Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:29

Ik geef het geld altijd netjes aan, dus daar kan het zeker niet aan liggen!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:06

Pascal schreef:
Dominique_96 schreef:
Ja, irritant he als je je hand uitsteekt en mensen het geld op de kassa leggen :roll:

En andersom gebeurd dit ook.. Dat de caissière het naast je hand legt..
Dan krijg je ook het idee dat je handen zwart van de smurrie zijn, terwijl ik weldegelijk goed verzorgde handen heb en geen reden om het geld ernaast te leggen.

Dat is ook rot ja. Ik leg het zelf wel altijd in handen. Als het echt hele vieze handen zijn probeer ik ze niet aan te raken maargoed, gewoon even handen wassen na werk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:25

bij hele smerige handen geef ik het alsnog in de handen maar probeer niet aan te raken. en geloof me, komen genoeg bouwvakkers (die hun handen niet gewassen hebben) binnen :+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:38

Inderdaad, die vieze handen tracht ik ook niet aan te raken :P Vandaag 3 enorme stinkende mannen aan de kassa gehad.. De ene rook naar de drank, de andere naar stront (ja echt waar!) en de ander gewoon naar muf spul :+ Bah, was blij toen ze weg waren.. Bij het aanstranden aan de kassa komt die hele stinkende walm over je heen, stond op het randje van kotsneigingen :x

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:28

Vanmiddag een grappige mevrouw gehad
Ik was helemaal alleen in de winkel (werk bij de slager ;) ) iedereen zat in de kantine
Mevrouw had alles besteld en wilde graag pinnen, geen probleem pin in stellen. Maar (ik weet het te vroeg) terwijl ze aan het pinnen was vroeg ik of dat ik het in een tasje kon doen.
Vraagt ze doodleuk, Mevrouw heeft u het tegen mij?
Ik keek eigenlijk even verbaast om me heen maar er was toch echt niemand. }:0 Zowel de mevrouw als ik schoten even in de lach. Waarna ik haar boodschappen in een tasje heb gedaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:37

BonteLisa schreef:
Vandaag een klant die mij eerst vroeg of ik kon helpen in heel gebrekkig nederlands. Nou oke zegt ie nee nee man moet mij helpen. Ik dus zo van oke, omdat collwga druk bezig was probeerde ik ze alvast een beetje vooruit te helpen. Maar ze gavem mij heel duidelijk de indruk dat een vrouw hun niet kon helpen, zucht. Nou oke vollega ovetgenomen en die kon ze helpen.

hun zijn dan wep de klant maar als je mij beoordeelt op mijn geslacht ben ik ook zo klaar met je.
:o

Die heb ik ook wel eens gehad ja. Tenminste, iets in die richting.
Dan hadden ze vragen over dieren ofzo, en die zou ik niet kunnen beantwoorden, want ik ben maar een kaisere.
Beetje vervelend, als een collega dan mij vraagt: Zou je mij ff wegwijs kunnen maken?
En dat ze dan er achter komen, dat je als kaissiere nog wel IETS weet....

Ook wel eens klanten, die mij kennen van vroeger, die bevooroordeeld zijn. En dan "moet" ik ze helpen, met bepaalde producten. Puur omdat ik dan de enige in de winkel op dat moment ben, die er wat van weet. Ik blijf altijd heel nuchter er onder. Maar je ziet toch aan deze klanten, dat ze het in begin nogal "raar" vinden, dat ik normaal met hun omga.

Ja, wie ik was, hoef ik nu niet meer te zijn.... :D

Vandaag ook weer gewoon gezellige klanten gehad, en sommigen zijn niet weg te slaan.
Deze mensen vind ik altijd wel het leukste. En als ze weer komen, en ik vraag met hoe het gaat, voelt dat natuurlijk erg prettig.

