Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:01

Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:03

MarlindeRooz schreef:
Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet. :)

Weet je, ik zou dan haast liever hebben dat ze zouden zeggen "tot eind mei dit" dan de onzekerheid nu. Ook de onduidelijkheid over de maatregelen en potentiële maatregelen maakt mij onrustig. Niet het binnen zitten ofzo want ik kan me wel bezig houden. Maar de onzekerheid word ik wel onrustig van. En ik hoop dat ik naar mijn kinesist kan blijven gaan ongeacht de maatregelen. Want anders doe ik na een drietal weken mijn eigen schoenen niet meer aan. :\

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:03

_Femkeeex schreef:
Ik heb sinds gisteren keelpijn, ik moet hoesten en veel niezen, neus zit verstopt, maar gelukkig (nog) geen koorts. Ik merk dat je hier echt helemaal panisch van word :( Het hele tijd in huis zitten wordt je ook helemaal beu. Het mag van mij weer heeel snel voorbij zijn.

En normaal was dit ook ontzettend vervelend. Gewoon lekker uitzieken meer kan je niet doen. :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:04

Las dat ze in Iran over twee of drie weken de regels willen versoepelen, Iran moet alles op alles stellen om economische activiteiten op niveau te brengen. Dat terwijl Iran volgens mij ook één van de landen is met heel veel besmettingen en doden.

Bron teletekst

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:05

Ik zou ook wel de duidelijkheid willen met tot dan, helaas gaat dat niet maar ik geloof niet dat Nederland 3 maanden lang alles kan sluiten. Tenzij ze geen winkels/horeca meer willen in de toekomst.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:07

verootjoo schreef:
Zijn er nog mensen die denken dat het wel meevalt dan?

Als ik de reacties lees onder het bizarre filmpje van Jensen wel.
Protesteren op straat als er een volledige lock down komt. Bah, allemaal net zulke schreeuwers als Jensen zelf.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... composer=0

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:09

MarlindeRooz schreef:

Eens.

Ergens denk ik ook wel dat het voor veel mensen zo slecht nog niet is. Als ze tenminste niet massaal nog steeds de bouwmarkt in vliegen. Natuurlijk is het even omschakelen.

Veel ouders hoor je nu klagen, ze kunnen hun kinderen niet vermaken.
Zo gewend dat ze de hele dag op school zijn en naschoolse opvang. Even eten en naar sport en naar bed.
Hoeveel zien ze elkaar nu echt?
Nu is er weer tijd voor elkaar. Is dat zo slecht in deze materialistische wereld?

Stellen, beide werken, in de avonden sport, of naar vrienden, of uit eten.
Maar hoeveel tijd is er samen, echt samen? Zonder andere mensen er om heen?
Ook daar meer tijd voor elkaar.

En naar de ouderen kunnen we nu ineens niet meer, misschien dat we ons nu gaan beseffen dat het in betere tijden anders kan?

Dus ik denk zeker ook dat dit verschrikkelijk virus ook wel eens een goed kan zijn.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:11

Tot je thuis situatie niet zo fijn is..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:12

_Penotti schreef:
MarlindeRooz schreef:

Eens.

Ergens denk ik ook wel dat het voor veel mensen zo slecht nog niet is. Als ze tenminste niet massaal nog steeds de bouwmarkt in vliegen. Natuurlijk is het even omschakelen.

Zo gewend dat ze de hele dag op school zijn en naschoolse opvang. Even eten en naar sport en naar bed.
Nu is er weer tijd voor elkaar. Is dat zo slecht in deze materialistische wereld?

Stellen, beide werken, in de avonden sport, of naar vrienden, of uit eten.
Maar hoeveel tijd is er samen, echt samen? Zonder andere mensen er om heen?
Ook daar meer tijd voor elkaar.

En naar de ouderen kunnen we nu ineens niet meer, misschien dat we ons nu gaan beseffen dat het in betere tijden anders kan?

