Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:54

Piekosjj schreef:
_Nynke schreef:
Haha ja ik bedoel per boek en ik heb 13 boeken nodig :+ En nog een aantal licenties en woordenboeken..
In totaal kost het me 1300 euro ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Tip; wacht af met welke boeken je écht nodig heb. Bijna alle boeken die op onze 'lijst' stonden hebben we eigenlijk niet gebruikt. oa een erg ingewikkeld biologie boek van 100-200 euro waar ik wel twee keer in heb gebladerd ;( Ik heb dit jaar dus ook maar 1 boek aangeschaft.

Deze tip hoor ik zo vaak... wat ik me dan weer afvraag is waarom die boeken op de lijst staan. :+

Ik, als geschiedenisstudent, heb tot nu toe echt al mijn boeken nodig gehad, en flink ook. Daarbij gelukkig ook redelijk goedkope boeken [geschiedschrijving verandert niet zo snel, dus oudere drukken zijn vaak ok en herdrukken zijn vaak niet veel duurder *\o/* ]. Heb tot nu toe per jaar zo'n €200 uitgegeven, alles nieuw! Daar was ik wel erg blij mee...

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:15

Waarom kan ik grote pillen niet slikken? Zoals capsules en ibuprofen vanaf 400 Mg, 200 mg heb ik al twee glazen water voor nodig. |( Ik krijg ze gewoon niet makkelijk door m'n keel.

Heeft iemand misschien een maniertje dat het wel lukt? (Deze pillen die ik nu moet, moet ik innemen met een melkproduct dus ik ben zo beroerd als een kat)

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:42

Ik denk dat dat puur psychisch is en dat is niet zomaar met een tip op te lossen. Kun je ze niet breken?
Met melk innemen is ook niet een bonus. Melk stroopt de keel. Ik adviseer dus sowieso om ff te kijken of je ze niet met water mag inslikken. Gooi die melk er dan maar achteraan ofzo :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:09

Met een lepel appelmoes of yoghurt gaat het doorslikken ook beter.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:40

Capsules mag je sws niet breken en ubriprofen ook niet. je kan aan de assistente of ha vragen of ze een ander middel heeft, bv een pil die je we kan breken of een poeder.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:57

Waarom kunnen we wel mensen naar de maan sturen,de wereld vervuilen,giga bommen maken maar.......de elendige vreselijke gore pijnlijke dazen niet uitroeien? -O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:58

Omdat dazen ook moeten leven

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:02

Waarom heb je steeds het gevoel dat de terugweg korter is / minder lang duurt dan de heenweg?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:07

Als hetgene waar je heengaat niet leuk is, dan kijk je de hele heenweg er tegen op.
Al het wel leuk is waar je heengaat, dan ben je de hele heenweg excited en duurt t ook alleenmaar langer.
Op de terugweg heb je van beide geen last dan.
Dit is mijn beredenering haha, maar er klopt vast helemaal niets van :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:18

Maar ik wil vaak ook snel terug naar huis als ik eenmaal onderweg ben :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:19

drawerlover schreef:

Waarom? Die krengen mogen van mij écht uitsterven..

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:25

Jolandaa schreef:
Capsules mag je sws niet breken en ubriprofen ook niet. je kan aan de assistente of ha vragen of ze een ander middel heeft, bv een pil die je we kan breken of een poeder.

Het zojuist gebeld en mag deze capsule absoluut niet breken. Zal het dus echt moeten proberen. Bende. Poging #2

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:25

Jolandaa schreef:

Het zojuist gebeld en mag deze capsule absoluut niet breken. Zal het dus echt moeten proberen. Bende. Poging #2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:26

_bokworst schreef:
drawerlover schreef:

Ik heb ook een hekel aan dazen, maar ach... Ze zullen hun nut wel hebben. Ik denk dat ze net zo nuttig als de mens zijn. Niet bepaald dus. :')

eline10 schreef:
Waarom heb je steeds het gevoel dat de terugweg korter is / minder lang duurt dan de heenweg?

