Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:19

Wauw…. Ik vind het echt heel verdrietig voor je Vjesta :\ Wat een ontzettende hork.

En met het boek zonaal cadeau te geven bemoei je je toch niet met zijn proces? Als hij het anders wil dan kan dat toch? Tot die tijd heeft hij wel zijn eigen boek fysiek. Ik vind het een lief cadeau :j Zijn reactie is echt beneden peil, en de manier waarop hij met je om blijft gaan is echt een enorme red flag. Ik hoop dat je een volgende keer dat hij je vraagt nee kunt zeggen. Deze man zal je alleen maar blijven kwetsen.

Dikke :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:22

Ailill schreef:
capopjekop schreef:
Je typt nog wel kapot goed voor dronken. Als ik dronken ben is het meer van dit.

Oh k beb tevel biertee op :')

Hopelijk geen spijt van slapen bij je ex. Sterkte met de kater vandaag. Hopelijk valt die ook mee
Bedoel je zoiets O:)

[ [url=m/dBEES2.png]Afbeelding[/url] ]

Ja en de vm zijn dan liedjes die ik mee schreeuw. Bij voorkeur iiiiiii goo schwimming in bacardi lemooon. A real tiger.. grappig dat ik mezelf dan vind :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:26

Vjesta, ik was er al een beetje bang voor. De signalen zijn te wisselend en best extreem, al is dat natuurlijk als buitenstaander (vanachter een schermpje), makkelijk praten.

Wees lief voor jezelf, geef jezelf veel liefde en vooral: blijf bij jezelf :(:)

Afbeelding

Captain

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:40

En hou wat meer van jezelf zodat je dit soort mannen geen tweede kans geeft om je te kwetsen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:43

Dank jullie wel allemaal. Het doet me echt goed om iedereens berichtjes te lezen, zelfs degene waar in staat dat ik wel een domme muts was die van dat boek af had moeten blijven; in retrospect ben ik het er echt volledig mee eens en zou ik willen dat ik dit nooit gedaan had. Maar ja, voor "hadden" koop je zo weinig...

Ik ben wel oprecht blij dat ik gisteravond naar hem toe ben geweest en die kans heb aangegrepen om te kunnen zeggen wat ik wilde zeggen, om nog één keer een goed gesprek met hem te kunnen voeren, om nog één keer te ervaren waarom ik ook al weer verliefd op hem was, en om het af te sluiten. Hoe pijnlijk het ook is (en het is heel pijnlijk), dit maakt hopelijk wel dat ik het nu los kan gaan laten en een plek kan gaan geven in mijn geheugen, ipv er aan vast te houden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:51

:(:)

Heb je een beetje een leuk oud&nieuw gepland, voor wat afleiding?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:55

BaileyMix schreef:
:(:)

Heb je een beetje een leuk oud&nieuw gepland, voor wat afleiding?

De zwager van mijn broer geeft een feestje, en ik ben ook uitgenodigd. Dus ik ga morgen goed drie uur in de trein zitten naar Groningen om daar bij te kunnen zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:58

Heb je alles verwijderd van je telefoon?

Klinkt mss stom maar ik heb weleens de neiging gehad om sentimenteel te worden met wat drankjes op en om dan domme appjes naar de verkeerde mensen te sturen :')

Fijn dat je wel onder de mensen bent. Beetje afleiding helpt toch wel om even je gedachte te verzetten. Hopelijk wordt het een gezellige avond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:02

Er gaat niets boven Groningen :D Maak er mooi feestje van hier!

En al vond hij het cadeau te ver gaan, of wat dan ook, dan nóg kiest hij er voor om zo te reageren. En die manier van reageren gaat echt alle grenzen over. Echt, geef je zelf hier alsjeblieft niet de schuld van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:06

Je hebt geen moord gepleegd he. Een cadeautje dat je plank wat mis geslagen heeft. Maar met de liefste bedoeling gemaakt is. Niet te streng voor jezelf zijn. Ik kan begrijpen dat hij het cadeau niet geslaagd vond. Dat mag hij ook vinden. Zijn reactie slaat alleen nergens op. Hij had ook kunnen zeggen:"wat een lief idee van je. Alleen wil ik het graag echt m'n eigen project houden. Maar het gebaar vind ik lief. Hij reageert nu voor de 2e keer heel heftig op iets kleins. Dan wil ik niet weten hoe hij reageert als je een keer echt een flinke discussie hebt of als hij echt reden heeft om boos te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:17

capopjekop schreef:
Heb je alles verwijderd van je telefoon?

