maar wacht even, wie wil er nou wat van wie? Als ik iets te koop heb en er zijn (vaak) meerdere geïnteresseerden, dan wacht ik niet tot jij zin.en tijd over hebt om weer eens te reageren op de mailtjes. Ik wil graag zaken doen, dan gaat het weg naar de eerste waarmee ik een deal heb. Wie het eerst komt die het eerst maalt!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:10

Fientje.......jij begrijpt mij.........

+:)+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:12

Voor bedrijfsrekeningen rekeningen zijn er idd banken die in t weekend niks verwerken. Voor weekend en paasdagen bij particulieren wel, maar misschien zijn er ook wel banken die hier geen onderscheid in maken. Weekend en feestdagen gaat sowieso trager. Bedrijfsing deed iig niks afgelopen vrij, zon en ma. Dus misschien heeft ing dat ook niet gedaan voor de gewone consument? Als er donderdag is overgemaakt en op dinsdag is bij geschreven klinkt dat bij wel redelijk in de oren.

Oude postbank naar gewoon kost standaard al 1 a 2 dagen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:13

bugpluisje schreef:
lemanthia schreef:

Met pasen zijn de banken dicht, althans er is geen betalingsverkeer mogelijk.
Ik heb zelf donderdag eind de middag van mijn ene rekening geld doorgestort naar mijn betaalrekening.
Dat is pas vandaag gebeurd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:18

Ja hoor fientje. Als er geen tijd is. Waar moet dat dan vandaan komen. Sorry jongens geen paasbrunch, ben je ziek, visite, uiteten? Nee hoor. Ik ga 24/7 achter de pc zitten, want stel dat er een mailtje komt..

Volgens mij moet t van 2 kanten komen en verwacgten dat iemand continue zn mail gaat checken gaat mij iets te ver. Dat je na 7 dagen zonder tegenbericht denkt ik ga verder.. oke.. Maar 3 dagen met weekend en feestdagen.. Sorry onrealistisch!

En verder ga ik er niet meer op in :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-04-13 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:20

bugpluisje schreef:
lemanthia schreef:

ik heb ING.
en als ik vrijdagavond iets wordt overgeboekt wordt dat pas smaandags verwerkt.
staat tot die tijd als reservering.