Dus ik denk zeker ook dat dit verschrikkelijk virus ook wel eens een goed kan zijn.

Exact dit,kan me er helemaal bij aansluiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:13

sureido schreef:

Hier maak ik mij inderdaad wel zorgen over. Ik vind dat deze kinderen (bijvoorbeeld) ook opgevangen moeten.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:15

sureido schreef:

Uiteraard. Dan is het erg naar. |(
Maar gelukkig is dat voor de meeste mensen niet het geval en die "ontlopen" elkaar nog steeds.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:16

Ik heb voor mezelf gewoon bedacht dat dit tot eind mei gaat duren. En geloof me, ik kan heel slecht tegen verandering en geen controle hebben. Als we opeens uit eten gaan en er gaan andere mensen mee kan ik al compleet over de zeik raken. Laat staan wanneer ik niet weet of ik volgende maand nog fatsoenlijk inkomen heb zoals nu. Maar deze onrust kan je niet bij een ander neerleggen.
En geen fijne thuissituatie is heel vervelend. Maar dat was voor dit virus waarschijnlijk ook al het geval. Op tijd op jezelf gaan wonen is sowieso altijd handig. Ik ben ook wel bang voor een totale lockdown want ik woon helemaal alleen. Maar bereid me er vast op voor door genoeg vermaak in huis te halen. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:21

MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor mezelf gewoon bedacht dat dit tot eind mei gaat duren. En geloof me, ik kan heel slecht tegen verandering en geen controle hebben. Als we opeens uit eten gaan en er gaan andere mensen mee kan ik al compleet over de zeik raken. Laat staan wanneer ik niet weet of ik volgende maand nog fatsoenlijk inkomen heb zoals nu. Maar deze onrust kan je niet bij een ander neerleggen.
En geen fijne thuissituatie is heel vervelend. Maar dat was voor dit virus waarschijnlijk ook al het geval. Op tijd op jezelf gaan wonen is sowieso altijd handig. Ik ben ook wel bang voor een totale lockdown want ik woon helemaal alleen. Maar bereid me er vast op voor door genoeg vermaak in huis te halen. :)

Op je 15e is dat nou niet echt een optie hé...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:21

_Penotti schreef:

Ik pak enkel even dit stukje van je eruit.
Deels ben ik het hier met je eens, dat zie ik om me eens ook wel.
Maar er is ook nog een groep die hun kinderen wel binnen houd welke dit normaal niet gewend zijn.
Eerlijk is eerlijk, mijn kinderen (al zijn ze 15 en 19) zullen ook tegen de muren opvliegen, mijn man en ik idem. Niet dat we altijd maar overal heen vliegen, juist helemaal niet.
Wij zijn gewoon buiten mensen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:22

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Op je 15e is dat nou niet echt een optie hé...

Nee dat niet nee, maar als je 18+ bent wel. :D

Maar daar gaat het niet om, mijn kern was gewoon dat je er niet tegen moet willen vechten. Maar dat jij je er in moet berusten. Want het kan zo nog wel maanden duren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:24

Het viel me trouwens op dat ik veel vaker de reclame van villa pinedo op tv voorbij zie komen. Of het moet heel toevallig zijn...

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:28

Ayasha schreef:
MarlindeRooz schreef:

Weet je, ik zou dan haast liever hebben dat ze zouden zeggen "tot eind mei dit" dan de onzekerheid nu. Ook de onduidelijkheid over de maatregelen en potentiële maatregelen maakt mij onrustig. Niet het binnen zitten ofzo want ik kan me wel bezig houden. Maar de onzekerheid word ik wel onrustig van. En ik hoop dat ik naar mijn kinesist kan blijven gaan ongeacht de maatregelen. Want anders doe ik na een drietal weken mijn eigen schoenen niet meer aan. :

Ik zou dit sowieso nu al met je kinesist overleggen. Ik zou dan vragen wat je thuis allemaal zelf kunt doen en/of de kinesist huiswerk oefeningen kan mee geven. Belangrijk om thuis ook bezig te blijven!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:29

Hier merk ik het ook wel aan de kinderen hoor. Normaal komen ze veel meer buiten en dan is onze kleine tuin toch niet helemaal voldoende om de energie eruit te laten. Ze zijn wat stuiterig, zeg maar. :') Om in paardentermen te blijven, daar zou ik niet opstappen zonder eerst los te gooien.