Klinkt mss stom maar ik heb weleens de neiging gehad om sentimenteel te worden met wat drankjes op en om dan domme appjes naar de verkeerde mensen te sturen :')

Neuh, dat kan ik nog niet. Ik ben meer van het losweken van de pleister, dan van hem er in één keer af trekken.
Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik het whatsapp gesprek met mijn ex van mijn telefoon verwijderd had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:44

Ja maar deze man is echt slecht nieuws. Dit gaat je niks goeds brengen.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:47

Meestal helpt juist het verwijderen wel, anders ga je op een zwak emotioneel moment terugkijken en waarschijnlijk ook weer contact zoeken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:53

Yep, rigoureus alle contacten verbreken werkt het beste. In zwakke momenten wil je hem toch weer appen. Met oud en nieuw of als je teveel gedronken hebt of als je ‘s nachts wakker ligt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:54

Vjestagirl schreef:
Ik betwijfel het een beetje. Ik was degene die het contact warm hield, hij niet.

Wat ik wel heel erg pijnlijk vond was dat hij vanmorgen zei "ik had al nee=nee gezegd, en nu ben je toch weer hier". Dat ik dacht "ja, je hebt me zelf uitgenodigd. Als jij gezegd had dat je me ook nooit meer wilde zien dan was ik hier niet".

Maar ik mis de leuke, lieve attente man. Degene die me aankeek alsof ik de mooiste op de wereld ben, die me sexy vond en dat ook regelmatig zei, die een half uur eerder z'n bed uit kwam om ontbijtjes voor me te maken, die me knuffelde, die me muziek stuurde, waarmee ik heerlijke avonden op de bank heb gelegen met wijn en kaas en een haardvuurtje, waarmee ik poezië kon lezen in de boekwinkel.
De pieken waren zó hoog. Het was zó fijn, dat het dal nu gewoon heel erg diep is.

Girl, if it's not a 'Hell yes' it is a 'No'. Die opmerking van hierboven slaat ook echt he - le - maal kant nog wal, zoiets zeg je gewoon niet.

Hele hoge pieken en diepe dalen zijn geen basis voor een lange, stabiele relatie. Je zit nu nog in de fase dat je alleen de positieve dingen 'ziet' en 'mist', wat niet gek is als iemand zo met je gevoel speelt zoals je hier beschrijft. Maar wat 'ie nu flikt, dat hoort óók bij die persoon. Romantiseer de goede momenten niet over wat hij nu laat zien, want dat is dus een all-in package. Dit soort onrespectvolle acties behoor je niet naar mensen te ondernemen, zeker niet naar mensen die het beste met je voor hebben. Als er iets is wat een frustratie is, dan uit je dat door te communiceren. Niet door rare capriolen te gaan uithalen, iemand uit te nodigen en vervolgens te gaslighten door te zeggen 'Waarom ben je hier nu?'. Ga een eind fietsen op een gletsjer, grow up en boek een sessie bij een psycholoog. No contact, alles blokkeren en verwijderen (dat blokkeren doe je voor jezelf, niet voor hem).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:55

Nou ja, ik drink gewoonlijk helemaal niet, dus teveel gedronken zal me niet snel gebeuren.
En dat werkt gewoon niet voor mij, dat doet teveel zeer. Het is dan wel over maar mijn gevoel is niet in één keer weg. Ik laat het gewoon rustig sudderen, dat werkt beter voor mij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:59

Vjestagirl schreef:
Nou ja, ik drink gewoonlijk helemaal niet, dus teveel gedronken zal me niet snel gebeuren.
En dat werkt gewoon niet voor mij, dat doet teveel zeer. Het is dan wel over maar mijn gevoel is niet in één keer weg. Ik laat het gewoon rustig sudderen, dat werkt beter voor mij.