Had vandaag ook (helaas) een klant die minder in de hum zat.
Ze vroeg wat over producten die het goedkoopste waren, om zo maar te zeggen, maar niet de krachtige werking had
vergeleken met een duurder product. Omdat ik van het goedkope niets af wist, moest ik mijn collega oproepen.
Ook mijn collega merkte meteen op dat mevrouw niet lekker in dr hum zat.

Toch het goedkope mee nemen, en afrekenen bij mij.
Kon geen goede dag van af.

Nou......Dan niet hoor....Volgende klant??

Is het jullie wel eens op gevallen, dat als je een hele zware (Gehumeurde) klant hebt, dat de mensen er achter deze persoon, vaak zeggen als ze weg zijn: Zo, die had zijn hum niet? Of wat er op lijkt?

Heb het nu al enkele keren gehad namelijk.... :D Vind het wel grappig.

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:19

_Denise_ schreef:
Oooh ja, dat is ook vervelend inderdaad. Hier ook een vol automatisch systeem. Apparaat en mijn computer zeggen al vrij snel na het invoeren van de pin dat hij geslaagd is. Je hoort zelfs 3x piep en er staat met koeienletters 'U heeft betaald.' Op mijn scherm 'Akkoord.' Ik meld dan ook dat hij goed is, dat er betaald is, en toch gaan mensen op dat schermpje staan kijken en wachten tot dat apparaat gaat gillen dat de pas eruit moet. Rot op! :')

Ook zoiets, mensen die bij mij (cassiere buffetrestaurant) hun dienblad bij de kassa neermikken en nog uitgebreid eten gaan halen. Of na een paar minuten in de rij staan erachter komen dat hun portemonnee nog in hun tas zit welke bij het tafeltje ligt. Sta je daar dan met een open transactie, een vol dienblad, en niemand om af te rekenen terwijl de rij steeds groter wordt. |o

zo herkenbaar en zo irritant. OF als mensen in de rij staan en zeggen oh ja er hoort nog iemand bij die is nog even wat aan het kiezen. Of hij wil nog wat drinken reken maar vast cola af.
dan moet ik ze weer uitleggen dat ik moet weten welke maar beker ze pakken

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:25

het is niet van een klant maar het is wel gebeurd tijdens het werk.
Ik was aan het werk aan een verdeelkast in het straat die in de struiken verstopt zat, ik hoorde daar in de buurt een paar jongens spelen en ik hoor 1 zeggen: ik moet zo dringend pissen, zeggen zn vriendjes meteen, ga daar in de struiken eh.
ik hoor hem in de stuiken komen, dus ik sta al over die deur van die kast te kijken. hij komt vanachter de hoek en ik zie hem maar hij ziet mij niet direct. plots kijkt hij wat hoger en hij ziet me, verschieten dat hij deed toen hij me zag! haha het enigste dat hij toen kon zeggen was dat hij verstoppertje aan het spelen was. hij rent de struiken uit en ik hoor hem tegen zijn vriendjes zeggen dat er daar iemand in de struiken aan het werk was en dat hij mij heeft wijsgemaakt dat ze verstoppertje aan het spelen was _O- zegt zn vriendje: jah ga dan binnen naar de wc eh. alsof ik dat allemaal niet kon horen, lol

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:27

Bij ons werd de vieste klant ever niet goed.... De ambulance moest gebeld worden en collega's hebben de man moeten vasthouden. Beeld je even de meest onverzorgde man in en dan nog tien keer erger (kwijlen, zwarte vingers, stinken, grauwe huid en dan ook nog plassen..).

