Hi

Ik ben Eline, 31 jaar oud (jong?

) en woon in Nijmegen samen met mijn vriend en hond. Ik ben ecoloog en ga graag aan de wandel. Ben groot (bord)spellen fan. Vroeger verslond ik boeken en las ik stiekem hele nachten door. Toen kwamen de boekverslagen en verplichte leeslijsten op school en was de lol er ineens wel af

De laatste jaren ben ik weer fijn aan het lezen en kom ik ook weer toe aan de echte dikkerts.
Vroeger had ik alle Griezelbus, Dolfje Weerwolfje etc. Als het van Paul van Loon was stond het in mijn kast. Daarna uiteraard over gegaan op Kippenvel! De Harry Potter reeks heb ik letterlijk kapot gelezen en herlees ik nog regelmatig. De MinaLima edities zijn echt mijn harte-boeken. Ook Hunger Games (incl prequel) staan hier goed gelezen in de kast. Eragon (Inheritance reeks) was ook altijd een van mijn favorieten, maar tot mijn spijt en schaamte heb ik nog altijd het 4e boek niet (uit) gelezen. Tegenwoordig lees ik eigenlijk best wel breed. Ik kan enorm genieten van een goede thriller (JD Barker, MJ Arlidge, Lars Kepler, ... Slaughter ben ik dan weer nooit zo'n fan van geweest). Maar ook historische fictie (met een flinke boon voor heksenvervolging), scifi, Fantasy (momenteel ben ik langzaam door Robin Hobb aan het lezen, inmiddels bij de laatste trilogie) en soms een uitstapje naar literaire fictie of een klassieker. Horror (paranormaal, spoken etc) kan ik op zijn tijd ook van genieten maar lees ik eigenlijk heel weinig. Non-fictie lees ik zelden, maar staat wel het eea in de kast. Ik neem me altijd voor om meer non-fictie te gaan lezen, maar komt nooit iets van terecht

Oh en graphic novels vind ik ook echt tof (Legend of Avatar, Fables, StarWars, Marvel, Heroes)!
Waar ik dan weer niet zo veel mee kan is Romance (al heb ik ook mijn eerlijke aandeel aan Jill Mansell's verslonden

) en smut. In wat voor vorm dan ook. Ik heb tegenwoordig een SciFi subscription bij The Broken Binding, dus binnen dat genre ligt er momenteel genoeg voor mij te lezen
Ik ben dol op boekenleggers en probeer er altijd een uit te zoeken die past bij het boek dat ik lees. Tijdens het lezen heb ik vaak een kop thee en regelmatig ook wel iets te snacken. Ik lees zowel Engels als Nederlandstalig maar vooral als het op Fantasy/scifi aankomt liever in de oorspronkelijke taal (zeker als namen in de vertaling mee-vertaald worden, yuk)
Ik heb een (redelijk) up to date GR account (
https://www.goodreads.com/user/show/126330127-elinek) maar ik zal er binnenkort nog even doorheen gaan want volgens mij mist er op dit moment een hoop. Verder lees (en af en toe post) ik mee in het 'welk boek lees jij' topic en zal tzt op Lootjestrekken zorgen voor een duidelijke wishlist (waar ook altijd van afgeweken mag worden).
Bij de vorige edities heb ik mogen ontvangen:
- Het Laatste Licht - Jen Minkman (3*)
- The Wishing Game - Meg Shaffer (4*)
- A Court of Thorns and Roses - Sarah J Maas (nog niet gelezen)
- We Were Liars + A Family of Liars - E. Lockhart (beiden 4*)
Lieve Santa, verras me!