Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:21

janna schreef:
Haha nou inderdaad.. Zeker hetzelfde met ondergoed dan.... brrr

Ik heb een keer een verhaal gelezen van een studente die zo haar geld verdiende. Ze had in haar advertenties 3 nieuwe slips staan waar de mensen uit konden kiezen. Wanneer ze het geld (25 euro) over hadden gemaakt, droeg zij 24 uur lang de slip en stuurde het daarna in een discrete envelop naar de heren toe. Zij vertelde dat ze zo haar studie kon betalen.....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:00

Ik heb ook wel afgetrapte schoenen verkocht via marktplaats, aan iemand onder het pseudoniem Joyce (die eerst beweerde met een schoolproject bezig te zijn en later toegaf een man met een fetish te zijn, boeit mij verder niks, zal mij verder aan mn derierre oxideren wat ie met die schoenen uitvreet) helaas heb ik de contactgegevens niet meer, want ik heb zat sneakers en gympen die ik met liefde even door de stront rol om ze daarna op te sturen :=

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:12

Vorige week wat verkocht via mp en de koper was erg huiverig want ze was net eerder die maand opgelicht.

Kreeg echt berichten in de trend van"je verstuurd het toch wel hé?"
Ik hoop dat je niet mij oplicht want dit is een cadeau voor iemand etc etc.

Dus ik heel netjes van alle stappen foto's maken en berichten sturen (inpakken product,doos met adres laten zien, foto van verzending etc)

En toen was het stil.

Niet eens een berichtje van "ik heb het ontvangen" geen bedankje, niks.

Pff doe je eens extra moeite voor iemand :evaw:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:38

En het pakket is wel al aangekomen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:47

Ja,tt geeft aan dat het afgelopen week al bezorgd was.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:52

petra8 schreef:
janna schreef:
Haha nou inderdaad.. Zeker hetzelfde met ondergoed dan.... brrr

Ik heb een keer een verhaal gelezen van een studente die zo haar geld verdiende. Ze had in haar advertenties 3 nieuwe slips staan waar de mensen uit konden kiezen. Wanneer ze het geld (25 euro) over hadden gemaakt, droeg zij 24 uur lang de slip en stuurde het daarna in een discrete envelop naar de heren toe. Zij vertelde dat ze zo haar studie kon betalen.....

En niet alleen ondergoed....

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:53

upendo schreef:
.

Als dat het geval is verstuur ik het gewoon netjes. :)

Het is alleen niet mijn probleem dat hij te laat begonnen is met zoeken naar een product waardoor het voor hem te laat binnen is.

Dus je gaat alsnog versturen? Dat is wel een beetje kinderachtig. Waarom niet gewoon het geld terugstorten?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:06

Nabster schreef:
upendo schreef:
.

Het is alleen niet mijn probleem dat hij te laat begonnen is met zoeken naar een product waardoor het voor hem te laat binnen is.

Dus je gaat alsnog versturen? Dat is wel een beetje kinderachtig. Waarom niet gewoon het geld terugstorten?

In een later bericht stond dat het waarschijnlijk een oplichterstruc is, dat de betaling opeens spontaan door de bank is teruggedraaid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:47

Kan iemand me uitleggen wat de truc dan is? Ze zeggen dat de bank het heeft teruggestort?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:51

Suzanne F. schreef:
Kan iemand me uitleggen wat de truc dan is? Ze zeggen dat de bank het heeft teruggestort?

Ik denk dat als iemand zegt: ik heb het geld overgemaakt ( maar dat is dan niet waar, of stuurt een neppe bewerkte printscreen) en dan hoopt diegene dat de ander het product alvast opstuurt...
en diegene die het dan opstuurt krijgt dan nooit het geld

Anoniem

Ze sturen een valse printscreen, proberen spoed achter het verzenden te zetten zodat jij verzend voor het geld op jou rekening staat. Trap je daar niet in komen zij met de smoes dat het geld door de bank is terug gehaald.

Oehlala

Denk dat ze hopen dat jij het al verstuurd hebt voor je de betaling hebt ontvangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:16

Oh zo. Nee ik doe nooit met printscreens. Altijd eerst kijken of het op mijn rekening staat. Enige keer dat ik verzend voordat ik mijn geld heb is met Gelijk oversteken van Marktplaats.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:24

quote="cobiie"
Nabster schreef:
upendo schreef:
.