Heel erg voor de man, maar ik had ook medelijden met mijn collega's.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:34

Ik belde vandaag naar een klant om te zeggen dat ik daar binnen een 15min zou arriveren, zegt ze: oe, ik dacht dat ze vandaag gingen komen? ik zeg: ja mevrouw daarvoor bel ik, om te zeggen dat ik daar binnen een kwartiertje ben. zegt ze weer: vandaag? ja mevrouw vandaag, binnen 15min, tot straks.

ik kom daar aan en ik merkte meteen dat het een wat eenzame vrouw was die niet veel sociaal contact meer heeft. toen ik het probleem had opgelost vroeg ze plots: heb je een kind? ik meteen, daar ben ik nog wat te jong voor hoor. zegt ze, ah omdat je anders een pop mag meedoen hoor.
toen begon ik het een beetje vreemd te vinden. want ze zei dat ze boven meer dan 500 poppen en teddyberen in alle soorten en maten had. daar achter je in de living staan er een paar, zegt ze. ik draai me om en daar staan er van die lelijke poppen van bijna een meter groot! zulke dingen vind ik echt eng.
ik heb toen meteen gezegd tegen haar dat alles in orde was en dat ik dringend weg moest omdat ik nog veel klanten moest doen.
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 01-08-13 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:53

Ah Inochiyo dan sta je inderdaad wel raar te kijken! Vind het altijd toch best sneu als mensen in een sociaal isolement zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:00

_Denise_ schreef:
Oooh ja, dat is ook vervelend inderdaad. Hier ook een vol automatisch systeem. Apparaat en mijn computer zeggen al vrij snel na het invoeren van de pin dat hij geslaagd is. Je hoort zelfs 3x piep en er staat met koeienletters 'U heeft betaald.' Op mijn scherm 'Akkoord.' Ik meld dan ook dat hij goed is, dat er betaald is, en toch gaan mensen op dat schermpje staan kijken en wachten tot dat apparaat gaat gillen dat de pas eruit moet. Rot op! :')

Ik wacht ook maar braaf tot het ding begint te piepen sinds ik bij de V&D uitgescholden ben voor domme doos. Daar geeft de pinautomaat een 'akkoord' en later nog een 'verwijder uw pas' bericht. Volgens de meneer achter de kassa moest ik wel achterlijk zijn om niet te kunnen begrijpen dat ik de pas moest laten zitten tot dat 'verwijder uw pas' werd aangetoond.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:25

Judith_ schreef:
_Denise_ schreef:

Ik wacht ook maar braaf tot het ding begint te piepen sinds ik bij de V&D uitgescholden ben voor domme doos. Daar geeft de pinautomaat een 'akkoord' en later nog een 'verwijder uw pas' bericht. Volgens de meneer achter de kassa moest ik wel achterlijk zijn om niet te kunnen begrijpen dat ik de pas moest laten zitten tot dat 'verwijder uw pas' werd aangetoond.

Jammer dat meneer zo reageert, want dat is onzin. 'Akkoord' = betaald. Bij het verwijderen van de kaart direct na dit bericht komt de bon tevoorschijn.
'Verwijder uw pas' is ervoor dat de pas niet vergeten wordt door de klant. In de tijd dat er gewacht wordt tot het apparaat gaat piepen, kan de caissière geen volgende transactie starten en komt er ook geen bon. Het is puur een beveiliging.
En daarom duurt het hier ook een stuk langer voordat de bon komt als mensen gaan wachten tot er 'verwijder pas' staat, en dus ook het starten van nieuwe transacties.

Geef mij maar een ouderwetse kassa trouwens, waar bijvoorbeeld geld bijpinnen gewoon mogelijk is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:30

Bijpinnen kan bij ons, als ik genoeg in de la heb. :j

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:43

Bij ons kan de la pas open na da dat piepje dat de pas er toch echt uit moet. Daarvoor geeft ie al wel akkoord af, als de pas en dan uit gehaald wordt niks aan de hand, maar kan alsnog de bon niet printen of de la open doen. Vind het wel altijd fijn als mensen hem er in laten. Anders gaat het echt zo: Klant haalt pas er meteen uit na akkoord. ''Wilt u het bonnetje er bij?'' ''Ja graag.'' *doodse stilte tot mijn la eindelijk open gaat*

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:57

Pascal schreef:
Dominique_96 schreef:
Ja, irritant he als je je hand uitsteekt en mensen het geld op de kassa leggen :roll:

En andersom gebeurd dit ook.. Dat de caissière het naast je hand legt..
Dan krijg je ook het idee dat je handen zwart van de smurrie zijn, terwijl ik weldegelijk goed verzorgde handen heb en geen reden om het geld ernaast te leggen.