Maar het is zoals het is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:30

Veel winkels zijn uit zichzelf al gesloten de afgelopen week. Ik zie wel een opkomst van bezorg- en afhaaldiensten van de restaurants hier in de buurt. Mensen worden wat dat betreft wel vindingrijk. Ik ga er inderdaad niet van uit dat dit over is op 6 april. Ik hoop alleen dat het niet nog strenger wordt, al snap ik het wel als het nodig is. Ik hoop dat de mensen het zich realiseren dat we dit ook zelf in de hand hebben in hoe we omgaan met de regels.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:37

Saul schreef:
Maar ze mogen dus wel de grens over om boodschappen te doen.
Maar Nederlanders mogen niet over de grens maar België.
Dat heeft dan toch geen nut?
Zo lopen ze alsnog tussen de Nederlanders en kunnen ze het mee nemen naar België... of zie ik dat verkeerd?

Neen dat mogen we niet, misschien rekening houden met het feit dat er genoeg Belgen over de grens wonen ook?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:40

djinnie schreef:
Hier merk ik het ook wel aan de kinderen hoor. Normaal komen ze veel meer buiten en dan is onze kleine tuin toch niet helemaal voldoende om de energie eruit te laten. Ze zijn wat stuiterig, zeg maar. :') Om in paardentermen te blijven, daar zou ik niet opstappen zonder eerst los te gooien.

Maar het is zoals het is.

Hahah mooi omschreven, zo is het wel.

Gelukkig hebben we nog een paard die op een pensionstalling staat (kleinschalig) en daar ga ik met de jongste dagelijks heen.
Oudste is met zijn vader gewoon nog aan het werk (buiten).

Daarnaast had de stalhouder al aangeboden dat we in het huisje op stal naast haar mogen als er wel een lockdown komt. Huisje is van haar moeder, maar die woont sinds een tijdje bij haar in huis).
Super lief aangeboden, maar weet niet of we dat aanbod ook aan gaan nemen. Hebben ook nog 2 katten waarvan er eentje onwijs snel van slag is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:41

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:41

Ik heb een vraag voor diegene die het virus hebben of hebben gehad. In rust ben ik niet kortademig, maar als ik bijvoorbeeld de trap op loop of een rondje in huis ren, merk ik dat ik veel sneller buiten adem ben. Herkennen jullie dit?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:52

_Femkeeex schreef:
Ik zou dit sowieso nu al met je kinesist overleggen. Ik zou dan vragen wat je thuis allemaal zelf kunt doen en/of de kinesist huiswerk oefeningen kan mee geven. Belangrijk om thuis ook bezig te blijven!

gisteren zei hij wel in de vluchte dat hij sowieso door blijft werken omdat hij ook muco patiënten heeft en mensen met zenuwschade enz voor wie het dus noodzakelijk is. Ik moet alleen dus maandag even duidelijk vragen of ik ook onder ‘noodzaak’ val. Ik denk van wel maar wil het graag zeker weten. :o

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:56

Ik maak me ook wel zorgen over een aantal 'klanten' van mij (maatschappelijk werk). Studenten/jongeren die het thuis erg moeilijk hebben en nu op elkaars lip zitten.
Ik hou zoveel mogelijk contact en denk mee, ik ben alleen bang dat er nog een hele bak ellende komt straks. Zoveel kinderen/jongeren die het thuis steeds zwaarder gaan krijgen.
We richten ons erg op preventie, nu is het borrelen tot de crisis ontstaat.