Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:23

Ohh dat is echt gierig ja.. zelf je eigen koffie mee moeten nemen :=

Ik heb ook altijd koffie in huis en voor mijn moeder cappuccino. En mijn vriend en ik drinken zelf nooit koffie.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:24

Mijn moeder neemt altijd een zak koffiepads mee :o , dat is echt niet gierig het is erin geslopen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:30

Ik heb ook nog een verhaal. Heb al een tijd een stip op dit topic maar dit verhaal schoot me ineens te boven.

Mijn vader en zijn vriendin gingen naar de snackbar om friet en snacks te halen voor ons (6 man totaal, we aten altijd samen 1 x in de week). Ze komen terug, en vriendin is helemaal geagiteerd. Wat was er gebeurd? De bestelling was (ik zeg maar even wat) 15,60. Bij het afrekenen zei vriendin "joh, maak er maar 15,00 van". Snackbar mevrouw weigerde dit, en vriendin vond dat echt niet kunnen, want "geven en nemen he! Het was toch een grote bestelling?" en vond dat ze volledig in haar recht stond om naar beneden af te ronden 8)7

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:35

cataplana schreef:
Ik heb ook nog een verhaal. Heb al een tijd een stip op dit topic maar dit verhaal schoot me ineens te boven.

Mijn vader en zijn vriendin gingen naar de snackbar om friet en snacks te halen voor ons (6 man totaal, we aten altijd samen 1 x in de week). Ze komen terug, en vriendin is helemaal geagiteerd. Wat was er gebeurd? De bestelling was (ik zeg maar even wat) 15,60. Bij het afrekenen zei vriendin "joh, maak er maar 15,00 van". Snackbar mevrouw weigerde dit, en vriendin vond dat echt niet kunnen, want "geven en nemen he! Het was toch een grote bestelling?" en vond dat ze volledig in haar recht stond om naar beneden af te ronden 8)7

Oh wow. Werkte het maar zo _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:36

Das niet gierig, das gewoon wereldvreemd...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:44

Wow Haha, ik heb wel eens bij een grote bestelling gevraagd of ik misschien een bakje mayonaise erbij mocht hebben? Die kreeg ik er gratis bij :D

Als ze nee had gezegd was het jammer geweest, maar vragen staat vrij toch :)

Om vervolgens als je nee krijgt te horen helemaal uit je humeur te zijn is wel raar :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:49

cataplana schreef:

Whahaha, die is niet gierig, die is gewoon gek :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:50

Ik zou echt zo geërgerd raken als ik die snackbar eigenaar was :=
Dat doe je toch niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:51

Whahaha zelf je prijs bepalen en dan verbaasd zijn? Wtf.. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:03

Ibbel schreef:
daantjuhhh schreef:
Als je de leuning niet vast hebt met traplopen Kun je een gele kaart krijgen.

Daar zou ik echt zó rebels van worden hè. Ik zou echt nóóit die leuning vastpakken, gele kaart of niet. Ben echt benieuwd wat ze zouden doen.

Je proberen te ontslaan omdat je onveilig gedrag vertoont? En dan voor de kantonrechter vertellen: ja, ze hield de trapleuning niet vast? Zo'n rechter moet daar toch in blijven van het lachen?

Je bent als werkgever verplicht om je medewerkers te informeren over veiligheid én je bent ook verplicht om te zorgen dat ze veiligheidsregels naleven. Ik zie echt niet in wat daar raar aan is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:23

Ik vind geen koffie/thee in huis hebben voor bezoek al behoorlijk gierig. Wij drinken thuis geen koffie, maar hebben een Nespresso apparaat staan voor als er bezoek komt, cupjes blijven lang goed en bezoek vind deze koffie lekker. Cupjes zijn per stuk wel duur, maar aangezien we weinig gebruiken zijn dat ook de kosten niet. Oploskoffie vinden de meeste koffiedrinkers die ik ken niet te drinken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:26

Eef_Bam schreef:
Ik vind geen koffie/thee in huis hebben voor bezoek al behoorlijk gierig. Wij drinken thuis geen koffie, maar hebben een Nespresso apparaat staan voor als er bezoek komt, cupjes blijven lang goed en bezoek vind deze koffie lekker. Cupjes zijn per stuk wel duur, maar aangezien we weinig gebruiken zijn dat ook de kosten niet. Oploskoffie vinden de meeste koffiedrinkers die ik ken niet te drinken.

