Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aight schreef:Dat is geen plezierjacht. Dat i de 1% waar ik niet tegen ben. Wildbeheer om een bepaald evenwicht te behouden, daar is i.m.o. niks mis mee en is soms zelfs hard nodig. Laat dat alleen over aan boswachters en andere professionele wildbeheerders, niet aan jagersclubjes die puur voor hun lol jagen met veel te veel tegelijk, met honden etc. Laat die maar gaan paintballen of kleiduiven schieten om hun primitieve jachtinstincten uit te leven.pmarena schreef:Ik kan me best voorstellen dat boeren gaan jagen als er erg veel schade ontstaat door een overschot aan dieren. Of in een wildpark met gebrek aan natuurlijk vijanden ofzo.
Maar als ik zie dat ze hier achter op jacht zijn naar fazanten of konijnen ofzo, waar we totaal geen last van hebben / die we amper zien, en die diertjes op gaan jagen met honden en het met teveel mannen en honden tegen 1 diertje is dat het al moeilijk zat heeft om te overleven.... dat vind ik echt ontzettend sneu. Laat die dieren toch met rust
Totaal andere discussie: maar ook in NL moet bosbeheer een populatie in stand houden door jacht. Nederland kent niet zoveel natuurlijke vijanden. En dichtbevolkt, klein gebied vergroot de kans op zieke populaties. Maar daar zou je je op kunnen inlezen evt.
Aight schreef:pmarena schreef:Ik kan me best voorstellen dat boeren gaan jagen als er erg veel schade ontstaat door een overschot aan dieren. Of in een wildpark met gebrek aan natuurlijk vijanden ofzo.
Maar als ik zie dat ze hier achter op jacht zijn naar fazanten of konijnen ofzo, waar we totaal geen last van hebben / die we amper zien, en die diertjes op gaan jagen met honden en het met teveel mannen en honden tegen 1 diertje is dat het al moeilijk zat heeft om te overleven.... dat vind ik echt ontzettend sneu. Laat die dieren toch met rust
Totaal andere discussie: maar ook in NL moet bosbeheer een populatie in stand houden door jacht. Nederland kent niet zoveel natuurlijke vijanden. En dichtbevolkt, klein gebied vergroot de kans op zieke populaties. Maar daar zou je je op kunnen inlezen evt.
pmarena schreef:Wij zitten tussen de akkers, niet bij het bos
Janine1990 schreef:Giolli schreef:Daan Schuurmans is ook YUM en volgens mijn moeder ben ik de enige op de hele wereld. Op zijn vrouw waarschijnlijk na.
Edit: ieuw bah die Murphy is eng.
Alleen als Tommy Shelby, vooral ook de goede badboy die hij is... Damn...