Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:08

Geen idee of het een functie heeft.

Met de vrachtauto heb ik echt vaak een paar weken last van dat laagje. Vooral als de voorbanden nieuw gekomen zijn.
Van de aandrijfas wil ook nog wel eens irriteren. Maar van de sleepas gaat ansich.

Als we nieuwe banden nodig zijn wil ik dit ruim voor een eventuele vorstperiode erop hebben.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:23

Ja precies, zo vlak voor de vorstperiode lijkt me dat ook niet heel ideaal als je ze dan nog eens moet inrijden. En helemaal als je nog eens met de vrachtwagen rijdt, daar zul je het denk ik nog meer in merken dan met een auto.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:29

Hier gisterenochtend heel erg in de slip geraakt met auto. Reed nog onder de adviessnelheid bij glad weer en het had slechtst gemiezerd. Was gelukkig om 06:00 's ochtends dus had alle ruimte om 3 banen (invoegstrook, rechter- en linkerstrook en verdrijvingsvlak) over te glijden maar anders had ik een erg groot probleem gehad. De auto achter mij haalde hetzelfde trucje uit dus daarna meteen 112 gebeld om aan te geven dat er waarschijnlijk iets op de weg lag daar. Ik pakte het gelukkig uit 'instinct' wel goed aan maar m'n leven flitste voorbij :=

Dus ik zit nu ook te googelen op slipcursus :7

Edit: auto overigens donderdag nog nagekeken bij de garage, banden tip top in orde en ook nog nog opgepompt daar. Daar lag het dus echt niet aan.

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:35

Jeetje dat is ook schrikken zeg! Maar goed gehandeld! Klinkt inderdaad alsof daar iets op de weg lag, lijkt me niet dat je dan anders zo enorm weg kunt slippen. :oo

Over iets op de weg gesproken, twee weken geleden, reed ik op een autoweg over een brug, lag daar opeens een gewonde zwaan midden op de linkerbaan. Vriend die naast me zat had direct Rijkswaterstaat gebeld om het te melden, ook levensgevaarlijk omdat je, als je de brug op reed, de zwaan niet kon zien. Zwaan kon overigens nergens uitwijken omdat op de brug daar geen vluchtstroken zijn.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:55

Beetje domme vraag wellicht maar ik ben er al een aantal dagen over aan het dubben.
De situatie was als volgt: als ik naar mijn pony rijdt moet ik vanuit de Coentunnel op de A8, afslag 1 hebben ri. Oostzaan. Die afrit staat vaak al vol (zeker in de avondspits) en dan sorteren mensen in de rij alvast op de vluchtstrook voor. Afgelopen week ben ik rustig doorgereden en pas bij de blokmarkering ingevoegd, want ik mag niet stilstaan op de snelweg èn ik mag niet op de vluchtstrook staan (dacht ik toen). Die keer had ik mazzel dat ik toch nog in de rij kon uitvoegen maar er komt natuurlijk een keer dat dit niet lukt. Volgende kans op ervan af te gaan is dan de eerste afrit op de A7 (is echt een heel eind weg), mijn vraag is nu: aansluiten in de rij en dus op de vluchtstrook gaan staan òf het er elke keer op wagen?

Afbeelding ter illustratie:
Edit: afbeelding achterwege gelaten want deze upload niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26976
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:58

Geen ergernis in het verkeer, wel een HUH?-momentje: Gelijkwaardige kruising in een woonwijk, geen verkeerslichten of andere dingen om verkeer te regelen. Ik kom op de fiets naar de kruising rijden. Auto van links stopt en laat me voor. Toch wil ik stoppen voor auto van rechts, maar die stopt ook en gebaart ook dat ik gewoon over mag steken. Heb beide heren bestuurders maar bedankt door een hand opsteken, glimlach en knikje met hoofd. Galante mensen bestaan blijkbaar nog.

