Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:44

Zo, weer even een oud voorstelrondje erbij gepakt en wat verbouwd. :j

Citaat:
Ik zal me nog even voorstellen. Mijn naam is Cynthia, 31 jaar en ik woon in Swifterbant samen met mijn vriend Gilian en poezels Misty & Ciri. In het dagelijks leven werk ik op de kwaliteitsafdeling van de Lidl en fotografeer ik regelmatig de paardensport. Mijn partner is rij-instructeur en ook (veelzijdig) fotograaf. Het fotograferen doen we ook regelmatig samen.
Ik ben een echte thee fanaat, peer, kaneel, caramel, rooibos smaken zijn favoriet. Ben ook een behoorlijke koukleum, dus warme sokken (maat 37) zullen het ook altijd goed doen en mijn liefde voor slaap T-shirts van bvb Primark met Disney/Star Wars/Lord of the Rings opdrukken vind ik fantastisch (Maat M/L) <3
Snoepgoed, mierzoette dingen ben ik niet zo van, maar een reep melkchocolade, hazelnoot of pralines of een lekkere koek voor bij de koffie/thee 's avonds op de bank weer wel.

Ik lees graag in het Engels. Fantasy is mijn favoriete genre (Romantasy, High/Epic/Cosy fantasy, het maakt allemaal niet uit. ;)
), Cosy crime mysteries pak ik er ook heel graag bij. Denk aan bvb boeken van Laurie Cass maar ik lees op z'n tijd ook Scandinavische,of psychologische thrillers voor de afwisseling.
Ter inspiratie een aantal favorieten op een rij waar je misschien inspiratie uit kan halen om vergelijkbaar materiaal te vinden: Legends&Lattes, Throne of Glass serie (multiple povs altijd een plus), The Phoenix Keeper, Rewitched, A Fate Inked In Blood, The Games Gods Play en Dragon Rider.

Mijn Santa mag me uiteraard gerust alles vragen, en ik blijf braaf van mijn GoodReads bokt lijst af (aangemaakt voor het adventkalender topic maar ook voor deze :D
Hier houd ik ook bij wat ik al fysiek in de kast heb staan om te lezen/al heb gelezen. Boeken die ik weg heb gedaan, mijn eigen wishlist.. etc. zie hier https://www.goodreads.com/cynn3rose

DWitzel

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:44

Ja leuk, ik ben er ook weer bij!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:21

Ik doe ook weer mee! Zal morgen mn voorstelpost nog wat aanpassen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 00:45

Ik doe ook mee!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 01:24

Ik doe ook graag weer mee, maar het is mij teveel moeite om een mijn oude voorstelpost te zoeken dus bij deze een nieuwe :)
Ik ben Marloes en woon in het mooie Zuid-Limburg. Ik heb twee paarden aan huis. Daarnaast lopen er 4 siberische katten bij ons rond (twee van mij) en een koningspoedel en vanaf volgende week een labradorpuppy <3
Nu over boeken: Ik lees voornamelijk in het engels tenzij de auteur bijv. Nederlands is dan lees ik het boek in het Nederlands.
Mijn favo genres zijn: historische romans, romans, fantasy.
Ik lees echt geen horror, thrillers ed. Dat trekt mij helemaal niet.
Mijn goodreads laat wel zien wat ik graag lees, die houd ik ook actief bij. https://www.goodreads.com/user/show/68975342
Qua goodies houd ik niet zo van sier dingen, ik heb maar beperkt kastruimte en met de bovengenoemde katten die ook graag door de kast heen lopen gaat dat ook niet echt samen. Ik drink geen koffie, en alles met noten erin ben ik ook geen fan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:30

Twijfelde om mee te doen maar lees nu de periode en dat is ruim na de kersthectiek. Ik doe dus graag nog eens een rondje mee :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:13

Ik wens jullie allemaal veel plezier!
Ik ga zelf een rondje overslaan, ik had het vorige keer eigenlijk al heel druk en dat is nu nog steeds zo. Ik doe ook al mee aan de gewone SS, dus zit hier een keer een ronde uit :) Ik lees uiteraard wel mee haha. Veel plezier allemaal!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:03

Ik weet niet eens of ik ooit een voorstelpost heb gemaakt : :+

Ik ben Lisanne, ik ben 37, woon in Alkmaar met mijn lief en ons nageslacht van 5 en 7. We hebben katten, konijnen, een slang en straks een bidsprinkhaan :')

