Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 15:56

Hoeveel is er nu de afgelopen 1,5 geïnvesteerd in meer IC bedden? En is er een start gemaakt met het opleiden van echt veel meer (IC) zorgpersoneel?

Ik denk dat we niet anders kunnen dan de boel opengooien nu iedereen gevaccineerd kan zijn. Anders moeten ze vaccins gaan verplichten of zeer strenge vaccinatiepaspoorten invoeren. Zo doorgaan lijkt me ook geen langdurige oplossing.

Ik ben wel blij dat quarantaine regels vervallen zijn voor gevaccineerden. Bij een serieuze kans op besmetting zou ik er wel rekening mee houden, maar anders kan quarantaine ook best gevolgen hebben.

Zo ben ik nu bijv. op vakantie. Vorige week echt net voor mijn vakantievertrek kreeg op mijn 1 na laatste werkdag een cliënt terwijl ik er was bezoek. Bezoek gaf aan zich niet goed te voelen, Corona te hebben en te denken dat een opname nodig was. Gelukkig had het bezoek dit direct aan, zodat ik gelijk naar buiten kon. Maar cliënt en persoon die met dit bezoek mee was zijn dus in direct contact geweest. Achteraf bleek cliënt de dag ervoor dit bezoek ook gehad te hebben en ook toen al geweten te hebben dat die persoon positief getest was. Ik maar heel even elkaar gepasseerd en nog geen 5 min in dezelfde ruimte geweest (met afstand). Natuurlijk stond mijn leidinggevende met zijn oren te klapperen en moest ik per direct weg daar. Tirade gehad van cliënt want “ik was gevaccineerd en nog niet klaar met mijn werk”.

Dit is al de tweede keer dat ik in een dergelijke situatie beland omdat cliënten het niet serieus nemen of er gewoon om liegen. Zelfs naar een ziekenhuisafspraak gaan voordat de uitslag van de test binnen was enz.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:48

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:56

SusanH schreef:
https://www.medischethischcontact.nl/20 ... 9-08-2021/ link naar een interview met medisch ethicus Erwin Kompanje van het Erasmus MC. Fijn om ook dergelijke geluiden vanuit de media en de medische wereld te horen. Het is precies hoe ik het zelf ervaar en zie.

_/-\o_ De spijker op de kop denk ik.

Nu beleef ik het gehak op de niet-gevaccineerden in real life ook eigenlijk helemaal niet moet ik zeggen. Gelukkig !
Maar op social media gaat het er inderdaad soms wel euhm....bijzonder vreemd aan toe om het maar beschaafd te zeggen. :+

Wat betreft pharmaceutische industrie... AZ heeft een medicijn klaar tegen covid. Ze gaan het eerstdaags indienen om in noodprocedure goedgekeurd te krijgen :P :$
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 21-08-21 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:59

Surrealistisch gisteren.

Eerst naar een mega-winkelcentrum. Is openlucht met winkeltjes. Ruim voor het middaguur, ´gezellig druk´; IE-DER-EEN! met masker op. Ook overal buiten. Let wel; aan de Costa del Sol, zeg pakweg de helft buitenlanders. Ook Denen en Nederlanders, allemaal overal met maskers. Ook verrassende veel desinfecteren van de handen.

Klein stukje verderop naar het (naak)strand. Geen masker te zien. Ook niet in naar, bij, op het terras van of in het restaurant.
Gewoon binair.

´s Avonds Málaga in voor een cappuccino met superijs. Wederom bijna nergens een masker. Wel 100% gediscipleerd bij betsellen binnen.

´s Nachts terug in stadje in binnenland. Iedereen op straat met masker, op terrassen niemand. Weer dat idiote van fobisch maskerdragen overal maar familie tot vage kennissen ongemaskerd omhelzen 8)7

Oh, paar vrienden gesproken gisterennacht. Handvol inmiddels Covid gehad. Erachter gekomen doordat ze verplicht werden te testen omdat familie besmet bleek. Niemand meer last dan een nachtje koortsig en geen nasleep. Niet gevaccineerd trouwens. Die zijn nu helemáál anti-alles.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:03

Ik zie in de Vuelta ook nog veel mensen met maskerstjes langs de kant van de weg staan.
De ploegleiders moeten in de auto ook nog steeds een masker dragen. Nochtans slapen die meestal samen op een kamer. Maar goed, dat is het reglement van de UCI, heeft niks vandoen met het land.