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:04

AmyII schreef:
Beetje domme vraag wellicht maar ik ben er al een aantal dagen over aan het dubben.
De situatie was als volgt: als ik naar mijn pony rijdt moet ik vanuit de Coentunnel op de A8, afslag 1 hebben ri. Oostzaan. Die afrit staat vaak al vol (zeker in de avondspits) en dan sorteren mensen in de rij alvast op de vluchtstrook voor. Afgelopen week ben ik rustig doorgereden en pas bij de blokmarkering ingevoegd, want ik mag niet stilstaan op de snelweg èn ik mag niet op de vluchtstrook staan (dacht ik toen). Die keer had ik mazzel dat ik toch nog in de rij kon uitvoegen maar er komt natuurlijk een keer dat dit niet lukt. Volgende kans op ervan af te gaan is dan de eerste afrit op de A7 (is echt een heel eind weg), mijn vraag is nu: aansluiten in de rij en dus op de vluchtstrook gaan staan òf het er elke keer op wagen?

Afbeelding ter illustratie:
Edit: afbeelding achterwege gelaten want deze upload niet.

Voor zover ik weet wordt in zo'n situatie het gebruik van de vluchtstrook als uitvoeg gedoogd.


JPitty schreef:
Geen ergernis in het verkeer, wel een HUH?-momentje: Gelijkwaardige kruising in een woonwijk, geen verkeerslichten of andere dingen om verkeer te regelen. Ik kom op de fiets naar de kruising rijden. Auto van links stopt en laat me voor. Toch wil ik stoppen voor auto van rechts, maar die stopt ook en gebaart ook dat ik gewoon over mag steken. Heb beide heren bestuurders maar bedankt door een hand opsteken, glimlach en knikje met hoofd. Galante mensen bestaan blijkbaar nog.

ja hoor, er zijn mensen die enig inzicht hebben :j

Als het voor mij handiger is, laat ik een fietser van links ook voor, bijvoorbeeld als ik de weg in wil waar die fietser uit komt. Hier in de wijk zijn niet alle wegen even vriendelijk voor een V70 :oo

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26976
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:06

Vanavond ook nog weer een huh-momentje: nader op de fiets een zebrapad, zie dat er een man, en een vrouw met kinderwagen aan het oversteken zijn op dat pad. Dus ik stop netjes om hen voor te laten. Zegt die man: "nee hoor, ga maar" en gebaart dat ik mag doorfietsen. Snap er geen sikkepit van, maar heb naar netjes bedankt en ben doorgefietst....

Exitium

Berichten: 7206
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:09

Veel huh-momentjes voor je :+ Ik laat mensen ook vaak voor als ik oversteek, alleen blijf ik meestal evenwijdig aan de weg lopen en steek ik achter het verkeer langs. Als ik zie dat ze af willen remmen gebaar ik dan ook dat ze door kunnen


AmyII schreef:
Beetje domme vraag wellicht maar ik ben er al een aantal dagen over aan het dubben.
De situatie was als volgt: als ik naar mijn pony rijdt moet ik vanuit de Coentunnel op de A8, afslag 1 hebben ri. Oostzaan. Die afrit staat vaak al vol (zeker in de avondspits) en dan sorteren mensen in de rij alvast op de vluchtstrook voor. Afgelopen week ben ik rustig doorgereden en pas bij de blokmarkering ingevoegd, want ik mag niet stilstaan op de snelweg èn ik mag niet op de vluchtstrook staan (dacht ik toen). Die keer had ik mazzel dat ik toch nog in de rij kon uitvoegen maar er komt natuurlijk een keer dat dit niet lukt. Volgende kans op ervan af te gaan is dan de eerste afrit op de A7 (is echt een heel eind weg), mijn vraag is nu: aansluiten in de rij en dus op de vluchtstrook gaan staan òf het er elke keer op wagen?

Afbeelding ter illustratie:
Edit: afbeelding achterwege gelaten want deze upload niet.

