[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:56

Schuift broodje aan de kant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:09

Nou, als ik dat zou zien zou t voor mij ook meteen over zijn qua eetlust :\.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:14

Laat ze dit soort foto's op anticonceptie zetten. Als reminder waarom mensen het gebruiken en waarom ze vooral niet moeten stóppen met het gebruik.

Net zoiets als bij peuken, maar dan anders zeg maar!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:15

Ja of juist bij de ivf klinieken enzo. Als het dan niet lukt kan je nog naar huis met idee van, die dingen zijn me iig ook bespaart _O-

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:51

Alpha89 schreef:
Ugh, wat zouden jullie doen als jullie een familielid zouden hebben (die je verder nooit hoort of ziet) die onlangs een kind heeft gekregen en die je dan een kaartje stuurt met die mededeling en dat ze graag cadeaubonnen willen hebben?

Ik vind het nogal brutaal :o . Ik twijfel nog heel erg of ik alleen maar een kaartje met gefeliciteerd stuur of helemaal niets. Ik was laatst jarig, maar dan wordt er ook niet de kleine moeite genomen om op FB of whatsapp een felicitatie te sturen. Nu boeide me dat totaal niet hoor op dat moment (want contact is er verder niet en dat is prima), maar nu irriteert het me wel dat ik dan wel zo een kaartje ontvang... :roll:

Als het iemand is die ik verder nooit spreek, dan neem ik het voor kennisgeving aan hoor.

MarlindeRooz schreef:
Dammie schreef:
Wat ik al helemaal niet snap is waarom de sexe van dat kind zo belangrijk is.
Iedere ouder roept politiek correct dat dat niet uitmaakt. Nou dan.

Nou als ik een kind krijg zou ik graag een meisje hebben. _O-

Hallo als ik er een moet uitpoepen wil ik het op zijn minst in roze prinsessenjurkjes stoppen. Ik vind kinderkleding voor meisjes namelijk 10x leuker dan jongenskleding.

Grappig, als ik zou mogen kiezen, dan maar een meisje. Want dan kun je zowel kleding op de meisjesafdeling halen als op de jongensafdeling. Wil ze op dansen? Geen probleem! Wil ze op voetbal? Ook geen probleem! Je hebt op bijna alle vlakke meer keus en ik vind kleine meisjes gewoon minder vervelend dan jongens. Die zijn bijna altijd gewoon ontzettend druk en vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:43

Als een jongen wil dansen moet die dat toch ook lekker zelf weten? :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:49

idinn schreef:

Als een vriendin van moeder van een trans meisje: natuurlijk, maar er is heeeeel veeeel waar ze mee moet dealen (als in: emoties van haar kind).
Een meisje dat een jongetje wordt / jongensachtige dingen doet is cool, een jongen die een meisje wordt / meisjeachtige dingen doet is homo en nog meer nare dingen.

Natuurlijk accepteert ze haar kind 100% zoals ie is maar ze denkt wel eens "als ze gewoon in een meisjeslichaam was geboren had ze al deze problemen niet gehad"
(Hetzelfde sentiment hoor ik wel eens bij ouders van homo's bijvoorbeeld. "oliebol, nu moet mijn kind gaan dealen met alle haat die er helaas in deze wereld is, en ik kan er niks aan doen behalve zorgen dat hij/zij weet dat ik van hem/haar houd, maar dat gaat in elk geval voor een tijd niet genoeg zijn.")

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:55

Voor meisjes die dansen is er keuze te over. Voor jongens is dat denk ik eerder zoeken naar een speld in een hooiberg. Dat is bij paardrijden toch ook zo? Alles lijkt wel afgestemd op meisjes/vrouwen, zeker qua kledij, terwijl er toch ook ruim voldoende jongen/mannen in de paardensport actief zijn.

Mijn wielertenue is echter een 176 jongensmaat. Past me prima en was alsnog ruim €100 goedkoper dan hetzelfde tenue in de kleinste vrouwenmaat :Y)
Klein zijn heeft soms nog zijn voordelen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:12

Blijkbaar heet een van mijn buurmeisjes "Viiieeee(oleeeheeet)!"

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:21

Magrathea schreef:
idinn schreef:

Als een vriendin van moeder van een trans meisje: natuurlijk, maar er is heeeeel veeeel waar ze mee moet dealen (als in: emoties van haar kind).
Een meisje dat een jongetje wordt / jongensachtige dingen doet is cool, een jongen die een meisje wordt / meisjeachtige dingen doet is homo en nog meer nare dingen.

Natuurlijk accepteert ze haar kind 100% zoals ie is maar ze denkt wel eens "als ze gewoon in een meisjeslichaam was geboren had ze al deze problemen niet gehad"
(Hetzelfde sentiment hoor ik wel eens bij ouders van homo's bijvoorbeeld. "oliebol, nu moet mijn kind gaan dealen met alle haat die er helaas in deze wereld is, en ik kan er niks aan doen behalve zorgen dat hij/zij weet dat ik van hem/haar houd, maar dat gaat in elk geval voor een tijd niet genoeg zijn.")

Meisjes die zich als jongens gedragen worden ook niet altijd geaccepteerd. Er was een meisje op mijn middelbare school dat er jongensachtig uit zag en er waren bijvoorbeeld opmerkingen in de kleedkamer als "ik wil mij niet omkleden waar een jongen bij is".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:37

Of opmerking dat ze waarschijnlijk lesbisch is of platweg "dat is een pot".
Al vind ik dat even erg als ouders die hun kind zowat verplichten om genderneutraal op te groeien.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

Ja, natuurlijk heeft een jongensachtig meisje soms ook problemen. Meiden onderling kunnen ook heel onaardig zijn als je afwijkt. Genderneutraal vind ik ook raar, maar ik zou er wel voor willen waken dat kind iets niet mag omdat het een jongen of meisje is.

