Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:22

DuoPenotti schreef:
Mensen zijn het beu, die krijg je met Pasen niet meer aan de regels.
Verstandig of niet, versoepel maar. Dan kan het nog met regels, anders gaan mensen thuis met 15 man gourmetten, zonder controle.

Per x vierkante meter mogen zoveel mensen zijn.
En of dat nu een supermarkt is, een kledingzaak of een restaurant.
Dan verdeelt het tenminste, ipv met 1000 in een park. Of met teveel in huis.

Dat er regels zijn op het max aantal mensen word nog wel geaccepteerd, het dicht blijven houden niet meer.

Precies. Als Rutte nu zegt: ‘Blijf thuis!’ dan is nu de eerste reactie: ‘Blijf zelf thuis!’
Er is veel minder angst nu. En dat werkte toen toch echt het beste. Angst zorgt dat mensen zich houden aan de regels. Mensen zijn het echt zat nu. Zodra de temperaturen vanaf volgende week richting de 20 graden stijgen is het hek van de dam.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:22

DuoPenotti schreef:
Verstandig of niet, versoepel maar. Dan kan het nog met regels, anders gaan mensen thuis met 15 man gourmetten, zonder controle.

Dat er regels zijn op het max aantal mensen word nog wel geaccepteerd, het dicht blijven houden niet meer.

Heb je alle mensen ondervraagd? Ik kan me er namelijk niet in vinden en ben ook mens :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:26

Lena Hoe bedoel je dat?

Ik bedoel dus geen winkelen op afspraak, maar net als vorig jaar zomer.
Zoveel mandjes = zoveel mensen mogen binnen.
En dat het desnoods nu minder mensen zijn, ook goed.
Dat afspraak gebeuren werkt mijn inziens voor geen meter.
Genoeg mensen die bijvoorbeeld in ploegen werken, oudere, parttimers, die bijvoorbeeld op dinsdag ochtend naar de winkel kunnen.
Ik ook, echt heb vorig jaar niet 1 keer bij een winkel gestaan dat de mandjes/wagentjes op waren.
Dat is toch vooral in de weekenden of na 16.00 uur.

En ik bedoel ook de restaurants, alles.
Misschien net genoeg om ze niet failiet te laten gaan, maar ook voldoende om de mensen te spreiden en dat ze niet in huis veel meer gaan verspreiden dan dat ze in een restaurant zouden doen.

De mensen zijn er klaar mee, ja ik denk er het mijne van, maar dat ben ik. :+
Dan moet je misschien toch gaan kijken naar die onvrede en die proberen in goede banen te leiden en ik denk alles op slot houden dat het vanaf Pasen/klok verzetten averechts gaat werken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:28

moonsparkle schreef:
DuoPenotti schreef:

Heb je alle mensen ondervraagd? Ik kan me er namelijk niet in vinden en ben ook mens :o

Van mij persoonlijk hoeft het ook niet open als je dat bedoeld. En jij begrijpt ook wel dat ik niet meteen alle mensen bedoel, beetje flauw discisieren als je echt wel weet wat er staat -O-
Ik zit al 5 jaar in een lockdown en kom bijna nergens, dus ik houd het prima vol nog een tijd.
Maar dat ben ik...en vast enkele meer.

Hoor om je heen, mensen zijn er klaar mee. Nee niet alle...zucht
Dan gaan ze dingen in huis doen omdat daar niet gecontroleerd kan worden, met veel meer mensen op een m2.

Dan helpt een lockdown niet meer.

Jessix

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:34

Ik zelf houd het nog wel vol. Genoeg kwetsbare om me heen om te weten waarvoor ik het doe. Ik heb mezelf ook geen datums voorgehouden. Ik hoop dat de combinatie lente/zomer en vooral vaccinaties voor versoepeling zorgt. En wanneer dat is pin ik me niet aan vast. Ik heb er geen invloed op en voel me er niet beter door.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:35

Juist voor die grote winkels werkt het op afspraak toch prima? (Ik bedoel de afspraken maken, niet dat het goed is voor de winkels zelf maar dat is gewoon in de rij moeten staan ook niet)
Ik kon gister nog kiezen tussen alle tijdsloten bij de tuinland vandaag. Ik vind die achterlijke files voor de winkels vorig jaar echt heel raar. Die haal je nu wel weg en dat vind ik iets goeds.
Die 4 uur regeling zou wat mij betreft wel naar 2 uur bijv. Kunnen. Ook dat zorgt er wel voor dat mensen niet gaan wachten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:40

Mijn moeder weet al niet hoe ze een afspraak moet maken.... Toch wil ik die ook naar de action schoonmaakmiddelen halen. En als die op maandagochtend om half 10 daar staat staat ze niet in de rij.
Even een voorbeeld.

Dat jij vandaag diverse tijden kunt inplannen geloof ik direct, het is rustig door de weeks.

