Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 02:08

Stond vandaag een stelletje aan de kassa. De ene had bij mijn collega besteld en de andere bij mij, maar of het wel in dezelfde tas kon. Prima geen probleem. Dus ik loop weg, om frietjes in het vet te doen en te kijken wat er al klaar was. Kom een paar seconden later terug, staan meneer en mevrouw in een innige tongzoen met elkaar verbonden... Dus ik wacht even en zeg dan heel droog: 'Nounou...' :')
Ze hielden wel gelijk op haha. Snap echt niet dat je dat aan de kassa doet terwijl je op je eten staat te wachten. Ik snap trouwens sowieso niet dat je dat in het openbaar doet, maargoed.

Ook een hele tijd terug trouwens eentje.
Meneer: 'Do you speak English?'
Ik: 'Yes, sir, I do.'
Meneer: 'Oh good. 1 hamburger please' :')

En gisteren dacht ik een mevrouw die niet echt nederlands sprak, maar ook niet echt engels. Een beetje van beide. Ze had een happy meal en nog wat losse dingen besteld. Ze wilde echter een glas (ze kwam na het eten vragen waarom ze geen glas had.) Dus ik uitleggen dat je een glas alleen bij een Groot Voordeelmenu of bij een Salade Menu krijgt.
Zij: 'But how much is that?'
Ik: 'Depends on the menu, but for example; if you were to take a big mac meal it would be ...'
Zij: 'But i paid 10 euros!'
Ik: 'Sorry, but you didn't buy a large menu, so i cant give you the glass.'

Dat ging dus nog een tijdje zo door, en toen liep ze maar boos weg dat ze geen glas kreeg. Mijn collega's en managers stonden ook te kijken wat er nu precies aan de hand was. Ik kreeg zelfs nog compimentjes over mijn engels :')

0316Meisjj

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:30

haha :P i can speak englisch verry wel.. not zo snel maar dat kumpt nog wel (A)

ben inmiddels ontslagen vanwege economische redenen..

Was een klant, die had betaalt met de pin,, klant loopt weg... ik hoor steeds gepiep.. ineens zag ik die pas nog in de automaat zitten.. dus ik aan een colega gevraagd of ze die even naar de persoon wou brengen.. zegt de vrouw aan de kassa, ja dit is nu al de zoveelste keer dat jullie staan te ouwehoeren! ik ben er klaar mee en ga zo een klacht in dienen.

naja ik mijn excuses aangeboden en gezegd dat zei het ook wel fijn zou vinden als ze haar pas terug zou krijgen. Ja dat was ook zo, maar niet als zij aan de kassa stond.

euh sorry hoor!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:36

Wat een dom mens 8)7
Bij ons kun je niet eens een nieuwe transactie starten zo lang de pas er nog in zit. De kassala gaat niet open en er komt geen bon. Ik kan me ook echt ergeren aan klanten die gaan wachten tot dat apparaat piept dat 'ie eruit moet... Mens, schiet op, ik heb nog meer klanten :roll:

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:46

Konstantine schreef:
Wat een dom mens 8)7
Bij ons kun je niet eens een nieuwe transactie starten zo lang de pas er nog in zit. De kassala gaat niet open en er komt geen bon. Ik kan me ook echt ergeren aan klanten die gaan wachten tot dat apparaat piept dat 'ie eruit moet... Mens, schiet op, ik heb nog meer klanten :roll:

Oh echt? Bij ons is dat niet, lijkt me wel echt heel onhandig. Waarom is dat dan, de transactie is toch gewoon betaald? Bij ons gaat dat ding alleen heel hard piepen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:23

Geen idee, extra beveiliging zodat die pas écht niet vergeten kan worden denk ik.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:24

Bij ons kan dat ook niet, onze kassa laat de status van de transactie zien. Dus 'wacht op betaalautomaat' 'klant voert pin in' 'akkoord' of 'onjuiste pin' en 'verwijder pas'.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:26

Oooh ja, dat is ook vervelend inderdaad. Hier ook een vol automatisch systeem. Apparaat en mijn computer zeggen al vrij snel na het invoeren van de pin dat hij geslaagd is. Je hoort zelfs 3x piep en er staat met koeienletters 'U heeft betaald.' Op mijn scherm 'Akkoord.' Ik meld dan ook dat hij goed is, dat er betaald is, en toch gaan mensen op dat schermpje staan kijken en wachten tot dat apparaat gaat gillen dat de pas eruit moet. Rot op! :')

Ook zoiets, mensen die bij mij (cassiere buffetrestaurant) hun dienblad bij de kassa neermikken en nog uitgebreid eten gaan halen. Of na een paar minuten in de rij staan erachter komen dat hun portemonnee nog in hun tas zit welke bij het tafeltje ligt. Sta je daar dan met een open transactie, een vol dienblad, en niemand om af te rekenen terwijl de rij steeds groter wordt. |o

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:27

Ik had laatst ook een vervelende klant.