Even voor mijn beeld, je draait van de A10 de A8 op en dán moet je de eerste afrit hebben? Hier?

https://www.google.nl/maps/@52.428676,4 ... 92!5m1!1e1

Twee opties:
- Achteraan sluiten op de vluchtstrook
- Het erop wagen maar zonder écht langzaam te rijden, met het risico dat je om moet rijden

Ik zou persoonlijk het eerste doen, geen agent die daarvoor gaat bekeuren als er een hele file staat om uit te voegen. Maar zorg vooral dat je niet stil gaat staan of te langzaam rijdt op de rijbanen waar het verkeer wel doorrijdt, dat is levensgevaarlijk. Zie dat hier te vaak mis gaan op het klaverblad, dan denken ze overal voorbij te schieten en op het laatst uit te voegen, maar kunnen ze er niet tussen gaan en staan ze stil op de baan waar het verkeer nog wel 60-80 rijdt :x

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 22:29

Citaat:
Ik zou persoonlijk het eerste doen, geen agent die daarvoor gaat bekeuren als er een hele file staat om uit te voegen. Maar zorg vooral dat je niet stil gaat staan of te langzaam rijdt op de rijbanen waar het verkeer wel doorrijdt, dat is levensgevaarlijk. Zie dat hier te vaak mis gaan op het klaverblad, dan denken ze overal voorbij te schieten en op het laatst uit te voegen, maar kunnen ze er niet tussen gaan en staan ze stil op de baan waar het verkeer nog wel 60-80 rijdt :x


Dit gebeurt dagelijks op de A4, echt heel gevaarlijk en een reden dat het dus helaas regelmatig mis gaat.

Toen ik nog in Brabant werkte had ik ook de situatie dat ik aansloot op de vluchtstrook om de afslag te kunnen nemen. De snelweg ernaast was een 2 baans weg en de vluchtstrook was bij drukte de veiligste optie.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:54

Exitium schreef:
Veel huh-momentjes voor je :+ Ik laat mensen ook vaak voor als ik oversteek, alleen blijf ik meestal evenwijdig aan de weg lopen en steek ik achter het verkeer langs. Als ik zie dat ze af willen remmen gebaar ik dan ook dat ze door kunnen


AmyII schreef:
Beetje domme vraag wellicht maar ik ben er al een aantal dagen over aan het dubben.
De situatie was als volgt: als ik naar mijn pony rijdt moet ik vanuit de Coentunnel op de A8, afslag 1 hebben ri. Oostzaan. Die afrit staat vaak al vol (zeker in de avondspits) en dan sorteren mensen in de rij alvast op de vluchtstrook voor. Afgelopen week ben ik rustig doorgereden en pas bij de blokmarkering ingevoegd, want ik mag niet stilstaan op de snelweg èn ik mag niet op de vluchtstrook staan (dacht ik toen). Die keer had ik mazzel dat ik toch nog in de rij kon uitvoegen maar er komt natuurlijk een keer dat dit niet lukt. Volgende kans op ervan af te gaan is dan de eerste afrit op de A7 (is echt een heel eind weg), mijn vraag is nu: aansluiten in de rij en dus op de vluchtstrook gaan staan òf het er elke keer op wagen?

Afbeelding ter illustratie:
Edit: afbeelding achterwege gelaten want deze upload niet.

Even voor mijn beeld, je draait van de A10 de A8 op en dán moet je de eerste afrit hebben? Hier?

https://www.google.nl/maps/@52.428676,4 ... 92!5m1!1e1

Twee opties:
- Achteraan sluiten op de vluchtstrook
- Het erop wagen maar zonder écht langzaam te rijden, met het risico dat je om moet rijden

Ik zou persoonlijk het eerste doen, geen agent die daarvoor gaat bekeuren als er een hele file staat om uit te voegen. Maar zorg vooral dat je niet stil gaat staan of te langzaam rijdt op de rijbanen waar het verkeer wel doorrijdt, dat is levensgevaarlijk. Zie dat hier te vaak mis gaan op het klaverblad, dan denken ze overal voorbij te schieten en op het laatst uit te voegen, maar kunnen ze er niet tussen gaan en staan ze stil op de baan waar het verkeer nog wel 60-80 rijdt :x


Jep, daar dus.
Nee klopt hoor, ik ga echt niet stilstaan/ langzaam rijden terwijl de rest wel doorrijd, dan maar het risico van (ver) omrijden.
Sowieso hou ik niet zo van het inhalen van een file (want asociaal) dus als de vluchtstrook gebruiken als verlengde uitvoeger is gedoogd, dan zal ik dat in het vervolg doen.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:02