In een later bericht stond dat het waarschijnlijk een oplichterstruc is, dat de betaling opeens spontaan door de bank is teruggedraaid./quote

(ik haal er even een quote af)
Dan nog is het vrij onaardig, mocht het geld wel degelijk gestort zijn, het artikel alsnog op te sturen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:44

DeniseES schreef:
(ik haal er even een quote af)
Dan nog is het vrij onaardig, mocht het geld wel degelijk gestort zijn, het artikel alsnog op te sturen.

Waarom onaardig, wie gaat er nou vanuit dat een artikel meteen verstuurd wordt zonder dat de betaling binnen is en als dat dus niet zo blijkt te zijn dan geld terug eisen, omdat het niet meteen verstuurd is.
Zo werkt het gewoonweg niet.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:23

Ben opgelicht via brievenbuspost./
En nu snel geblokkeerd zodat ik niets meer kan, m’n hele conversatie berichten is ook weg.
Treurig kind...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:28

Hoezo Denise? Ik ben geen winkel. Ik heb niks aan het spul en verkocht is verkocht. Ik heb meer aan het geld. :) Heb het ook aan marktplaats gevraagd, antwoord was dat er in principe een no return policy geldt tenzij anders afgesproken. Dus verkocht = verkocht en als het het artikel is wat je verkocht hebt hoef je het geld niet terug te storten.

Het geld is inderdaad nooit meer gestort, dus het was een creatieve photoshopper. Goed opletten dat het geld dus echt op je rekening staat voor je verstuurt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:35

Muze schreef:
Ben opgelicht via brievenbuspost./
En nu snel geblokkeerd zodat ik niets meer kan, m’n hele conversatie berichten is ook weg.
Treurig kind...

Wat sneu. Veel geld of niet? Wat was het?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:01

Zo triest als mensen je oplichten -O-

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:27

marinke182 schreef:
Hoi,
Mag ik even jullie topic binnenvallen en om advies vragen :o ? Ik lees al een hele tijd mee, maar heb nog nooit wat geplaatst.

Ik ben op het moment zelf per ongeluk een 'oplichter' :( . Ik heb vorige week wandelschoenen te koop aangeboden en verkocht. De schoenen waren weinig gedragen en zagen er nog goed uit. Nu krijg ik een berichtje van de koper dat de zool versleten is en er zelfs een gaatje in zit. Ik heb de zool inderdaad niet goed bekeken, omdat ik ervan uit ging dat de schoenen gewoon nog mooi waren _-:( . Ik had ze namelijk maar een paar keer gedragen.

Hoe vinden jullie dat ik dit moet oplossen?

We hebben het uiteindelijk netjes kunnen afhandelen. Ik heb uiteraard mijn excuses aangeboden en gevraagd wat zij graag zou willen. Ze wilde de helft van het aankoopbedrag, omdat de schoenen voor droog weer nog prima zijn. Ik voelde me er slecht bij, dus ik heb uiteindelijk het gehele bedrag teruggestort. Was niet nodig, maar daar voelde ik me uiteindelijk beter bij. Toch wel leuk om te merken dat als je zelf beleefd blijft, dat de toon van andere partij ook positief verandert :) . Voortaan zorg ik ervoor dat ik alles heb gecheckt voor ik het te koop aanbied!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:47

Pfffff ik heb ook weer wat.
Aankomende woensdag wordt mijn nieuwe bank bezorgd ( *\o/* ) dus moet ik van mijn oude bank af. Dat is een 4 jaar oude bank van de IKEA, die ik gekocht heb als showroommodel. Hij zit nog prima, maar hij is gewoon wat minder mooi. Maar goed, slaapbank, dus ik denk "ik zet hem erop als gratis af te halen". Zo gezegd, zo gedaan.
Ik had keurige foto's gemaakt, en er ook netjes bijgezet wat de gebreken van het ding zijn. En duidelijk in de advertentie gezet dat hij dit weekend opgehaald kan worden.

https://link.marktplaats.nl/m1565453632

Al vrij snel kreeg ik een berichtje van Mevrouw X. Of ik de bank wilde reserveren. Ze had nog geen vervoer, maar ze is moeder met een appartementje met 1 kamer. Dus ze wilde deze graag hebben, maar nieuw kan ze hem niet betalen.

