Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:10

Goh, ik kende het hele begrip niet, weer wat geleerd! Moet zeggen dat ik inderdaad geen verschil merk met eten wat sneller zou bederven, maar van vroeger uit kan ik het me wel voorstellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:14

marley93 schreef:
Goh, ik kende het hele begrip niet, weer wat geleerd! Moet zeggen dat ik inderdaad geen verschil merk met eten wat sneller zou bederven, maar van vroeger uit kan ik het me wel voorstellen.

Paar jaar terug had ik soep, dat een dag in de koelkast stond (dus afgekoeld en hoppa koelkast) wat helemaal vol met schimmel zat :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:12

Gelukkig heeft de soep het overleeft, nog wel 10 min laten doorpruttelen. Smaakt heerlijk +:)+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:12

Janine1990 schreef:
marley93 schreef:

Paar jaar terug had ik soep, dat een dag in de koelkast stond (dus afgekoeld en hoppa koelkast) wat helemaal vol met schimmel zat :')

Wij hebben wel ‘ns gehad met kippensoep in deze tijd dat deze de volgende dag ‘knetterde’. Ook niet meer eetbaar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:25

Soep met kip erin staat erom bekend dat het in de Hondsdagen ( of in een andere hete periode) heel snel zuur wordt. Ook zelfs als het een normale temperatuur is en als je het te lang op het aanrecht laat staan of te snel in de koelkast af laat koelen. Dat is heel gevoelig voor warmte en warmte/kou wisseling.

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:34

Hoe heet die serie ook alweer waar een jonge vrouw (Jess ofzo?) In huis komt wonen met 3 mannen.. eentje heette er Nick in ieder geval. Een sukkel met de vrouwen, de andere zo'n typische rijke businessman en een gekleurde gast?
Die rijke zit nu ook in The Neighbourhood op Comedy central..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:37

Nyaleti schreef:
Hoe heet die serie ook alweer waar een jonge vrouw (Jess ofzo?) In huis komt wonen met 3 mannen.. eentje heette er Nick in ieder geval. Een sukkel met de vrouwen, de andere zo'n typische rijke businessman en een gekleurde gast?

New Girl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:40

Janine1990 schreef:
Nyaleti schreef:

New Girl?
Jup, New Girl. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:48

Jaaa dat was het! :D :D
Staan niet meer op Netflix, zo jammer!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:14

Palmera schreef:
Wat zou het beste helpen tegen verwijderde ingegroeide teennagel pijn? Ibuprofen of paracetamol? Of beide? :+

Hier inmiddels 2 maanden geleden gedaan, en geen grijntje pijn gehad, nu heb ik sowieso wel grote pijngrens. Maar ik kon inderdaad gewoon paracetamol gewoon in nemen... Alleen niet nodig geweest!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:28

Banyu schreef:
Palmera schreef:
Wat zou het beste helpen tegen verwijderde ingegroeide teennagel pijn? Ibuprofen of paracetamol? Of beide? :+

Hier inmiddels 2 maanden geleden gedaan, en geen grijntje pijn gehad, nu heb ik sowieso wel grote pijngrens. Maar ik kon inderdaad gewoon paracetamol gewoon in nemen... Alleen niet nodig geweest!

Vanacht heb ik ibuprofen genomen. Geen achterlijke pijn, wel zeurend en wilde gewoon slapen.

Vandaag pijnloos gewerkt, bustour en 12km gewandeld. Morgen 17km vulkaantjes beklimmen op het programma. Ibuprofen in de rugzak, indien nodig.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:42

Banyu schreef:
Hoe ik zwarte broeken (H&M) gewoon zwart houdt, ipv lichtelijk vervagen of grijzig worden na het wassen.

Gebruik al zwarte wasmiddel en wasverzachter…

Ik kreeg van mijn schoonzus de tip om geen wasverzachter te gebruiken en sindsdien blijft alles zwart
Sowieso is wasverzachter slecht voor je kleding en machine

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:32

Zo min mogelijk wassen in ieder geval. En als je het wast zo koud mogelijk en met weinig wasmiddel (speciaal voor donkere/fijne kleding). Meer kan je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:35

Suzanne F. schreef:
Zo min mogelijk wassen in ieder geval. En als je het wast zo koud mogelijk en met weinig wasmiddel (speciaal voor donkere/fijne kleding). Meer kan je niet doen.

Behalve alles binnenstebuiten wassen en te drogen hangen. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:36

Mkango schreef:
Suzanne F. schreef:

Oh ja goede, binnenstebuiten wassen! Thanks voor de aanvulling.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:40

Mkango schreef:
Suzanne F. schreef:

Sowieso jeans nooit in de droger doen. Dit maakt de vezels broos en vernielt het hele model van je broek.

En als je broeken hebt met elastan, van hetzelfde laken een pak....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:49

Ik donder zowat alles in de droger :o
Behalve nieuwe truitjes of shirtjes niet. Die hang ik op een hanger te drogen.
Maar spijkerbroeken gaan er in de winter altijd in. In de zomer alles buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:53

Nooit in de droger lijkt me ook wat overdreven - als je het sporadisch een keertje doet, is niet ineens je hele spijkerbroek uitgelubberd. Ophangen is voor ieder kledingstuk beter, maar soms is er even geen andere optie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:18

Mkango schreef:
Nooit in de droger lijkt me ook wat overdreven - als je het sporadisch een keertje doet, is niet ineens je hele spijkerbroek uitgelubberd. Ophangen is voor ieder kledingstuk beter, maar soms is er even geen andere optie.

Ik doe het echt nooit :o

Maar goed, ik ben ook heel erg zuinig op mijn spijkerbroeken omdat ze vrij duur zijn en niet overal te krijgen door mijn lengte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:19

Mkango schreef:

als ik mijn elastische spijkerbroeken in de droger gooi, krimpen ze zo erg dan mijn kleindochter van 10 ze aan kan :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:34

Hier gaat alles in de droger. Nu met dit hete weer kan het ook wel zonder, maar als het ook maar iets natter is buiten droogt het binnen voor geen meter. Dan heeft de was meer dan 48 uur nodig in dit huis en is het niet zelden muf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:10

Mijn duurste spijkerbroek is 40 euro.
De goedkoopste 12 euro van de craenenbroek. Alle met stretch stof.
De nieuwste broek zal 2 jaar oud zijn.
Alle nog gewoon in model.

Dus geen idee wat jullie drogers anders doen dan hier :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:30

Als ik alles in de droger zou doen dan kan ik de helft van onze kleding wegflikkeren denk ik... ik let goed op maar zo heel af en toe gaat het nog wel eens mis en haal ik ineens een kindermaatje shirt oid eruit :+
spijkerbroeken zonder elastiek gaan hier wel in de droger, vind ik ook het lekkerst. Dan wordt de broek weer lekker zacht ipv zo’n harde plank van het aan de lucht drogen <3

En voor de zwarte was hier idd ook apart wassen met donker wasmiddel en een flinke scheut azijn in de wasverzachter lade, en niks anders. Blijft echt heel goed op die manier.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:41

Nou ik deed ook alles in de droger maar het slijt allemaal een stuk sneller vind ik dus alles gaat op het droogrek, alleen het nadeel dat ik dan meer moet strijken... En het scheelt in de rekening voor de elektriciteit heb ik gemerkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:23

Als je lengtemaat 36 hebt laat je het wel om broeken in de droger te doen :D