Werk in een kledingwinkel waar we ook accessoires etc. verkopen.
Komt er een meneer aan mijn kassa met een pet.

"Goedemiddag"
"*Vaag bromgeluid wat op een groet moest lijken*"

Ik dus die pet scannen op de kassa

"Dat wordt dan 8 euro alstublieft"
"Ik wil korting"
"Hoezo wilt u korting meneer ? :\ "
"De pet is verkleurd"

Ik die pet helemaal inspecteren, maar ik zag nergens een verkleuring op de pet
"Maar meneer, de pet is helemaal niet verkleurd"
"Jezus ben jij blind ofzo ?! Vergeten je brilletje op te doen ?! DIE PET IS VERKLEURD!!! -:(- "
"Meneer zou u dan misschien aan kunnen wijzen waar de verkleuring zit want ik zie het echt niet"
"Die opdruk op de pet is GRIJS dat hoort ZWART te zijn !!!"
" Meneer die opdruk (was een borduursel) hoort gewoon grijs te zijn"
" HIJ HEEFT IN DE ZON GELEGEN, EN IS VERKLEURD IK WIL KORTING"

Dus ik ben maar een paar van dezelfde petten gaan halen om te laten zien dat ze allemaal toch echt een grijze opdruk hadden.

"Ziet u ? Het hoort gewoon grijs te zijn"
"Ze zijn allemaal verkleurd!"

Inmiddels was ik die man helemaal zat, ik had de filiaalbeheerder er maar bij geroepen, want ik voelde al een oneindige discussie aankomen.
De filiaalbeheerder heeft gelukkig die vent kunnen overtuigen dat die pet gewoon goed was.
Kreeg die man even later weer aan mn kassa, hij heeft de pet afgerekend. Maar ik kreeg nog wel even naar mn hoofd geslingerd dat ie nooit meer terug zou komen naar deze takkewinkel met onbeschofte medewerkers.

Nouja dan toch lekker niet :')
Hoe ver sommige mensen gaan om korting te krijgen op producten die gewoon goed zijn.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:34

Ohja nog iets, was een keer een vrouw in de winkel.
Schreeuwt ze opeens keihard:
"AAAN DE KANT ALLEMAAL IK HEB IN MN BROEK GEPOEPT!!!!!!"

En toen rende ze de winkel uit.

Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:40

Top 3 van meest idiote vragen in mijn ruitersportzaak (allemaal in een tijdspanne van 3 maand ongeveer)

1) verkoopt u ook keukenschorten?
2) waar liggen de duikbrillen?
3) hebt u zwembroeken?

8)7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:46

Keukenschorten... _O-

Ik had van de week een voordringende klant bij de pinkassa.
Heel de rij voorbij "Ik mag wel even voor hè, heb alleen een flessenbon!"

Kwam hij dus uiteindelijk bij mij: "Alsjeblieft, alleen het bonnetje!"
...
"Het spijt me meneer, dit is een pinkassa. Ik heb geen geld in de lade. U kunt achteraan sluiten bij mijn collega aan kassa drie. Tot ziens! :D :D :D"

Klanten in de rij lachen natuurlijk... Sufkop.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:56

ANightAway schreef:
Ik had laatst ook een vervelende klant.

Werk in een kledingwinkel waar we ook accessoires etc. verkopen.
Komt er een meneer aan mijn kassa met een pet.

"Goedemiddag"
"*Vaag bromgeluid wat op een groet moest lijken*"

Ik dus die pet scannen op de kassa

"Dat wordt dan 8 euro alstublieft"
"Ik wil korting"
"Hoezo wilt u korting meneer ? :\ "
"De pet is verkleurd"

Ik die pet helemaal inspecteren, maar ik zag nergens een verkleuring op de pet
"Maar meneer, de pet is helemaal niet verkleurd"
"Jezus ben jij blind ofzo ?! Vergeten je brilletje op te doen ?! DIE PET IS VERKLEURD!!! -:(- "
"Meneer zou u dan misschien aan kunnen wijzen waar de verkleuring zit want ik zie het echt niet"
"Die opdruk op de pet is GRIJS dat hoort ZWART te zijn !!!"
" Meneer die opdruk (was een borduursel) hoort gewoon grijs te zijn"
" HIJ HEEFT IN DE ZON GELEGEN, EN IS VERKLEURD IK WIL KORTING"

Dus ik ben maar een paar van dezelfde petten gaan halen om te laten zien dat ze allemaal toch echt een grijze opdruk hadden.

"Ziet u ? Het hoort gewoon grijs te zijn"
"Ze zijn allemaal verkleurd!"

Inmiddels was ik die man helemaal zat, ik had de filiaalbeheerder er maar bij geroepen, want ik voelde al een oneindige discussie aankomen.
De filiaalbeheerder heeft gelukkig die vent kunnen overtuigen dat die pet gewoon goed was.
Kreeg die man even later weer aan mn kassa, hij heeft de pet afgerekend. Maar ik kreeg nog wel even naar mn hoofd geslingerd dat ie nooit meer terug zou komen naar deze takkewinkel met onbeschofte medewerkers.