AmyII schreef:
Beetje domme vraag wellicht maar ik ben er al een aantal dagen over aan het dubben.
De situatie was als volgt: als ik naar mijn pony rijdt moet ik vanuit de Coentunnel op de A8, afslag 1 hebben ri. Oostzaan. Die afrit staat vaak al vol (zeker in de avondspits) en dan sorteren mensen in de rij alvast op de vluchtstrook voor. Afgelopen week ben ik rustig doorgereden en pas bij de blokmarkering ingevoegd, want ik mag niet stilstaan op de snelweg èn ik mag niet op de vluchtstrook staan (dacht ik toen). Die keer had ik mazzel dat ik toch nog in de rij kon uitvoegen maar er komt natuurlijk een keer dat dit niet lukt. Volgende kans op ervan af te gaan is dan de eerste afrit op de A7 (is echt een heel eind weg), mijn vraag is nu: aansluiten in de rij en dus op de vluchtstrook gaan staan òf het er elke keer op wagen?

Afbeelding ter illustratie:
Edit: afbeelding achterwege gelaten want deze upload niet.


Voor de corona heb ik zelfse situatie gehad.
Hele lange files op de vluchtstrook vanwege de afslag die ik moest hebben (ooit hier wel een bericht over geplaatst met link naar een artikel erover). Ik sluite toen zelf altijd achteraan op de vluchtstrook.
Voelde ik me altijd even veilig, nee. Ik blijf er bij de het soms echt gevaarlijke situatie's opleverde en er nooit ernstige ongelukken zijn gebeurd.
Dit werd gedoogd door de politie.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26976
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:51

Ergernis van de dag: je auto (Fiat 500, klein "dopje" dus) fileparkeren op de daarvoor bestemde strook en vervolgens klem gezet worden door 2 grote wagens van onbekende mensen (geen collega's) zodat je na je werk er nagenoeg niet uit kunt komen. Moest de voorbanden echt bijna dwars zetten voor ik ook maar iets gas gaf, wilde ik er uit kunnen komen. Weet weer waarom fileparkeren daar NIET fijn is... Maar goed, alle andere parkeerplaatsen waren vol, dus had niet veel keuze...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:00

Wederom vandaag me verbaasd over het niet vrij houden van de kruising bij filevorming. Wat een chaos...

luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:30

Pitty dat is stom om klem te staan.
Gelukkig ben je handig en kon je eruit komen.

Anne een kruising parkeren is dom.
Beter eerder stilstaan dat is beter voor de doorstroming.

LoveBodin

Berichten: 4375
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:34

Anne_GTI schreef:
Wederom vandaag me verbaasd over het niet vrij houden van de kruising bij filevorming. Wat een chaos...


Dat gebeurt hier ook regelmatig. Tot vrachtwagens aan toe. Gevolg: een volle ronde moeten wachten, want door een vrachtwagen gaat niet. Sindsdien rijd ik de andere route. Gewenst misschien niet, maar tijdens de spits kom je dus gewoon niet eens de kruising over soms, omdat mensen niet kunnen inschatten.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:47

Anne_GTI schreef:
Wederom vandaag me verbaasd over het niet vrij houden van de kruising bij filevorming. Wat een chaos...

Dit ja. En als het kruispunt dan vol staat, ik groen heb maar dus blijf wachten om eerst ruimte maken (verkeer van andere kanten blokkeerden ookal, die konden ook nog niet verder) krijg ik een toeter? Echt serieus.. (gelukkig dacht degene op de linker strook naar me dus precies hetzelfde en bleef ook gewoon netjes wachten. Groen is niet altijd maar doorrijden.. :n

boyca
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:05

Een mega bedrijven terrein uit de grond stampen en daar maar 1 in en uitgang voor vrij maken.
Ik ben nu drie kwartier onderweg voor een ritje van nog geen 10 min. Ja ik kan ook op de fiets maar ook die ingang is ook ontzettend om omdat ze op het bedrijventerrein de fietspaden nog hebben afgesloten.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:13

Gisteravond weer een die 50 ging rijden op een 80 weg..