Ik lees graag horror, romans, non fictie, Engels/Nederlands maakt me niet uit. We hebben onlangs onze woonkamer omgegooid, we hebben knalroze muren, Xenos noemt het 'colourful rebel' maar het is gewoon lekker een beetje ordinair hier, met goud en dierenprintjes.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:03

Ik heb mijn voorstelpost gevonden, maar heb hem iets aangepast :)

Joy_Mennings schreef:
Ik ben Joy, 25 jaar en ik kom uit het zuiden van Nederland. Ik ben op dit moment in de afrondende fase van mijn master communicatie- en informatiewetenschappen aan Tilburg University en hoef alleen nog mijn thesis over comics te schrijven. Ik hoop die rond de verzenddatum af te hebben. Door mijn gezondheid heb ik iets langer over mijn master. Naast mijn master werk ik parttime bij de stichting van mijn ouders, waar ik naast de sociale media ook andere communicatiewerkzaamheden uitvoer.

Ik heb eind 2022 de diagnose colitis ulcerosa gekregen. Helaas sloegen de medicijnen niet aan, waardoor ik begin 2023 vrij ziek was. Ik heb toen het lezen weer opgepakt. Ik lees vooral Engelse young/new adult romans, veel boeken die ook wel op 'booktok' voorbij komen hahah. Auteurs die ik leuk vind om te lezen zijn Ali Hazelwood, Alice Oseman, Emily Henry, E Lockhart en Adam Silvera. Romance boeken (niet YA) vind ik ook leuk om te lezen, maar andere genres vallen me vaak tegen. Ik lees deze vrijwel enkel in het Engels. Nederlands vind ik niet zo prettig lezen. Tweedehands boeken sta ik ook voor open, mits de pagina's niet helemaal verkleurd zijn.

Mijn hobbies zijn reizen en fotograferen. Daarnaast wandel ik ook graag met mijn honden, het liefste met een muziekje op. Ik rijd helaas geen paard meer, maar houd nog steeds erg van dieren. Ik verzorg dan ook bijna elk weekend de dieren van de stichting (konijnen, kippen en gekko).

Ik heb een GoodReads account. Alle boeken die ik heb staan hierin. De lijst 'Want-to-read' zijn de enige boeken die ik nog niet heb, hierop staan boeken die mij interessant lijken. Is meer voor mijzelf bedoeld, maar kan uiteraard gebruikt worden haha.

Ik ben een echte koukleum en hoop deze winter dan ook weer te overleven met mijn Stoov kussen, cosy sokken en lekker warme thee haha. Ik woon nog bij mijn ouders dus aan interieur dingetjes heb ik niet zoveel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 16:20

Denkt iedereen eraan om een emailadres door te geven? Ook als je al eerder hebt meegedaan :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:30

Ik heb trouwens mijn likes en dislikes een beetje summier maar ik vind het gewoon echt tof om dingen te ontvangen die ik nog niet ken, zowel qua eten als qua boeken. Dus als mijn Santa een favoriet boek heeft in een genre dat ik normaal niet lees, sta ik daar ook voor open.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 23:02

Bij deze een beetje over mij, wel lichtjes aangepast tegenover vorige edities :)

Mijn naam is Kaat. Ik ben 26 jaar (straks als we de laatste pakketten ontvangen misschien zelf al 27 ;) ) en wonende in België. Mijn ouders en ik zijn samen in het bezit van 2 lieve Tinkers, Boris en Tinky en twee Shetlanders, Jacky en Zohra. Ik ben een echte 'buitenruiter'. Verder ben ik vrij alternatief op het vlak van paarden houden - graanvrij, bitloos, ijzerloos, you name it. ;) Daarnaast hebben we nog een hele dierenboel op ons erf: 2 Welsh corgi cardigans, 1 cavia, een schildpad, een pyrrhura, een kameleongekko en 3 Hebridean schapen.

Inmiddels ben ik sinds afgelopen zomer alleen gaan wonen in een huisje vlakbij mijn ouders. De paarden staan letterlijk in mijn achtertuin :D Ook heb ik zeer recent een hond geadopteerd - Sirius, een 8-jarige Groenendaeler. We hebben het erg gezellig samen in mijn huisje op het platteland.

Zelf ben ik ook wel alternatief, haha. Ik ben fan van kunst en creatief bezig zijn. Zo maak ik zelf geregeld illustraties (voorbeeldjes kan je vinden via de link in mijn onderschrift) en andere knutsels. Ik hou van (indie) games, bordspelletjes, boeken, manga/anime, .. Ik ben wel heel specifiek in de genres die ik leuk vind, dus als je daarover twijfelt neem je best contact op met de organisatie. Ik ben ook een enorme groen- en natuurliefhebster.

