Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:26

sureido schreef:
Verschrikkelijk die nieuwe dienstregeling! Lijn 173 die door Soerendonk gaat gaat helemaal veranderen en daar hebben heel veel mensen hier in het dorp last van..

Toevallig Syntus?

Bij ons is t iig een grote ramp, connexxion wordt overgenomen door syntus omdat ze goedkoper zijn voor de gemeente. Niet gek als je een hele lijn gewoon wegvaagt. Ben echt dubbel boos over de nieuwe dienstregeling van NS en dan die stomme syntus.. :(

NS vind t een goed idee dat de ic Amersfoort Zwolle niet meer aansluit op de sprinter naar Dronten.. ik mag straks een halfuur wachten elke ochtend :'(

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:31

Had van de week een trein die bij het wegrijden bij een station geen grip op de rails had, voelde echt raar.

Vanavond werkte bus 12 niet mee. Uiteindelijk maar de 28 genomen en de hele weg moeten staan en mijn aansluiting op de trein gemist. De volgende trein was lekker vol, maar nog net een plaatsje in en tussenstukje kunnen vinden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:32

Willl65 schreef:
Maar vanuit Leiden naar Rotterdam is het toch nog oke? Op ns website zou dat geen probleem zijn ( leiden- Dordrecht )

Van 3 december tot 22 januari gaat de Willemsspoortunnel (bij station Blaak) compleet dicht en is er dus nauwelijks tot geen treinverkeer mogelijk -O- -O- Laat ik nou elke dag op station Blaak reizen... :x

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:36

Ik had vandaag toch iets raars in de bus. Er was een man, volgens mij wel aardig beschonken, rook behoorlijk naar alcohol en gedroeg zich ook zo.
Hij zat voor ons in de 4 zits en hij was de hele tijd onverstaanbaar aan het praten tegen iedereen. Niemand snapte hem dus negeerde hem een beetje. Later begon hij zijn hand de hele tijd uit te steken naar mensen om ze te aan te raken of iets. Hij heeft uit eindelijk 2 vrouwen kunnen aaien. En bijna iemands tas gepakt. De buschauffeur deed helemaal niets terwijl er best wel wat commotie was in de bus. Dan stop je toch even denk ik dan.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:37

daffieduck83 schreef:
Had van de week een trein die bij het wegrijden bij een station geen grip op de rails had, voelde echt raar.

Vanavond werkte bus 12 niet mee. Uiteindelijk maar de 28 genomen en de hele weg moeten staan en mijn aansluiting op de trein gemist. De volgende trein was lekker vol, maar nog net een plaatsje in en tussenstukje kunnen vinden.

Had ik ook last van! Wij hebben echt lang op de 12 staan wachten, en uiteindelijk ook maar de 28 genomen. We waren expres eerder weggegaan uit de les op op tijd onze treinen te kunnen halen en uiteindelijk heeft iedereen hem alsnog gemist hierdoor (waardoor ik dus in Leiden geen aansluitende bus meer had -O- )

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:38

Warboel schreef:
Willl65 schreef:
Maar vanuit Leiden naar Rotterdam is het toch nog oke? Op ns website zou dat geen probleem zijn ( leiden- Dordrecht )

Van 3 december tot 22 januari gaat de Willemsspoortunnel (bij station Blaak) compleet dicht en is er dus nauwelijks tot geen treinverkeer mogelijk -O- -O- Laat ik nou elke dag op station Blaak reizen... :x

Dat is echt balen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:53

Warboel schreef:
Willl65 schreef:

Ik ook... minstens 3x per week -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:26

Ja ik meestal wel gewoon 5x per week eigenlijk... Ik denk dat ik niet met de vervangende bus ga maar op Schiedam op de metro ga stappen. Dan kan ik tenminste in 1x naar Blaak, anders als ik op CS overstap moet je nog weer op Beurs overstappen, en doe je er zo een kwartier over terwijl het met de trein nog geen 5 minuten is :')
Al zag ik dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 10 december enkel nog 2 treinen ipv 4 op Schiedam stoppen |o |o Dat hoop ik dus echt niet, want dat zou nóg een extra overstap betekenen die 2 maanden.
Als dat zo is, moet ik zo reizen:
met de bus naar Leiden CS
Met de IC naar Delft
Met de Sprinter naar Schiedam
Met de metro naar Blaak

Zin in :') Anders is het gewoon bus - trein - metro, dat vind ik wel oké dan voor die 2 maandjes. Vooruit :Y)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:51

Esirene schreef:
sureido schreef:
Verschrikkelijk die nieuwe dienstregeling! Lijn 173 die door Soerendonk gaat gaat helemaal veranderen en daar hebben heel veel mensen hier in het dorp last van..

Toevallig Syntus?

