[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 06:24

Welke pil heb je? Ik heb volgens mij een van de lichtste, en slik hem door. Enige wat ik merk is een wat verminderd libido maar verder nergens last van.

Van een wat zwaardere pil werd ik wel emo en moest overal om huilen. :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:13

Ik vond de implanon een verschrikking en zit nu weer aan de nuvaring. In ieder geval al minder moodswings en ellende doordat de hormonen gelijdelijk worden afgegeven.

De relatie is nu over en binnenkort verhuis ik naar mijn eigen huis dus overweeg om weer helemaal te stoppen met anticonceptie, moest er incidenteel iets gebeuren zijn er nog steeds condooms.

Gisteren was ik op bezoek bij mijn metekindje en wat een verschrikking. Moeders zit er compleet door met 4 kinderen, huis is onderkomen, overal op de muren en ramen geschreven en het speelhuisje en speeltafel compleet ondergeschilderd. Want daar mogen ze wel op schilderen...

De kinderen deden niks anders als schreeuwen, ruziemaken en gewoon lawaai produceren. Ik had medelijden met de buren. Zelf stonden zowel zij als haar man niet op uit de loungeset om bv met de kinderen te spelen of in te grijpen. Er werd gewoon geroepen en daarna de schouders opgehaald. Zij was toen we nog in een grote stad woonden juist de persoon die alles op orde had en nu dit 4 kinderen later.

Dus met dat artikel van in het vliegtuig kan ik me er wel een voorstelling bij maken dat moeders 'niks' doet. Die is dit gedrag al zo gewend en heeft het opgegeven.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 07:43

Hier wordt elke keer de condoom weer afgerold. Kan niet tegen de pil en nivaring en ben niet zo happig om een spiraal te proberen. Nog een aantal jaar wachten en hopelijk kan mijn vriend zich dan laten helpen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:14

Wij hebben ook 10+ jaar ons prima gered met condooms. En ze worden nog steeds wel eens erbij gepakt voor de finale. Ik heb nooit zo'n zin om met de troep te zitten :') wat een gesmeer is het toch zonder :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:18

Wat een onderwerp om de dag mee te starten :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:24

Qimm schreef:
Wij hebben ook 10+ jaar ons prima gered met condooms. En ze worden nog steeds wel eens erbij gepakt voor de finale. Ik heb nooit zo'n zin om met de troep te zitten :') wat een gesmeer is het toch zonder :')

Dat is wel een bijkomend voordeel, ik was alweer vergeten wat een gedoe dat was

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:26

Lekker juist toch, direct na het wakker worden? <<)

Ik heb jaaaaaren aan de pil gezeten, sinds een half jaar nu helemaal niks meer. Zálig. Mijn vriend gaat zich laten steriliseren, bij mannen is dat een stuk eenvoudiger dan bij vrouwen. Hij wil ook echt geen kinderen meer. Heeft nu een zoon van 12 en dat is voor hem genoeg. Anders had ik mij laten steriliseren :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:54

Ik overweeg een koperspiraal, mensen hier ervaring? Dit omdat het vrij is van hormonen.

Urbanus schreef:
Ik vind het trouwens niet fair dat Varekaj nu haast weer moet gaan uitleggen wat haar issue is met het kind.

Sorry maar ik hoef de hobby van een ander ook niet aan mijn muur. Nu begrijp ik dat het -etergedoe in België veel meer een ding is dan in Nederland dus dat het verder gaat dan een een neefje waar ze mee moet dealen. Maar als je in een relatie zit en je spreekt af dat je kindvrij blijft en je krijgt indirect toch een kind in je maag gesplitst en dan ook nog een kind met wiens vader je zo'n geschiedenis hebt... dat lijkt me ronduit poedersuiker.

Varekaj, volgens mij voelde je de bui al hangen toen je vriend het peterschap accepteerde en ik vind dat je terecht baalt.

