Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kymalin schreef:Kan het niet zo zijn dat de kaart de basis was voor de landmeter waarmee hij aan de slag is gegaan om paaltjes te slaan?
Dan is het namelijk niet zo raar dat de kaart naar jullie is gestuurd terwijl hij nog aan het meten was. Immers, de grenzen (op 1 na dan) waren al bekend en zo'n landmeter gaat dan op basis van de coördinaten paaltjes slaan en vervolgens de daadwerkelijke vierkante meters opmeten.
Tieneke schreef:Foxy80: Buren van mijn moeder hebben een "landmeter" laten komen om haar te intimideren, ook een dispuut over de grens etc. Maar die persoon was toevallig een bekende van mij, had nooit enig diploma gehaald en was dus ook niet bevoegd om dat werk te doen.
Edit: de apparatuur had hij wel, van zijn moeder geleend die op haar beurt wèl landmeter is.
foxy80 schreef:Hier moet toch op zijn minste een filmscenario uit komen, toch?
Moonfight schreef:MarjanB schreef:Was het wel een officiële landmeter?in jullie geval zou ik van niks meer staan te kijken..
Maar goed als het zo uit komt dan is het wel positief voor jullie?
Um nouja we krijgen dan wel grond terug, maar minder. Maar aan de andere kant hebben beide wel de helft van originele perceel en dat is wat we ook gekocht hebben. Dus het is wel eerlijk. Maar het zou wel betekenen dat zowel de buren als het kadaster er een goede zooi van gemaakt zouden hebben in 1994. Van de buren wisten we dat al natuurlijk.![]()
Maargoed, dit zijn dus berekeningen gebaseerd op een grens die nooit is gemeten in het veld. Dus ik kan mij bedenken dat deze berekeningen nog niet correct zijn.