Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:20

Abercrombie schreef:
Ik ben nu een keer de slechte verkoper geweest. Heb een nuna leaf stoel te koop gezet. Zijn erg geliefd en erg duur.

Hoes uitgewassen toen der tijd en opgeborgen op zolder.

Man komt hem vandaag halen. Ik was niet thuis. Haalt mijn man dat ding van zolder is "het weer" er waarschijnlijk in gekomen. Hij was verkleurd. Ik had gezegd dat ie schoon was.

Man boos. Ja sorry ik heb dat gewoon niet geweten. Niet gecheckt voordat ik het online gezet had. Had ook nooit gedacht dat die crème kleurige wipstoel zo zou verkleuren.

Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Je checkt het item toch voordat je het online zet. Is ie voor niks langs gekomen. Wie weet van hoe ver. Benzine is niet gratis en voor mij is bijvoorbeeld mijn tijd heel kostbaar.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:26

Dat zou ik ook niet zo tof vinden nee.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:48

Abercrombie schreef:
Ik ben nu een keer de slechte verkoper geweest. Heb een nuna leaf stoel te koop gezet. Zijn erg geliefd en erg duur.

Hoes uitgewassen toen der tijd en opgeborgen op zolder.

Man komt hem vandaag halen. Ik was niet thuis. Haalt mijn man dat ding van zolder is "het weer" er waarschijnlijk in gekomen. Hij was verkleurd. Ik had gezegd dat ie schoon was.

Man boos. Ja sorry ik heb dat gewoon niet geweten. Niet gecheckt voordat ik het online gezet had. Had ook nooit gedacht dat die crème kleurige wipstoel zo zou verkleuren.

Je maakt toch foto's voor je hem online zet? Dan zie je toch in wat voor staat hij is?
Wij hebben een online shop gehad met tweedehands babyproducten en Nuna Leafs stonden nooit langer dan 2 dagen, en in 2 dagen komt het weer er echt niet in.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:02

Ik word zo moe van mensen die spullen te koop zetten, in het begin reageren en daarna helemaal niks meer van zich laten horen.
Dit is trouwens via Facebook geweest maar via marktplaats ook al regelmatig gehad.

Bied je de afgesproken prijs vraag je om het rekeningnr en geen reactie meer. Paar dagen later is de advertentie verwijderd

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:07

Tuurlijk stond er een foto bij van toen de baby er nog in lag. Ze is nu bijna 3. Ding staat al 2 jaar op zolder. Nee ik heb niet gekeken want ik heb hem netjes opgeborgen. Nu is ie verkleurd. Wel zuur want ze brengen inderdaad goed geld op die dingen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:09

Die man had ook niet gevraagd om een recente foto. Ik wist niet beter of het ding was gewoon vlekkeloos. Ik baal net zo hard want voor die 85 euro hadden we weer een hoop leuke spullen voor de kleine kunnen kopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:29

"De man had ook niet gevraagd om een recente foto"...?!? Nee natuurlijk niet, die gaat er vanuit dat je gewoon goede spullen verkoopt en geen oude foto gebruikt doe de huidige staat niet weergeeft. Straks vind je het nog zijn eigen schuld dat jij hem voor niks laat langskomen :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:29

Ik had vandaag iets K*ts ik had gereageerd op een jas! Na al een jas te hebben ontvangen die niet volgens de foto was maar oke! Ik ging opzoek naar ander had er 1 gevonden fotos gevraagd recent en laten verzenden! Ik maakte het geld over alles ging goed tot ik naam kreeg wat niet over 1 kwam met wat me bank aangaf! Denk oh nee he! Ik nog whatsapp gestuurd van joh heb je het geld al! Werd geblokt marktplaats nog keer geprobeerd ook geen reactie! Dacht ga de naam is google en kwam op zijn facebook uit! Na wat woorden wisselingen en ontkenning van de jongen gezegt dat hij tot woensdag had om geld terug te storten anders wist ik hem wel te vinden! ( ik was behoooorlijk pistt off ) hij was bleef ontkennen en werd volgens mij bang dat zijn naam hd gevonden en storte het netjes terug en blokte me meteen :') ben heeel happy met geld terug igv maar baal er wel van en ben nog steeds woest waarom mensen oplichten! Verdien je geld lekker op een eerlijke manier.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:44