HC ik vind wel dat je er een bijzonder actief nachtleven op nahoudt. En dat bij die warmte {:} :D
Lijkt wel of je alsmaar jonger wordt in plaats van ouder :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:05

Alleen is dit niet de media. Mijn eerste reactie was ook "medischethischcontact", oh dat klinkt als een beroepssite van medische ethici, leuk een genuanceerd verhaal. Maar als je dan even verder kijkt, dan blijkt het gewoon een wappiesite te zijn van drie medische wappies, waarvan het gros van de medische wereld zegt dat ze aperte onzin verkondigen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:06

Ik begrijp wel wat die man zegt.

https://www.ed.nl/brabant/brabantse-zie ... ~a5d60d99/
Maar dan lees ik dit bericht en denk ik, je zou maar in het ziekenhuis werken.
En dus voornamelijk overbelast blijven door mensen die geen prik halen. De oplossing is zo makkelijk.

Ik blijf het dubbel vinden.
Ik zeg ook gooi alles maar open, dit kan niet blijven... maar ik werk niet in het ziekenhuis dus heb makkelijk l.llen.
Ik heb geen uitgestelde operatie, voor de zoveelste keer, dus heb makkelijk l.llen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:07

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook steeds meer tegen gaat staan allemaal. Maar dat heeft denk ik ook met die polarisatie te maken. Ik vind de vergelijking in het interview met Erwin Kompaanje wel goed. Met open tbc mag je zo binnen komen wandelen. Terwijl je als ongevaccineerd gezond persoon gemeden wordt als een paria. Straks krijgen we net als met lepra kolonies voor mensen die geen vaccin willen :+ ik vind het heel ver gaan allemaal. Ook die verplichting in steeds meer landen voor verplicht vaccineren voor zorgmedewerkers. Welke kant gaat dit op?

HC dat is wel bijzonder idd.

Wat ik ook bijzonder vind...amper besmettingen bij voetbalwedstrijden. Ook als mensen zoals nu dicht op elkaar staan, scanderen etc. Conclusie van de Jonge: iedereen moet zitten anders zwaait er wat!! En festivals kunnen nog steeds niet. Ik zou zeggen, draai het om! Er is amper risico buiten, dat blijkt wel. Dus dat handhaven is niet nodig. En er kan veel meer dan we nu doen/mogen.

Karl ik ben dan wel benieuwd wat er wappie is aan het verhaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:10

Hier in BE mogen we vanaf sept ook een heel pak meer. Het fijne ervan weet ik niet want nog niet alles gelezen. :')
Maar in elk geval kunnen trouwfeesten en begrafenissen weer normaal doorgaan.
Nachtclubs en disco's wel pas vanaf 1okt open op vraag van de sector zelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:17

SusanH schreef:
Karl ik ben dan wel benieuwd wat er wappie is aan het verhaal.

´Wappie´ is een lekker makkelijke dooddoener. Hersens uit, stikker erop en klaar.

@Pandora; la vida es bella, dus ik lééf het *\%/* Net een ´nieuwe´(uit 1939) motorfiets met zijspan. Dat ook nog dus; sleutelen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:27

SusanH schreef:
https://www.medischethischcontact.nl/20 ... 9-08-2021/ link naar een interview met medisch ethicus Erwin Kompanje van het Erasmus MC. Fijn om ook dergelijke geluiden vanuit de media en de medische wereld te horen. Het is precies hoe ik het zelf ervaar en zie.

Wanneer je je op alleen deze blog richt kan ik me voorstellen dat je denkt, precies zo is het maar net.
Echter, er zitten nogal wat aannames in. De meesten die op de barricades gaan zijn niet de gevaccineerden maar de hele parapluutjes en als het even kan ook nog getooid met symbolen uit het verleden.
Wanneer je verder gaat kijken op deze site zal je merken dat Karl’s uitleg gewoon klopt. Als er een organisatie bij draagt aan polarisatie en onwaarheden verkondigen dan kunnen ze aansluiten in de rij. Onderzoek eens wat ze verkondigen, propageren the great barrington , iets wat een jaar geleden is geschreven door drie Amerikanen. Voor vaccinaties en met de oplossing ( toen al) alles gewoon open en de zwakkeren opsluiten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:35

bigone schreef:
SusanH schreef:

Wanneer je je op alleen deze blog richt kan ik me voorstellen dat je denkt, precies zo is het maar net.

En jij mept met hetzelfde ´wappie´stigma SusanH in de hoek met de opmerking dat ze zich alleen maar op deze blog richt.

Zodra iemand de hersens aan zet en opmerkt dat er méér is dan de angstcultuur is dat een ´wappie´. Klaar. Vooral niet nadenken; wel zo makkelijk en rustgevend. Krek religie. Geloven geeft zekerheid. En vanuit de zelf aangementen hogere moraal is ieder niet gelovige fout, heiden; wappie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:38

Peter, ga sleutelen, lijkt me beter. Want begrijpend lezen zit niet in je systeem vanochtend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:39

bigone schreef:
Peter, ga sleutelen, lijkt me beter. Want begrijpend lezen zit niet in je systeem vanochtend.