Mijn opmerking was bedoeld om haar wat tegemoet te komen juist. Maar eens dat ze zich niet hoeft te verantwoorden hier, ik had alleen de indruk dat ook dat niet zo bedoelt was. Diegene gaf aan dat het zonde is zo'n ruzie te maken over dit onderwerp. Inzichten geven mamag, toch? Foto aan de muur zou ik ook weigeren ja, logeerweekend is ook heftig maar misschien goed om ergens iets zachter in te staan, zelf dat weekend maar wat anders doen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:04

Maar haar vriend wil sámen dat logeren doen en sámen naar de dierentuin. Hij wilt volgens mij vooral sámen dat peterschap invullen en komt dus ook al terug op de afspraak geen foto's in huis.

Ik snap echt dat ze daar van baalt. Ik vind het niet fair om haar dan extreem weigerachtig te noemen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:05

Ik snap ook heel goed dat ze ervan baalt en ik zou zelf heel bang zijn dat het vader gevoelens veroorzaken gaat.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:48

Ik heb ondertussen ook alles uitgeprobeerd, mirena spiraal, pill, implanon en nu de prikpil. Prikpil lijkt gelukkig wel te werken dus hopelijk een blijvertje. Zijn er alsnog ook over na aan het denken om mijn vriend te laten knippen. Gewoon voor de zekerheid. Ik vind verassingen wel leuk maar zo'n verassing hoef ik echt niet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:10

Varekaj schreef:
Dat zijn spiraaltjes dan? De laatste keer werden die afgeraden door de gyn wegens geen kinderen gehad, maar dat is ook alweer van voor covid geleden. Bij de volgende afspraak toch nog eens navragen dan.

Ik had bij sommige types pil wel fiks last van migraine, tot wegvallen van mijn zicht aan toe. En neiging tot flauwvallen/Bloeddrukdippen.

Spiraaltjes inderdaad.

Als je een geschiedenis hebt met migraine dan mogen ze eigenlijk geen nuvaring of pillen met de combihormoon voorschrijven, omdat dit migraines triggert en je dan gevoeliger bent voor bloedproppen en beroertes dus.

Implanon heb ik ook gehad, nooit meer! Ging ik van 67 naar 54 kilo (met 1.73), had moodswings tot en met én 2 maand aan een stuk menstruatie. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld.

Nuvaring was prima, mirena is ook fijn totnutoe (maar moest ik wel even een maandje of 5 opstarten, maargoed, dan ben je de volgende 5.5 jaar wel op je gemak).

terug op dat peterschap, ja, ik zou ook niet erg amused zijn.
Een beetje water in de wijn doen moet en is normaal, maar ik zou ook niet meedoen in ganse weekends samen spenderen en vanalles samen gaan doen. Als die koter komt logeren, dat je dan ééns meegaat nr een dierentuin oid, ja, cava, maar algemeen zou hij er mogen voor zorgen.

Mijn huidige vriend heeft een (net) tienerdochter. Ik ben zelf niet kind-minded (duh) en heb ook aangegeven dat ik geen intentie heb om surrogaatmama te spelen. Ze mag uiteraard gerust komen slapen en mee op uitjes (is uiteraard ook al op een leeftijd dat je niet persé nog moet "zorgen" zeg maar), mar verwact niet van me dat ik het ganse weekend overal mee naartoe ga en doe. Dat wil ik niet en kan ik ook niet aan :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:18

F_Orumster schreef:
Ik snap ook heel goed dat ze ervan baalt en ik zou zelf heel bang zijn dat het vader gevoelens veroorzaken gaat.

Ja of in ieder geval heel veel affectie voor het kind.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:22

Wat ik mij dan ook weer af vraag...
Als je peter/meter wat dan ook bent in België, ben je dan ook wettelijk verplicht de kinders op te nemen wanneer er iets met de ouders gebeurd?

Ik weet dat het in sommige landen wel zo is, maar bv in Nederland is dat pas zo wanneer je het officieel vast hebt laten leggen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:13

Urbanus schreef:
Maar haar vriend wil sámen dat logeren doen en sámen naar de dierentuin. Hij wilt volgens mij vooral sámen dat peterschap invullen en komt dus ook al terug op de afspraak geen foto's in huis.

Ik snap echt dat ze daar van baalt. Ik vind het niet fair om haar dan extreem weigerachtig te noemen.