GamblersCup schreef:
"De man had ook niet gevraagd om een recente foto"...?!? Nee natuurlijk niet, die gaat er vanuit dat je gewoon goede spullen verkoopt en geen oude foto gebruikt doe de huidige staat niet weergeeft. Straks vind je het nog zijn eigen schuld dat jij hem voor niks laat langskomen :')

De huidige staat was in mijn beleving ook zoals op de getoonde foto ;)

En nee natuurlijk niet. Ik voelde mij evengoed een sukkel. Ik ga nooit meer effe snel iets op MP gooien zonder te checken. Met de aanname dat het in de staat is die ik denk dat het is :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:48

Heb het zelf ook gehad met een boek. Rij er voor naar die dame paar dorpen verderop. Ze trekt het boek uit de boekenkast en de kaft scheurt. Ja sh*t happens.

Nou is een boek geen Nuna maar mijn auto rijd ook niet op waterstof.

Hij kwam overigens niet van ver die man dus geen zorgen dat overleeft hij ook wel weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:49

Ah joh, dit gebeurt je 1 keer en nooit meer. Niet zo slim, maar geen drama.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:50

Kentaro schreef:
Maar ik neem aan dat je dan een berichtje gestuurd hebt en niet achteraf nadat verkoper jouw een bericht stuurt waar je blijft!?

Klopt
nou wel zelfde situatie via fb weggeef hoek alleen ben ik nu de verkoper
ze was me vergeten. Dat snap ik dan weer niet. Je kan gratis hardloopschoenen ophalen en dat vergeet je dan... Nouja ze krijgt deze week nog en anders pech gehad

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:38

Heeft iemand de link hoe ik een rekeningnummer kon controleren of die juist was? Sta op het punt iets te kopen en met dit topic toch wat oplettender geworden :P

Ziet er goed uit want in facebookgroepen is ze verschillende keren als betrouwbaar vermeld maar ik wil toch zo weinig mogelijk risico lopen haha!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:50

Laurievc schreef:
Heeft iemand de link hoe ik een rekeningnummer kon controleren of die juist was? Sta op het punt iets te kopen en met dit topic toch wat oplettender geworden :P

Ziet er goed uit want in facebookgroepen is ze verschillende keren als betrouwbaar vermeld maar ik wil toch zo weinig mogelijk risico lopen haha!

Helaas zegt dat niet veel ben gisteren ook opgelicht en dat nummer stond niet slecht bekend

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:51

Weet je nu al dat je gister bent opgelicht?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:52

Ja omdat na betaling ik werd geblokkeerd ik al dacht dit klopt niet! En hij naam opgaf die uiteindelijk niet overeen kwam met zijn bank naam gegevens! Na die naam op fb te hebben gevonden hem berichtje gestuurd dat die aan het oplichten is en hij tot vandaag de tijd had om terug te storten dat ik er niet van gediend ben en anders even langs zou komen om het geld te halen en ik alles van hem wist dmv zijn fb heeft hij gekozen voor terug te storten! Na uur te ontkennen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:57

LinsxDot schreef:
Ja omdat na betaling ik werd geblokkeerd ik al dacht dit klopt niet! En hij naam opgaf die uiteindelijk niet overeen kwam met zijn bank naam gegevens! Na die naam op fb te hebben gevonden hem berichtje gestuurd dat die aan het oplichten is en hij tot vandaag de tijd had om terug te storten dat ik er niet van gediend ben en anders even langs zou komen om het geld te halen en ik alles van hem wist dmv zijn fb <KNIP>

Wat een sukkelaar..... _O- _O- _O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:33

