Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:32

Ik ben heel benieuwd wat voor mooie pakketten er gaan komen!

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:15

Klein kluppie, ik heb ook een lootje!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:43

Ik ook!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:44

Ik heb ook mijn lootje getrokken *\o/*

Ik ga vandaag ook beginnen met boek 2 die ik tijdens de vorige winter GSBS heb gekregen, A Winter in New York. Ben benieuwd :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:37

Joy_Mennings schreef:

Ik ga vandaag ook beginnen met boek 2 die ik tijdens de vorige winter GSBS heb gekregen, A Winter in New York. Ben benieuwd :)

Jaa leuk ben benieuwd wat je ervan vindt :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 01:01

Cynn schreef:
Joy_Mennings schreef:

Ik zal het zeker laten weten! :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:41

Ik geloof dat ik nog geen echte voorstel post gemaakt had voor deze ronde.

Mijn naam is Ynske, 34 en samen met mijn man en 2 kinderen woon ik in Dronten.

Qua lezen lees ik voornamelijk (Historical) Romances maar ook cozy mystery en boeken met een touch of magic vallen goed in de smaak.
Fantasy vind ik lastig omdat ik de worldbuilding vaak traag vind en lastig om in te komen.

Wat echt niet bij mij past zijn memoires of zelfhulpboeken. Die zijn gewoon echt niet aan mij besteed.

Qua Engels of Nederlands heb ik een sterke voorkeur voor Engels maar als jij een aanrader hebt die in het Nederlands is is deze ook van harte welkom.

Allicht wel handig om of even te wachten tot de kerst voor je een boek koopt aangezien ik ook mee doe aan de Bookish adventskalender. Mocht dit voor jou niet uitkomen neem dan even contact op met Sirius_ zij heeft de kalender voor mij gemaakt en weet dus welke boeken daar in zitten.

Qua tijdsbeeld waarin boeken zich afspelen vind ik Regency Romances vaak fijn, met daarin wel een voorkeur voor boeken die zich in de UK afspelen ten opzichte van de boeken die in de US plaatsvinden. Met boeken die zich in de afgelopen 100 jaar afspelen heb ik geen voorkeur voor welke setting ze plaatsvinden.

Wat betreft om de boeken heen ben ik een theedrinker en lust ik geen koffie. Qua chocolade ben ik niet zo van de gekkere smaken maar melk, melk/hazelnoot en wit zijn wel favoriet.

Naast lezen haak ik veel en iets voor bij het haken is altijd welkom :j

EelmoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:26

Ik heb ook mijn lootje, helemaal leuk! *\o/*

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:17

ynskek schreef:
Allicht wel handig om of even te wachten tot de kerst voor je een boek koopt aangezien ik ook mee doe aan de Bookish adventskalender. Mocht dit voor jou niet uitkomen neem dan even contact op met Sirius_ zij heeft de kalender voor mij gemaakt en weet dus welke boeken daar in zitten.

Oh dit is inderdaad wel een goede! :j Als mijn Santa ook in december wil gaan shoppen en geen dubbel boek wilt kopen, moet Santa het even bij Marjo vragen, die heeft mijn adventkalender gemaakt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 15:23

Cynn schreef:
ynskek schreef:

Oh dit is inderdaad wel een goede! :j Als mijn Santa ook in december wil gaan shoppen en geen dubbel boek wilt kopen, moet Santa het even bij Marjo vragen, die heeft mijn adventkalender gemaakt.

Same here, Lolacabana heeft voor mij de kalender gemaakt :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:52

Zo, het wensenlijstje van lootjestrekken.nl ingevuld en wat extra info neergezet :D samen met de info in dit topic en mijn GoodReads, kan mijn Santa genoeg vinden denk ik. En anders hoor ik 't uiteraard graag via een anonieme vraag. Alweer helemaal zin in zo'n winterse editie {:)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:54

Jaa heel leuk dat ik nog last minute mocht aansluiten, dankjewel Marjo!

Ik heb ook mijn lootje, nu al zin om iets te gaan zoeken. Ik ga dit weekend weer eens zitten voor een voorstelpost en lootjestrekken aanvullen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:26

Woehoe, ik ben ook weer van de partij (inclusief lootje) **\O/**

Ik zal even een nieuwe voorstelpost maken gezien er nogal wat is veranderd.