Nouja dan toch lekker niet :')
Hoe ver sommige mensen gaan om korting te krijgen op producten die gewoon goed zijn.

Stiekem kan ik hier wel om lachen. Ze zijn allemaal verkleurd _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:17

Mallootje schreef:
Top 3 van meest idiote vragen in mijn ruitersportzaak (allemaal in een tijdspanne van 3 maand ongeveer)

1) verkoopt u ook keukenschorten?
2) waar liggen de duikbrillen?
3) hebt u zwembroeken?

8)7

Het kan, het kan ...Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:21

_O-

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:35

ANightAway schreef:
Ohja nog iets, was een keer een vrouw in de winkel.
Schreeuwt ze opeens keihard:
"AAAN DE KANT ALLEMAAL IK HEB IN MN BROEK GEPOEPT!!!!!!"

En toen rende ze de winkel uit.

_O- _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:48

Vandaag stond ik echt met mijn mond vol tanden....:') een vrouw, behoorlijk gezet (behoorlijk) met een tshirt waar op staat "ik ben geen ramptoerist, ik werk hier" en een....... baard!!! %) en niet zo'n klein beetje ook..........

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:16

Da's toch geen rare opmerking? Beetje banketstaaf, die vrouw vindt het vast zelf ook niet leuk. :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:27

Het is gewoon een heel apart figuur, niet naar bedoeld ofzo hoor. Ze zal namelijk zelf ook wel begrijpen dat het gewoon niet alledaags is :) ik heb het niet over een paar haartjes namelijk. Maar heb een leuk praatje met haar gemaakt, ze was naar het strand geweest en vond het best koud (het regende en waaide vanmorgen best wel :') ) . Dus al met al niet een alledaagse situatie. Misschien dat het verkeerd overkwam door die smiley, wist niet de juiste te vinden

Had overigens maandag een extreem vervelende klant. Hij was volgens mij dronken (Was ochtend) en hij sprak mij met een extreem denigrerende toon toe. Hij wou een big king, toen weer een cheeseburger, dus ik maak foutbon. Toen wou die opeens allebei, dat kan. Hij wou pas betalen nádat die het eten had gekregen en toen ik zei dat dat zo niet werkte werd die nog vervelender. Betaalde wel, en ging andere klanten lastigvallen. Toen ik vroeg of die het mee wou nemen of hier opeten zei die "wat denk je zelf"... wat the hell. Hoe moet ik nou weten wat die wil. Nou hier opeten dus, helaas. Hij kwam daarna nóg een keer terug "mag ik een zakje" op een zeikerige toon en ik pak dus een zakje en stop alles er in wat die nog had. "Kan je het zakje dicht doen? " op een vreselijke klote toon. Ik heb het nog braaf gedaan ook maar van binnen kookte ik echt van woede.... Is dat gek? :+

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:32

Vandaag kwam er een volwassen vrouw aan de kassa die een speen in haar mond had. OK... :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:14

Ik had vandaag een klant met een dochtertje. Dochter zou wel betalen. Dus ik open mijn hand om de 2,50 te ontvangen, wat doet madam? Die smijt het gewoon letterlijk náást mijn hand, het broodmachine in. Goed, dankjewel heb ik mijn ochtendgymnastiek ook weer gehad :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:16

Ja, irritant he als je je hand uitsteekt en mensen het geld op de kassa leggen :roll:

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:24

Oooh ver-schri-ke-lijk!!! En dan heb je ook nog klanten die je hun briefgeld gewoon toegooien over de toonbank. Echt zo respectloos. Maar kan moeilijk het muntgeld wat ik terug geef met dezelfde vaart over de toonbank smijten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:25

Dominique_96 schreef:
Ja, irritant he als je je hand uitsteekt en mensen het geld op de kassa leggen :roll:

En andersom gebeurd dit ook.. Dat de caissière het naast je hand legt..
Dan krijg je ook het idee dat je handen zwart van de smurrie zijn, terwijl ik weldegelijk goed verzorgde handen heb en geen reden om het geld ernaast te leggen.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:50

Vandaag een klant die mij eerst vroeg of ik kon helpen in heel gebrekkig nederlands. Nou oke zegt ie nee nee man moet mij helpen. Ik dus zo van oke, omdat collwga druk bezig was probeerde ik ze alvast een beetje vooruit te helpen. Maar ze gavem mij heel duidelijk de indruk dat een vrouw hun niet kon helpen, zucht. Nou oke vollega ovetgenomen en die kon ze helpen.

hun zijn dan wep de klant maar als je mij beoordeelt op mijn geslacht ben ik ook zo klaar met je.
:o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:51

Moet eerlijk zeggen dat als een klant mij het geld toesmijt ik het ook niet in hun hand leg, maar het op de toonbank leg. Niet boos gewoon, net alsof ik dat altijd doe zeg maar.