Bij ons is t iig een grote ramp, connexxion wordt overgenomen door syntus omdat ze goedkoper zijn voor de gemeente. Niet gek als je een hele lijn gewoon wegvaagt. Ben echt dubbel boos over de nieuwe dienstregeling van NS en dan die stomme syntus.. :(

NS vind t een goed idee dat de ic Amersfoort Zwolle niet meer aansluit op de sprinter naar Dronten.. ik mag straks een halfuur wachten elke ochtend :'(

Het gaat bravo heten dus geen idee..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:35

Warboel schreef:
Ja ik meestal wel gewoon 5x per week eigenlijk... Ik denk dat ik niet met de vervangende bus ga maar op Schiedam op de metro ga stappen. Dan kan ik tenminste in 1x naar Blaak, anders als ik op CS overstap moet je nog weer op Beurs overstappen, en doe je er zo een kwartier over terwijl het met de trein nog geen 5 minuten is :')
Al zag ik dat er vanaf de nieuwe dienstregeling 10 december enkel nog 2 treinen ipv 4 op Schiedam stoppen |o |o Dat hoop ik dus echt niet, want dat zou nóg een extra overstap betekenen die 2 maanden.
Als dat zo is, moet ik zo reizen:
met de bus naar Leiden CS
Met de IC naar Delft
Met de Sprinter naar Schiedam
Met de metro naar Blaak

Zin in :') Anders is het gewoon bus - trein - metro, dat vind ik wel oké dan voor die 2 maandjes. Vooruit :Y)

Ik kan vanaf centraal ook wel de tram pakken als ik naar school ga, maar ik haat die tram, overvol. Daarom staat m'n fiets op Blaak, maar vanaf R'dam centraal is het te ver fietsen naar de uni. En als ik 's avonds terug wil van de studentenvereniging naar huis moet ik dus veel eerder weg om eerst naae centraal de tram te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:54

Gloa schreef:
Op dit moment staat er ongelovelijk veel materieel in de werkplaats vanwege defecten. Daarom hebben ze op sommige trajecten de dienstregeling uitgedund en treinen korter moeten maken.

Dat er zoveel treinen aan de kant staan komt door de storm van afgelopen zondag. De gladheid was echt absurd en ik heb nog nooit met zoveel angst op de bok gezeten.

Pffoeh, en dan voel je je natuurlijk ook heel verantwoordelijk voor 'je' trein :(:)

Hier jaren terug wel eens gehad dat een trein was doorgegleden bij een station door gladheid. Deel van de trein stond voorbij het station :')
Conducteur roepte de reden (gladheid) netjes door de intercom en wachte tot iedereen die vooraan zat en eruit moesten eruit waren.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:45

Gloa schreef:
Op dit moment staat er ongelovelijk veel materieel in de werkplaats vanwege defecten. Daarom hebben ze op sommige trajecten de dienstregeling uitgedund en treinen korter moeten maken.

Dat er zoveel treinen aan de kant staan komt door de storm van afgelopen zondag. De gladheid was echt absurd en ik heb nog nooit met zoveel angst op de bok gezeten.

Afgelopen zondag was inderdaad echt erg. Ik had een zeer ervaren machinist die de Zeeuwse lijn toch als zijn broekzak kent. En toch met 20 minuten vertraging in Vlissingen aankomen. Ik durfde ook alleen door de trein te lopen als hij op snelheid was en ik wist dat het wel weer even zou duren voor hij zou gaan remmen, alleen tussen Bergen op Zoom en Rilland-Bath en tussen Goes en Arnemuiden in dus :=

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:34

Joaltijd schreef:
Gloa schreef:

Pffoeh, en dan voel je je natuurlijk ook heel verantwoordelijk voor 'je' trein :(:)

Hier jaren terug wel eens gehad dat een trein was doorgegleden bij een station door gladheid. Deel van de trein stond voorbij het station :')
Conducteur roepte de reden (gladheid) netjes door de intercom en wachte tot iedereen die vooraan zat en eruit moesten eruit waren.

Percies dit is mij vorige week ook overkomen. Bij Oss west dacht ik, al moest ik er niet uit daar, eng was het wel.
Heel die trein haperde ook bij remmen en optrekken.
We stonden ook net niet vol op de spoorwegovergang...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:50

Esirene schreef:
sureido schreef:

Toevallig Syntus?

Ja ik heb hetzelfde in Leusden, heb altijd de 77 en die verdwijnt gewoon! :+
Normaal is het 17 min met de bus oid, moet nu nog 10 min extra lopen. :+

CupCakes_

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:56

Ik word echt niet blij van die nieuwe dienstregeling van NS & Conexxion..