Is dat zo? Bij mij duurt de terugweg juist vaak langer, omdat ik dan altijd heel sloom fiets. Of ik moet naar iets leuk zijn, dan lijkt het wel korter dan de heenweg. Ik denk dat dat is omdat je er dan naar uitkijkt. *beste redenering ooi*

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:29

PrizTwir schreef:
Jolandaa schreef:

Wat ik vaak doe, vooral als ze erg smerig zijn, is eerst een slok in de mond nemen en dan de pil in de mond. op die manier heb je niet een droge pil op de tong liggen, maar dobbert hij in het water.

Vaak is het psychisch, dus zorg dat je hem niet voelt dan krijg je hem wel weg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:32

_bokworst schreef:
drawerlover schreef:

Letterlijk 1 à 2 pagina's terug is dit al besproken

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:35

Magrathea schreef:
drawerlover schreef:

Letterlijk 1 à 2 pagina's terug is dit al besproken

Dat ging over wespen toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:43

Punt is hetzelfde toch? Elk dier is nuttig, ook al is het niet direct logisch...

Verder vind ik het typisch dat men van mening is dat wespen/muggen/dazen allemaal uit mogen sterven, enkel en alleen omdat mensen last van ze hebben... Ik denk dat er een hoop dieren zijn die last hebben van mensen die toch erg lief voor ons zijn :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:46

Dazen hebben geen nut net als muggen ze brengen enkel ziektes over.
Dazen hebben bloed nodig om zich voort te planten that's it.
Redelijk nutteloos dat gespuis :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:48

En het zijn rovers (als ik het goed heb), net als wespen, dus dezelfde reden.

En als ieder dier dat volgens de mens geen nut heeft mag uitsterven, mogen wij ook wel uitsterven...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:49

EskeGirl schreef:
En het zijn rovers (als ik het goed heb), net als wespen, dus dezelfde reden.

En als ieder dier dat volgens de mens geen nut heeft mag uitsterven, mogen wij ook wel uitsterven...

Haha precies, het is nou niet dat wij een belangrijke plek in de voedselketen zijn ofzo

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:52

Waarom wordt bladerdeeg nooit bruin bij mij? Ook niet met een eitje er over. Heb vanmorgen hapjes gemaakt (experimentje) en ze hebben 3 kwartier in de oven gezeten op 180 graden, maar bruin worden ho maar! En mocht de bovenkant wel eindelijk bruin worden, is de bodem te hard of zelfs verbrand. Grr...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:52

We staan zelfs een soort van boven de voedselketen. Maar dat betekend niet dat we belangrijk of van nut zijn :P. We behoren toevallig tot de zeer intelligente diersoorten, net zoals dolfijnen. Dolfijnen kunnen ook vooruit denken en hebben ook 'namen' voor andere dolfijnen.

Dan vraag ik me het volgende af: waarom denken zoveel mensen dat de mens geen diersoort is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:01

Teneerste is dat deels bijbels, tentweede omdat mensen zelfbewust zijn en denken etc vindt men de mens redelijk uniek (dat we alle neven en nichten hebben vermoord of ze zijn zelf uitgestorven is niet bij iedereen bekend). De dieren worden over het algemeen toch als minder beschouwd dus zijn mensen daar geen onderdeel van.

Mensen zijn gewoon inschaald als diersoort in de biologie..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:10

Leffroi schreef:
Waarom wordt bladerdeeg nooit bruin bij mij? Ook niet met een eitje er over. Heb vanmorgen hapjes gemaakt (experimentje) en ze hebben 3 kwartier in de oven gezeten op 180 graden, maar bruin worden ho maar! En mocht de bovenkant wel eindelijk bruin worden, is de bodem te hard of zelfs verbrand. Grr...

En ze smaken ook nergens naar, ze zijn zelfs niet gerezen. Grrr, en ik maar denken dat ik iets geniaals had bedacht!