Donna89 schreef:
Ij heb helaas ook wel eens iets moeten uitstellen vanwege een ziek kind. En zou idd jammer zijn als daarom niet door kan gaan maarja. Kind gaat voor

Ik had het laatst ook, mijn zoon was ziek, gevraagd of het twee dagen later kon ophalen. Dat was geen probleem, uiteraard ook na twee dagen ben ik er netjes heen gegaan. Dus trek ze niet over één kam :P

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:22

LinsxDot schreef:
Ja omdat na betaling ik werd geblokkeerd ik al dacht dit klopt niet! En hij naam opgaf die uiteindelijk niet overeen kwam met zijn bank naam gegevens! Na die naam op fb te hebben gevonden hem berichtje gestuurd dat die aan het oplichten is en hij tot vandaag de tijd had om terug te storten dat ik er niet van gediend ben en anders even langs zou komen om het geld te halen en ik alles van hem wist dmv zijn fb heeft hij gekozen voor terug te storten! Na uur te ontkennen!

waar werd je geblokt dan?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:25

LinsxDot schreef:

Naja, het gebeurt ook wel eens dat ik bv een rekeningnummer van mij moeder opgeef. En die heeft ook een andere naam. Dus wilt imo ook niet altijd alles iets zeggen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:20

Ik heb de verkorte versie op geschreven! En de fotos bleken van andere advertenties te zijn heb uiteraard eerst goed uitgezocht waarom ik eblokt was op whatsapp na dat de betaling was voldaan! Voor ik iemand beschuldig van oplichting

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:38

ok...maar je kunt helemaal niet zien of iemand je geblokt heeft op whatsapp en zeker niet wanneer.
misschien dacht die jongen wel..wat een hysterisch wijf..ik stort wel terug...had ik ook gedaan als ik ineens zo een mailtje kreeg eerlijk gezegd en oplichters zijn meestal wel wat gewend en laten zich niet door een lelijke mail onder druk zetten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:13

Het is een jongen van rond de 16 en je kan zeker wel zien of iemand je blokt foto is weg en er komt maar 1 vinkje aan dus onzin wat je zegt! En vind je bericht ook echt betweterig je weet gauw genoeg of je word opgelicht geloof me! En zodra je hem belde werd je nummer ook geblokkeerd ook dat weet je zodra die meteen naar voicemail schakelt en als ik met andere tel belde ging die over!

Edit; heb hele goede ervaringen met marktplaats alleen bij deze wist ik na paar uur dat niet goed was ivm alle dingen die niet klopte! En mijn vriend had zelfde gevoel en die is normaal heel nuchter
En hij blokte mij meteen na betaling vreemd toch?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:01

Als je alle bovenstaande aanwijzingen bij een contact ziet, kan dit betekenen dat de contactpersoon je heeft geblokkeerd. Er zijn echter ook andere mogelijkheden. We hebben dit opzettelijk vaag gemaakt om je privacy te beschermen wanneer je iemand blokkeert. Hierdoor kunnen we je ook niet vertellen of je door iemand wordt geblokkeerd.

dit dus. ik ben er ook weleens van beschuldigd iemand geblokkeerd te hebben..onzin had alleen mijn telefoon uit staan.
ik zeg niet dat die jongen je niet wilde oplichten..was er niet bij dus dat weet ik niet. Maar ik vind wel dat je erg snel een conclusie trekt en een hele agressieve toon aanslaat gelijk....je zegt..ene tel werd geblokt..andere ging over maar kennelijk nam hij die ook niet op? Niet iedereen heeft dat ding 24/7 aan of mee...

begrijp me niet verkeerd..vind het best aannemelijk klinken dat hij van plan was je op te lichten maar je weet het niet zeker...je hebt immers gewoon je geld teruggekregen en hij heeft nieteens de kans gehad wat op te sturen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:04

Iemand een idee hoe lang het ongeveer duur om geld van BE naar NL over te schrijven? Geld is maandagochtend overgeschreven. :)