En vol in de ankers gemoeten voor een vrachtwagen die hem nog even voor mij de rotonde op wilde plempen terwijl ik er al lang en breed op zat.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:18

boyca schreef:
Een mega bedrijven terrein uit de grond stampen en daar maar 1 in en uitgang voor vrij maken.
Ik ben nu drie kwartier onderweg voor een ritje van nog geen 10 min. Ja ik kan ook op de fiets maar ook die ingang is ook ontzettend om omdat ze op het bedrijventerrein de fietspaden nog hebben afgesloten.

Ik zou een seintje naar de gemeente doen. Sommige gemeentes staan daar zeker open voor, andere wat minder. (In dat geval kun je evt ook nog een seintje naar de plaatselijke pers doen.)

boyca
Berichten: 1094
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:15

eeeeh de Haarlemmermeer blinkt helaas niet uit in infrastructuur.
We hebben hier bijv. een stuk ijweg liggen van ik denk nog geen 3 km maar er liggen wel 16 hele nare drempels op. Is een verbindingsweg naar nieuw vennep zwaanshoek etc. Anders moet je ook weer kilometers om. Omdat de villa mensen dit wilden die daar aan die weg hun huis gingen bouwen. Ik denk dat er nu nog 3 of 4 originele bewoners wonen maar de drempels liggen er nog steeds.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:02

Zojuist de schrik er aardig in.
Ik wil de wijk uit rijden het buiten gebied in.
Ik zag in de verte al een licht, maar ik dacht eerst een fietser die afsloeg het wandelpad op.
In een keer zie ik het ligt heen en weer bewegen en sneller mijn richting uitkomen.
Mijn eerste gedachte dit klopt niet, dus snelheid minderen en stapvoeds verder en ja hoor..
Uit het niets 2 kleine hondjes voor mijn auto die los liepen in het pikke donker.
Ik spreek niet gauw mensen aan, maar heb nu wel even mn raam naar beneden gedaan en gevraagd of hij ze niet even aan de riem zou doen. Meneer keek stug voor zich uit en liep dom door :n

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:51

Dagelijks valt mij het volgende op:
De A1 is een 3-baans snelweg: rechts rijden over het algemeen enkel vrachtwagens en koekblikken die niet harder dan 90 gaan.
Midden rijdt het doorgaans 100 á 110 km/u en links wordt er meer doorgereden, meestal zo'n 120 á 130 km/u. Als ik op de middelste baan rijd en er komt een vrachtwagen of iets dergelijks daar rijden om iemand van de rechterbaan in te halen dan ga ik naar links en trek dan op zodat ik mee rijd met het tempo van de linkerbaan. Mijn auto is vlot genoeg en komt makkelijk mee met de grote jongens op de weg en ik doe dit uiteraard zonder dat iemand van het gas af moet die als links rijdt.

Het gebeurt dan regelmatig dat er iemand op de linkerbaan ruim achter mij rijdt met zo'n 120 km/u, dus ik kan dan prima naar links toe. Om vervolgens flink gas bij te geven en met een noodgang op mij af te komen. Ik heb dan altijd het idee dat diegene het niet kan hebben dat er iemand op de linkerbaan komt rijden omdat die alleen voor de 'dikke bakken' en klusbussen zou zijn.

luuntje

Berichten: 14045
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:25

Boyca bedrijventerrein in Nieuw-Vennep?
Ik hoor onze zoon daar over klagen dat fietsen een drama is.

IJweg bij de Toolenburgse plas is drama met al die drempels.

Mijn gewrichten gaan snel uit de kom.
Soms heb ik keus uit weg met drempels of rotondes. Maar het is beide geen succes.
Ik heb te doen met de hulpdiensten.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:56

Ik heb een vraag voor de mensen hier die automatische verlichting in de auto hebben:
Als je overdag automatische verlichting aan hebt, gaan dan alleen de voorlichten aan?
Hier was vanmorgen best dikke mist op sommige plekken, en viel me op dat er veel auto's zijn die wel de voorlichten aan hadden, maar geen achterlichten.
Heeft dat met automatische verlichting te maken?
Ik heb zelf ouderwets, zelf met de hand verlichting aan doen, vandaar mijn vraag :+