Princequillo of ook wel Shoshona, over een week 28 jaar en inmiddels woonachtig in het stille Meppel, nog steeds werkachtig in Amersfoort :list:

Hier woon ik sinds een maandje ongeveer, volgende week lever ik de sleutel in van het oude huis en dan is dat hoofdstuk ook gesloten. Ik woon hier nu alleen met mijn vier chaotische senior katten, met een mooie grote tuin en een schattig klein huisje voor onszelf, compleet met veel groen en roze mocht je je afvragen wat mijn favoriete kleuren zijn. _O-

Met dank aan ADHD heb ik een behoorlijk grote lijst met hobbies en interesses. Allereerst ben ik groot Friezen-nerd, vooral op gebied van fokkerij en genetica. Ik ben gek op games van allerlei soorten, hou wel van plantjes en de natuur, dieren, concerten afgaan, manga en anime ook, fotografie, schrijven, koken (als ik iets in huis heb… mijn vrienden vertellen mij dat ik leef als een rat :')) gewoon gezellige en creatieve dingetjes.

Ook ben ik een echte verzamelaar. Ik verzamel bijvoorbeeld figurines en sleutelhangers, schilderijen en prints, schattige mokken en noem maar op. Ik ben niet de persoon die je moet hebben om een net matchend servies te hebben, want niks matcht en alles is gewoon uniek. Oh en alles van mijn favoriete media gewoon… Zoals op dit moment Sleep Token, LoL, Bloodborne, Kaiju No 8 en Sakamoto Days enzo…

Ik ben een echte koffieleut maar thee, warme chocolademelk en alles vind ik ook helemaal lekker, ik ben totaal niet kieskeurig met drinken. Chocola of iets hartigs gaat er ook wel goed in, maar met echt zoete dingen maak je mij meestal niet blij. Een drankje kan er ook wel in.

Qua lezen vind ik voor historisch, thriller en fantasy wel leuk, maar ik sta voor veel open! Ik lees voornamelijk in het Engels, tenzij het boek origineel Nederlands is. Moet ik ook eerlijk bekennen dat ik echt niet up-to-date ben in de Nederlandstalige scène ook. Ook boeken over de natuur of genetica ofzo vind ik interessant. Oh, en ik verzamel ook boeken over rassen, just fyi O:)

Mijn boekenkast is in ieder geval een grote mix van dingen en staat ook behooooorlijk vol, zelfs met de helft in de berging… Maar ik ben er wel trots op :D

Hier ook mijn GoodReads, alleen wel een beetje beschamend met mijn lijstje dit jaar. :') Ik heb het gewoon veel te druk gehad :=

Ok meer weet ik ook niet dus als er vragen zijn zie ik het wel :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:47

Ook ik zal mezelf nog even voorstellen. Ik ben Zowie, 27 jaar en woon in Utrecht. Recent heb ik mijn bachelor Humanistiek afgerond en ben gelijk verder gerold als eeuwige student naar een bachelor Psychologie. Gelukkig heb ik al ontzettend leuk werk in de zorg, anders werd het studeren wel erg duur, ik ben persoonlijk begeleider bij een logeerweekend voor meiden met diverse problematieken/labels en begeleidt ook ambulant bij gezinnen thuis.
Mijn huis en tuin deel ik met drie andere gezellige 26plussers en kat Odiepoes. Mijn kamer kenmerkt zich met rustgevende kleuren (eucalyptus groen) en warme tinten en mijn decoratie bestaat uit veel planten en nog meer boeken, twee planken fictie en 2 planken non-fictie. :+ Ik hou niet van prullaria (ik zeg het maar alvast), op wat stenen na die ik van reisbestemmingen meeneem.

Thuis lees ik graag boeken als ik daar nog de rust voor heb naast studie, anders kijk ik een serie. Ik ben een enorme theeleut, hou van alle soorten kruidenthee (yogi, clipper, pukka enzo), niet zo van fruitthee (tenzij gecombineerd met kruiden) zwarte thee en groene thee. Ik heb een verslaving aan (truffel)chocoladepepernoten, gelukkig zijn die maar een aantal maanden van het jaar beschikbaar. Ik hou ook van vegetarisch koken en bakken en haal dan graag recepten uit de Midden-Oosterse, Indiase, Mediterraanse en Vietnamese keuken (love Ottolenghi).

