Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alpha89 schreef:Ugh, wat zouden jullie doen als jullie een familielid zouden hebben (die je verder nooit hoort of ziet) die onlangs een kind heeft gekregen en die je dan een kaartje stuurt met die mededeling en dat ze graag cadeaubonnen willen hebben?
Ik vind het nogal brutaal. Ik twijfel nog heel erg of ik alleen maar een kaartje met gefeliciteerd stuur of helemaal niets. Ik was laatst jarig, maar dan wordt er ook niet de kleine moeite genomen om op FB of whatsapp een felicitatie te sturen. Nu boeide me dat totaal niet hoor op dat moment (want contact is er verder niet en dat is prima), maar nu irriteert het me wel dat ik dan wel zo een kaartje ontvang...
MarlindeRooz schreef:Dammie schreef:Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Iedere ouder roept politiek correct dat dat niet uitmaakt. Nou dan.
Nou als ik een kind krijg zou ik graag een meisje hebben.
Hallo als ik er een moet uitpoepen wil ik het op zijn minst in roze prinsessenjurkjes stoppen. Ik vind kinderkleding voor meisjes namelijk 10x leuker dan jongenskleding.
idinn schreef:Als een jongen wil dansen moet die dat toch ook lekker zelf weten?
Magrathea schreef:idinn schreef:Als een jongen wil dansen moet die dat toch ook lekker zelf weten?
Als een vriendin van moeder van een trans meisje: natuurlijk, maar er is heeeeel veeeel waar ze mee moet dealen (als in: emoties van haar kind).
Een meisje dat een jongetje wordt / jongensachtige dingen doet is cool, een jongen die een meisje wordt / meisjeachtige dingen doet is homo en nog meer nare dingen.
Natuurlijk accepteert ze haar kind 100% zoals ie is maar ze denkt wel eens "als ze gewoon in een meisjeslichaam was geboren had ze al deze problemen niet gehad"
(Hetzelfde sentiment hoor ik wel eens bij ouders van homo's bijvoorbeeld. "oliebol, nu moet mijn kind gaan dealen met alle haat die er helaas in deze wereld is, en ik kan er niks aan doen behalve zorgen dat hij/zij weet dat ik van hem/haar houd, maar dat gaat in elk geval voor een tijd niet genoeg zijn.")
Varekaj schreef:San, geef toe dat je je daar heel goed om gevoeld hebtBeen there done that en God wat voelde dat heerlijk, die plotse stilte.
Hier waren ze onlangs volgens mij met dingen aan het gooien, in ieder geval keiharde knallen. Ik ben toen met beide voeten tegelijk onze houten trap trede per trede afgesprongen. Die zit tussen 2 muren en eronder is niks, dus ideale klankkast. Sindsdien lijken ze me plots te mijden als de pest. Maar helaas blijven een aantal hardnekkige leefgeluiden wel aanwezig.
Bambi1995 schreef:https://www.volkskrant.nl/mensen/melk-v ... ~b512f42b/
Anders leg je je kind even aan de borst tijdens een afspraak bij de notarisMoeder brigade op facebook er natuurlijk tegen in gaan want ja jullie hebben zelf zeker geen kinderen.
Magrathea schreef:Bambi1995 schreef:https://www.volkskrant.nl/mensen/melk-v ... ~b512f42b/
Anders leg je je kind even aan de borst tijdens een afspraak bij de notarisMoeder brigade op facebook er natuurlijk tegen in gaan want ja jullie hebben zelf zeker geen kinderen.
lekker demonstratief.
Zal wel relaxt zijn, dat je maar de helft van de keren hoeft te geven, haha. En interessant dat het kan
Bambi1995 schreef:https://www.volkskrant.nl/mensen/melk-v ... ~b512f42b/