Voor mijzelf, vandaag ben ik in staat te winkelen.
Morgen geen idee. Dat weet ik geen dag van te voren.
Ik weet dat ik best daarmee een uitzondering zal zijn maar voor mij werkt het niet.
Terwijl ik nog nooit in den drukke winkel ben geweest de afgelopen heel veel jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:40

Avondklok weg zodat mensen gespreid naar huis kunnen gaan ipv met zijn allen om half negen.
Zat laatst in de tram en het was een uurtje voor de avondklok inging. Het was superdruk in de tram.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:42

Het hoeft bij heel veel winkels niet online en kan ook gewoon telefonisch. De kans dat je in een drukke situatie terecht komt zonder afspraak maken is gewoon altijd mogelijk en niet iedereen draait dan om. Ook voor gistermiddag kon ik trouwens prima nog een afspraak maken. Niet voor alle tijdsloten en dat is dus het doel dat je dan weet het is te druk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:45

Femke_Tweety schreef:
Wij wilden gisteren de pier bij Scheveningen op. Maar masker verplicht, en die hadden we niet bij ons. De beveiliger die het in goede banen moest leiden had het kapje onderaan zijn kin hangen :+ goed voorbeeld :=

Ken zat beveiligers die mondkapje de grootste flauwekul vinden. En dan dragen ze hem zo omdat het wel moet van de opdrachtgever.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:45

Ik vind het ook balen er weinig aandacht is voor de amateur sporters.
Dat is toch ook een hele lading mensen (incl mijzelf)
Geen idee wanneer we weer competitie kunnen starten. Weet wel het als 1 van de laatste in de rij gaat zijn wat versoepelingen betreft.
Ik denk dat men niet moet onderschatten hoe belangrijk dat ook is voor velen. Ook een stuk sociaal leven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:46

Mijn moeder of ik zouden omdraaien :j
Maar zoals gezegd niet 1 keer een rij gehad, dat is denk ik echt bepaalde tijden.

En al staan mensen wel buiten in een rij, ze staan ook bomvol in een park te chillen, te "demonsteren" op pleinen, schaatsen omdat ze er toch even uit willen, of hutje mutje over smalle wandelpaden in de natuurgebieden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:01

Ik denk niet dat het gaat helpen als iedereen denkt 'maar groep x kan dat ook, dus wij kunnen dan ook wel...'

Ja, ik mis ook de hardloopwedstrijdjes, de festivalletjes, de kroeg, het naar huis kunnen na 9 uur. Maar die aantallen lopen momenteel alleen maar weer op -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:03

Nee dat helpt ook niet, maar dat is denk ik wel wat er nu aan het gebeuren is.

Ik heb in mijn kringetje mensen die allemaal netjes aan de regels hebben gehouden.
Toch hoor ik daar nu steeds meer weerstand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:08

Ik blijf erbij als iedereen maar blijft herhalen dat ze het zo zwaar hebben en het zat zijn enz. Je het vanzelf ook zwaarder gaat vinden en makkelijker de regels opzij zet.

En het "zat" zijn. Het virus is het niet zat. Iedereen die gewoon maar alles open wil gooien en dan? Daarna weer boos worden op "de regering" dat de besmettingen oplopen? Of dat echt allesweer dicht moet om mensen in leven te houden?

Als iedereen en dan ook iedereen zich aan de regels zou houden en niet de randen van de regels opzoekt of ze gewoon niet toepast we een stuk sneller een houdbare situatie hebben. En er daarna meer kan. Maar het lijkt wel alsof veel mensen niet verder dan een week vooruit kunnen denken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:12

Ik houd me al een jaar aan de regels en ben het ook zat! Ben niet gewend in een bubbel te leven en dat is niet gezond ook kan ik vertellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:15

Zonder vaccins en niets doen waren we er nu uit geweest. Ten koste van honderdduizenden mensen. Niet alleen Corona doden, ook mensen met aandoeningen die normaal te behandelen waren hadden het afgelopen jaar het loodje gelegd. Nierdialyse, kanker , blindedarm ontsteking , hersenbloeding, trombose, ongeluk , prematuur geboren. Die kun je er ook nog bij rekenen. Optelsom? Half miljoen doden ? Heel veel bokkers ? Gaten in elke familie ? Maar hè , we waren er wel van af en terrassen en winkels weer open, heel veel werkgelegenheid. Win win toch ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:20

karuna schreef:
Ik blijf erbij als iedereen maar blijft herhalen dat ze het zo zwaar hebben en het zat zijn enz. Je het vanzelf ook zwaarder gaat vinden en makkelijker de regels opzij zet.

En het "zat" zijn. Het virus is het niet zat. Iedereen die gewoon maar alles open wil gooien en dan? Daarna weer boos worden op "de regering" dat de besmettingen oplopen? Of dat echt allesweer dicht moet om mensen in leven te houden?

Als iedereen en dan ook iedereen zich aan de regels zou houden en niet de randen van de regels opzoekt of ze gewoon niet toepast we een stuk sneller een houdbare situatie hebben. En er daarna meer kan. Maar het lijkt wel alsof veel mensen niet verder dan een week vooruit kunnen denken.