Hoppa en persoonlijk uithalen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:41

Ben niet de enigste, kijk in de spiegel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:42

bigone schreef:

Kan ook zijn dat Peter uitstekend begrijpend leest en de tekst niet ok is om te kunnen begrijpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:46

Hij geeft aan dat ik Susan in de wappie hoek plaats en daar is geen sprake van.
Maar HC mag graag de zweep erover halen, alles en iedereen bekritiseren en wanneer hij de bal terug krijgt is het ego beledigd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:53

Om te beginnen, hoeveel mensen zijn deze eeuw gedwongen opgenomen geweest wegens TBC en hoeveel vanwege corona?

Hoevaak zijn de voorstanders van vaccinatie het afgelopen jaar gedemonstreerd en hoevaak hebben tegenstanders van vaccinatie het afgelopen jaar gedemonstreerd?

Wordt een demonstrant "neergeknuppeld" omdat hij tegen vaccineren is of omdat hij de legitieme orders van de politie niet opvolgt?

Welke Australische overheidsinstantie had als officieel beleid dat je als stel alleen maar sex mocht hebben in de vorm van samen masturberen met een mondkapje op?

Voor welke andere kant van het verhaal zou meer aandacht moeten zijn?

In welke media zijn er alleen maar voorstanders van meer maatregelen aan het woord geweest?

Hebben we de maatregelen ingevoerd omdat het een killervirus was of omdat de zorg overspoeld werd?

Er staan nogal wat halve waarheden en hele onwaarheden in dat interview. Dit is geen genuanceerd beeld dat twee zijdes laat zien, dit is een heel ongenuanceerd, die maar één zijde laat zien en daar nogal vaak voor met de waarheid op de loop gaat.

En wat het wappie verhaal betreft. Een arts die vanuit Thailand via internet mensen vertelt dat ze zich beter niet kunnen vaccineren, maar beter goede medicijnen zoals Hydroxychloroquine en Ivermectime kunnen gebruiken, zo'n arts valt echt in de wappie categorie, dan praat je dus over één van de oprichters van deze site. Op de homepage van die site vergelijken ze zichzelf ook met artsen die in de tweede wereldoorlog zich tegen de bezetters verzetten. Als je zulke adviezen geeft of zo'n beeld van jezelf hebt, dan ben je gewoon van het padje af en dus een wappie. Het heeft dus niks met de hersens uitzetten te maken, maar juist je hersens gebruiken en kijken wie die mensen achter die site zijn en hoe ze zich gedragen. En dit zijn duidelijk een paar gepatenteerde wappies.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:53

bigone schreef:
Maar HC mag graag de zweep erover halen, alles en iedereen bekritiseren en wanneer hij de bal terug krijgt is het ego beledigd.

Niet gelijk boos worden, maar wat je zegt over HC vind ik als meelezer ook een prima kwalificatie voor je eigen bijdrages.
Jullie zijn aan elkaar gewaagd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:57

Jeetje, ga weer even een verse :9k persen met de 60 jaar oude Arin. De oude Ascaso koffiemolen heb ik net gereviseerd en gaat weer als nieuw; beter dan modern stuff.
Sta voor een écht dilemma:
Vanavond naar ´feest´club in Granada of in Benalmadena? Bij de ene moet je reserveren, bij de andere niet. Ik begrijp de consequenties :)*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:00

Ik lees duizend keer liever de bijdrages van bigone dan van hc.

Maar terug op topic. Die youtuber in sydney heeft AZ gekregen en zijn vriendin ook.
Zijn vriendin postte een vlog waar ze dit vertelt. Is toch wel apart dat hier in nederland niemand meer AZ krijgt maar dat ze in Australië dus wel dit gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:01

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Niet gelijk boos worden, maar wat je zegt over HC vind ik als meelezer ook een prima kwalificatie voor je eigen bijdrages.
Jullie zijn aan elkaar gewaagd.

Hier word ik zeker niet boos over, ik kan ook een bitch zijn. Echter bied ik netjes excuses aan wanneer ik over de streep ga.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:04

Ik heb als ik puur naar de inhoud van de blog/het interview kijk hier geen wappie gevoel bij. Dat de rest van de site daar wel tegenaan schurkt kan, ik heb daar verder niet naar gekeken. Ik herken het gevoel wel dat je als zorgmedewerker haast niet durft te zeggen dat je tegen bepaalde maatregelen bent, of dat je bepaalde dingen gewoon heel erg onlogisch vind.

En de andere kant: precies zoals omschreven wordt in het interview. Staat er imo heel duidelijk in.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:06

Maar Susan, wat vind je dan van al de andere punten uit dat artikel dat ik aanstip?

En als een informatiesite opgestart wordt door bewezen wappies, dan vind jij dat ertegenaan schurken?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:10

Ik zie dat anders, en dat is helemaal prima.