Van een wat zwaardere pil werd ik wel emo en moest overal om huilen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Ik vind het trouwens niet fair dat Varekaj nu haast weer moet gaan uitleggen wat haar issue is met het kind.
Sorry maar ik hoef de hobby van een ander ook niet aan mijn muur. Nu begrijp ik dat het -etergedoe in België veel meer een ding is dan in Nederland dus dat het verder gaat dan een een neefje waar ze mee moet dealen. Maar als je in een relatie zit en je spreekt af dat je kindvrij blijft en je krijgt indirect toch een kind in je maag gesplitst en dan ook nog een kind met wiens vader je zo'n geschiedenis hebt... dat lijkt me ronduit poedersuiker.
Varekaj, volgens mij voelde je de bui al hangen toen je vriend het peterschap accepteerde en ik vind dat je terecht baalt.
Varekaj schreef:Dat zijn spiraaltjes dan? De laatste keer werden die afgeraden door de gyn wegens geen kinderen gehad, maar dat is ook alweer van voor covid geleden. Bij de volgende afspraak toch nog eens navragen dan.
Ik had bij sommige types pil wel fiks last van migraine, tot wegvallen van mijn zicht aan toe. En neiging tot flauwvallen/Bloeddrukdippen.
Urbanus schreef:Maar haar vriend wil sámen dat logeren doen en sámen naar de dierentuin. Hij wilt volgens mij vooral sámen dat peterschap invullen en komt dus ook al terug op de afspraak geen foto's in huis.
Ik snap echt dat ze daar van baalt. Ik vind het niet fair om haar dan extreem weigerachtig te noemen.
Plop1997 schreef:Ik word altijd zo verdrietig van verassingen[knip] Ik vind verassingen wel leuk maar zo'n verassing hoef ik echt niet.
c_alsemgeest schreef:Wat ik mij dan ook weer af vraag...
Als je peter/meter wat dan ook bent in België, ben je dan ook wettelijk verplicht de kinders op te nemen wanneer er iets met de ouders gebeurd?
Ik weet dat het in sommige landen wel zo is, maar bv in Nederland is dat pas zo wanneer je het officieel vast hebt laten leggen.
Achterom schreef:c_alsemgeest schreef:Wat ik mij dan ook weer af vraag...
Als je peter/meter wat dan ook bent in België, ben je dan ook wettelijk verplicht de kinders op te nemen wanneer er iets met de ouders gebeurd?
Ik weet dat het in sommige landen wel zo is, maar bv in Nederland is dat pas zo wanneer je het officieel vast hebt laten leggen.
In Nederland is dat ook niet zo, je laat alleen vastleggen wie de beslissingsbevoegdheid krijgt rondom de kinderen.
In het geval van de kinderen van mijn zusje zijn mijn man en ik dat. Juist omdat wij ze niet zomaar zelf op zouden nemen, maar vanuit het belang van het kind kijken wat een goede oplossing zou zijn.