Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:10

rien10 schreef:
Cer schreef:
Nou Rien10, de pagina van Ostehopatie.nl zegt toch dat met acute zaken (dingen die blijvende gevolgen hebben etc) wel mag?

https://www.osteopathie.nl/

Je hebt gelijk. Het is idd met het riedeltje Medische noodzaak, verwijzing, etc etc.

Is wel fijn voor mensen die echt wel ergens last van hebben :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:13

rien10 schreef:
Ik kan me ook voortellen dat een winkel tijdelijk dicht gaat om maatregelen te kunnen nemen.

Als je de financiele ruimte hebt, zoals Bijenkorf (al betwijfel ik dat) en Ikea (betwijfel ik niet), dan is het ook een kwestie van goed voorbeeld doet goed volgen.

Plus dat een Ikea in veel landen zit waar men niet zo vies is van een rechtszaak.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:15

Ik ben heel blij dat de IKEA weer open is. Nu niet direct iets nodig, maar aangezien 90% van mijn inboedel bij de IKEA vandaan komt, is het wel erg fijn dat je weet dat iets kan vervangen als het stuk gaat...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:16

mvdende schreef:
Ik ben heel blij dat de IKEA weer open is. Nu niet direct iets nodig, maar aangezien 90% van mijn inboedel bij de IKEA vandaan komt, is het wel erg fijn dat je weet dat iets kan vervangen als het stuk gaat...

Dat kon al gewoon. De webshop was open en je kon gewoon afhalen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:16

Cer schreef:

Nu is het stil op de praktijk. Alle afspraken zijn afgezegd en later in het jaar weer ingepland. Als het publiek er lucht van krijgt dat er weer behandeld mag worden, gaan wij overstelpt worden met telefoontjes "kan ik eerder svp, het moet echt!". Gelukkig heb ik 2 goede secretaresses daar zitten en hoef ik dat allemaal niet zelf te doen. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:18

Eindelijk hier ook positief nieuws. Ik heb zonet een 2 weken boeking voor augustus gehad, zo vreselijk blij mee *\o/* . Laten we hopen dat deze ook door kan gaan , want ik hoef niet eens met de mensen in aanraking te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:19

LadyMadonna schreef:
Safina, want mensen gaan alleen naar de supermarkt voor noodzakelijk voedsel? Nah....
En het klopt dat ik hand contact heb en geen 1,5 meter kan waarborgen. Daarom (Nou ja, niet perse, was voor corona ook al zo) dus handschoenen en desinfectie

Nee, helaas gaan mensen ook naar de supermarkt voor andere dingen. Maar supermarkten zijn wel hard nodig voor voedsel.

In de zorg mogen we trouwens geen nagels langer dan 2 mm. Uit onderzoek is gebleken dat daar vaker micro-organismen achter blijven zitten, ook na wassen en/of ontsmetten.

Niet leuk voor jou alleen. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:20

rien10 schreef:
Cer schreef:

Nu is het stil op de praktijk. Alle afspraken zijn afgezegd en later in het jaar weer ingepland. Als het publiek er lucht van krijgt dat er weer behandeld mag worden, gaan wij overstelpt worden met telefoontjes "kan ik eerder svp, het moet echt!". Gelukkig heb ik 2 goede secretaresses daar zitten en hoef ik dat allemaal niet zelf te doen. :D

Vergeet die enorme hoeveelheid mensen niet die thuis zitten te werken in een zwaar beroerde houding…

Ik kan 's avonds niet eens meer rustig op mijn telefoon kijken als ik op de bank hang... Hand begint te tintelen zou vast zit mijn nek…
Ik kan ook echt niet wachten tot alles weer open gaat… Oké, ik ga niet naar een osteo of fysio… Maar ik weet wel dat ik snel wat ga plannen…

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:21

pien_2010 schreef:
Eindelijk hier ook positief nieuws. Ik heb zonet een 2 weken boeking voor augustus gehad, zo vreselijk blij mee *\o/* . Laten we hopen dat deze ook door kan gaan , want ik hoef niet eens met de mensen in aanraking te komen.

Wat goed!! *\o/* Duimen!!!

safina schreef:
In de zorg mogen we trouwens geen nagels langer dan 2 mm. Uit onderzoek is gebleken dat daar vaker micro-organismen achter blijven zitten, ook na wassen en/of ontsmetten.

Niet leuk voor jou alleen. -O-

Niet alleen in de zorg…

Ik mag niet eens nagellak op als ik de fabriek in wil/moet (kaas). Ik gok dat dit overal in de levensmiddelenindustrie is eigenlijk…

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:25

Janine1990 schreef:
[

Niet alleen in de zorg…

Ik mag niet eens nagellak op als ik de fabriek in wil/moet (kaas). Ik gok dat dit overal in de levensmiddelenindustrie is eigenlijk…

Lange nagels zijn behoorlijk onhygienisch dus dat snap ik wel. Zeker in deze tijd!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:25

Wat fijn pien! Ik heb je website net even bekeken, ik sla hem even op! Klinkt als een perfecte vakantie met onze twee kleine jongens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:27

elnienjo schreef:
Janine1990 schreef:
[

Niet alleen in de zorg…

Lange nagels zijn behoorlijk onhygienisch dus dat snap ik wel. Zeker in deze tijd!