Want wat er nu gebeurt is niet pijnlijk? Wat wil je met het gesprek doen; teruglezen en jezelf nog meer kwellen op momenten dat je er even door heen zit? Nog meer jezelf de put in praten van 'zie je wel, het kon wel want hier zei hij dit en dit en was 'ie lief'. Jezelf valse hoop geven dat 'ie misschien over 2 maanden eens wakker wordt en je alsnog appt? Respecteer jezelf genoeg om die closure te pakken. Hoe 'pijnlijk' het misschien is, dit soort type mensen nemen je eigen rust weg. En geloof mij als ik zeg dat niemand, helemaal niemand dat op de aarde waard is.
Laatst bijgewerkt door Courses op 30-12-22 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:01

Ach Vjestagirl, wat köt. Rust goed uit en geef jezelf de tijd :(:) Er is het nodige over gezegd en ik denk ook dat deze man heel slecht nieuws is. Het is een lief cadeau en misschien niet wat hij wilde of bedacht had, misschien te vroeg, misschien niet passend… maar de reactie is de rode vlag. Je kunt ook aangeven op een rustige manier dat je het cadeau wat groot vindt of niet fijn en/of er gewoon voor bedanken en het nooit meer bekijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:06

Vertel mij niets over pijn. Ik weet wat pijnlijk is, geloof mij. En dat heeft jaren pijn gedaan, elke dag en elke nacht opnieuw.
Maar het is jouw leven. Als jij kiest voor sudderen en zachtjes weken dan is dat jouw keuze. Ieder moet toch zijn eigen pad volgen en leren. In ieder geval veel sterkte.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:21

Berdien schreef:
Wauw…. Ik vind het echt heel verdrietig voor je Vjesta : Wat een ontzettende hork.

En met het boek zonaal cadeau te geven bemoei je je toch niet met zijn proces? Als hij het anders wil dan kan dat toch? Tot die tijd heeft hij wel zijn eigen boek fysiek. Ik vind het een lief cadeau :j Zijn reactie is echt beneden peil, en de manier waarop hij met je om blijft gaan is echt een enorme red flag. Ik hoop dat je een volgende keer dat hij je vraagt nee kunt zeggen. Deze man zal je alleen maar blijven kwetsen.

Dikke :(:)

Als je zo’n project hebt wil je dat neem ik aan ZELF doen en niet dat anderen zonder overleg zaken overnemen of al in gang zetten zonder overleg.

Een ander kan dus niet voor hem invullen dat hij blij moet zijn dat hij nu een echt boek heeft.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 30-12-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:24

Vjestagirl schreef:

Jij moet doen wat goed voelt. Een ander kan daar niet over beslissen. Ik heb ook vaak zat dingen laten sudderen en ook niet sudderen. Het een werkte niet zo zeer beter dan het ander.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:42

Het is één boek. Het is niet alsof hij daarmee voor de rest van zijn leven vast zit aan deze gedrukte versie. Doe even :’) En dan nog, dat geeft je echt niet het recht om iemand zo onderuit te schoffelen. Dan ben je gewoon een hufter.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:45

Maar wat dat ene boek voor hem betekent kan een ander niet voor hem invullen. Hij mag zich zo voelen over het cadeau. Op gevoelens heb je geen invloed, wat je er vervolgens mee doet wel. Daar zijn we het allemaal over eens dat zijn reactie niet oke is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:50

Plus het is niet alleen de reactie op dit kado.. Je zal maar met iemand moeten leven waarbij je constant op je tenen moet lopen omdat hij om niks flipt of je overal op blokkeert. Niet gezond..
Laatst bijgewerkt door Jildau op 30-12-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:53

Berdien schreef:
En al vond hij het cadeau te ver gaan, of wat dan ook, dan nóg kiest hij er voor om zo te reageren. En die manier van reageren gaat echt alle grenzen over. Echt, geef je zelf hier alsjeblieft niet de schuld van.

Dat dus, normale volwassen persoon kan gewoon iets zeggen in de trant van hey, ik snap dat je het lief bedoelde maar jouw cadeau komt voor mij toch vervelend/kwetsend/onprettig/whatever over omdat reden X, Y, Z. Naast elkaar zitten in communicatie is niet erg, maar die horkerige en kinderachtige manier van reageren moet je niet willen pikken.

Maar ja het is makkelijk praten van een afstandje uiteraard.