Ik ben afgestudeerd met een professionele bachelor Agro- en biotechnologie met als afstudeerrichting Dierenzorg. Ik heb een bijkomende opleiding Natuurmanagement gedaan en werk momenteel bij CITES (Convention of International Trade in Endangered Species). Als je met mij gaat wandelen, mag je je verwachten aan iemand die om de 5 minuten stopt om elk interessant plantje en diertje te bestuderen en fotograferen. :')

Ik vind 2dehands helemaal prima als de boeken in goede staat zijn. Engels of Nederlands - beide is ok, voor leesboeken neig ik naar Engels wel (zeker als de auteur van origine Engels is). Maar ik vind het fijn om eens af te wisselen. Mijn Goodreads wishlist kan je hier vinden:
https://www.goodreads.com/review/list/1 ... f=wishlist

Over het algemeen lees ik vooral fictie, meestal neigend naar fantasy/distopian/thriller/dark academia/historical fiction. Binnen de non-fictie ben ik dol op boeken over natuur/biologie/ecologie. Dat mag meer informatief zijn, maar kan ook bv. over soortenherkenning gaan. Boeken over kunst met dieren in de hoofdrol vind ik ook erg leuk. Daar kan ik altijd leuke inspiratie uithalen voor mijn eigen werken. Ik heb bijvoorbeeld reeds een collectie Poortvliet boeken.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:24

Eelmo schreef:
Hi :wave:
Ik ben Eline, 31 jaar oud (jong? :') ) en woon in Nijmegen samen met mijn vriend en hond. Ik ben ecoloog en ga graag aan de wandel. Ben groot (bord)spellen fan. Vroeger verslond ik boeken en las ik stiekem hele nachten door. Toen kwamen de boekverslagen en verplichte leeslijsten op school en was de lol er ineens wel af :+ De laatste jaren ben ik weer fijn aan het lezen en kom ik ook weer toe aan de echte dikkerts.

Vroeger had ik alle Griezelbus, Dolfje Weerwolfje etc. Als het van Paul van Loon was stond het in mijn kast. Daarna uiteraard over gegaan op Kippenvel! De Harry Potter reeks heb ik letterlijk kapot gelezen en herlees ik nog regelmatig. De MinaLima edities zijn echt mijn harte-boeken. Ook Hunger Games (incl prequel) staan hier goed gelezen in de kast. Eragon (Inheritance reeks) was ook altijd een van mijn favorieten, maar tot mijn spijt en schaamte heb ik nog altijd het 4e boek niet (uit) gelezen. Tegenwoordig lees ik eigenlijk best wel breed. Ik kan enorm genieten van een goede thriller (JD Barker, MJ Arlidge, Lars Kepler, ... Slaughter ben ik dan weer nooit zo'n fan van geweest). Maar ook historische fictie (met een flinke boon voor heksenvervolging), scifi, Fantasy (momenteel ben ik langzaam door Robin Hobb aan het lezen, inmiddels bij de laatste trilogie) en soms een uitstapje naar literaire fictie of een klassieker. Horror (paranormaal, spoken etc) kan ik op zijn tijd ook van genieten maar lees ik eigenlijk heel weinig. Non-fictie lees ik zelden, maar staat wel het eea in de kast. Ik neem me altijd voor om meer non-fictie te gaan lezen, maar komt nooit iets van terecht :') Oh en graphic novels vind ik ook echt tof (Legend of Avatar, Fables, StarWars, Marvel, Heroes)!

Waar ik dan weer niet zo veel mee kan is Romance (al heb ik ook mijn eerlijke aandeel aan Jill Mansell's verslonden ;) ) en smut. In wat voor vorm dan ook. Ik heb tegenwoordig een SciFi subscription bij The Broken Binding, dus binnen dat genre ligt er momenteel genoeg voor mij te lezen :+

Ik ben dol op boekenleggers en probeer er altijd een uit te zoeken die past bij het boek dat ik lees. Tijdens het lezen heb ik vaak een kop thee en regelmatig ook wel iets te snacken. Ik lees zowel Engels als Nederlandstalig maar vooral als het op Fantasy/scifi aankomt liever in de oorspronkelijke taal (zeker als namen in de vertaling mee-vertaald worden, yuk)

Ik heb een (redelijk) up to date GR account (https://www.goodreads.com/user/show/126330127-elinek) maar ik zal er binnenkort nog even doorheen gaan want volgens mij mist er op dit moment een hoop. Verder lees (en af en toe post) ik mee in het 'welk boek lees jij' topic en zal tzt op Lootjestrekken zorgen voor een duidelijke wishlist (waar ook altijd van afgeweken mag worden).