Dit is iets van jaaren en jaaaaaren hoor… Gaat niet eens zo zeer om het onhygiënisch zijn alleen. Ook om het afbreken ervan. Om die reden mogen we ook geen handschoenen dragen… Want het is allemaal niet detecteerbaar…

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:27

Ik heb het idee dat er sowieso wel versoepeld word, net bij de Albert Heijn moest ik echt mijn bonuskaart geven ipv dat ze het zelf invoerden. Toen ik er naar vroeg zei ze: Sinds vandaag mogen we de bonuskaart weer aanpakken.

Janine1990

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:29

Ik zag trouwens net de cijfers van zowel België als Nederland... Ik begrijp hier dat men in België best wel negatief is over de soepele lockdown in Nederland.
Maar hoe kijken zij dan tegen die cijfers aan? Want daar worden nog steeds wel meer mensen opgenomen in het ziekenhuis...

pien_2010

Niwla schreef:
Wat fijn pien! Ik heb je website net even bekeken, ik sla hem even op! Klinkt als een perfecte vakantie met onze twee kleine jongens.

Jullie zijn super welkom en de kleintjes genieten altijd zo van de afgesloten parktuin waar ze lekker kunnen rennen en veel vrijheid hebben. De kleintjes zijn druk bezig, super tevreden dus de ouders hebben ook echt vakantie.

Destination

pien_2010 schreef:

Wat fijn! *\o/* Ziet er ook uit als een heerlijke vakantieplek, voor ons met 2 personen alleen echt veel te groot.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:31

Benzz schreef:
Ik heb het idee dat er sowieso wel versoepeld word, net bij de Albert Heijn moest ik echt mijn bonuskaart geven ipv dat ze het zelf invoerden. Toen ik er naar vroeg zei ze: Sinds vandaag mogen we de bonuskaart weer aanpakken.

Huh? Wij hebben hier bij de Appie al ontzettend lang van die zelfscanners voor de bonuskaart.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

pien_2010 schreef:
Niwla schreef:

Jullie zijn super welkom en de kleintjes genieten altijd zo van de afgesloten parktuin waar ze lekker kunnen rennen en veel vrijheid hebben. De kleintjes zijn druk bezig, super tevreden dus de ouders hebben ook echt vakantie.

Ik heb m ook opgeslagen, wat onwijs mooi zeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:36

elnienjo schreef:
Janine1990 schreef:
[

Niet alleen in de zorg…

Nogmaals, je kan bij een nagelsalon voor meer terecht dan enkel stilettos....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:39

elnienjo schreef:
Benzz schreef:

Huh? Wij hebben hier bij de Appie al ontzettend lang van die zelfscanners voor de bonuskaart.

Bij de ene wel en de andere niet. Maar ik woon tussen de dorpen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:40

elnienjo schreef:
Benzz schreef:

Sinds vandaag worden de bakjes zegels ook weer uitgegeven. De koopzegels nog niet maar dat vind ik raar...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:45

Janine1990 schreef:
Ik zag trouwens net de cijfers van zowel België als Nederland... Ik begrijp hier dat men in België best wel negatief is over de soepele lockdown in Nederland.
Maar hoe kijken zij dan tegen die cijfers aan? Want daar worden nog steeds wel meer mensen opgenomen in het ziekenhuis...

Vergeet niet dat wij veel sneller nog mensen opnemen terwijl men in Nederland vlugger weigert wanneer men te oud of te ziek (onderliggend) zou zijn. (daar was ik trouwens echt verbaasd over :oo , ben ik toch nog ergens een beetje blij met onze katholieke erfenis)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:47

Nederland weigert naar mijn weten niet, er wordt alleen wel aan mensen gevraagd of ze wel willen als de kans groot is dat ze er slechter uit komen dan ze erin gingen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:48

Zonder daar een waardeoordeel over te hebben (richting welk land dan ook) wordt er in Frankrijk ook sneller opgenomen ongeacht leeftijd cq onderling lijden.

Benz uiteraard Ben jij en iedereen ook van harte welkom.

Schemerdier schreef:
Janine1990 schreef:

Vergeet niet dat wij veel sneller nog mensen opnemen terwijl men in Nederland vlugger weigert wanneer men te oud of te ziek (onderliggend) zou zijn. (daar was ik trouwens echt verbaasd over :oo , ben ik toch nog ergens een beetje blij met onze katholieke erfenis)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:50

LadyMadonna schreef:
Nederland weigert naar mijn weten niet, er wordt alleen wel aan mensen gevraagd of ze wel willen als de kans groot is dat ze er slechter uit komen dan ze erin gingen

Dat idee had ik ook inderdaad. En zo’n gesprek vind ik ook niet raar. Ik ken heel veel ouderen mensen die überhaupt het ziekenhuis niet meer in willen en dat is hun goed recht natuurlijk.