Alles wat ze stuurde bestond uit zo veel mogelijk berichtjes; veel korte zinnen van een paar woorden en na iedere zin op enter drukken, dus mijn e-mail overspoelde nogal. Ik heb het hieronder samengevat en ietsjes anders verwoord (ivm het niet openbaar maken van privé communicatie)

Ik: "ik reserveer hem pas als ik zeker weet dat iemand hem kan komen halen. Tot nu toe ben je de eerste die reageert, maar als iemand anders wel vervoer heeft dan reserveer ik hem voor die persoon"
Zij: "Ik hoop dat ik wel vooraan blijf staan. Ik heb in veel facebookgroepen gevraagd of iemand me kan helpen, en ook aan kennissen gevraagd. Hoe klein kan de bank eigenlijk uit elkaar gehaald worden"
Ik: "de bank kan in [aantal] stukken uit elkaar. Er zijn ondertussen wel meer mensen met interesse, ik hou je op de hoogte"
Zij: "Ik heb vervoer! Wanneer kan ik hem ophalen?!"
Ik: "Wat fijn voor je. Zondag middag, is dat een optie?"
Zij: "nou nee, ik moet een busje huren, dus ik kom liever donderdag of vrijdag."
Ik (ondertussen een beetje geïrriteerd dat al haar problemen mijn probleem gemaakt worden): "vrijdag kan het wel aan het eind van de middag, maar zondag komt me véél beter uit"
Zij: "Ik ben afhankelijk van anderen die voor mij moeten rijden. Dus ik moet kijken wanneer zij kunnen. "
Ik: "Prima, dan doen we vrijdag einde van de middag. Mijn adres is [adres]. Zullen we om 17.00 afspreken?"
Zij: "Oh nee, het blijkt nu alleen te kunnen als we om half 3 bij jou kunnen zijn. Ik hoop dat kan, als dat echt niet gaat dan houd het voor mij op ik heb alles uit de kast getrokken en ik ben afhankelijk van de mensen die kunnen rijden. Als het half 3 kan dan heb je m wel voor het weekend weg en dat zou mij echt ontzettend blij maken. En dan ben je hem wel voor het weekend kwijt!"
Ik: "Nee, half 3 kan echt niet. Ik heb bezoek die dag en die wil ik niet van de bank af moeten sturen. 17.00, eerder niet."
Zij: "Dan houdt het op. Ik kan de bus niet langer houden dan tot 17.00 en dus gaat het over. Als je de bank niet echt nu al kwijt wilt moet je hem misschien niet op marktplaats zetten. Ik kan dit niet zo goed begrijpen maar blijkbaar zijn er super veel andere geïnteresseerden dus het zal voor jou misschien niks uitmaken. Ik vind het jammer maar ik kan niet toveren."

-O- -O- -O-

Ik had het helemaal gehad op dat moment dus ik heb dit nog terug gestuurd:
"Helaas, dan ga ik contact opnemen met de volgende.

Ik wil de bank wel kwijt, maar er stond ook in de advertentie dat hij op te halen was in het weekend. Ik wil flexibel voor je zijn omdat ik je het gun, dus mocht je hem op vrijdag al ophalen. Ik kan moeilijk mijn bezoek vragen om op te staan omdat jij anders geen vervoer hebt.

Ik wens je veel succes met het zoeken naar een bank. Fijne dag nog :)"

En toen heb ik haar geblokkeerd. Waarom is het in hemelsnaam mijn probleem dat zij geen bank kan betalen, dat ze geen vervoer heeft, dat ze de bus maar even kan huren? Ik wilde dat ding helemaal niet perse voor het weekend kwijt, ik heb tot woensdag geen andere bank, dus ik heb liever dat hij tot zondag blijft staan...

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:03

Ik snap dat ook niet hoor... Je mag gratis een bank op halen, met de enige voorwaarde dat het op zaterdag of zondag moet zijn. Tuurlijk kan je vragen of vrijdag ook een optie is, maar nee = nee. Ik zou dat niet eens durven :x

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:19

Vjesta, dat je nog zolang in gesprek met haar bent geweest voor die bank. Als er meer interesse ervoor was, was ik echt al eerder overgegaan naar de volgende.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:36

cobiie schreef:
Vjesta, dat je nog zolang in gesprek met haar bent geweest voor die bank. Als er meer interesse ervoor was, was ik echt al eerder overgegaan naar de volgende.

Er is meer interesse voor, maar goed, ze wilde het zo graag, dan gun ik het haar ook wel. Ik werd het alleen op een gegeven moment nogal zat dat al haar problemen mijn probleem werden gemaakt, en dat ieder berichtje van haar zoals het hier staat, er in realiteit 10 waren. Mij hele mailbox zat vol.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:10

Ik vind dat je het prima hebt afgehandeld en beter dan gewoon negeren en door naar de volgende. :)