En natuurlijk mag een jongen van mij dansen. Maar helaas genoeg volwassenen die dan weer het plezier van zo'n kind proberen te bederven. -O- Ik zou het mijn kind zo makkelijk mogelijk op dat gebied willen maken, dus daarom denk ik dat een meisje meer mogelijkheden heeft.
Laatst bijgewerkt door KarenQ op 09-06-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:53

Ik heb vandaag echt kneiterhard gegild toen mijn buurkrijsje weer eens begon.

Het werkte, was opeens doodstil aan de andere kant :=.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:55

_San87_ schreef:

_/-\o_ Kanjert!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:59

KarenQ schreef:
_San87_ schreef:

_/-\o_ Kanjert!

Ik ben benieuwd of het morgen stiller is :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:04

San, geef toe dat je je daar heel goed om gevoeld hebt }> Been there done that en God wat voelde dat heerlijk, die plotse stilte.

Hier waren ze onlangs volgens mij met dingen aan het gooien, in ieder geval keiharde knallen. Ik ben toen met beide voeten tegelijk onze houten trap trede per trede afgesprongen. Die zit tussen 2 muren en eronder is niks, dus ideale klankkast. Sindsdien lijken ze me plots te mijden als de pest. Maar helaas blijven een aantal hardnekkige leefgeluiden wel aanwezig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:09

Varekaj schreef:
San, geef toe dat je je daar heel goed om gevoeld hebt }> Been there done that en God wat voelde dat heerlijk, die plotse stilte.

Hier waren ze onlangs volgens mij met dingen aan het gooien, in ieder geval keiharde knallen. Ik ben toen met beide voeten tegelijk onze houten trap trede per trede afgesprongen. Die zit tussen 2 muren en eronder is niks, dus ideale klankkast. Sindsdien lijken ze me plots te mijden als de pest. Maar helaas blijven een aantal hardnekkige leefgeluiden wel aanwezig.

Ja, ik vond het heerlijk! En het resultaat al helemaal.

Het is zo jammer dat rekening houden met andere mensen zo moeilijk is... Dat zij in de herrie zitten prima vinden, betekent niet dat de rest van de wereld dat ook vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:29

Nja ik vrees dat de jongste gewoon een rampzalig slechte slaper is of er zijn toch problemen wat bedtijd betreft. Zo eentje die constant mama roept om drinken, een kus, eender wat om maar niet te hoeven slapen. Kan prima, zou niet de eerste kleuter zijn die daarmee te kampen heeft. Het is gewoon jammer dat wij het in huis allemaal ook horen.
Mijn vriend vraagt zich nu oprecht af of zij ons dan ook zo goed kunnen horen, dat we zonder het te weten misschien ook zoveel lawaai maken.
De gilmomenten van moeders overdag zijn wel een stuk minder heb ik de indruk.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:36

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:45

Ik vind het een wonderlijk moment inderdaad.. Zo lang duurt zo'n gesprek ook weer niet

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:48

Samen borstvoeding moeten ze vooral zelf weten.

Maar tijdens een notaris afspraak vind ik ook wel heullll erg ver gaan.
Te ver.

Ik heb niets tegen borstvoeding, en als het echt niet anders kan zelfs niet per se tegen in de openbare ruimte.

Maar daar waar je iets privacy kunt pakken heeft dat wel sterk mijn voorkeur.
In een restaurant aan de tafel naast me vind ik bijvoorbeeld ook gewoon echt niet prettig.

En tijdens 1 gesprek met de notaris 2 keer móéten borstvoeden gaat er bij mij gewoon niet in.
Dat kan prima anders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:48

Bambi1995 schreef:
https://www.volkskrant.nl/mensen/melk-v ... ~b512f42b/

Anders leg je je kind even aan de borst tijdens een afspraak bij de notaris 8)7 Moeder brigade op facebook er natuurlijk tegen in gaan want ja jullie hebben zelf zeker geen kinderen.

:= lekker demonstratief.
Zal wel relaxt zijn, dat je maar de helft van de keren hoeft te geven, haha. En interessant dat het kan :oo
Al is het niet heel gek, je kunt ook een merrie in moeder-modus zetten met hormonen, voor een pleegveulentje :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:50

Magrathea schreef:
Bambi1995 schreef:

Anders leg je je kind even aan de borst tijdens een afspraak bij de notaris 8)7 Moeder brigade op facebook er natuurlijk tegen in gaan want ja jullie hebben zelf zeker geen kinderen.

:= lekker demonstratief.
Zal wel relaxt zijn, dat je maar de helft van de keren hoeft te geven, haha. En interessant dat het kan :oo

Dat het kan wil ik wel geloven.

Mijn hondje geeft ook gewoon echt melk tijdens schijnzwangerschappen (die ze regelmatig heeft, is vrij normaal bij ongecastreerde teven)
Als je bij haar pups aan zou leggen, denk ik zelfs dat ze na een paar dagen voldoende zou produceren ook nog.

Mens is ook gewoon een zoogdier natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:55

Bij honden had het vroeger ook echt een functie (als in, bij wolven). In de roedel gaat de alfateef soms jagen, dan kunnen de lagere teven babysitten op de welpjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:56

Bambi1995 schreef:

Maar ik vraag me ook of waarom zou je al die medicijnen troep gaan slikken voor zoiets? :? Net alsof je geen volwaardige moeder kan zijn zonder borstvoeding te geven.