Helemaal hier mee eens.
En de situatie is nu nieuw, dus dit is het moment om de grenzen aan te geven en te bewaken. Je kan later altijd nog wat water bij de wijn doen, maar als ze nu toegeeft is dadelijk het einde zoek.

Plop1997 schreef:
[knip] Ik vind verassingen wel leuk maar zo'n verassing hoef ik echt niet.
Ik word altijd zo verdrietig van verassingen ;(
:+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:18

c_alsemgeest schreef:
Als je peter/meter wat dan ook bent in België, ben je dan ook wettelijk verplicht de kinders op te nemen wanneer er iets met de ouders gebeurd?

Ik weet dat het in sommige landen wel zo is, maar bv in Nederland is dat pas zo wanneer je het officieel vast hebt laten leggen.

In Nederland is dat ook niet zo, je laat alleen vastleggen wie de beslissingsbevoegdheid krijgt rondom de kinderen.
In het geval van de kinderen van mijn zusje zijn mijn man en ik dat. Juist omdat wij ze niet zomaar zelf op zouden nemen, maar vanuit het belang van het kind kijken wat een goede oplossing zou zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:20

Achterom schreef:
c_alsemgeest schreef:

In Nederland is dat ook niet zo, je laat alleen vastleggen wie de beslissingsbevoegdheid krijgt rondom de kinderen.
In het geval van de kinderen van mijn zusje zijn mijn man en ik dat. Juist omdat wij ze niet zomaar zelf op zouden nemen, maar vanuit het belang van het kind kijken wat een goede oplossing zou zijn.

dat schrijf ik toch juist :D dat het in Nederland niet zo is...
Vraag mij af hoe het in België is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:24

Om eerlijk te zijn proef ik bij Varekaj al jaren dat haar partner er net een andere visie op heeft. Omdat ik zelf ook een relatie van 8 jaar heb achter moeten laten denk ik dat ik die signalen sneller zo interpreteer. Het klinkt voor mij erg als een meestal onderdrukte maar toch smeulende kinderwens die zo nu en dan bovenkomt, uitgesproken wordt en dan weer even goed gaat en nu met een peterschap/weekend/foto's wel heel erg geprovoceerd raakt. Ik zou ook hakken in het zand zetten net als Varekaj, de kans dat dit alleen maar gaat versterken is aannemelijk. Of het kind moet zo dwars gaan zijn dat ie geneest, misschien het kind stiekem heel veel suiker voeren Varekaj :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:42

Meelezer breekt even in, kwam deze net tegen en dacht dat het wel iets voor jullie was ook ;)
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 12:17

Ilsiie schreef:
Meelezer breekt even in, kwam deze net tegen en dacht dat het wel iets voor jullie was ook ;)
[ [url=m/2ncN5V.png]Afbeelding[/url] ]

:D :+

Hij is goed.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:13

Haha, die is idd goed!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:01

Peter/meter zie ik altijd als iets kerkelijks en eigenlijk zitten daar in Nederland geen wettelijke verplichtingen aan vast. Lees dat er in België ook geen wettelijke verplichtingen aan vast zit. Want het is enkel kerkelijk.

Peter/meterschap betekent namelijk niet automatisch dat je ook voogd wordt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:16

Net weer een mooi verhaal op ID: man en vrouw lukte het niet om kinderen te krijgen en hadden een dolgelukkig leven met katten.
Toen kwam er tóch een kind en toen kregen ze geldproblemen en ruzies en gedoe en ging vrouw de man proberen om te laten leggen.

Dus moraal van het verhaal is weer: kinderen brengen alleen maar ellende :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:17

Valt weer mee, dacht op zijn minst dat ze de katten de deur uit wilde doen. Leuke plotwending.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:32

Vandaag bij de fietsenwinkel kwam een mevrouw zuchtend en steunend met haar tienerzoon langs. Zag mij kijken en verzuchtte 'Echt, begin nooit aan kinderen.' Vreemd genoeg was mijn 'Oh, ik was het ook niet van plan' toch niet echt wat ze wilde horen want ze keek daarna heel boos :? :')