Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 05:00

Tallie1979 schreef:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat als je de advertentie eerst op “ophalen” plaatst en dan later naar “ophalen of verzenden” wijzigt, je nog wel kunt kiezen of je kopersbescherming aan zet. :)

Aha daar zit het hem in. Mijn advertentie was puur ophalen. Uiteindelijk alsnog verstuurd maar had niet de intentie ooit te versturen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 12:39

Zo, nu heb ik wel weer een rare... soms denk ik echt " hou beter je mond"... maar dan kan ik het toch niet laten :+
Had iemand voor een naaimachine...
Dame komt en brengt haar eigen stof mee. Zo ver zo goed, want dat is het beste wat je kan doen.
Voordat wij naar de machine gaan kreeg ik te horen dat ze een stoffeer-bedrijf hebben en dat zij nog een "kleine machine zoekt" maar wel voor vrachtwagen spullen (zware gordijnen enz)
Okééé, denk ik dan bij mijn eigen, want ik verkoop een huishoudsmachine en jij als "stoffeerder" zou moeten weten, dat dat niet kan.

Maarja, zij dus proberen en het eerste "kan die niet sneller"
Eh, nee, want geen industriële snelnaaier...
En toen begon het afkraken...

Ik heb het dan maar afgebroken.
Want zelfs had ze ze mee genomen, had je achteraf alleen maar gezeik gehad.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 13:18

sasja0705 schreef:
Zo, nu heb ik wel weer een rare... soms denk ik echt " hou beter je mond"... maar dan kan ik het toch niet laten :+
Had iemand voor een naaimachine...
Dame komt en brengt haar eigen stof mee. Zo ver zo goed, want dat is het beste wat je kan doen.
Voordat wij naar de machine gaan kreeg ik te horen dat ze een stoffeer-bedrijf hebben en dat zij nog een "kleine machine zoekt" maar wel voor vrachtwagen spullen (zware gordijnen enz)
Okééé, denk ik dan bij mijn eigen, want ik verkoop een huishoudsmachine en jij als "stoffeerder" zou moeten weten, dat dat niet kan.

Maarja, zij dus proberen en het eerste "kan die niet sneller"
Eh, nee, want geen industriële snelnaaier...
En toen begon het afkraken...

Ik heb het dan maar afgebroken.
Want zelfs had ze ze mee genomen, had je achteraf alleen maar gezeik gehad.

Dat is idd wel raar… :=

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 10:24

Ik heb er ook weer een...

Tekentablet te koop. Deze ochtend zou iemand ervoor komen. Ik zit in een verhuizing dus heb het heel druk, maargoed ik zit al de hele ochtend te wachten.

Toch maar een berichtje gestuurd hoe laat die persoon er is, omdat ik ook verder moet en vanmiddag weg ben.

Krijg ik "ja ik zit op werk moet invallen voor een collega".

Euh en dan stuur je niet even een berichtje? Ik zit braaf te wachten en kan daardoor niet verder in de berging (want die is helemaal beneden en daar komt de deurbel niet). En dan verwacht die persoon dat ik tot na 12en op diegene ga wachten... nou nee ik ga nu ook verder...

Ik baal daar van -O-

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:41

Ik moest wel een beetje lachen om deze titel:

Afbeelding
Vast van iemand die niet op het woord "kruik" kon komen :-)

petra8

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:51

Die is inderdaad grappig.

Zo kwam ik deze week een advertentie tegen van Ikea barkrukken met rugleuning met de titel: hoge kinderstoel

Als ik zelf iets te koop zet, kijk ik altijd hoe andere mensen het artikel omschrijven en kijk ik ook hoe vaak de advertentie bekeken is. Zo bepaal ik dan mijn eigen omschrijving van het artikel.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:19

beert schreef:
Ik moest wel een beetje lachen om deze titel:

[ [url=m/UIumHI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vast van iemand die niet op het woord "kruik" kon komen :-)

Ik denk een andere reden, er staat 3x bedkruik op de foto dus niet op het woord kunnen komen zou ik niet gokken :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:01

Whaha viel mij ook gelijk op de foto

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:40

petra8 schreef:
Die is inderdaad grappig.

Zo kwam ik deze week een advertentie tegen van Ikea barkrukken met rugleuning met de titel: hoge kinderstoel

Als ik zelf iets te koop zet, kijk ik altijd hoe andere mensen het artikel omschrijven en kijk ik ook hoe vaak de advertentie bekeken is. Zo bepaal ik dan mijn eigen omschrijving van het artikel.

Maar je hebt ook hoge kinderstoelen die op barkrukken lijken..

Afbeelding

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:36

Oh wat grappig, ik wist niet dat die bestonden.
Nog even nagekeken, maar de Ikea hoge kinderstoel en barkruk lijken wel heel veel op elkaar. In de advertentie ging het echt om de barkruk die werd omschreven als hoge kinderstoel.