Maar hoe weet je of iemand het echt niet meer ziet zitten vanwege alle beperkingen?
Sommige mensen trekken het mentaal gewoon niet meer.
En ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die gewoon in verzet komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:21

Verzet tegen wat? De regels zijn er voor onze gezondheid niet om te pesten. -O- als je je er ellendigonder voelt maar je blijft steeds herhalen dat je je er zo naar onder voelt ga je je er naarder door voelen. Dan maak je het voor jezelf alleen maar zwaarder door

Ik snap het ook niet. Heb zelfs uit ergernis radio 3 uitgezet. Ging alleenmaar over het fieldlab ding. Dat iedereen er weer tegenkan nu met feest even enz. Dat hun leven nu weer goed was. Als dat je enige levenshouding is als je maar kan feesten, drinken enz. Dan heb je geen problemen in je leven, maar tjsa. Ik ergerde me zo aan de opmerkingen dat ik het maar uit heb gezet.

En vroeg me daarna meteen af, hoeveel minder coma drinkers, xtc en andere pillen gebruikers die na het stappen het ziekenhuis in verdwenen, minder uitgaansvernielingen, voetbal hooligan vernielingen er zijn geweest afgelopen jaar vanwege covid?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:24

Kan jij eerlijk zeggen dat jij je aan alle maatregelen en adviezen houdt, karuna? Dus ook de 1,5 m afstand enzo? Zo veel mogelijk thuis blijven enzovoorts?

Of doe jij toch ook wel eens iets wat eigenlijk niet hoort, maar volgens jou wel kan want die en die reden?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:24

Op afspraak winkelen is echt super irritant. Ik ben idd voor aantal mandjes, mandje op = pech. Dan kan je iig gaan wanneer je wilt. Ipv je bedenken 'oh ik moet dat nog halen' als je lange de winkel rijdt en dan eerst thuis een afspraak moet gaan maken en 4 uur moet gaan wachten voor je eindelijk mag. Dan zit je alweer in een andere flow. En dat is irritant.

Ik wil bv een afdak maken maar die het niet. Want met klussen krijg je altijd wel een moment dat je denkt 'oh ik heb een andere schroef nodig die moet ik even halen'. En fan moet je dus eerst afspraak maken, hopen dat het dezelfde dag nog kan 3n wachten. Matig irritant. Evenals een lekkende kraan ofzo. Even wat halen zit er met dat stomme afspraak niet inn terwijl je met een mandjes regeling prima langs kan gaan. Van mij mag dat ook wel anders.

Het is gewoon allemaal piep. Ik heb nooit echt veel last van allrs gehad, het had een doel. Het HEEFT een doel. Ik denk constant aan de zorg als ik mij weer frustreer. Ik hou mij aan de regels. Maar ben het wel echt goed zat. Net als heel Nederland hahahah
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 22-03-21 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:25

karuna schreef:
Verzet tegen wat? De regels zijn er voor onze gezondheid niet om te pesten. -O-

Ik snap het ook niet. Heb zelfs uit ergernis radio 3 uitgezet. Ging alleenmaar over het fieldlab ding. Dat iedereen er weer tegenkan nu met feest even enz. Dat hun leven nu weer goed was. Als dat je enige levenshouding is als je maar kan feesten, drinken enz. Dan heb je geen problemen in je leven, maar tjsa. Ik ergerde me zo aan de opmerkingen dat ik het maar uit heb gezet.

En vroeg me daarna meteen af, hoeveel minder coma drinkers, xtc en andere pillen gebruikers die na het stappen het ziekenhuis in verdwenen, minder uitgaansvernielingen, voetbal hooligan vernielingen er zijn geweest afgelopen jaar vanwege covid?

Als je altijd al in vrijheid hebt geleefd en je moet ineens indammen...
En de schade die al veroorzaakt is is vele malen groter dan de voetbalhooligans hebben gemaakt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:29

karuna schreef:
Verzet tegen wat? De regels zijn er voor onze gezondheid niet om te pesten. -O- als je je er ellendigonder voelt maar je blijft steeds herhalen dat je je er zo naar onder voelt ga je je er naarder door voelen. Dan maak je het voor jezelf alleen maar zwaarder door

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... orgen.html

Niet echt afgenomen. Ik zie hetzelfde bij mijn 3e klassers, waar al een aantal jaar roken, drinken en drugsgebruik afnam onder deze jonge groep (14-16 jaar) is dat nu echt toegenomen. Heel zorgelijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:32

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... orgen.html

Niet echt afgenomen. Ik zie hetzelfde bij mijn 3e klassers, waar al een aantal jaar roken, drinken en drugsgebruik afnam onder deze jonge groep (14-16 jaar) is dat nu echt toegenomen. Heel zorgelijk

Hier in de omgeving gaan veel jongeren in ieder geval gewoon naar de keet, of ze gaan met z'n allen bij een van de jongeren thuis aan de zuip. Dat was toch al de trend, de horeca is te duur voor ze. En de pakkans met de avondklok is hier vrijwel nihil.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:34

Dat is hier ook al jaren inderdaad maar juist door de gestelde regels zagen wij op school (ondersteunt door ggd onderzoek wat ieder jaar onder 2e en 4e klassers plaats vindt) een serieuze afname van alcohol en drugsgebruik.
En nu door Corona dus een stijging