Ik vind het toch hygiënischer hoor ls ze het geld niet steeds in iedereen zijn handen geven vooral bij de bakker enzo. Ik vind het dan ook redelijk moeilijk om een hoop kleiner geld te ontvangen in mijn handen van iemand:p

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:43

Waarom is dat hygiënischer? Zowel cassiere als klant moeten het geld in de handen nemen. Dan kan je het toch net zo goed gelijk in de handen geven? Scheelt een hoop gepriegel om het van de band af te krijgen voor klanten :P. Ervaring leert dat ze daar niet zo handig in zijn: muntjes oprapen.

_Denise_: Of je wel of geen geld bij kan pinnen lijkt mij niet een kwestie van ouderwets/nieuw kassasysteem?

Geen idee wanneer onze la openspringt. Ik ga er eens op letten. In ieder geval kan de bon al printen voor de la opengaat. Dus wachten hoef je eigenlijk nauwelijks. Het zal wel snel gaan, want ik het is me nog nooit opgevallen }:0 :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:51

Ik durf nooit het geld in de handen van de cassiere te leggen, ik weet ook niet waarom. Maar ik leg het ook nooit op de kassa/plankje. Meestal laat ik het in de hand vallen :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:56

eclair98 schreef:
Ik durf nooit het geld in de handen van de cassiere te leggen, ik weet ook niet waarom. Maar ik leg het ook nooit op de kassa/plankje. Meestal laat ik het in de hand vallen :+

Haha, ik raak ook nooit handen aan van klanten hoor :n. Ik laat het ook altijd 'vallen'.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:04

zap schreef:
_Denise_: Of je wel of geen geld bij kan pinnen lijkt mij niet een kwestie van ouderwets/nieuw kassasysteem?

Het is hier met een modern volautomatisch systeem niet mogelijk om geld bij te pinnen. Vraag me eigenlijk nog steeds af waarom, maar het komt erop neer dat je eindigt met een kasverschil. Handmatig invoeren is namelijk niet mogelijk. Bij mijn andere werk, waar een oud tingelend ding met een los pinapparaat op de toonbank staat, is bijpinnen gewoon geen probleem.
De opmerking dat ik liever een ouderwetse kassa heb, was eigenlijk meer gebaseerd op het feit dat ik het fijner vind werken dan een computer die van alles uitrekent. Het bijpinnen was een voorbeeld.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:20

Kunnen mensen dan ook niet een deel contant betalen en een deel pinnen?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:22

Ik heb ook wel eens met een nieuw systeem gewerkt maar gut wat vind ik dat lastig.. helemaal omdat hij ook verteld wat je terug moet geven en ik gewend ben om dat uit mijn hoofd te doen.. zodra ik het bed4ag dan zie staan kan ik op de een of andere manier niet meer mee tellen met terug geven :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:26

Nee, dat kan inderdaad niet, Zap. Rekening splitsen gaat ook niet, tenzij ik opnieuw begin, de ene helft van de producten aansla, dat afreken, en dan de andere helft aansla. Maar je zult dan niet snel op 2 dezelfde bedragen uitkomen omdat er wisselende prijzen zijn in producten.
En inderdaad wat je zegt Rebecca, ik heb precies hetzelfde. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:16

zap schreef:
Kunnen mensen dan ook niet een deel contant betalen en een deel pinnen?

Dat kan bij ons wel, maar dan krijg je dus wel een kasverschil van een paar centen, ook een foutje in het systeem is dat...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:30

Vreemd, bij ons niet hoor :D. Ik kan alles zelf regelen. Al wil de klant het bedrag in 10x pinnen met andere pinpassen en nog 5 cent contant betalen. Het werkt in principe automatisch, maar ik kan er ook voor kiezen alles handmatig in te voeren :j. Die keuze is wel makkelijk.