In mijn vrije tijd leg ik heel erg graag kilometers af in de natuur. Te voet, te fiets of te paard. Ik ben sinds een jaar volledig verslingerd aan trailrunnen en ga zondag voor het eerst een Ultra rennen van 50 kilometer (help). Al drie jaar op een rij maak ik fietsreizen door Scandinavië in de zomer, bepakt met tentje en al. Ik zorg alweer bijna 10 jaar voor groot uitgevallen bonte NRPS-er Mano, die in de buurt van Arnhem staat, door mijn wonen/werk/studie in Utrecht ligt de verplichting laag sinds een aantal jaar, maar ik ben er vaak nog wel 1-2 keer per week te vinden. Hij zit in zijn pre-pensioen en we maken vooral graag ritten op de veluwezoom of doen bejaardengymnastiek aan de hand. Maar ik ben een keer met hem van Arnhem naar Soest gereden en een week in de Eifel geweest. In oktober met vrienden en hun paarden meegegaan naar Westerwald voor ritten (en twee trailruns) en gelukkiger kan je mij niet maken. :D

Dat ben ik, altijd met te veel dingen tegelijk bezig. Als ik rust heb om te lezen, lees ik om in andere werelden te verdwijnen, en het liefst leer ik ook nog iets van die werelden. Historisch, verschillende culturele perspectieven, magisch realisme, non-fictie (zolang het enigszins fijn leest, geen te droge stof, memoirs en psychologie/sociologie/filosofie/historisch etc). Maar je kan mij echt met van alles blij maken en verrassen, een boek dat jou geraakt heeft, waar je heerlijk in kon verdwijnen. Chicklits, cheezy romannetjes, horror, detectives en thrillers zijn niet aan mij besteed. Fantasy kan ik ook waarderen, zolang het niet te romantisch of te masculiene helden blabla is. Heb ook een voorliefde voor kinderboeken (Tonke Dragt, Momo en de Tijdspaarders van Michael Ende). Ik lees in het Engels, Nederlands bij Nederlandse/Vlaamse/Duitse schrijvers. Als je er niet uit komt, is een boek van mijn TBR altijd wel goed (zijn er meer dan 600, ik heb geen flauw benul meer wat er allemaal op staat), maar ik zal ook nog een verlanglijstje maken voor de zekerheid. :)

Klik voor mijn: want to read lijstje ter inspiratie

Klik voor de books I own lijstje

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:27

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 21:25

Handig lijstje!

Cynn schreef:
Joy_Mennings schreef:

Ik heb hem net uit en vond het een erg mooi boek!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:00

Wel een paar interessante titels op dat lijstje. Ik ga ook maar eens wat snuffelen. Hopelijk niet ook voor mezelf. Soms is de zelfcontrole ver te zoeken. :))

Ik ben echt niet gemaakt voor dit weer, brrr. :brr: En het ergste moet nog komen. Denk ik. :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:46

Joy_Mennings schreef:

Cynn schreef:

Joy_Mennings schreef:
Ik heb hem net uit en vond het een erg mooi boek!

Ja leuk om te horen *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:54

Hallo allo alloooooooo

Ik vind het een potje lastig voor m'n lootje :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 08:33

Aankomende week zullen we er wat vragen ingooien, ben nu nog even in Duitsland!

Maar als je suggesties hebt, laat het vooral weten! :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:41

Ik heb een heel leuk lootje, wel uitdagend maar daarom extra leuk vind ik :D wel weer spannend of ik het juiste weet te scoren dat echt bij de persoon aansluit.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:26

Cynn schreef:
Ik heb een heel leuk lootje, wel uitdagend maar daarom extra leuk vind ik :D wel weer spannend of ik het juiste weet te scoren dat echt bij de persoon aansluit.

Verkeerde topic, never mind!

EelmoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:06

Ik ben ook echt blij met mijn lootje :D Hard aan het broeden op welke titel(s) het gaan worden!

Hebben jullie nog leuke plannen voor de kerstvakantie/feestdagen? :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:23

Eigenlijk helemaal niets :') Ik heb voor het eerst in over een jaar 2 weken vrij van werk, maar vooral om even bij te komen en misschien wat dingen in het huis af te maken. En dan één dagje kerst vieren bij mijn moeder, en misschien nog uit eten met een vriendin van mij. We hebben allemaal Honkai Star Rail merch voor elkaar om uit te wisselen. :')

Maar niet echt iets gerelateerd aan de feestdagen zelf.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:39

Ik heb het zo druk met werk en alles dat ik denk ik zowat tot de feestdagen wat stiller zal zijn :o

Wij gaan gewoon vieren met het gezin (ouders, broers en hun vriendinnen). Met Nieuwjaar blijf ik thuis. Met mijn recent geadopteerde hond neem ik geen risico's. Hij is erg gevoelig en vrees dat hij bang zal zijn van het vuurwerk.. Ik kijk om meerdere redenen ook niet echt uit naar het nieuwe jaar dus ik vind het prima zo :o