Reis al 2uur met de bus voordat ik op school ben.. En nu gaat dat dan 3.5 heen en 3.5 uur terug worden. Want mijn bus sluit niet meer aan op mijn overstap :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:25

Ik had net ook weer zoiets :+ Er stond op alle borden dat mijn trein 5 minuten vertraging zou hebben, zelfs in de bus waar ze de precieze minuten weergeven. Dus ik nog even sigaretten halen voordat ik richting de trein ging, reed hij voor mijn neus weg. 1 minuut later dan de normale vertrektijd, en dus niet 5 := Snap natuurlijk dat ze vertraging zo veel mogelijk willen voorkomen dus dat ze wegrijden als het mogelijk is maar ik baalde wel even flink, want nu moet ik over Utrecht naar Rotterdam en dat kost me een half uur extra.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:47

Leusden word een drama qua busvervoer. Maar he! Er is nog een buurtbus!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:01

Marjoow schreef:
Leusden word een drama qua busvervoer. Maar he! Er is nog een buurtbus!

Hoe zit dat dan? En waar kan ik daar meer over vinden? :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:22

Ik ben volgens mij één van de weinige die blij is met de nieuwe regeling in Leusden. Mijn halte blijft gewoon en ik kan nu nog sneller in Amersfoort zijn! En vaker per uur.

Maar voor de meerderheid is het niks geloof ik...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:26

SimoneeM schreef:
Ik ben volgens mij één van de weinige die blij is met de nieuwe regeling in Leusden. Mijn halte blijft gewoon en ik kan nu nog sneller in Amersfoort zijn! En vaker per uur.

Ja ik woon daar zelf niet dus ik heb geen fiets daar oid. Super irritant, moet van de torenakkerweg dus nog 10 minuten lopen. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:27

Emmaa_ schreef:
Ik had net ook weer zoiets :+ Er stond op alle borden dat mijn trein 5 minuten vertraging zou hebben, zelfs in de bus waar ze de precieze minuten weergeven. Dus ik nog even sigaretten halen voordat ik richting de trein ging, reed hij voor mijn neus weg. 1 minuut later dan de normale vertrektijd, en dus niet 5 := Snap natuurlijk dat ze vertraging zo veel mogelijk willen voorkomen dus dat ze wegrijden als het mogelijk is maar ik baalde wel even flink, want nu moet ik over Utrecht naar Rotterdam en dat kost me een half uur extra.

Daar moet je ook niet van uit gaan. Er zijn punten waar word bepaald hoeveel vertraging een trein heeft en dat word doorgegeven. Maar als alles mee zit kan de machinist vaak nog wel 1 of 2 minuutjes van die vertraging afrijden tussen dat punt en het aankomststation.
Heb het zelf meegemaakt dat er ook een storing in dat systeem zat. Mijn trein is ooit eens met een hele kleine 3 minuten uit Hilversum weg gereden en het was verder heerlijk droog weer en de machinist kon lekker door rijden. Ik maakte me ook totaal geen zorgen over de overstap in Amersfoort. We komen binnen en op dat moment begint de trein naar Zwolle net te rijden. Het systeem gaf namelijk aan dat we 5 minuten later waren vertrokken dus zou die trein ook veel te laat gaan vertrekken. Sindsdien bel ik in zo'n geval toch maar wel voor de overstap.l

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:32

MarlindeRooz schreef:
SimoneeM schreef:

Ja ik woon daar zelf niet dus ik heb geen fiets daar oid. Super irritant, moet van de torenakkerweg dus nog 10 minuten lopen. :')

Ik ook niet, maar ben er vaak wel de helft vd week ofzo. Dus ook geen fiets nee. Dus ik snap idd dat dat echt heel irritant is. Ik nam wel eens 77 ipv 78 en dan ook lopen idd, vond ik ook niet zo prettig :')
Misschien gewoon zorgen dat je bij de halte wordt opgehaald O:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:52

Ik was vandaag helemaal in de war met alle treinen, dacht dat ik vertraging had, gelukkig niet. Ik als een kip zonder kop rondgerent. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:54

SimoneeM schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik ook niet, maar ben er vaak wel de helft vd week ofzo. Dus ook geen fiets nee. Dus ik snap idd dat dat echt heel irritant is. Ik nam wel eens 77 ipv 78 en dan ook lopen idd, vond ik ook niet zo prettig :')
Misschien gewoon zorgen dat je bij de halte wordt opgehaald O:)

Ja daar zit mijn vriend denk ik niet op te wachten met werkdagen van 09:00 - 19:00 en soms 45 reistijd. :') Heb in ieder geval een jas klaar liggen voor het geval het regent haha.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:22

Voor mij wordt het ook langer reizen met de nieuwe dienstregeling. Mijn overstap duurt nu langer.
Ergens snap ik niet dat ze er voor kiezen om het bij overstappers langer te laten duren.
Dat zijn meestal de mensen die al veel langer dan een ander onderweg zijn.
Het reizen begint mij wel mijn strot uit te komen. Vooral omdat het vaker mis is dan dat het lekker gaat.
Ik zit er hard over na te denken voortaan met de auto te gaan.