Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:06

Wat ik dus echt super vervelend vind is mensen die van allerlei vragen hebben bijv om dingen na te meten. Hele prima, doe k met liefde. Maar dan vervolgens niks meer zeggen. Ben ik de enige die zich daaraan ergert? :')

Zeg dan nog op zijn minst ah sorry dat past niet of is niet wat ik zoek. Of ligt dat aan mij? Ik doe veel moeite en hoor dan vervolgens niks meer

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:09

Ik blijf er bij vinted tegenaan lopen dat ik heel vaak wanneer ik iets wil kopen alleen de keuze heb uit homerr of ups. Dit terwijl de koper wél dhl en dpd aan heeft staan.
Vaak werkt het om de app te sluiten en het een uur later nogmaals te proberen maar steeds vaker helpt dat ook niet.
Vinted geeft me geen antwoord/een niet kloppend antwoord dus ik kom niet verder.
Ik vraag nu vaak aan de verkoper het artikel te reserveren maar niet iedereen wil dat... meer mensen hier last van of toevallig de oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:21

In België is weer een depot van DPD gesloten omwille van fraude/gesjoemel met documenten van de werknemers. Papieren die fout zijn, zwartwerk etc. Die depot is afgesloten en zolang het onderzoek niet afgewerkt is worden de pakketten die daar liggen niet afgehandeld en bezorgd. Misschien dat ze daarom tijdelijk DPD eruit halen?

Wildgirl

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:26

Varekaj, dat lijkt me niet want ik krijg het regelmatig een uur of 2 uur later wél voor elkaar. Het lijkt op een bug binnen de selectie van afhaalpunten app.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:16

Hier heb ik soms wat mijn vast mondial punt gewoon niet in de lijst staat….. heel vreemd, maar gebeurt gelukkig niet vaak.

Qua reserveren, ik doe dat ook niet meer, minstens 3 op de 4 kochten het uiteindelijk niet, dus jammer van de mensen met goeie bedoelingen, wil je het, dan koop je het maar direct.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:41

Ik heb gister wat verkocht en moet het naar een UPS punt brengen. Ik dacht nog, das onhandig want dat is hier niet zo dichtbij en dat ga ik eerst uitzetten. Nu zie ik in mijn instellingen dat ik deze al uit gevinkt had? Weet iemand hoe dat kan? Koper zegt dat ze niet anders kon kiezen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:49

Kan je ups uitzetten dan? Want in België kan je Bpost en ups niet uitzetten. Je kan wel de verkoop annuleren omdat de verzendoptie niet kan voor je zonder negatieve review.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:56

Hier is het idd ook altijd maar weer afwachten wat de opties zijn. Ik heb het liefst DHL naar huis, dat is voordelig en snel. Vanuit België en Frankrijk kan dit sowieso niet volgens mij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:56

UPS en PostNL kan je niet uitvinken, dacht ik.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:23

Oooh. Hij is inderdaad groen (dus aan) maar hij is grijs zodat ik hem niet kan uitzetten. Jammer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:25

Naar en van Italië en Spanje kan sowieso alleen via UPS, helaas.
Of het moet recent gewijzigd zijn. Ze hebben daar zelf wel Mondial begreep ik. Hopelijk komt deze optie er snel bij :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:31

Wildgirl schreef:
Ik blijf er bij vinted tegenaan lopen dat ik heel vaak wanneer ik iets wil kopen alleen de keuze heb uit homerr of ups. Dit terwijl de koper wél dhl en dpd aan heeft staan.
Vaak werkt het om de app te sluiten en het een uur later nogmaals te proberen maar steeds vaker helpt dat ook niet.
Vinted geeft me geen antwoord/een niet kloppend antwoord dus ik kom niet verder.
Ik vraag nu vaak aan de verkoper het artikel te reserveren maar niet iedereen wil dat... meer mensen hier last van of toevallig de oplossing?

Heb het als verkoper ook een keer gehad, toen ik alle andere punten uitzette kwam er iets meer naar voren maar UPS kon niet uit en toen was dat ongeveer de enige waar ze uit kon kiezen. Met reserveren voor iemand werkte het toen wel weer, en anders had ik aangepaste verzending aangeboden, en dan alsnog met de service die zij had uitgekozen. Maar geen constructieve oplossing gevonden helaas. Wat irritant zeg!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:02

Vind reserveren ook altijd wel een dingetje
Als het erop neer komt, kopen ze het toch niet….
Tenminste dat is mijn ervaring

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:24

Oh ik heb net 3x gereserveerd en allemaal verkocht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:24

Jester_ schreef:
Oh ik heb net 3x gereserveerd en allemaal verkocht

Same, ik reserveer ook want ik heb er goede ervaringen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:54

Hier wisselt het maar voor bundels gaat het meestal wel goed :j ik geef bij reservatie wel aan hoelang het maximaal blijft staan en nadien zet ik het zonder pardon weer beschikbaar. Nooit problemen mee gehad.
Als iemand een bundel selecteert en ik zit op het werk, dan reserveer ik het zelf en geef aan de koper ook door waarom ik dat doe, namelijk om hen te verzekeren dat er niks uit verdwijnt tot ik het volledige pakket kan wegen. Wordt altijd gewaardeerd.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:24

Pakketje wegen? Dat heb ik nou nog nooit gedaan... ik schat hem altijd gewoon ruim in zodat ze het gelijk kunnen kopen. 1x iemand die vroeg of ik hem kleiner kon zetten, toen heb ik wel even gewogen maar dan is het eigen risico hoor als er ondertussen iets verkocht is.

Net weer mooi wat op Vinted gezet, zat er al een hele tijd tegenaan te hikken maar feitelijk is het zo gebeurd. Boel winter en zomer slaapzakjes 68/80 onderandere.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:59

Ik verkoop de laatste tijd wel goed, vandaag weer een pakketje weg brengen :D en dat door alleen pokemonkaarten.

Maar ik had laatst zo een vervelende geïnteresseerde, maar blijven vragen of meer foto’s etc, uiteindelijk gedaan en dan hoor je niks meer. Super hinderlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:19

Vind het altijd spannend om te kopen als iemand nog geen reviews heeft maar ben super blij met dit juweeltje :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:14

Mijn pakket van Alja lag op het verkeerde Homer punt. Is ondertussen alweer enkele dagen onderweg naar het juiste. Hoop ik :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:30

Moestuin schreef:
Mijn pakket van Alja lag op het verkeerde Homer punt. Is ondertussen alweer enkele dagen onderweg naar het juiste. Hoop ik :')

Oh was het de jouwe…
Had mail gehad maar was me onduidelijk om welke het ging…
Verstuur ook zeker 10 pakjes per dag dus het is echt niet bij te houden…

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:10

Hier loopt het de laatste dagen weer aardig door nadat het een tijdje stil heeft gelegen.
Het lijkt wel als je er nieuwe dingen op zet, dat je gelijk meer verkoopt (ook oudere dingen).

Houden jullie rekening dat mensen een bod doen (dus dat je je vraagprijs hoger zet) of zetten jullie gewoon je prijs neer die je ervoor wilt hebben?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:10

Ik hanteer eigenlijk altijd vaste prijzen, op Vinted en Marktplaats.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:12

Wat ik heb besteld is een week terug ook op het verkeerde homer punt bezorgd :roll:

Echt, wat kunnen ze daar wel :=

Ik bestel eigenlijk nooit meer met homer vanwege deze perikelen maar ik had hier ff niet goed gekeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:54

Ik gebruik geen Homer, vind het niks. Homerpunt is ook niet dichtbij dus verzend er ook niet mee