Bij de vorige edities heb ik mogen ontvangen:
- Het Laatste Licht - Jen Minkman (3*)
- The Wishing Game - Meg Shaffer (4*)
- A Court of Thorns and Roses - Sarah J Maas (nog niet gelezen)
- We Were Liars + A Family of Liars - E. Lockhart (beiden 4*)

Lieve Santa, verras me! *\o/*

Present! :D

GoodReads moet ik wel even updaten trouwens :') Maar zoals alle voorgaande edities: ik zal wat titels noemen bij mijn lootje, maar ik sta meer dan open voor verrassingen!

Memorabele boeken dit jaar tot nu toe:
* The Wishing Game
* The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Currently reading:
* Fairy Tale - Stephen King
* Fool's Quest - Robin Hobb

Kijk uit naar:
* Sunrise on the Reaping (Hunger Games)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:27

Hierbij dan ook nog eens mijn voorstel topic, mijn naam is Daphne, ik ben 52 jaar oud en woon met mijn man in Almere. Bij ons huis in het buitengebied hebben we 4 pony's staan. Een fjord en 3 shetlanders. Al van jong meisje lees ik eigenlijk alles wat los en vast zit, geen bepaald genre, wel lichte voorkeur voor makkelijk te lezen thrillers in het Nederlands, maar ook ander dingen spreken aan.... Wij hebben in ons huis een kamer die we de bieb noemen, helemaal vol gebouwd met boekenkasten deels romans, maar ook veel reisboeken, kookboeken, natuur, cultuur, eigenlijk alles wat je in een echte bibliotheek ook kan vinden! Vaak lees ik via mijn e-reader, al vanaf de introductie van de e-reader was ik verkocht, ik reisde toen veel voor werk en kon zo stapels boeken meenemen in mijn kleine handbagage Nu nog heb ik een abonnement op Bookchoice waar ik dus maandelijks 8 e-boeken krijg, omdat je die niet kan kiezen zitten er elke maand weer kadootjes/verrassingen bij die ik zelf nooit aangeschaft zou hebben. En dat vind ik ook het leuke van deze boekentopics, iemand verrassen met iets leuks en ook iets onbekends terugkrijgen!
Inmiddels heb ik een jaar rond meegedaan met dit topic, erg leuke boeken gehad! En ik laat me dan ook nu weer graag verrassen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:22

Cadeautip voor jullie, ik kwam deze vandaag tegen en ik kòn hem niet laten liggen :')
Afbeelding

Nu heb ik de NL versie, de geïllustreerde (boek 1) en de audioboeken ENG :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 08:03

Ik was jullie kwijt :wow: >;)

Ik zit in twijfel. Ik heb op dit moment nog zo ontzettend veel te lezen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:21

Kookaburra schreef:
Ik was jullie kwijt :wow: >;)

Ik zit in twijfel. Ik heb op dit moment nog zo ontzettend veel te lezen.

Jaa dit heb ik ook. Het is zo leuk om mee te doen, maar het lezen gaat bij mij erg traag momenteel en het zou ook leuk zijn om eens de boeken te lezen die ik gekregen heb via de gsbs. :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:18

Ja ik heb ook nog bizar veel om te lezen, maar vind dit veel te leuk! Wel zou ik dan vast maar tegen mijn toekomstige Santa willen zeggen: graag maar 1 boek ipv 2. :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:56

Ik heb eigenlijk ook nog veel te veel te lezen haha :') heb Op 1 extra boek na wel alle boeken van de GSBS gelezen. Het andere boek dat ik gekregen had komt deze winter sowieso.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 13:47

Citaat:
Aanmeldingen Wintereditie
  • Marjo
  • ynskek
  • Cynn
  • MarloesHJ
  • DWitzel
  • Joy_Mennings
  • Sirius_
  • Kaatastrof
  • Urbanus
  • Eelmo
  • princequillo
Aanmelden gesloten, lootjes worden vandaag of morgen verdeeld.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:03

Ooh kan ik me toch nog last minute aanmelden? Ik vind het te gezellig O:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 14:03

Suliko schreef:
Ooh kan ik me toch nog last minute aanmelden? Ik vind het te gezellig O:)

Moet je nu je mailadres sturen!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:04

Gedaan!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 14:05

Ik heb alleen geen uitsluitingen kunnen opgeven dus het kan zijn dat je iemand krijgt die je al een keer gehad hebt :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:28

Ik heb mijn lootje *\o/*