Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet.
_Femkeeex schreef:Ik heb sinds gisteren keelpijn, ik moet hoesten en veel niezen, neus zit verstopt, maar gelukkig (nog) geen koorts. Ik merk dat je hier echt helemaal panisch van wordHet hele tijd in huis zitten wordt je ook helemaal beu. Het mag van mij weer heeel snel voorbij zijn.
verootjoo schreef:Zijn er nog mensen die denken dat het wel meevalt dan?
MarlindeRooz schreef:Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet.
_Penotti schreef:MarlindeRooz schreef:Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet.
Eens.
Ergens denk ik ook wel dat het voor veel mensen zo slecht nog niet is. Als ze tenminste niet massaal nog steeds de bouwmarkt in vliegen. Natuurlijk is het even omschakelen.
Veel ouders hoor je nu klagen, ze kunnen hun kinderen niet vermaken.
Zo gewend dat ze de hele dag op school zijn en naschoolse opvang. Even eten en naar sport en naar bed.
Hoeveel zien ze elkaar nu echt?
Nu is er weer tijd voor elkaar. Is dat zo slecht in deze materialistische wereld?
Stellen, beide werken, in de avonden sport, of naar vrienden, of uit eten.
Maar hoeveel tijd is er samen, echt samen? Zonder andere mensen er om heen?
Ook daar meer tijd voor elkaar.
En naar de ouderen kunnen we nu ineens niet meer, misschien dat we ons nu gaan beseffen dat het in betere tijden anders kan?
Dus ik denk zeker ook dat dit verschrikkelijk virus ook wel eens een goed kan zijn.
MarlindeRooz schreef:Ik heb voor mezelf gewoon bedacht dat dit tot eind mei gaat duren. En geloof me, ik kan heel slecht tegen verandering en geen controle hebben. Als we opeens uit eten gaan en er gaan andere mensen mee kan ik al compleet over de zeik raken. Laat staan wanneer ik niet weet of ik volgende maand nog fatsoenlijk inkomen heb zoals nu. Maar deze onrust kan je niet bij een ander neerleggen.
En geen fijne thuissituatie is heel vervelend. Maar dat was voor dit virus waarschijnlijk ook al het geval. Op tijd op jezelf gaan wonen is sowieso altijd handig. Ik ben ook wel bang voor een totale lockdown want ik woon helemaal alleen. Maar bereid me er vast op voor door genoeg vermaak in huis te halen.
_Penotti schreef:Veel ouders hoor je nu klagen, ze kunnen hun kinderen niet vermaken.
Zo gewend dat ze de hele dag op school zijn en naschoolse opvang. Even eten en naar sport en naar bed.
Hoeveel zien ze elkaar nu echt?
Nu is er weer tijd voor elkaar. Is dat zo slecht in deze materialistische wereld?
lenaa_tje schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb voor mezelf gewoon bedacht dat dit tot eind mei gaat duren. En geloof me, ik kan heel slecht tegen verandering en geen controle hebben. Als we opeens uit eten gaan en er gaan andere mensen mee kan ik al compleet over de zeik raken. Laat staan wanneer ik niet weet of ik volgende maand nog fatsoenlijk inkomen heb zoals nu. Maar deze onrust kan je niet bij een ander neerleggen.
En geen fijne thuissituatie is heel vervelend. Maar dat was voor dit virus waarschijnlijk ook al het geval. Op tijd op jezelf gaan wonen is sowieso altijd handig. Ik ben ook wel bang voor een totale lockdown want ik woon helemaal alleen. Maar bereid me er vast op voor door genoeg vermaak in huis te halen.
Op je 15e is dat nou niet echt een optie hé...
Ayasha schreef:MarlindeRooz schreef:Je kan je er maar beter bij neerleggen dat dit nog maanden gaat duren. Zie dit als een oefening om ergens in te berusten. Je bereikt namelijk meer met positiviteit. Ga dingen doen die je normaal niet zou doen, zoals puzzelen, schoonmaken, een taal leren, podcasts luisteren, boek lezen, work-outs thuis, gamen... Tuurlijk is het echt heel poedersuiker en saai. Maar er tegen vechten kan toch niet.
Weet je, ik zou dan haast liever hebben dat ze zouden zeggen "tot eind mei dit" dan de onzekerheid nu. Ook de onduidelijkheid over de maatregelen en potentiële maatregelen maakt mij onrustig. Niet het binnen zitten ofzo want ik kan me wel bezig houden. Maar de onzekerheid word ik wel onrustig van. En ik hoop dat ik naar mijn kinesist kan blijven gaan ongeacht de maatregelen. Want anders doe ik na een drietal weken mijn eigen schoenen niet meer aan.
Saul schreef:Maar ze mogen dus wel de grens over om boodschappen te doen.
Maar Nederlanders mogen niet over de grens maar België.
Dat heeft dan toch geen nut?
Zo lopen ze alsnog tussen de Nederlanders en kunnen ze het mee nemen naar België... of zie ik dat verkeerd?
djinnie schreef:Hier merk ik het ook wel aan de kinderen hoor. Normaal komen ze veel meer buiten en dan is onze kleine tuin toch niet helemaal voldoende om de energie eruit te laten. Ze zijn wat stuiterig, zeg maar.Om in paardentermen te blijven, daar zou ik niet opstappen zonder eerst los te gooien.
Maar het is zoals het is.
_Femkeeex schreef:Ik zou dit sowieso nu al met je kinesist overleggen. Ik zou dan vragen wat je thuis allemaal zelf kunt doen en/of de kinesist huiswerk oefeningen kan mee geven. Belangrijk om thuis ook bezig te blijven!