Waarom moet ik veel geld uitgeven aan een koffie apparaat als ik zelf geen koffie drink?

Als ik op mezelf ga staat er een waterkoker. Als mensen dan koffie willen krijgen ze oplos en anders niet.

Ik ga geen dure machine aanschaffen als ik het zelf niet gebruik hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:28

Maar jij hebt dus wel koffie in huis ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:29

Dan kan je inderdaad beter zo'n losse filter kopen die je op een kopje zet en je er water overheen giet :j Dat heb ik in ieder geval, drink nauwelijks koffie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:29

Ik heb een senseo staan voor bezoek, incl de pads die mijn moeder me aangeraden heeft. Suiker heb ik wel in huis, melk niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:31

Relaxed schreef:
Maar jij hebt dus wel koffie in huis ;)

Als ik er aan denk om het te halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:37

Vjestagirl schreef:
Ik heb een senseo staan voor bezoek, incl de pads die mijn moeder me aangeraden heeft. Suiker heb ik wel in huis, melk niet.

Ik heb zo'n bus melkpoeder, die gaat lang mee :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:39

Waarom is dat gierig? Drink dan in je eigen huis koffie als je weet dat de persoon waarbij je op bezoek gaat geen koffie heeft. :') Dit komt nu echt over als een klein kind dat gaat janken om dat het geen cola krijgt, sorry maar ik vind het echt een beetje belachelijk om zoiets te verwachten. Je drinkt wat er in huis is en als je daar niet tevreden mee bent drink je gewoon niks. (En ja ik ga wel eens speciaal voor mijn vrienden de drank halen die zij graag drinken, daar niet van, maar een heel apparaat..)

Vraag me ook af hoeveel bezoek jullie dan hebben dat je er speciaal een koffie apparaat voor zou kopen terwijl je het zelf niet drinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:45

Nou ik heb best een aantal koffiedrinkers in mijn vrienden en familie kring, ga ik echt niet zeggen dat ze het thuis maar moeten drinken :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:48

Ehm eerlijk gezegd maar weinig bezoek :+
Maarja koffie is zo ingeburgerd dat ik dat raar vind als je dat niet kunt aanbieden net als ( een aantal soorten) thee.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:49

Ik zorg dat ik twee soorten oploskoffie in huis heb en daar blijft het bij. Ik heb een klein keukentje en beperkte opbergruimte dus ik vind het onzin om een koffiezetapparaat in mijn huis te halen terwijl ik dit zelf nooit drink. Mijn bezoek is altijd blij met de oploskoffie en anders bedanken ze vriendelijk en krijgen ze thee of iets fris!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:56

Ik drink zelf graag koffie maar al zou ik het niet drinken dan zou ik nog een apparaat aanschaffen voor de visite. Geen dure, gewoon een senseo tje ofzo.

Maar ik vind het fijn om visite het e.e.a aan te kunnen bieden. Ik heb ook graag veel soorten thee in huis. Ik vind dat gewoon leuk.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:57

je zou zelfs nog oploskoffie kunnen kopen mocht geen apparaat willen aanschaffen

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:58

Relaxed schreef:
Nou ik heb best een aantal koffiedrinkers in mijn vrienden en familie kring, ga ik echt niet zeggen dat ze het thuis maar moeten drinken :n

Het lijkt mij toch gewoon dat je een paar uur zonder koffie kan.. := Maar blijkbaar is dat voor sommige mensen dus anders..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:58

Wij hebben een bialetti en oploskoffie. Neemt weinig ruimte in beslag en is (schijnbaar) lekker. Ik drink het zelf niet maar vriend wel

De pot kostte 8 euro ongeveer en een pak filter koffie gaat lang mee.