Maar leuk, weer wat geleerd vandaag :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:42

Tallie1979 schreef:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat als je de advertentie eerst op “ophalen” plaatst en dan later naar “ophalen of verzenden” wijzigt, je nog wel kunt kiezen of je kopersbescherming aan zet. :)

Dit werkt bij mij helaas niet. -O- Stom dat het bij iedereen anders lijkt te zijn ook.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:40

De laatste tijd zijn wij e.e.a. via marktplaats aan het verkopen. Maar ik kan me er echt over verbazen hoe andere mensen van hun probleem jouw probleem proberen te maken.

Hoe vaak ik nu al niet heb gehad dat mensen echt een onzin bod doen en er dan bij zetten: "want ik moet van ver komen" of "want ik heb een kleine auto dus moet dan een paar keer heen en weer rijden". :roll:

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:50

Het is altijd leuk om te zien hoe verschillend mensen zijn.

Ik had 2 kasten te koop. Een werd door een jonge man opgehaald die erg afwachtend was, waardoor mijn man de leiding nam en het meeste werk deed om de kast in de auto te krijgen.

De tweede kast werd door een jonge dame gehaald en toen mijn man vroeg of het ging lukken, pakte ze de kast zelf op en schoof hem zo in de achterbak van haar auto.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 07:02

nevica schreef:
Tallie1979 schreef:

Dit werkt bij mij helaas niet. -O- Stom dat het bij iedereen anders lijkt te zijn ook.

Bij mij tot op heden wel. Dus misschien ligt het ook aan de rubriek :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 07:53

Laatst door iemand op fb benaderd waarvan ik meteen al vermoedde dat het om oplichting ging..

‘Hoi naam, ik heb eventueel nog zo’n setje’
“Als waarop ik reageerde?”
*stuurt een foto mee* -‘ja, mag voor 20 euro weg’

(Note, dat was toen ook de prijs en is netjes)

‘Prima, waar op te halen?’

(Nu verwachtte ik een verre afstand, want je kan zien waar ik woon)

-*noemt plaatsnaam 200 km verderop*

“Oh prima, daar ben ik volgende week in de buurt” (was ook zo, mijn vriend woont daar)

-‘Dan Ben ik op vakantie’

“Week erop kan ook?”
-‘Opsturen een optie?’
“Nee dat vind ik zonde vd verzendkosten, mijn vriend woont daar dus ben vaak in de buurt”

-‘Oh, ik had gezegd inclusief verzendkosten maar geeft niet’

“Oh, in dat geval haalt mijn vriend het graag op min de verzendkosten. Scheelt ons beiden! Hoef jij het niet naar het postkantoor te brengen.
Hij kan het vanavond of morgen ophalen?”

*geblokkeerd*

Tja. Iemand die dus écht niet wilde dat je het kwam het ophalen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:21

Meld je zo iemand ook als fraudeur bij MP??

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:35

DubbelFun schreef:
Meld je zo iemand ook als fraudeur bij MP??

edit: net gedaan. Dacht dat het niet kon omdat ze me geblokkeerd heeft..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:43

+:)+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:58

Wat een raar iets is dat zeg! Zeg dan dat je het liever niet hebt vanwege weet ik welke reden, maar dit vind ik wel heel raar en verdacht zo. Vooral ook met dat blokkeren erbij. Goed dat je het hebt gemeld bij MP.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:06

Tancreda4 schreef:
Wat een raar iets is dat zeg! Zeg dan dat je het liever niet hebt vanwege weet ik welke reden, maar dit vind ik wel heel raar en verdacht zo. Vooral ook met dat blokkeren erbij. Goed dat je het hebt gemeld bij MP.

Ja precies. Maar zij benaderde mij dus dat ze nog zo’n setje rituals heeft. Had al argwaan, maar het kan dat iemand gewoon vriendelijk is. Maar duidelijk oplichting dus, had niet uitgemaakt wat het excuus was het niet willen dat het opgehaald werd.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:21

sasja0705 schreef:
pillow schreef:
Ik vindt het erg jammer dat dit topic helemaal niet meer gaat over rare mensen. Daar was het toch voor bedoeld? Het gaat nu alleen nog maar over marktplaats zelf.

Heb je wel gelijk - alleen met al de ingrijpende veranderingen van mp is het wel logisch, dat ie ter sprake komen...
Ongetwijfeld komen er weer rare mensen voorbij... vooral met de nieuwste ontwikkeling, die ik vanochtend pas ontdekt heb :+

Heb weer een naaimachine te koop, die had ik opgehaald in Den Haag, weer helemaal gerestaureerd en was bedoeld voor mijn buurvrouw.
Zij wil haar niet, dus op mp gezet.
Met uiteraard alleen ophalen , dus niets kopers bescherming.

Nu komt het : vanochtend scrol ik door de rubriek en bij alle machines die ook verstuurd kunnen worden ( dus kopers bescherming) staat op eens prominent een groen balkje :
geverifieerd refurbished

Dat is dus echt vragen om problemen
Want het staat nu echt overal, ook bij machines met duidelijk omschreven mankementen.

Echt bizar
[ [url=m/nlp4Ik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer: ik zag dit van de week ook bij paarden staan toen moest ik ook lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:30

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:35

Ik zag het bij kippen/kuikens en broedeieren staan. _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:35

Afbeelding
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:23

:D :D :D